TUI Airlines Nederland???

Ik denk dat een groot aantal import/export eenmanszaken uit de Bijlmer het roerend met je eens zijn :D
 
Re: John Block

Re: John Block

Air Holland said:
Vindt het erg jammer dat de luchtvaart in nederland naar de klote is geholpen door de Vlieger en Prins.
Zij hebben er immers voor gezorgt dat Air Holland, DutchBird, VBird, Tulipair, Dutch Caribbean Airlines en Air Liberte verder naar de klote zijn geholpen.

Je blijft lachen :(. Air Holland is door de beddenkoning om zeep geholpen. Bij Dutchbird is er een groot aandeel voor de Mosselman. DCA was slechts een overgesubsidieerde toko en kon niet tegen concurrentie. Air Liberte was al naar de klote, dus kon niet verder.

Air Holland said:
Kijk dat er Bij HLN een hoop dingen behoorlijk fout zijn gegaan dat weet ik maar ik heb nog steeds respect en bewondering voor het personeel dat heeft gevochten voor het voortbestaan van Air Holland.
Dit zal bij de EAG ver te zoeken zijn.
Met andere woorden, het cabinepersoneel en de piloten van AEG hebben dus volgens jou helemaal niet gevochten voor het voortbestaan. Diep triest dat je zoiets durft te zeggen. :stapelge:
 
Kijk dat er Bij HLN een hoop dingen behoorlijk fout zijn gegaan dat weet ik maar ik heb nog steeds respect en bewondering voor het personeel dat heeft gevochten voor het voortbestaan van Air Holland.Dit zal bij de EAG ver te zoeken zijn.

...Hoe bedoel je dat????? Door dat de manager bij HLN (de heer C.R.) wist dat de pensioenen van de vliegers werden verkwanseld voor een beetje peut?? Het personeel heeft niet eens op tijd aan de bel getrokken, met als gevolg dat nieuwe vliegers die op een gegeven moment investeerden in een type-rating dus niet de concrete stand van zaken gepresenteerd kregen en dus voorgelogen werden.
 
Ik wil niet zwartgallige pessimist uithangen, maar ik heb toch nog wel een aantal vraagjes

wat feiten:
- HXL kondigt aan 4 B767-s te vliegen
- HXL gaat europa veroveren
- HXL kondigt aan B737-400 te kopen
- HXL kondigt aan dbr over te nemen
- HXL tracht de a 320's van dbr tegen een prikkie te leasen
- HXL tracht de b757 van boeing te leasen
- beide lease partijen zeggen nee
- Sudtours gaat naar het schijnt mp en hv
- dbr failliet
- de europese expansie expeditie loopt op niets uit
- met horten en stoten weet HXL TUI en TC aan zicht te binden voor nog een winterseizoen
- HXL in surseance
- EAG groep op sterven na dood
- AIr exel (de cementleggers) is de dupe van de expansiedrift van HXL
- Cook neemt afscheid van HXL
- TUI wil vanuit een failliete HXL doorstarten (geen schulden alleen wat contractjes en benodigd perosneel overnemen)
- Cook vliegt met MP de ICA
- dus geen sudtours, geen cook, geen a320's, geen b757, geen b737-400's, geen expansie in europa (alleen schijnbaar wat stoelen van de TUI), geen bodem voor een gezonde groei en benodigde schaalgrootte
- maar ook geen goed gevulde en geld opbrengende ICA vluchten

-dat betekent dus een sanering van het vluchtenprogramma. Geen 4 B767's meer lijkt me, laat staan kleinere a/c in de vloot
- Belgium Exel bestaat eigenlijk niet (gen aoc) dus zal opgeheven worden (wellicht een samenwerking met TUI Belgium???????)
- Mijn buikgevoel zegt dat bij een doorstart 1 en wellicht 2 B767's niet nodig zijn om het uiteindelijke programma te vliegen.


- maw. niet al het personeel zal nodig zijn bij een doorstart (een overname zal niet plaatsvinden)

- Neen, het worden nog spannende tijden met misschien wel een verrassende uitkomsten.
- Ennu, zal de overheid nu wat geleerd hebben van de wijze waarop airlines doorgestart worden?? 6 weken voor een AOC kan dit keer wel eens wat langer gaan duren.


PS
Wel leuk dat een directeur van een Touroperator praat als of hij al jaren lang een airline runt. Leren ze het dan nooit!!

In ieder geval, sterkte aan het personeel van HXL en moge de schade meevallen
 
Last edited:
Mocht er een doorstart komen, dan zou ik hopen dat de gepensioneerde vliegers, die bijklussen bij dit soort maatschappijen, hun verantwoordelijkheid nemen en hun plaats afstaan aan diegene, die nog een werkbare carriere voor de boeg hebben. Dit zou wel zo fair zijn voor de mensen met een grote opleidingsschuld. Mocht de markt weer aantrekken, dan is er altijd nog wel ergens een plekje voor deze mensen.
 
Jo Boss,

effe off topic
Dat is een sprookje, je hebt overal van die moochers die nog wat jaren door willen. waarschijnlijk hadden ze die 3e scheiding niet moeten doen.

je moet eens weten hoeveel emails ik krijg van oudjes die na hun 55 door wilen bij bv de draak. wij gaan tot 60 nl.
Gelukkig heeft mijn baas gezien dat er geen verschil zit tussen de "jonkies" en de oudjes. en we doen gelukkig niet aan direct entry geneuzel.

vwb exel.

het blijft triest, zeker omdat we er nu weinig over horen.

k.
 
Mocht er een doorstart komen, dan zou ik hopen dat de gepensioneerde vliegers, die bijklussen bij dit soort maatschappijen, hun verantwoordelijkheid nemen en hun plaats afstaan aan diegene, die nog een werkbare carriere voor de boeg hebben. Dit zou wel zo fair zijn voor de mensen met een grote opleidingsschuld. Mocht de markt weer aantrekken, dan is er altijd nog wel ergens een plekje voor deze mensen

Ik zie dat niet zo snel gebeuren, die gebruiken hun contacten wel om toch weer aan de bak te kunnen komen...
 
PHEHEH

Niet om het een of ander, maar je stelt dat je feiten opsomt terwijl je het doorspekt van je eigen conclusies, dat is natuurlijk niet juist.
Dat je foute conclusies trekt zelfs NA dat de echte feiten bekend zijn weerhouden je er blijkbaar niet van om ze te spuien.

Een ieder hoort nu wel te weten dat HXL de enige tak was van de EAG die redelijk tot goed draaide.
Er was een verwachting van lichte winst binnen de normale opstart termijn van een nieuw bedrijf. Een potentieel erg goed resultaat omdat zo'n bedrijf de eerste jaren meestal alleen verlies draait.
Helaas zullen we nooit weten hoe goed of slecht dat zou zijn geweest.
Termeer omdat onverwacht de Belgische luchtvaartautoriteiten roet in het eten gooide en geen AOC wilde afgeven (lees: belachelijke regels in het leven riep). Dat heeft dus niks met fouten van HXL zelf te maken.

Zelfs de overname van DBR zou nu al een feit zijn geweest als Prins Harm niet was opgepakt en EdV met wat paniekvoetbal niet van alles afzag. (toch moeilijk te geloven dat zoveel mensen hier nog steeds denken dat Prins Harm zijn eigen arrestatie heeft geregeld, dat is te veel eer voor de man).

Het sluitstuk is toch wel dat lang en breed bekend is dat het opstarten van een tak met de KLM in de ABC hoek de miljoenen heeft opgeslokt vanuit Limburg en dat DAAR de downfall van kwam toen de KLM opeens van niks beweerde te weten.
(wat trouwens best waar kan zijn, het enige feit dat ik citeer is opgeslokte miljoenen).

Zonder dat laatste had de hele tak het wellicht kunnen redden en zelfs met al dit heeft expansiedrift niks te maken met de teneergang van HXL.

Just my $0.02

oh.. p.s. dit is alleen over dat expansiedrift stukje, over de rest valt ook nog wel wat aan te merken, maar laten we het gezellig houden :rt:
 
Last edited:
Tjonge, deVliegerzerk, waar haal je het vandaan!? Iemand onder uit de kan geven en dat doen door flauwekul te publiceren.

Er worden door EHEH slechts feiten opgesomd. Alles wat daar staat is door een stel patjepee-ers de wereld in geschreeuwd. Wat blijkt: Er staat nog niets op welk platform dan ook.

En dan het vreemdste van alles: De HXL tak draaide goed??? Ja, als ik iemand wijs maak dat 20 plus 20 echt wel 60 is, dan kan ik slechte rekensommen ook wel goed presenteren en als een vol vliegtuig de hemel in wordt geprezen als zijnde fantastisch ondanks dat iedereen (!) te weinig betaalt, tja,.......

Kortom, wel eens een dagje op de markt meegewerkt en goed geoefend met rekenen? Kan geen kwaad:grijns: :grijns: :grijns:
 
Etje, zelfs ik zie dat Vliegzerk het grotendeels goed ziet gezien de officiele en officieuze berichtgeving die ik volg.

Dat jij daar een beetje bijdehand over gaat doen zonder enige nuttige inbreng brengt daar geen verandering in.

(foutieve) Conclusies telkens als feiten bestempelen maken ze echt niet meer waar. Maar dat is natuurlijk tegen dovemansoren gezegd. Dus ga jij maar lekker met je fakkel en je hooivork schreeuwen, kijken hoeveel er mee gaan doen met je hetze tegen het kwade Exel... toch gezellig zo met z'n allen, niet?
 
korte reactie

Onderscheid feiten van conclusies. Feiten zijn feiten. Conclusies zijn een subjectieve interpretatie van bestaande feiten, geprojecteerd op een mogelijk scenario in de toekomst.

Ik denk dat ik alle feiten juist opgesomd heb, zij het het waarschijnlijk niet in de juiste tijdsvolgorde.
Met niet goed gevulde vluchten bedoel ik dat op dit moment HXL een acuut probleem heeft met het wegvallen van cook. De helft van de stoelen wordt immers niet gevuld. Oplossing is een voor de consument op korte termijn gunstige maar op zich een belachelijke prijsactie. Alleen bedoeld om de cashflow een beetje op peil te houden. De lopende rekeningen dienen nog steeds betaald te worden.
Dit kan natuurlijk niet lang duren.

Conclusie wat mij betreft is dat als ik zo alles lees en hoor, dat de TUI bij een doorstart minder vliegtuigen zal gaan vliegen. 4 huidige machines is nou eenmaal te veel voor de TUI produktie (wie zijn de andere klanten??????????). Een airline is gebaat bij vliegtuigen in de lucht en net op de grond.
Volgens svdh zal TUI AIrlines nederland gebaseerd zijn op een low cost achtig management/operatie/structuur.
Een en ander houdt in dat TUI alleen die mensen en middelen wil overnemen uit een failliete inboedel die ze echt nodig hebben. De rest is overbodig en dus........

Als je nog van een soap houdt, lees dn op het forum van www.luchtzak.be de topic over de B767 van TUI belgium. Misschien dat er ook door anderen ingezienkan worden dat een samenwerking tussen TUI belgium en Netherlands tot de mogelijkheden gaat behoren (belgium exel)
Wat achtergrond: EAG heeft in Belgie BXL opgericht en met Cook een contract afgesloten voor ICA produktie. BXL zou een belgische AOC aanvragen. TUI belgium werd buitengesloten van deze deal en moest zelf een vliegtuig voor hun ica produktie (voorheen beiden met de reeds failliete sobelair). TUI belgium heeft nu een eign b767 gekocht maar niet echt een succesnummer. Door een doorstart van de HXL en BXL (BXL = HXL) van TUI is de situatie daar volledig veranderd.
 
Ja, sorry, dat was natuurlijk dom van mij. Zomaar iets posten zonder onderbouwing.

Vraagje aan de heren Vliegzerk en Kamikaizer: Zet dan eens wat officiele info hier op het web. Kunnen jullie eindelijk eens laten weten dat alles klopt van EdV, HP, NS en SvdH, en dat jullie niet zijn voorlgelogen, maar wij......

Slaap zacht;) ;)
 
RayvanderHeij said:
......, kijken hoeveel er mee gaan doen met je hetze tegen het kwade Exel... toch gezellig zo met z'n allen, niet?

Hetze tegen het kwade Exel......?!?!? HAHA
Volgens mij is er in eerdere posts al een keer gezegd dat je een enorme plaat voor je kop hebt! Wat wel grappig is, is dat deze plaat telkens de kleur van je baas aanneemt.........:cool:


Groeten, Leij
 
@PHEHEH

Ik ageerde alleen op de conclusie dat de expansiedrift van HXL de oorzaak zou zijn van de downfall van de EAG.
Dat is (zacht gezegd) feitelijk een van de meest onjuiste beweringen van het hele rijtje van 'feiten' dat ik las, de rest laat ik voor wat het is (anders gaan we weer een hele flame war beginnen)

@Kroket

Officiele info hier plaatsen is natuurlijk niet mogelijk.
Al was het maar omdat de Telegraaf het sneller kan drukken dan ik kan tikken. :grijns:

@Leij

Ah daar is weer de galbak zonder inhoud :rt:
Als jij nog steeds niet ziet dat er hier sprake is van een hetze dan ben ik bang dat jij de grootste plaat voor je kop hebt.
Maar als dat je beste commentaar is op mijn post dan vind ik dat wel jammer, you're slipping.
 
@ray

Je bent uitstekend in het commentaar geven van wat anderen vinden.
Ben een vent, en kom zelf dat met wat feiten, argumenten scenario's, etc..
Overigens sta ik volledig open voor elk tegenargument mbt mijn buikgevoel/scenario.

Waar is de EAG dan kapot aangegaan?
Als het niet aan de expansiedrift van HXL is, wat dan?

Kom op ray, reageer eens inhoudelijk.

ps
hou wel het taalgebruik oke hier.
 
Mij uitdagen een vent te zijn zal geen effect sorteren.

Mijn eerste reactie was alleen omdat ik het toevallig las en zag dat er weinig van klopte en weer vanouds fel gekleurd was.
(some things never change)
Ik ga in een kinderopvang zoals hier natuurlijk geen laatste nieuwtjes plaatsen.

Need to know basis only en zo and you... don't need to know :grijns:

(WANT to know doesn't count)
 
Back
Top