VNV sluit interne forum

ps de aangehaalde metafoor werd door een KLM-collega geuit!!

Klopt, heb ik ook geschreven.

Blijkt alleen maar uit dat meer en meer KLM collega's beseffen dat het op deze manier niet kan voor de MP collega's en dat er vanuit het VNV best wat meer opgekomen mag worden voor de belangen van de MP vlieger.
 
Aangezien het interne VNV forum juist een aangelegenheid is van de KLM-vlieger en zij met 3000 vliegers binnen de VNV door het VNV bestuur nu gedupeerd worden!

Als groep zullen die 3000 daar denk ik helemaal niet rouwig om zijn. Behalve dat vermoedelijk 98% er nog nooit op gepost heeft en 90% er nooit op leest had een groot deel zelfs een sterke afkeer van het forum en de manier waarop mensen daar met elkaar communiceren. Denk niet dat als er gestemd zou worden onder alle leden dat het forum ooit nog open zal gaan.
 
Wat was de strekking van die metafoor?

Op zich is dat weinig belangrijk, het is slechts de aanleiding, de reden is dat het VNV bestuur al langer de grip verloren heeft op de discussie en het voor haar meer en meer de verkeerde kant op ging, in iets ander bewoording heeft het VNV bestuur dat ook gemeld.

Lees in de genoemde verkeerde kant de stelling welke B767-300ER hier poneert; dat de KLM-vlieger groepering zich is gaan beseffen dat er wat voor de Martinair vliegers gedaan moet worden en dat het VNV betsuur daar niet toe bereid is.

Dit lijkt dan ook op de blinde paniek waarover jij schreef, maar zoals aangehaald werken dit soort acties bijna altijd averechts.
 
Als groep zullen die 3000 daar denk ik helemaal niet rouwig om zijn. Behalve dat vermoedelijk 98% er nog nooit op gepost heeft en 90% er nooit op leest had een groot deel zelfs een sterke afkeer van het forum en de manier waarop mensen daar met elkaar communiceren. Denk niet dat als er gestemd zou worden onder alle leden dat het forum ooit nog open zal gaan.

"denk ik"
"vermoed"

Misschien denken die 3000 en de andere 1000 leden van de overige maatschapijen er wel heel anders over, het is in elk geval nieuwswaardig.
 
Op zich is dat weinig belangrijk, het is slechts de aanleiding, de reden is dat het VNV bestuur al langer de grip verloren heeft op de discussie en het voor haar meer en meer de verkeerde kant op ging, in iets ander bewoording heeft het VNV bestuur dat ook gemeld.

Pure nieuwsgierigheid van mijn kant....Kan mij in de strekking van je verhaal wel vinden.
 
Klinkt best heftig. Kan mij wel voorstellen dat een moderator daar actie tegen onderneemt maar om nou een compleet forum te sluiten dat is ook weer iets als met een kanon op een mug schieten.

Minder heftig dan het lijkt hoor, het was wel een passende metafoor en sloeg de spijker wel redelijk op zijn kop.
 
Als groep zullen die 3000 daar denk ik helemaal niet rouwig om zijn. Behalve dat vermoedelijk 98% er nog nooit op gepost heeft en 90% er nooit op leest had een groot deel zelfs een sterke afkeer van het forum en de manier waarop mensen daar met elkaar communiceren. Denk niet dat als er gestemd zou worden onder alle leden dat het forum ooit nog open zal gaan.

??
Als 90% er nooit leest, hoe kan een GROOT deel van de 3000 er dan een sterke afkeer tegen hebben?
 
"denk ik"
"vermoed"

Klinkt gek he, een post waarbij iemand in eerlijke bewoording zegt dat hij genoemde zaken inschat en niet feitelijk kan bewijzen. Dat soort posts lees je hier inderdaad niet veel. Maar ik zeg, laat maar komen dat referendum, wat dat hele forum heeft meer schade berokkend dat dat een bestuur ooit zou kunnen ondanks de goede bedoelingen van sommige.
 
Klinkt gek he, een post waarbij iemand in eerlijke bewoording zegt dat hij genoemde zaken inschat en niet feitelijk kan bewijzen. Dat soort posts lees je hier inderdaad niet veel. Maar ik zeg, laat maar komen dat referendum, wat dat hele forum heeft meer schade berokkend dat dat een bestuur ooit zou kunnen ondanks de goede bedoelingen van sommige.

Gevoel is prima, maar dat maakt het dan wat twijfelachtig of het ook een juiste voorstelling van zaken is, dat doet niets af aan de bedoeling van jouw post, maar zegt iets over het onderliggende proces.

Referendum, dat is ook een lastige met 3000 vliegers tegen 1000 anderen of zelfs een kleine groepering van pakem beet 240 man.
Dan kom je toch een beetje bij het principe van de "Tirannie van de meerderheid" uit, voeg daarbij de al aangekaarte polarisering en het intussen volledige monopolie op communicatie vanuit het bestuur naar de leden, de uitkomst laat zich dan wel raden....
 
Guttegut, toch mooi dat van de verschillende opties die ik poneer, uiteindelijk diegene die het beste uitkwam er uit gepikt werd. Ook mooi om te zien dat het weer 3-holer is die selectief gaat shoppen (net zoals op het VNV forum) en dat er heel veel aannames worden gedaan a.d.h.v NUL feiten. Bedankt voor je antwoord op mijn PM trouwens.

Ook mooi dat de Usual suspects elkaar weer screenshotjes en flarden informatie toespelen om daar weer selectief op in te hakken. Ook mooi dat er iets van de VNV president voorbij komt wat totale onzin is.

Keep up the good (gossip) work!
 
Coup de grâce

Coup de grâce

Dit terwijl Martinair in 2013 €21,6 miljoen winst gemaakt heeft, dat valt niet te rijmen met het krimpen en ontslag terwijl het slecht draaiende KLM haar eigen vliegers een aanzienlijke salarisverhoging heeft gegeven.

Tja, zoiets is natuurlijk "most inconvenient" als uitgerekend vandaag iedereen met botte bijltjes klaar staat om Martinair de genadeklap toe te dienen:
Deloitte Questions Martinair’s Existence While Air France Boss Rejects Dutch Criticism.

The misgivings of the KLM Workers Council and the unions about the shutdown plans are mirrored by the Deloitte report.

Goh, wat toevallig... :rolleyes:

:biertje:
 
Je kaapt het wel. Dit topic gaat over het sluiten van het VNV-forum en in post #8 begin je weer met je Martinair-kruistocht.

3-holer said:
Intussen moet de vracht van Martinai in opdracht van de KLM krimpen, dit om de ballans met de krimp van zeer zwaar verliesgevende Air France vracht tak te behouden. Feitelijk vangt de Martinair vlieger de krimp voor de KLM vlieger op, welke hier geen enkele last van heeft.

Niet waar, het zijn immers ook 'onze' 747ERF-en met bijbehorende functies die nu bij MP staan. De KLM-vlieger vangt dus wel degelijk ook krimp op. Disproportioneel veel zelfs.

3-holer said:
De KLM typeert deze opzegging als onwenselijk en onnodig.

Niet waar, en dat weet je want je hebt het antwoord blijkens de notulen zelf gehoord tijdens de ledenraadsvergadering. Dit is een mooi voorbeeld van het selectief lekken van informatie van de SCB. En als het wél waar was, dan had je nu allang op de jumpseat van een KLM-kist gezeten met suppletie.

3-holer said:
Het VNV bestuur is niet wars van censuur, zo stapte bijvoorbeeld de voltallige redactie van het vakbondsblad 'Op de bok' op, omdat zij niet onafhankelijk zou kunnen schrijven.

Voor de volledigheid en om dit in het juiste perspectief te zetten voeg ik er aan toe dat dit onder het vorige bestuur plaats vond.

3-holer said:
Dit terwijl Martinair in 2013 €21,6 miljoen winst gemaakt heeft, dat valt niet te rijmen met het krimpen en ontslag terwijl het slecht draaiende KLM haar eigen vliegers een aanzienlijke salarisverhoging heeft gegeven.

Post nog eens die link naar dat artikel alsjeblieft? Volgens mij stond er in de laatste zin namelijk iets in de trant van dat dit ook door middel van rare boekhoudkundige trucs tot stand zou kunnen zijn gekomen. En vergeet ook niet te melden dat AF/KLM/MP Cargo dit jaar 188 miljoen euro verlies heeft geleden.

Overigens heb ik geen cent salarisverhoging gekregen.

3-holer said:
Zeker het stuk over ontslag van de Martinair vlieger indien nodig om elke 'mogelijke' carrièreschade van de KLM-vlieger te voorkomen is voor buitenstaanders niet te bevatten, zeker niet als dat geplaatst wordt in de context van de 'vakbond' die de VNV pretendeert te zijn.

Op verjaardagen, borrels etc. krijg ik ook weleens vragen over de penibele situatie waarin de Martinair-vliegers verkeren. Maar als ik dan uitleg dat er een goudomrande deal was, en dat een aantal daar tegen is gaan procederen en dat als gevolg daarvan de deal overboord ging, dan zijn ze opeens helemaal om en geven ze KLM groot gelijk. Gek he?

Referendum, dat is ook een lastige met 3000 vliegers tegen 1000 anderen of zelfs een kleine groepering van pakem beet 240 man.
Dan kom je toch een beetje bij het principe van de "Tirannie van de meerderheid" uit, voeg daarbij de al aangekaarte polarisering en het intussen volledige monopolie op communicatie vanuit het bestuur naar de leden, de uitkomst laat zich dan wel raden....

Dat is het probleem: een aantal denken dat de belangen van 240 Martinair-vliegers boven de belangen van 2700 KLM-vliegers gaan. Dat is geen 'tirannie van de meerderheid', natuurlijk wegen de belangen van 2700 KLM-ers zwaarder dan die van 240 Martinair-vliegers. Dat dat soms een hard gelag is voor de MP-ers is natuurlijk een uiterst vervelende realiteit. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat ten faveure van een groep van minder dan 10% de andere 90% benadeeld wordt.

3-holer said:
Vandaag de cijfers van AFKL, bedroevend als je moet toegeven dat de eigen doelstellingen te ambitieus zijn en de doelstellingen van Tranform 2015 om de schuld te reduceren naar 2,5 miljard niet gehaald is, sterker er is in 5 jaar tijd zelfs een groter schuld ontstaan.

Daar heb je gelijk in: het is ronduit bedroevend en zeer zorgelijk. Feit is wel dat de resultaten met 1,6 miljard (!) euro zijn verbeterd sinds vorig jaar, de lijn naar boven lijkt weer terug te zijn gevonden.
 
Last edited:
Je kaapt het wel.
Welles, nietes, welles, nietes...
Niet waar, het zijn immers ook 'onze' 747ERF-en met bijbehorende functies die nu bij MP staan. De KLM-vlieger vangt dus wel degelijk ook krimp op. Disproportioneel veel zelfs.
Disproportioneel. Nou, vertel.... Ik ben oprecht benieuwd



Post nog eens die link naar dat artikel alsjeblieft? Volgens mij stond er in de laatste zin namelijk iets in de trant van dat dit ook door middel van rare boekhoudkundige trucs tot stand zou kunnen zijn gekomen. En vergeet ook niet te melden dat AF/KLM/MP Cargo dit jaar 188 miljoen euro verlies heeft geleden.
Hoeveel daarvan was op conto van FF?
Wat is de precieze oorzaak van dit verlies? Minder volume? Of is de organisatie te log geworden om flexibel in te spelen op vraag en aanbod (de ouderwetse kracht van Martinair) Even een voorbeeld: Het is toch van de zotte dat de CKD door ABC van voor naar achteren tot aan het dak gevuld AMS heeft verlaten op haar delivery flight in dienst van ABC, notabene vanaf de thuishaven van MP.
Kweam dit verlies ook niet door het afwaarderen van MP ivm de verplichte door AFKLM opgelegde inkrimping van de vloot etc?
Waar is toch die VOC mentaliteit (Nee ben geen CDA-er). Vakkundig de kop ingedrukt door een logge organisatie. MP MAG niet meer, en met dat in je achterhoofd is de bescheiden winst van MP in 2013 ronduit knap te nomen.
Op verjaardagen, borrels etc. krijg ik ook weleens vragen over de penibele situatie waarin de Martinair-vliegers verkeren. Maar als ik dan uitleg dat er een goudomrande deal was, en dat een aantal daar tegen is gaan procederen en dat als gevolg daarvan de deal overboord ging, dan zijn ze opeens helemaal om en geven ze KLM groot gelijk. Gek he?
Ze geven KLM groot gelijk? Dat is inderdaad heel Apart, mij werd hier altijd verteld dat het SCB de deur heeft dichtgegooid voor de MP vliegers mbt het RVA. Dat de VNV niet anders kon door de actie van het SCB dan de deur dicht te gooien? Maar dat het toch echt het SCB was. En nu opeens is dat een daad van de KLM?
Dat is het probleem: een aantal denken dat de belangen van 240 Martinair-vliegers boven de belangen van 2700 KLM-vliegers gaan. Dat is geen 'tirannie van de meerderheid', natuurlijk wegen de belangen van 2700 KLM-ers zwaarder dan die van 240 Martinair-vliegers. Dat dat soms een hard gelag is voor de MP-ers is natuurlijk een uiterst vervelende realiteit. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat ten faveure van een groep van minder dan 10% de andere 90% benadeeld wordt.
De belangen van ieder vakbondslid moeten net zo zwaar tellen. Ongeacht de grootte van de achterban. Ze betalen dezelfde contributie en mogen op basis daarvan ook hetzelfde verwachten van hun Vakbond/Vereniging. Dat de belangen van andere leden elkaar kruisen komt door de structuur van deze vakbond en dat is niet het probleem van de KL vlieger of de MP vlieger, maar het kan niet zo zijn dat de MP vlieger daar alleen het slachtoffer van is.
Daar heb je gelijk in: het is ronduit bedroevend en zeer zorgelijk. Feit is wel dat de resultaten met 1,6 miljard (!) euro verbeterd sinds vorig jaar, de lijn naar boven lijkt weer terug te zijn gevonden.

Laten we het hopen, 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
 
Heerlijk, daar gaan we weer. Mooi om te zien, ik ben expres vaag gebleven en toch lezen bepaalde personen wat ze willen lezen en kapen vervolgens het topic met hun eigen propaganda.

Nogmaals, er wordt een conclusie getrokken aan de hand van NUL feiten en daar worden 30+ posts aan besteed terwijl het juist NIET daarover ging op het VNV forum.
 
Je kaapt het wel. Dit topic gaat over het sluiten van het VNV-forum en in post #8 begin je weer met je Martinair-kruistocht.

De reden voor het sluiten is de discussie over Martinair, dan is het voor buitenstaanders handig om de interne discussie even te schetsen.


Niet waar, het zijn immers ook 'onze' 747ERF-en met bijbehorende functies die nu bij MP staan. De KLM-vlieger vangt dus wel degelijk ook krimp op. Disproportioneel veel zelfs.

Even kijken, er waren in het rood 7xMD11, 4x747BCF, 6X767 en 3xA320.
Nu zijn er straks nog blauwe 3x747ERF bemand.

Daarvoor zitten 70 man bij de KLM en de rest wordt gewoon naar buiten gegooid.
De KLM heeft ook nog eens voor 4x767 productie in de Jointventure op kunnen nemen.

De KLM is gegroeid van 2700 naar 3000 man en Martinair is gekrompen van 450 naar straks 95 man.

Niet waar, en dat weet je want je hebt het antwoord blijkens de notulen zelf gehoord tijdens de ledenraadsvergadering. Dit is een mooi voorbeeld van het selectief lekken van informatie van de SCB. En als het wél waar was, dan had je nu allang op de jumpseat van een KLM-kist gezeten met suppletie.

Wat de vice-president aangaf volgens de notulen, na het eerst ontkent te hebben overigens, dat er inderdaad 2 brieven zijn van KLM en Martinair waarin zij de VNV aansprakelijk stellen.
Dat jij in sprookjes geloofd is helder, dat neemt niet weg dat in de memorie van antwoord van de KLM letterlijk staat dat zij het onnodig en onwenselijk vonden dat de VNV het RVA opzegde.
Ik vermoed dat het vanzelf een keer publiek wordt, dat het VNV bestuur niet wil dat het publiek wordt kan ik me voorstellen, past niet in het zorgvuldig instandgehouden sprookje.



Voor de volledigheid en om dit in het juiste perspectief te zetten voeg ik er aan toe dat dit onder het vorige bestuur plaats vond.

De huidge president was in het vorige bestuur vicepresident van de VNV, dank om dat nog even op te merken.


Post nog eens die link naar dat artikel alsjeblieft? Volgens mij stond er in de laatste zin namelijk iets in de trant van dat dit ook door middel van rare boekhoudkundige trucs tot stand zou kunnen zijn gekomen. En vergeet ook niet te melden dat AF/KLM/MP Cargo dit jaar 188 miljoen euro verlies heeft geleden.

Overigens heb ik geen cent salarisverhoging gekregen.

Ofwel we zijn 1 bedrijf en dan komen wij ook gezellig allemaal bij elkaar in de cockpit zitten of niet....dus prima dat we naar de AF/KL/MP vracht kijken!
21,6 miljoen winst na belastingen en 33 miljoen voor belastingen.

De verhoging van F2700 naar F3000 op de airbus zit in je carrière en dus is dat in het voordeel van alle KLM-vliegers, voor een gedeelte is dat inderdaad per direct een salarisverhoging van zo'n 5-10% voor anderen duurt het nog even.


Op verjaardagen, borrels etc. krijg ik ook weleens vragen over de penibele situatie waarin de Martinair-vliegers verkeren. Maar als ik dan uitleg dat er een goudomrande deal was, en dat een aantal daar tegen is gaan procederen en dat als gevolg daarvan de deal overboord ging, dan zijn ze opeens helemaal om en geven ze KLM groot gelijk. Gek he?

Was inderdaad, maar die is door de VNV om zeep geholpen, Alles is voor Bassie omschreef de president het eens, intussen heeft Bassie geen rode neus, maar is blauw geschminkt.


Dat is het probleem: een aantal denken dat de belangen van 240 Martinair-vliegers boven de belangen van 2700 KLM-vliegers gaan. Dat is geen 'tirannie van de meerderheid', natuurlijk wegen de belangen van 2700 KLM-ers zwaarder dan die van 240 Martinair-vliegers. Dat dat soms een hard gelag is voor de MP-ers is natuurlijk een uiterst vervelende realiteit. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat ten faveure van een groep van minder dan 10% de andere 90% benadeeld wordt.

Wie word er dan benadeeld? Jij? En waarmee dan, een vervangend akkoord? Of de 150 vliegers die daarom op straat gegooid worden?
Verder beschrijf je exact een tirranie van de meerderheid, probeer google eens...

Maar dank om die naar mijn idee zieke gedachte zo helder op te durven schrijven op een openbaar forum.

Daar heb je gelijk in: het is ronduit bedroevend en zeer zorgelijk. Feit is wel dat de resultaten met 1,6 miljard (!) euro zijn verbeterd sinds vorig jaar, de lijn naar boven lijkt weer terug te zijn gevonden.

Die slechte resultaten van vorige jaar kwamen door een eenmalige belastingtegenvaller, kijk je zonder die cijfers is het beschamend wat er neer gezet wordt, lees anders ook even het ander topic, staan keurig de cijfers in.
Dat is dan nog afgezien van de € 700 miljoen die het VNV bestuur er mede doorheen gejaagd heeft.
De core business, long haul pax en vracht doen het allebei slecht, enkel Transavia boekt nog gezonde groei, precies het segment waar het bedrijf wilde groeien en wat door de franse vliegers en dit bestuur kapot gestaakt is, echt iets om trots op te zijn.
 
Last edited:
Heerlijk, daar gaan we weer. Mooi om te zien, ik ben expres vaag gebleven en toch lezen bepaalde personen wat ze willen lezen en kapen vervolgens het topic met hun eigen propaganda.

Nogmaals, er wordt een conclusie getrokken aan de hand van NUL feiten en daar worden 30+ posts aan besteed terwijl het juist NIET daarover ging op het VNV forum.

Nul feiten? Het is gewoon een inconvenient truth, hier kijken echter normale weldenkende mensen mee.

we zullen zien :)
 
Welke feiten post ik dan? Het ging er om waarom het forum was gesloten, daar ging het om. Ik post alleen een paar mogelijkheden. Daar stond geen enkele feit in.

Dat jij weer bepaalde dingen interpreteert en krom trekt naar jouw visie en weer geheel stuurt naar jouw vaste propaganda stramien staat daar los van. Ook in het kader daarvan post ik NUL feiten. En nogmaals, daarom is het VNV forum niet gesloten. Om daar achter te komen start je dit topic toch?


Je zit zo vast in je eigen verhaal dat je niet (begrijpend) ziet/leest wat andere mensen schrijven en over welk onderwerp ze het hebben. Je komt meteen weer met je standaard rondje om de kerk aanzetten met je oogkleppen op, vol gas met het blik oneindig.

Probeer het eens, lezen i.p.v. alleen maar te praten....
 
Back
Top