Vliegopleider Stella geeft geld terug bij uitblijven baan

RelaxedAirlines

New member
You gotta be f*cking kidding me...

BRON: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=35381
TEUGE - Vliegschool Stella aviation academy (SAA) breidt haar bestaande baangarantieprogramma uit met een ‘niet goed, geld terug’ belofte. Wie drie jaar na het afronden van de opleiding nog steeds niet aan het werk is, krijgt de volledige opleidingskosten van 114.500 euro teruggestort. Stella is naar eigen zeggen de enige opleider die een dergelijke garantie aan studenten geeft.


In februari lanceerde de pilotenopleider haar ‘Job Guarantee Programme’. Tegen bijbetaling van 10.000 euro garandeert SAA de student dat deze binnen twaalf maanden een baan heeft. Om die werkgarantie kracht bij te zetten, voegt Stella daar nu de geld-teruggarantie aan toe. Het bedrijf schuift de deadline daarbij wel op naar drie jaar.

Stella hoopt met de garanties tegemoet gekomen aan de onzekerheid in de branche. Veel potentiële studenten hebben twijfels of er voor hen wel werk in het verschiet ligt.
 
Als de markt slecht blijft, vraag ik me af hoelang Stella het hoofd nog boven water zal kunnen houden... Dit is een wel erg naïeve zet...
 
Bron: www.stella-aviaton-academy.nl
(weet niet of het toegestaan is)
Copy paste van deze site.



Stella aviation academy, de grootste Europese opleider van piloten, gaat haar opleidingsprogramma aanvullen met een Job Guarantee Programme. Met dit speciale programma komt Stella tegemoet aan de zekerheid die veel piloten in spé (en hun ouders) in de huidige economische situatie wensen.

Stella heeft zichzelf een inspanningsverplichting opgelegd bij het helpen vinden van een baan. Honderden studenten hebben de afgelopen jaren op die manier een baan als piloot gekregen. Met het Job Guarantee Programme gaat de vliegschool nog een stap verder. Studenten krijgen de garantie dat zij binnen 36 maanden na afloop van de opleiding een baan als piloot hebben. Stella biedt dit Job Guarantee Programme aan voor een bedrag van 10.000 euro bovenop de huidige opleidingskosten. Met dit speciale programma komt Stella tegemoet aan de zekerheid die veel studenten in de huidige economische situatie wensen. Studenten krijgen de garantie dat zij na afloop van de opleiding een baan als piloot hebben. Mocht dit onverhoopt niet lukken dan betalen wij de reguliere opleidingskosten en de kosten van het Job Guarantee Programme (totaal 114.500 euro) terug. Stella heeft een speciaal team van specialisten samengesteld om de afgestudeerde leerlingen naar een baan te bemiddelen.

Directeur Evert-Jan Hilgeman: “De afgelopen tijd krijgen wij steeds meer vragen met betrekking tot de carrièremogelijkheden voor piloten. Studenten zijn bang dat zij straks na het afronden van de opleiding, geen baan kunnen vinden. Dat is in mijn ogen onterecht. Stella heeft de afgelopen jaren de banden met de luchtvaartmaatschappijen zoals Sun Express, AirBerlin, Condor, Transavia.com, VLM, Pegasus Airlines en Ryanair aangehaald en uitgebouwd en wij zijn nu in staat om wederom een baangarantie te geven. Wij voelen het als een plicht om goed voor onze studenten te zorgen en geven ze niet alleen een handdruk na het behalen van het diploma. Niet voor niets hebben we de afgelopen jaren bijna 200 studenten geholpen aan een baan.”

Hij vervolgt: “Het is eigenlijk niet meer dan logisch dat wij nu bereid zijn om een garantie te geven. Wij willen voorkomen dat deze economisch mindere tijden er voor zorgt dat jongeren hun droom om piloot te worden niet langer kunnen najagen. Wij garanderen dat een leerling die het Job Guarantee Programme volgt van ons binnen zesendertig maanden een baan als piloot heeft.”


Hij vervolgt: “Uit het onderzoek van Boeing (Market Outlook 2009-2028) en op basis van onze eigen ervaring, blijkt ook dat ondanks de huidige economische tijd, er de komende jaren nog veel landen en maatschappijen behoefte hebben aan piloten. Er zijn mogelijkheden te over. West-Europa zit op dit moment qua arbeidsmarkt op slot. Maar neem bijvoorbeeld Azië en Zuid Oost-Europa daar zijn nog voldoende mogelijkheden. Volgens het onderzoek van Boeing is er tot 2028 behoefte aan totaal 29.000 vliegtuigen waarbij zowel Europa als Azië opvallen als snelle groeiers.”
 
Hopelijk gaat dit nieuwsbericht leiden tot :

1. Het ophouden van het negatieve 'stella-praten'. Sommige mensen met 0 ervaring met deze opleider weten zelfs hoe de school in elkaar steekt.

2. Het makkelijker maken van de keuze voor wannabe's en dat het uiteindelijk een makkelijkere stap is voor de minder bedeelden. Want het blijft naar mijn idee toch een 'elite-studie', ondanks de geweldige garantiefondsen.

Anyway, het is een mooi bericht, laten we afwachten wat de eerste 'reviews' zijn.
 
Vragen jullie je ook af wat voor een auto Evert-Jan Hilgeman rijdt?
En hoe groot zijn landgoed is?

Kan je ook wat inhoudelijks zeggen? Zo niet r@t dan even op naar het gemiddelde Telegraaf forum waar dit soort debiele opmerkingen verplicht zijn... :1855:

Bijzonder dat er nu een school is die niet alleen zegt dat er een behoefte is aan vliegers de komende jaren (de beroemde/beruchte pensioengolf) maar ook bereid is risico te nemen. :biertje:
 
Even verder denken, stel nu dat die garantieregeling echt waterdicht is, en ze dus effectief moeten uitbetalen. Ze hebben 11 werkende studenten nodig om 1 werkloze student te vergoeden. Zelfs met hun eigen 'indoor instructeurs' gaan ze deze ratio niet kunnen goedkrijgen vermoed ik. Twee mogelijkheden: studenten gaan binnen 3 jaar écht bijna allemaal een baan hebben, of dit gebeurt niet. In het eerste geval getuigt dit van een superieur visionair inzicht, in het ander geval is er een probleem.

Hoe makkelijk is het in Nederland om een bedrijf failiet te laten gaan en een zelfde bedrijf 2 weken later terug op te richten schuldenvrij ? ....

Is een niet-betaalde job volgens de Nederlandse wetgeving ook nog een baan ? Anders hebben we het achterpoortje al gevonden :)
 
Optie 1 Er is hard gewerkt en er zijn cont(r)acten binnengehaald en er worden daadwerkelijk mensen 'geplaatst'. (Dan zullen er binnenkort cijfers beschikbaar komen want goed nieuws wil je delen).

Optie 2 Naieve maar evengoed gemeende poging om de markt voor ab initio's te verbeteren. (Dit zal het begin van het einde zijn)

Optie 3 (Goedkope) marketing truc.

Optie 4 Juridisch contractueel trucje. ('baan als piloot' wat is de definitie?) (opleidingskosten worden terugbetaald. Wat zijn de opleidingskosten? en de rente? en wat wat is de rente bij deelname aan deze regeling?)

Optie 5 ... (wie het weet mag het zeggen)
 
Optie 5, binnen 36mnd na afronding een baan regelen die je moet aannemen.. Na 35 mnd nog een baan als vlieger komen ze met een baan als vakkenvuller bij de lokale supermarkt in Teuge?
 
Optie 5, binnen 36mnd na afronding een baan regelen die je moet aannemen.. Na 35 mnd nog een baan als vlieger komen ze met een baan als vakkenvuller bij de lokale supermarkt in Teuge?

Wat fijn dat er echt altijd uit moet worden gegaan van de meeste negatieve mogelijkheid.
Van mij mag je dingen zo bekijken, zolang je dan maar ook vooraan in de rij staat om aan te geven dat je fout zat, wanneer daadwerkelijk blijkt dat je fout hebt gezeten.
 
De Stella Website, FAQ:

Hoe garandeert u dat het een baan is op het goede niveau?

Wij garanderen een baan als piloot. Als een student verkeersvlieger wil worden bij een luchtvaartmaatschappij krijgt hij daar een baan aangeboden, als een student liever instructeur wil worden bieden wij hem een baan als instructeur. Van turboprop tot jet! Het is belangrijk dat we vooraf met de leerling goed kijken naar wensen, mogelijkheden en capaciteiten.


Oftewel...iedereen komt indien nodig gewoon bij Stella "in dienst als piloot" en probleem opgelost....

Wederom een mooie marketing actie...

Gr. RR
 
Wat fijn dat er echt altijd uit moet worden gegaan van de meeste negatieve mogelijkheid.
Van mij mag je dingen zo bekijken, zolang je dan maar ook vooraan in de rij staat om aan te geven dat je fout zat, wanneer daadwerkelijk blijkt dat je fout hebt gezeten.


Als Stella het over een betaalde job als piloot heeft ben ik de eerste die mijn woorden terugneemt! Helaas zal het minimaal 3 jaar duren voordat we hier achterkomen of het echt zo is...
 
Last edited:
Is het zonder die €10.000,- boven op de opleidingskosten dan niet de plicht van Stella om hun best te doen om mensen te plaatsen???
 
Krijg je niet een situatie waarbij je 1e en 2e rangs Stella studenten krijgt. 1e rangs zijn die studenten die 10.000 euro extra betaald hebben. Alle banen die Stella kan regelen zullen naar die mensen gaan. 2e rangs studenten zullen die 10.000 euro niet betaald hebben en zullen alles zelf moeten regelen. Op zich een keuze voor ieder voor zich, maar als dit zo is dan zet je wel grote druk op alle studenten om die 10.000 euro extra te betalen.
 
Bron: www.stella-aviaton-academy.nl Stella biedt dit Job Guarantee Programme aan voor een bedrag van 10.000 euro ”

:haha:schijntje joh.

Waar heb je dat nou voor nodig : de babyboomers gaan al tien jaar ( nog steeds allemaal tegelijk , heel gek isda ) met pensioen , Boeing en Airbus hebben mega-orders en de passagiersaantallen ver-miljard-voudigen per volgende week dinsdag.

Guaranteed.
 
En als je nou ergens anders je opleiding hebt gedaan en je geeft ze €10k, regelen ze dan een baan voor je?
 
Back
Top