- Argumentum ad ignorantiam (argument van de onwetendheid)
Een stichting richt je in een dag op, € 500 en een notaris.
Naar schatting waren er 28 SCB donateurs, af te leiden uit de dagvaarding van de SCB.
Het merendeel zit bij de KLM, ja er zaten een aantal bij Martinair, een aantal zijn met pensioen, VVR of ze hebben spijt en zijn niet langer donateur.
Weer dat polariseren dat jij de waarheid in pacht hebt en de anderen (de KLM vlieger) onwetend zijn. Je probeert met algemene feitjes en geldende regelgeving zand in de ogen van anderen te strooien. Als dat niet toereikend is kom je met vage uitingen en misleidende opmerkingen die van de waarheid weg sturen. Er zijn gewoon nog SCB-ers onder de Martinair vliegers. Punt. Geef dat gewoon eens toe, jij weet dat net zo goed als ik.
Zoals ik al zei heb ik wat MP-ers in mijn vriendenkring en al ruim voor het RVA werd ik wekelijks ge-update over de standpunten van de AVB. De naam SCB is al dus al voor die tijd gevallen. Die donateurs hebben zeker in een week een plan in elkaar geflanst, al die andere donateurs gevonden, posthumus meyjes voor hun karretje gespannen en zelfs een prominent Transavia vlieger gevonden om via een omtrekkende beweging hun belangen te behartigen. Geloof je het zelf?
Mooi dat je zelf KLM UK aanhaalt want dat is inderdaad hetzelfde verhaal. Ook daar zijn er enkelen die gedurfd hebben de sprong te wagen. Deze vliegers zitten nu happy op de A330 of 747. De mannen die niet wilden of konden zitten nog op hetzelfde toestel als bij air UK (of de E190). Ze wonen thuis en doen vaak maar 2 sectoren per dag (van huis naar AMS en terug) of deadheaden lekker in de baas zijn tijd.
Ik heb regelmatig met deze mannen gevlogen en er was daar inderdaad bij de achterblijvers een Calimero gevoel. Als ik dan vroeg waarom zie niet naar EasyJet, Ryanair, Thomsonfly of nu Norwegian gingen dan was het antwoord dat het salaris en het pensioen wel heel erg goed waren tegenover de helft van het aantal vlieguren. Daarentegen vaker een Engelse F/O A330 gesproken die zei dat het de beste stap in zijn leven was geweest.
Ik heb nog nooit gehoord dat de VNV berispt is geworden door IFALPA. Ik hoor graag waarom dat precies is geweest en waarom dat dan nooit door de MP ledenraad of AVB is aangedragen als argument.