Pjotr Orno
New member
Begrijpend lezen, dat is toch altijd datgene wat de dispatcher voor je doet? :biertje:
De eerste van de grote groep ex-studenten van Stella zijn weer in NL gearriveerd. Allemaal al weer tijdje terug van de stage in Turkije, 27.000 euro lichter en 100 uur verder.
Voor de 500 uurs contracters onder hun viel het even tegen, de Turkse wetgever is namelijk niet zo gecharmeerd van het "verlengen" als Stella, en deze mogelijkheid is dus nihil te noemen.
Gelukkig zijn er op dit moment helemaal geen werkeloze piloten met 500 uur 737, laat staan meer uren.
(even off0-topic) Vanuit mijn kant naar de jongens van de groep: Ik hoop dat jullie geluk hebben en snel weer wat vinden. Veel succes! (welgemeend)
Deze jongens en meiden kunnen toch nog helemaal geen gebruik maken van het 'geld terug' principe van stella? Naar mijn weten zijn ze daar pas 2 maanden geleden mee begonnen..?
Deze mensen hebben toch ook een 'baan' gehad? Dat is nou het hele idee.
er wordt alleen mee bedoeld dat over 2 jaar als die groep die wel 10.000 euro betaald hetzelfde misschien kan verwachten. 27000 betalen en na 100 tot 500 uur op straat komen te staan. Dat is baangarantie, niet vastebaangarantie
Kennen jullie het alom bekende CTC-programme in de UK nog? Dat was een constructie waarbij je voor 9000 pond een jet-course kon kopen na je vliegopleiding. Kwam je door de selectie heen, dan had je een baan. CTC kon daadwerkelijk een lijst met werkgevers overleggen en een garantie op een vaste baan bij betreffende airline.
CTC is de preffered supplier van de oranje club uit de UK. Kom ja van een andere vliegschool dan maak je in principe geen kans op een job. Is wel 1 van de enige airlines die mensen aanneemt.