Uitbreiding Schiphol in gevaar door conflict

... We hebben hier gewoon maar 1 mainport, met weliswaar een riant netwerk aan landingsbanen (kijk voor de grap ff naar Frankfurt, Muenchen of Schoenefeld), maar toch maar 1 vliegveld...

Correct me if I'm wrong, maar heeft dat niet meer te maken met dat EHAM meer last heeft van windveranderingen?
 
Wederom.......

Misschien kan je inhoudelijk reageren op de link die ik en 27K geplaatst hebben en je statement dan herschrijven?

Wederom... 90 A380's + tich (100) 777's bestellen is ook niet normaal!

Je wordt alleen rijker als je al rijk bent. Rara, who saved Dubai tijdens de 'bubble', juist, jullie buurman, want die hebben namelijk wel echt geld... al de rest is omlijst met een gouden randje wat niet meer is dan pure thin air.
 
Last edited:
Pjotr, je was me voor, mooier kun je het niet stellen. Zonder inhoudelijk op wat dan ook in te gaan heet dit prediken voor eigen parochie !
Paraglider en 27K get real en ja, ik zou ook op dezelfde manier reageren op ww.klm.com reacties.

Groet.
 
Doet KLM dan niet precies hetzelfde Sjakie?

En Pjotr je hebt ongetwijfeld gelijk met je WC-eend, net zoals de KLM dat graag doet.

Maar ja, vast 's-werelds grootste eend hier, dat is nou eenmaal Dubai hè.....;)

En Shock, die bubbel was construction niet de luchtvaart. De meeste toestellen worden gefinancierd met behulp van export credits en bonds, waarvan de laatste in de US oversubscribed was, wat misschien iets zegt over het vertrouwen van investeerders aldaar dat hier op een vrij normale manier geld wordt verdiend?

Export credits worden o.a. ook gebruikt door Ryanair, dat is een van de redenen waarom ze tegenwoordig onder vuur liggen, wat natuurlijk Boeing en ook Airbus weer slecht uitkomt.

Als je mijn eerdere posts leest ontken ik niet dat de pro-aviation houding van de overheid enorm helpt, maar het ongefundeerd met modder gooien en claimen dat de brandstof etc goedkoper is zonder naar de weerwoorden te luisteren van mensen die heel regelmatig naar Dubai tankeren is vermoeiend.
 
Leuk hoor, die link op de emirates website.

'wij van WC eend, adviseren WC eend'

De KLM-ers komen met de aantijgingen dat Emirates staatssteun ontvangt, maar tot nu toe heb ik van 'jullie' kant 0,0 bewijs hiervoor gezien in deze discussie, ondanks dat hier herhaaldelijk naar gevraagd is. Vind je het dan niet een beetje flauw om dan te gaan mekkeren over WC-eend?

Dat terwijl dit hele topic draait om de overduidelijke staatssteun aan de KLM zélf!:snore:
 
Shock...

Waar ik overigens weinig over hoor in NL is de enorme order van Norwegian, deels ook gefinancierd door import-export credit.

http://annualreport.norwegian.no/2011/consolidated_accounts/income_statement/pdf?sheet=30

Is dat ook geen grote order waar de KLM last van gaat krijgen? Het feit dat EK het doet met widebodies om Europa en de US te verbinden met het verre Oosten is toch min of meer hetzelfde als wat Norwegian gaat doen in Europa, en EZY en FR al doen, maar dan op een shorthaul schaal?

Die gaan dus over een paar jaar ook een hoop klanten van de KLM afsnoepen, zijn geen onderdeel van de EU en komen daardoor weg met interessante contracten. Crew gebaseerd in bijvoorbeeld Malaga omdat dat financieel aantrekkelijker is.

Waarom wel, tot nu toe, zoals ook 49015 aangeeft, ongefundeerd EK bashen, maar verdacht stil blijven over de ontwikkelingen in de KLM achtertuin.
 
Last edited:
Waarom wel, tot nu toe, zoals ook 49015 aangeeft, ongefundeerd EK bashen, maar verdacht stil blijven over de ontwikkelingen in de KLM achtertuin.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen misschien? Het is geen geheim hoe slecht het op dit moment gaat met AirFrance-KLM. O sorry, dat ligt natuurlijk aan de Fransen de Nederlanders doen het vast heel goed, jammer dat er alleen geen bewijs voor is in de boeken. :biertje:
 
...
Waarom wel, tot nu toe, zoals ook 49015 aangeeft, ongefundeerd EK bashen, maar verdacht stil blijven over de ontwikkelingen in de KLM achtertuin.

Ok, is idd beetje EK bashen, maar dat vind ik in dit topic ook heel erg toepasselijk :biertje: De visie die EK deelt met het emiraat zelf; Dubai als centrum van de wereld voor internationale luchtvaart is prachtig, maar is alleen mogelijk door het 'agressief' en zsm alle passagiers wegkapen van de rest. Dat doen ze, ja net zoals Air Asia, Indigo, Lionair, Norwegian, Ryanair, AA, Southwest,... door mega orders te plaatsen en te hopen dat air travel inderdaad blijft groeien. Ik gun het ze allemaal, maar dit kan niet voor allen goed aflopen, mijn gevoel.

Zie ook mijn eerste post over hoe passagiers bereidt zijn om 2x zo lang te vliegen naar hun bestemming (dus ook echt eerst 7u de verkeerde kant opvliegen :confused:), hier valt gewoon niet meer mee te concurreren. Mijn baas (SN) is als de dood voor de dag dat EK op Brussel komt vliegen, dan kunnen wij gelijk de boel sluiten (wie weet zonder hun ook, maar is een ander vehaal), tenzij wij volledig herorganiseren en saneren en volledig van nul herbeginnen, kunnen wij de concurrentie aan. Helaas doet dat meestal pijn en daarom, denk ik, is er dat continue ge-bash!

SC
 
Ok, is idd beetje EK bashen, maar dat vind ik in dit topic ook heel erg toepasselijk :biertje: De visie die EK deelt met het emiraat zelf; Dubai als centrum van de wereld voor internationale luchtvaart is prachtig, maar is alleen mogelijk door het 'agressief' en zsm alle passagiers wegkapen van de rest. Dat doen ze, ja net zoals Air Asia, Indigo, Lionair, Norwegian, Ryanair, AA, Southwest,... door mega orders te plaatsen en te hopen dat air travel inderdaad blijft groeien. Ik gun het ze allemaal, maar dit kan niet voor allen goed aflopen, mijn gevoel.

Zie ook mijn eerste post over hoe passagiers bereidt zijn om 2x zo lang te vliegen naar hun bestemming (dus ook echt eerst 7u de verkeerde kant opvliegen :confused:), hier valt gewoon niet meer mee te concurreren. Mijn baas (SN) is als de dood voor de dag dat EK op Brussel komt vliegen, dan kunnen wij gelijk de boel sluiten (wie weet zonder hun ook, maar is een ander vehaal), tenzij wij volledig herorganiseren en saneren en volledig van nul herbeginnen, kunnen wij de concurrentie aan. Helaas doet dat meestal pijn en daarom, denk ik, is er dat continue ge-bash!

SC

Goede post en qua emotie volledig te begrijpen.

Volgens mij is van een daily naar Brussel nog geen sprake van aangezien dat om een of andere reden alleen 3 keer per week zou kunnen en EK alleen dagelijks deze lijn zou willen starten.
 
ZIe het vraagteken. Geen idee hoe dat zat, vandaar het vraagteken.
Overigens is het volgens mij nog maar de vraag of die 5000 man er uit gaan bij AF gaan en bij de KLM 0, maar dat terzijde Het ging over bezuinigingen, niet over ontslagen.
En volgens mij moets AF 2 miljard bezuinigen tegen KLM 900 miljoen. Klopt aardig met de 2:1. Of heb ik maar een half verhaal gehoord omtrent deze bedragen?
 
Tuurlijk, de realiteit zal een en ander achterhalen. Maar de intentie is toch echt dat relatief gezien het zwaartepunt bij AF ligt.
 
Ja, en is dat zwaartepunt van die bezuinigingen niet 2:1?
Dus absoluut gezien ligt het zwaartepunt bij AF. Maar is dat relatief ook zo?
 
De KLM-ers komen met de aantijgingen dat Emirates staatssteun ontvangt, maar tot nu toe heb ik van 'jullie' kant 0,0 bewijs hiervoor gezien in deze discussie, ondanks dat hier herhaaldelijk naar gevraagd is. Vind je het dan niet een beetje flauw om dan te gaan mekkeren over WC-eend?

Dat terwijl dit hele topic draait om de overduidelijke staatssteun aan de KLM zélf!:snore:

KLIK

Eerste alinea. Need I say more? Is toch een grote grap man, stel je voor dat Hartman ook baas van de ILT hier zou zijn. Staat gelijk heel de Europese commissie op de stoep. En nee ik heb geen keihard bewijs, want van zoiets als openbaarheid van bestuur heeft men in den zandbak niet gehoord. :duh:

Wat ik wil zeggen, is dat al die pracht en praal zoals bij Emirates mogelijk zou zijn bij iedere andere maatschappij in dezelfde situatie. Dus ga nou niet verkondigen dat KLM geen recht van spreken heeft.

Daarnaast; KLM overheidssteun? Luchtvaart in het algemeen is gesubsidieerd, zoals in ieder land ter wereld, anders zou er pijnlijk weinig meer van overblijven. En ook dan is Nederland (zoals te vaak helaas) het braafste jongetje van de klas.
 
Back
Top