Vlootvernieuwing AF-KLM

Er staat in de nieuwe Enroute toch heel duidelijk dat er een officiele "request to proposal" is uitgegaan voor de A350 en de 787. Staat niks over de 74-8.....
 
747's zijn verschrikkelijk lelijk... ook de -8

inderdaad! En deze is nog wel het meest verschrikkelijk!!

dreamlifter-02.jpg


Dat is net een 747 in een hotdog broodje!
Maar omdat ze zo lelijk zijn maakt dat ze toch wel gaaf op één of andere manier!
 
Combi's mogen niet meer gemaakt worden dus de 747-8 is veeeeeeel te groot voor KLM. Zal een combinatie van A350's en 787's worden denk ik...
 
RTO said:
Combi's mogen niet meer gemaakt worden dus de 747-8 is veeeeeeel te groot voor KLM. Zal een combinatie van A350's en 787's worden denk ik...

Waarom te groot?
 
In de 747-8 gaan ongeveer 45 pax meer dan in de -400. Een dikke 450 pax is gewoon te veel voor KLM. Daarom heeft KLM maar 6 full pax 747's en 16 combi's.
 
.....en 4x 773 waar er ook 428 in passen (plus 3 in bestelling)
KLM heeft 4 full pax, 16 combi's en 2 convertible's, welke nu vliegen in een full-pax uitvoering.
 
Dat de combi niet meer gebouwd mag worden is broodje aap. Boeing wilt ze bouwen als er een minimum aantal wordt afgenomen en daar kan KLM in zn eentje (nog) niet aan voldoen.
 
Waarom zou 450 pax per kist teveel zijn voor KLM? Dat er geen kisten waren waar meer mensen in konden zegt nog niet dat er geen nut voor zou zijn bij KLM.
 
Zien jullie het marktaandeel nog groeien dan?
Wat zijn de sterke punten waarom mensen voor KLM zullen kiezen behalve (nog) goed netwerk en betrouwbaarheid. Prijs, service gerichtheid zeker niet.
 
Om over de beenruimte ook maar niet te spreken (long-haul)

Maar als het marktaandeel daalt hoeft het natuurlijk niet te betekenen dat er steeds minder passagiers vervoerd worden door de KLM.
Passagiersaantallen kunnen evengoed stijgen, ondanks een dalend marktaandeel. Bijvoorbeeld wanneer de passagiersgroei in % world-wide groter is als de groei in % bij KLM. In dat geval nemen wel de hoevelheid passagiers toe, maar daalt het marktaandeel. Volgens mij is dat juist nu aan de gang. En gaat bovengenoemde stelling dus niet op.
 
Zien jullie het marktaandeel nog groeien dan?
Wat zijn de sterke punten waarom mensen voor KLM zullen kiezen behalve (nog) goed netwerk en betrouwbaarheid. Prijs, service gerichtheid zeker niet.

Qua prijs is AF-KLM inderdaad niet de goedkoopste maar zo lang de gemiddelde bezettingsgraad (agustusus) rond de 88 % is waarom zouden ze dan de prijs verlagen?

Service gerichtheid wil je dat uitleggen?
 
Wie weet welke vlootleveringen plaatsvinden en welke vliegtuigtypes uitgefaseerd worden bij de KLM in 2011?
 
Qua prijs is AF-KLM inderdaad niet de goedkoopste maar zo lang de gemiddelde bezettingsgraad (agustusus) rond de 88 % is waarom zouden ze dan de prijs verlagen?

Service gerichtheid wil je dat uitleggen?
KLM is nou in vergelijking met de meeste andere carriers niet het meest klantvriendelijk, zowel aan boord als elders. Daarbij is het servicegehalte aan boord ook minder als bij diverse andere carriers,.
KLM heeft niet voor niks maar 3 Skytrax sterren, maar hanteert wel 5 sterren tarieven
 
Wie weet welke vlootleveringen plaatsvinden en welke vliegtuigtypes uitgefaseerd worden bij de KLM in 2011?

Voor nu tot aan december 2011:
Alle 737PG (300 en 400) worden uitgefaseerd,
aflevering van 737NG's 1x800 dec2010, 1x800 may 2011, 1x 700 sep2010, 10x700 due 2011.
Verder komt er 1x 773 bij in 2011. (mrt2011)
 
Back
Top