Transavia of Ryanair

Een nog niet eerder duidelijk belicht pluspunt van Trans zijn de de adhoc/wetlease nachtstops.

Toegegeven, het zijn er niet heel veel maar bijvoorbeeld: 6 weken Bali, 2 weken in donker Afrika, heb de finish van de Dakar-rally 2x gezien en ben onlangs nog met sledehonden de poolcirkel over gescheurd op kosten van Onno. Iets meer Peter-Stuyvesant dan de "4-legs op een dag, heeft u een strippenkaart" rondjes om de kerk zoals Trans en RYR er al genoeg van hebben.

Daarnaast zijn er de ferry vluchten voor leasebakkens en de reguliere nachtstops ( oa 24 uur BCN, en niet te vergeten het bruisende wonder van entertainment, het Las Vegas van de Lage landen....Geldrop).

PS: In Las Vegas USA staat nu ook een kist van ons.....
 
Even een vraagje voor de RYR boys wat niks met RYR vs HV te maken heeft. Hoe makkelijk is t om NRN (dusseldorf weeze) als basis te krijgen? Of hoelang moet je op een andere basis werken voor je er wel voor in aanmerking komt?

Alvast bedankt.
 
Even een vraagje voor de RYR boys wat niks met RYR vs HV te maken heeft. Hoe makkelijk is t om NRN (dusseldorf weeze) als basis te krijgen? Of hoelang moet je op een andere basis werken voor je er wel voor in aanmerking komt?

Alvast bedankt.

Dat laatste is niet echt relevant, maar omdat NRN nogal gewild is voor de Hollanders onder ons, is het nogal moeilijk om de basis te krijgen.
Degenen die er nu zitten of net hebben gekregen werken al een tijdje bij RYR en hebben behoorlijk wat geduld gehad...
Dus makkelijk is het niet.
Echter in het geval van een uitbreiding -en ze zijn nogal wat van plan in NRN- kan het zo zijn dat de de base vrijwel direct krijgt....

Succes
 
Een nog niet eerder duidelijk belicht pluspunt van Trans zijn de de adhoc/wetlease nachtstops.

.

Absoluut helemaal mee eens!
Ben vorige week terug gekomen uit Malabo Equatoriaal Guinea..
Helemaal top! weekje op pad naar oorden waar je normaal niet zo vaak komt!..

Vorig jaar ook geluk gehad met Rovaniemi.. hehe jammer dat ik alleen nu niet in Las Vegas zit lol.. ach.. cant have it all..!

Proost
 
En ook niet vergeten... bij Trans kan je relatief gemakkelijk onbetaald verlof nemen/krijgen in de wintermaanden en dan, bijvoorbeeld, voor een andere maatschappij gaan vliegen.
Wellicht niet voor iedereen interessant maar voor sommigen biedt dit héél leuke perspectieven.

(ps die leuke adhocjes zijn wel aan mij voorbij gegaan dit jaar...)
 
Bij Ryanair kan je ook onbetaald verlof krijgen, niet alleen in de winter overigens. Erg prettig voor sommigen inderdaad.
 
Overload je moet de PR in. THUMBS ON FLY zei het al eerder;

In één topic is RYR verheven van STARTCLUB WAAR JE MOET BETALEN OM TE SCHIJTEN tot EINDSTATION waarvoor je legacys zou verlaten

Ik ben helemaal om; wie o wie leent mij 45000 spiegeltjes en kralen voor een TQ737?
 
En ook niet vergeten... bij Trans kan je relatief gemakkelijk onbetaald verlof nemen/krijgen in de wintermaanden en dan, bijvoorbeeld, voor een andere maatschappij gaan vliegen.
Wellicht niet voor iedereen interessant maar voor sommigen biedt dit héél leuke perspectieven.

(ps die leuke adhocjes zijn wel aan mij voorbij gegaan dit jaar...)

Staat daar niet tegenover dat je moeijlijk vakantie kunt nemen als de rest van Nederland ook vakantie heeft in de zomer? En hoe zit het met het rooster in die drukke zomermaanden? Ik hoor dat je dan wel heel erg hard werkt op een zeer vermoeiend rooster: laat-vroeg door elkaar, 2uur je nest uit/tot diep in de nacht vliegen etc. Klopt dat?

Hoe ziet dat vaste rooster er trouwens in de praktijk uit bij Ryan? Vroeg en laat strikt van elkaar gescheiden?

Wat een venijn jongens! Kom op zeg, laten we het op de feiten houden. Er zijn zoveel mensen die serieus bovenstaande afwegingen moeten maken.
 
Vakantie in de zomer is een CAO verplichting. M.a.w. ze moeten je 3 weken aaneengesloten vakantie indelen in de zomer-periode (mei-september). Alleen vrij in de schoolvakantie is lastiger en gaat op senioriteit, maar dat lijkt me voor een 21-jarige ab-initio sowieso geen punt.

Ja het is drukker in de winter maar wederom zorgt de CAO voor 72 uur aaneengesloten rust in een indelings-week. Maar het komt regelmatig voor dat je binnen 24 uur van 03.00 aanmelden naar 03.00 afmelden gaat (andersom kan niet). Dat is niet prettig.

Mijn urentotaal ligt gemiddeld op 600-650 blok per jaar waarvan 400 in de zomermaanden. Ik heb daarbij vaste vrije dagen en werk zodoende vrijwel elke week 4 op, 3 af.
 
Het is het meest succesvolle luchtvaartbedrijf in de geschiedenis...

Het meest succesvolle luchtvaartbedrijf in de geschiedenis is Southwest Airlines, zonder absoluut enige twijfel. Even een recap:

- 34+ jaar winst achtereen
- 500+ kisten
- Sinds 1987 ieder jaar beste US airline qua on-time performance, complaints en lost luggage (!)
- Wereldwijd bekend als de airline die het beste voor hun employees zorgt
- Hoogst verdienende vliegers van alle US passenger airlines
- 87% lid van vakbond

Respect, uiteraard, maar op welke fronten is Ryanair succesvoller dan SWA?

Enig idee wat de airline is die wereldwijd 2e komt na SWA in jaren winstgevendheid?
 
RYR heeft een 5 op, 3 af rooster.....alternerend 5 vroege diensten, 5 late diensten...je kan je rooster voor het hele jaar eigenlijk al klaarleggen in een exelbestandje.
Vroegste tijd dat je je moet melden plm 5 uur 'sochtends....laatste tijd dat je je afmeldt is plm half 1 'snachts...
Binnenkort zeer waarschijnlijk 5 op, 4 af.......

Het rooster is werkelijk het meest relaxte

P222 leeft nog in het gulden-tijdperk
 
Ryanair heeft in veel kortere tijd meer bereikt dan SWA. Tien jaar geleden stelde het nog niets voor. Vandaar dat Boeing Ryanair als meest succesvolle maatschappij ooit ziet. (Boeing doet heel veel onderzoek naar een bedrijf voor ze het risico nemen een vliegtuig voor ze te bouwen. Van alle Boeing klanten heeft Ryanair het sterkste business model). Ryanair opereert veel goedkoper en efficienter dan SWA.
 
Alles heeft zijn voors en tegens. Geld is belangrijk, maar levenstijl ook. De een wil graag in NL blijven wonen, de ander wil graag de uitdaging in het buitenland aangaan. Ieder zijn meug. Als je in de gelukkige omstandigheid bent om een keuze te maken dan moet je alle voors en tegens tegen elkaar afwegen.

Ik heb voor diverse NL maatschappijen gevlogen en ben blij dat ik uit NL weg ben. Als je de keuze hebt ga voor een solide en gezond bedrijf. RYR/EZY zijn een goede keuze, je kunt snel je command krijgen. 1000 uur PIC 737 heeft veel meer waarde als 4000 uur FO. Geen gezeik met een senioriteitslijst (het meest heilige in NL), goed geld, veel uren en de mogelijkheid om te parttimen!

Groeten,

Chris
 
Ja en een final salary pensioen. Maar dat krijg je niet meer als je nu begint.
Bovendien mag je hier gewoon tot je 65e doorwerken als je dat wilt.
Maar bestaat Trans nog als jij daar aan toe bent?
 
Nee, we zijn dan allang, wegens gebleken succes, met AF geïntegreerd en vliegen allemaal A380 ipv nog steeds 737 zoals RYR. Nou goed?

Pffff.... kun je eens normaal antwoorden op een normale vraag, graag...?!
Ik ben dat bashen en RYR ophemelen namelijk een beetje moe.
 
Ik geef antwoord op een vraag van jou en ik stel een wedervraag. Dank je dat Trans nog bestaat tegen dat jij aan een afbouwregeling toe bent?
Waar ben ik aan het bashen en waar hemel ik Ryanair op? Mensen stellen vragen en dan zeg ik hoe het zit. Ik heb nooit gezegd dat het ene bedrijf beter is dan het andere. Ik denk bijvoorbeeld dat Easyjet een beter bedrijf is dan Ryanair op het moment.
 
Back
Top