Vliegopleider Stella geeft geld terug bij uitblijven baan

Goede marketing afdeling!

Laten we aannemen dat de netto kosten 70.000 Euro bedragen. Het fonds is dan dekkend wanneer er 3 op 10 geen baan kunnen vinden.
Voordeel voor Stella is de hogere omzet 300 x 10.000 Euro, en de hieruit volgende rente. Daarnaast zullen er wellicht meer studenten eerder geinteresseerd zijn in Stella alleen al om het magische woordje "bankgarantie".
Bovenstaande zal weinig noodzaak geven tot "kleine lettertjes".

Het is verder triest om te zien en horen hoe diep men zich in de schulden wilt steken om mee te kunnen gaan met de ideeen van marketing...
 
Hier dan op verzoek van V1rotate.
Met mij gaat het goed hier in Servië. Na een paar maanden theorie ben ik in mei voor het eerst solo gegaan. Normaal vlieg ik op Vrsac (LYVR), maar ik heb al wat touch and go’s op Belgrado Airport gehad. Best leuk tussen al die grote kisten. Regelmatig ben ik in Nederland bij mijn vriendin en mijn vriendin komt regelmatig hier. Zo’n relatie is niet ideaal, maar prima te doen. Met Wizzair voor 35euro op en neer (als je een beetje op tijd boekt) Verder zijn de instructeurs zeer begaan met je opleiding en doen ze veel extra dingen voor je.
Kortom ik ben erg blij met mijn keuze.

Even nog het volgende over de opleidingsprijs € 55.000,- : je moet wel oppassen dat je appels met appels blijft vergelijken en peren met peren. Op dit forum zie je veel bedragen langskomen. Je moet jezelf hierbij afvragen of dit, incl/excl je renteverlies tijdens de opleidingsjaren, incl/excl levensonderhoud, incl/excl typerating, incl/excl baangarantie, incl/excl linetraning, incl/excl verzekeringen, incl/excl garantiefonds, modulair/integrated is. Ik heb het idee dat er op dit forum appels met peren vergeleken worden. De kale opleidingsprijs van A (zonder alle extra toeters en bellen ) moet je vergelijken met de kale opleidingsprijs van B (zonder alle extra toeters en bellen ). Een opleidingsprijs onder de streep (met alle extra toeters en bellen) bij A moet je vergelijken met een opleidingsprijs onder de streep (met dezelfde !!!! extra toeters en bellen) bij B. En idd, soms zie je door de bomen het opleidingsoerwoud niet meer.

Advies: ga lekker rondneuzen bij meerdere opleidingen en vergelijk goed
Groetjes,
Lijster
 
De eerste van de grote groep ex-studenten van Stella zijn weer in NL gearriveerd. Allemaal al weer tijdje terug van de stage in Turkije, 27.000 euro lichter en 100 uur verder.

Voor de 500 uurs contracters onder hun viel het even tegen, de Turkse wetgever is namelijk niet zo gecharmeerd van het "verlengen" als Stella, en deze mogelijkheid is dus nihil te noemen.

Gelukkig zijn er op dit moment helemaal geen werkeloze piloten met 500 uur 737, laat staan meer uren.

(even off0-topic) Vanuit mijn kant naar de jongens van de groep: Ik hoop dat jullie geluk hebben en snel weer wat vinden. Veel succes! (welgemeend)
 
De eerste van de grote groep ex-studenten van Stella zijn weer in NL gearriveerd. Allemaal al weer tijdje terug van de stage in Turkije, 27.000 euro lichter en 100 uur verder.

Voor de 500 uurs contracters onder hun viel het even tegen, de Turkse wetgever is namelijk niet zo gecharmeerd van het "verlengen" als Stella, en deze mogelijkheid is dus nihil te noemen.

Gelukkig zijn er op dit moment helemaal geen werkeloze piloten met 500 uur 737, laat staan meer uren.

(even off0-topic) Vanuit mijn kant naar de jongens van de groep: Ik hoop dat jullie geluk hebben en snel weer wat vinden. Veel succes! (welgemeend)

Deze jongens en meiden kunnen toch nog helemaal geen gebruik maken van het 'geld terug' principe van stella? Naar mijn weten zijn ze daar pas 2 maanden geleden mee begonnen..?
 
Deze jongens en meiden kunnen toch nog helemaal geen gebruik maken van het 'geld terug' principe van stella? Naar mijn weten zijn ze daar pas 2 maanden geleden mee begonnen..?

Deze mensen hebben toch ook een 'baan' gehad? Dat is nou het hele idee.
 
Deze mensen hebben toch ook een 'baan' gehad? Dat is nou het hele idee.

Ja, maar ik was er niet van op de hoogte dat de studenten die 1,5 jaar geleden zijn begonnen ook gebruik konden maken van deze 'regeling', aangezien dit topic gaat over het 'geld terug verhaal'.
 
Wat denk je, stella wil deze maar al te graag, gezien ze al een baan hadden.. lijkt me dom dan alsnog die €10.000,- te betalen gezien je al een "baan" hebt "gekregen".
Of zie ik nu iets over het hoofd?
 
er wordt alleen mee bedoeld dat over 2 jaar als die groep die wel 10.000 euro betaald hetzelfde misschien kan verwachten. 27000 betalen en na 100 tot 500 uur op straat komen te staan. Dat is baangarantie, niet vastebaangarantie
 
er wordt alleen mee bedoeld dat over 2 jaar als die groep die wel 10.000 euro betaald hetzelfde misschien kan verwachten. 27000 betalen en na 100 tot 500 uur op straat komen te staan. Dat is baangarantie, niet vastebaangarantie

Precies!
Je moet de Stella nieuwsberichten altijd 4x lezen op zijn minst. Ze hebben altijd o zo positief nieuws, maar tussen de letters door lees je de waarheid.
Ze proben zo min mogelijk te liegen (alhoewel een leugentje om bestwil toch echt meot kunnen he jongens?), maar de waarheid verdraaien of niet benoemen is niet liegen.

Er wordt nergens wat gezegd over vaste baan. Opties: 100 uurs, 500 uurs of FI, ook mogelijk met een half jaar of een jaar contract. De eerste baan is dan "gegeven" en daarna zoek je het maar uit. Contract nagekomen, geen poot om op te staan voor de student.
 
Kennen jullie het alom bekende CTC-programme in de UK nog? Dat was een constructie waarbij je voor 9000 pond een jet-course kon kopen na je vliegopleiding. Kwam je door de selectie heen, dan had je een baan. CTC kon daadwerkelijk een lijst met werkgevers overleggen en een garantie op een vaste baan bij betreffende airline.

De mensen die zich nu aanmelden bij stella zijn toch niet serieus zo dom dat ze zich aanmelden zonder enige vorm van informatie omtrent de zogenaamde baangarantie? Wat deze daadwerkelijk betekent. Die zullen toch ook willen weten bij welke toko ze zullen worden ondergebracht en tegen welke garanties en condities?
Maw deze mensen weten van te voren waar ze aan beginnen. Dus ook dat ze na 100 uur r/t weer netjes thuis zitten op de bank met een waardeloze rating met slechts 100 uurtjes voor maar 37000 euro (10K voor de 'baangarantie+27K voor de TQ)

Geen medelijden mee. Ik ben eigenlijk wel klaar met dat stella. Een ieder die eraan begint zonder te onderzoeken wat de baan zal worden moet het lekker zelf weten en hier komen verkondigen hoe geweldig stella en de buitenlandse stage in turkije wel niet was.
 
Stella benoemt geen werkgevers in contracten, denk je echt dat ze zo onhandig zijn?
300 x 10.000 euro laten betalen geeft genoeg ruimte om 1 persoon eens wat terug te geven. Het gaat enkel om opleidingskosten, niet om livingkosten. Dus zelfs daarna hou je nog even 30k euro schuld over.

De eerste groepen komen nu weer "thuis" in NL. 100 uur in Turkije gevlogen en geen uitzicht, wel 34k euri's lichter.
Een groep waar stella niet meer voor hoeft te doen, en ook zeker niets zal doen.

Deze mensen hadden niet de baangarantie, maar dit verhaal zal echt niet veranderen met de komende groepen.

Mensen wees gewaarschuwd!
 
CTC is de preffered supplier van de oranje club uit de UK. Kom ja van een andere vliegschool dan maak je in principe geen kans op een job. Is wel 1 van de enige airlines die mensen aanneemt.
 
Kennen jullie het alom bekende CTC-programme in de UK nog? Dat was een constructie waarbij je voor 9000 pond een jet-course kon kopen na je vliegopleiding. Kwam je door de selectie heen, dan had je een baan. CTC kon daadwerkelijk een lijst met werkgevers overleggen en een garantie op een vaste baan bij betreffende airline.

Even nuanceren. Ook CTC gaf geen enkele garantie op een baan, niet na de jet-course, en ook niet na de 6 maanden 'stage' bij de airline. Klasgenoten van mij zijn na die 6 maanden mooi naar huis gestuurd en hebben daarna zelf wat anders moeten vinden.

Wat CTC echter wel had, en met enige fantasie nog heeft, is een track record. Ze plaatsen daadwerkelijk mensen bij airlines en meestal gaat dat goed en resulteert het in een vaste baan. In hun trainingscentrum hangen dan ook heel wat fotolijsten met naam, toenaam en airline van hun geplaatste leerlingen. Maar ondanks dat geeft ook CTC geen garantie.
 
CTC is de preffered supplier van de oranje club uit de UK. Kom ja van een andere vliegschool dan maak je in principe geen kans op een job. Is wel 1 van de enige airlines die mensen aanneemt.

Je bedoelt als ze dik 40000€ op tafel leggen voor een TR en hun eigen loon (zomercontractje) te betalen?

Snap best dat als je geen baan hebt, het niet leuk is, maar je mag toch weinig trots op zijn als je dit soort voorwaarden aanneemt.
 
Precies.

het is goed vliegersschap om buiten de verhalen van de vliegscholen informatie in te winnen die een totaal beeld schetsen! Mensen stappen veel te makkelijk in €150k schuld zonder de consequenties op langer termijn te overzien.

Verblijf op dit moment in de States en de markt is heir ook flink kapot. Denken dat 500 uur in Turkije je een solide, goedbetaalde baan geven is naief! Op dit moment en in de nabije toekomst niet, misschien later wel.

Een zomercontract is aardig, maar hoeveel jaar is extra nodig om de TQ lening terug te betalen?
 
Back
Top