Vlootvernieuwing AF-KLM

Dit verhaal klopt maarrr...

ik denk dat in eco class de verschillen, anders dan de pitch nauwelijks verschilt. In Bizz daarentegen des te meer.

van iedereen die ik spreek is echt helemaal niemand tevreden over de bizz stoelen. Die zijn meer dan erg slecht... Perfect om op te zitten, belachelijk om op te slapen. Dat kan echt VEUL beter.. zeker als je wel een premium prijs wil hebben.

Die dingen moeten echt zsm weg.

Daarnaast is het echt compleet debiel dat de galley bij de MD11 en 330 gewoon midden in de bizz zit...

Dat is echt niet nodig!!!

Als je dan toch al de hoofdprijs betaald heb, mag je toch hopen dat je voor de galley zit.. anders ben je echt niet blij... kan echt niet!.
en dat is niet omdat ik ollander ben.


maar je kan wel beter met een klm md11 naar suriname vliegen dan met de a340 van surinam...
maar omdat klm normaal genoeg bizz class reizigers hebben, loont het niet om een kleine bizz class te hebben.
maar als je deze weer te lang maakt loont het ook weer niet.

en dan nu het leuke idee waar je echt te veel voor betaald de economy comfort class(zelf aan meegeholpen de cabine om te bouwen) voor 5 tot 12 cm meer betaal je ook de hoofdprijs!
 
Last edited:
Stoelen zijn bekend, worden ook op termijn vervangen.
En heeft de galleypositie niet gewoon te maken met vliegtuigontwerp?

dat niet alleen, deze kan wel als het moet verplaatst worden, maar het is gewoon makkelijker met instappen dat men via de galley naar de rechter kant kan lopen.
maar kijk bijvoorbeeld naar de 777 van de JAL of China southern die front galley positie is helemaal stom!
 
Er zijn nog 5 F100's. Lijkt me het meest logisch dat die vervangen worden door 5 100 zitters. Welke kist daar voor in aanmerking komt kunnen jullie zelf ook wel raden...

Wat ik in de wandelgangen hoor is dat die bestelling pas in de 2e helft van 2012 zou komen. Maar niks is definitief tot ze op het B platform staan...
 
Ik hoorde het over E190 inderdaad. Klopt dat die dingen op het B-platform moeten staan voordat je zeker kan zijn dat ze bij de KLC-vloot horen :-S

Wat betreft de uitfasering van de F100: uiteraard is dat even zeker als de aanschaf van de 190's. Pas als ze zijn overgespoten en voor en andere maatschappij vliegen. Ik hoop dat het nog even duurt. Wil best terug naar KLC :)
 
Wil best terug naar KLC :)

Had je niet weg moeten gaan van die mooie 50.....

We hebben schijnbaar mensen tekort op de 190......mijn trip voor de komende 2 dagen is vanwege vliegertekort naar de F100 gegaan....

Nog wezen stunten?
 
moeten ze maar meer mensen opleiden . herfst= meer ziekte , dientengevolge meer werkdruk op overgebleven mensen, dus weer meer zieken, zie hier de vicieuze cirkel .
klc kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten , met een minimum aan crews per vliegtuig
 
Hier de laatste, betrouwbare info: voorlopig (denk aan de komende jaren) geen bestellingen voor 787's. Dit omdat alle produktieslots voor de nabije toekomst al bezet zijn, AF/KLM is te laat met bestellen, en moet dus naar andere opties kijken.

A350 wordt nog bekeken.

2 747 Combi's worden omgebouwd naar Full Pax.

Voor de rest komt EZE er op de 777 bij, 3 tot 4 per week, zo snel mogelijk. Met een beetje mazzel februari al!

GIG 2e helft volgend jaar, 777 of A330.

Met vriendelijke groet,

Q-Nimbus aka The Spy
 
Bron?!
Volgens mij redt je dat niet mbt productieafspraken. Zie er eerder eentje per dag extra vanuit CDG vertrekken.

Hartman had het over Xiamen en Buenos Aires, niet Rio...

Ik heb mijn info ook niet van de roadshow....

GIG moet er wel bijkomen natuurlijk, met zowel het WK als de Olympische spelen die daar binnenkort georganiseerd worden.
 
KLM heeft aangeven om met de 747-400 door te vliegen tot +/- 17000 cycles. De eerste 744 (PH-BFA) zit nu op ongeveer 12000. De laatste (PH-BFY) zit nu op ongeveer 5000...dus de 744 blijft (gelukkig) nog wel ff doorvliegen.
KLM is trouwens bijzonder veel geïnteresseerd in de 787-900...
 
KLM heeft aangeven om met de 747-400 door te vliegen tot +/- 17000 cycles. De eerste 744 (PH-BFA) zit nu op ongeveer 12000. De laatste (PH-BFY) zit nu op ongeveer 5000...dus de 744 blijft (gelukkig) nog wel ff doorvliegen.

voor hoeveel uren zijn de frames gepland?
 
Back
Top