Transavia of Ryanair

Dank je Overload! :D

Ja, maar ik ken je dan ook niet! (denk ik...)
Ik zei ook specifiek de UK, als je me een goede baan in de US aanbiedt FD, dan ben ik zo weg!

Het gaat erom dat iedereen die ik ken dolenthousiast is in het begin...vliegen in England...wauw! Een paar maanden later beginnen ze te zeuren. :grijns:

Maar vertel onassis...why? zijn het de vrouwen daar? die muffincake bellies?

Neej joh! je moet gewoon de beste eruit zoeken met de grootste airbags zoals die van mij!! ;-)
Maar ja die is Schots! En vooral geen Engelse! Voldoende nationaliteiten hiero :grijns:
FD heeft wel gelijk dat je het na een paar jaar wel weer gezien hebt, maar dan ga je lekker elders in Europa fladderen.
Als het NL maar niet is....Dat gezapige, maar o zo bureaucratische Calvinisme roept veel te veel irritatie bij me op, maar dat is natuurlijk persoonlijk
Zou bere-graag in de States werken, maar de poen houdt me hier
 
NL is me veels te klein en vol. Veels te veel mensen met korte lontjes. klein aber mijn.

Ben er trots op NL'er te zijn, woon er niet graag.
FD
 
Psies!
Heb nu tenminste t idee dat ik continu op vakantie ben!

Overload, als jij op een warm mooi eiland gaat werken wil ik mee!

(avatar beter zo? ;))

Hey wat dacht je van eiland-hoppen in de Caraiben? Twin-ottertje, zon, zee, strand....ik zou t wel weten voor mn pensioen! Oeps....off-topic
 
Last edited:
Nou dan ben ik de eerste! ;-)

En ik de tweede hahaha.. bevalt me best hier hoor... Amsterdam ok, maar de rest van nederland.....

Dat gezapige, maar o zo bureaucratische Calvinisme roept veel te veel irritatie bij me op

Kon het zelf niet beter verwoorden... :D :D
 
Jullie zijn de uitzondering die de regel bevestigt!

Maar als je het calvinisme al hekelt in Nederland, wat vind je dan van de regelrechte middeleeuwen die nog steeds heersen daar in de UK? :grijns:


(ik vond het er best wel gezellig af en toe, daar niet van)
 
middeleeuwen ok... het loopt op vele fronten een beetje achter op nl.. ik bedoel het feit dat ze net pinnen hebben uitgevonden... ok.. NHS=k*t

Maar dat irriteert me niet zo... het oer nederlandse dat andere mensen voor jouw wel eventjes beslissen wat sociaal gezien beter voor je is....

Vb tje.. In nederland een leningkje aanvragen... bank manager: nou meneertje dat moeten we nog maar eventjes kijken of je daar ons geld wel aan uit kan geven..

In de uk:... bank manager: kan je het veroorloven.. ja.. ok hier is je geld..

Dat cut throat anglo saxisch model in de uk bevalt me wel... Kijk dat je leningen / credit cards hebt van 20-30% APR is van den zotte... maar dan zeg je vriendelijk dat ze kunnen opzouten met hun aanbod :D :D

Dit zijn een paar voorbeelden.. bovendien vervelen die hollandse polders toch erg snel hoor..
 
Kan niet helpen dat ik steeds de indruk krijg dat iedereen hier maar denk dat wij een of ander minimum loon verdienen. En dat we ons zelf maar eigelijk heel zielig moeten vinden.

Nou ok bij Ryan is het beter.. Fine, Ik slaap er geen nacht minder om..
Voor mij zijn andere dingen ook belangrijk.. Job security for one en ik vind het heerlijk in NL verder goed pensioen, loss of license etc etc.
Verder werken jullie je toch wel de schompes terwijl wij in de winter lekker kunnen relaxen.. Denk niet dat er veel maatschappijen zijn waar dit ook zo is..

Ben verder van mening dat Ryan niet echt een directe concurrent is van HV.
Op sommige routes doen we het zelfde true... Maar HV is toch voornamelijk een Charter maatschappij die het vooral van de zomer moet hebben en vooral van de tour operators. Ik moet de eerste 737 van Ryan nog tegenkomen op HER.

Maar succes in iedergeval met de keuze.

Groeten.
 
Quote"Wat voor grote carriere stap kan je bij Trans dan maken, bhalve van rechts naar links? Veel FO's hier worden SFI en captains LTC,TRI of TRE. Het voordeel van snel een command krijgen is dat je met een paar duizend uur als (trainings)Captain, letterlijk overal heen kan."

Mag ik uit bovenstaande opmaken dat je toch weg wil bij RYR op termijn?
bij andere maatschappijen met senioriteits lijsten ga je ongeacht ratings vorige bedrijf toch gewoon onderop als nobody. tenzij je als DEC komt , maar dan sta je nog steeds laag dus als je naar een groter/ander type wil kan je lang wachten.
daar boven op hoe langer je wacht, hoe meer senioriteit je weg pist bij een andere maatschappij.

vwb de keuze, ik denk zelf dat ik voor Trans zou kiezen. maar blijf toch liever doen wat ik nu doe. veel vrij, goed poen en woon in NL

k
 
Kan niet helpen dat ik steeds de indruk krijg dat iedereen hier maar denk dat wij een of ander minimum loon verdienen. En dat we ons zelf maar eigelijk heel zielig moeten vinden.

Nou ok bij Ryan is het beter.. Fine, Ik slaap er geen nacht minder om..
Voor mij zijn andere dingen ook belangrijk.. Job security for one en ik vind het heerlijk in NL verder goed pensioen, loss of license etc etc.
Verder werken jullie je toch wel de schompes terwijl wij in de winter lekker kunnen relaxen.. Denk niet dat er veel maatschappijen zijn waar dit ook zo is..

Ben verder van mening dat Ryan niet echt een directe concurrent is van HV.
Op sommige routes doen we het zelfde true... Maar HV is toch voornamelijk een Charter maatschappij die het vooral van de zomer moet hebben en vooral van de tour operators. Ik moet de eerste 737 van Ryan nog tegenkomen op HER.

Maar succes in iedergeval met de keuze.

Groeten.

Nou gebaseerd op pure feiten krijg ik de indruk wel ja
Kreeg een loon-voorstel voor mn neus geschoven...je kent t wel, leeftijds-gerelateerd, recht uit de CAO.....en nogmaals, met aftrek van ALLES (pensioen, 13e maand, LOL etc etc) kwam ik als Junior F/O voorbij mn 30e VEEEEL lager uit dan dat bij RYR...gaat helemaal niet om geruchten hoor, pure facts..

Ga jij lekker in de winter relaxen...hoef ik helemaal niet....
Maar dat is geloof ik ook in-topic: Ieder zn meug en zn eiland

Dan maar even een vraagje: Hoeveel chartermaatschappijen worden oud?
Op het moment dat je met zoiets schermt moet je wel weten of dat uberhaupt wel zo'n goed argument is...

Tja als het van vliegen naar HER afhangt?? Zou niet weten wat dat er mee te maken heeft..Is Easy-land remember?
Gaat me ook niet om de bestemming want we blijven er maar 25 minuten...moet er ook niet aan denken in Polen, maar das een ander verhaal

Ja het loopt hier ergens tussen de 15 en 500 jaar achter....heeft ook wel wat...Heb ik geen DeLorean met Fluxcondensator nodig om terug in de tijd te gaan....Mooi nieuwe markten aanboren die elders al uitgedroogd zijn! Ha!

Buzzer & 49015: Topkerels!!! Als je in de buurt bent: Bier bij mij...je mag kiezen welk van de 2 huizen! hehe...:grijns:
Altimeter mag ook wel langskomen, want die heeft zeeen van tijd..tis immers winter
 
Last edited:
Het aantal mensen dat na een aantal jaren terugkomt (LH-KLM, RYR -HV, CLH-KLC) geeft al aan dat het maar voor weinigen is weggelegd om definitief NL te verlaten.

Kijk RYR kan altijd. Als je overal bent uitgekotst en geen club wil je meer hebben dan staat bij RYR de deur open en dat is een geruststellende gedachte (zeker sinds ik heb gehoord dat Trans niet lang meer bestaat....).

Laten we eerlijk zijn, zowel RYR als HV zijn niet de ideale carriere-clubs maar who f*cking cares, als je 2000 uur hebt kun je vrijwel overal ter wereld aan de bak voor goed geld. Wil je dat niet dan kun je bij beide clubs prima je pensioen halen. En als je van een HV captains salaris niet blij wordt en goed kunt leven dan lukt je dat met die RYR pegels ook niet.
 
Kijk RYR kan altijd. Als je overal bent uitgekotst en geen club wil je meer hebben dan staat bij RYR de deur open en dat is een geruststellende gedachte (zeker sinds ik heb gehoord dat Trans niet lang meer bestaat....).

Snap wat je bedoelt Track, maar zoals je t nu zegt is niet helemaal waar! Je moet ook nog een stukje kunnen vliegen....;)

Tussen de 50 en 75% valt af bij eerste selectie
Datzelfde percentage haalt command niet (ja je wil niet voor de rest van je leven F/O blijven).
Komen er 20 voor een baan dan hebben tussen 2 en 5 vliegers na verloop van tijd command, zijn dr nog niet uitgeflikkerd of hebben maar net hun linetraining gehaald....
Is dus niet zo soepel als gesteld wordt

Ben het verder wel met je eens hoor!
Groet :kiss:,

Daan
 
Last edited:
Tja.. leeftijds-gerelateerd ik ken het ja.. wordt alleen al bijna 2 jaar niet meer toegepast maar ok.. De cijfertjes die jij kent komen allemaal uit de oude CAO matey.
Heden ten dage wordt naar ervaring gekeken en aan de hand daarvan wordt gekeken in welke schaal je komt.

Nou ik zou je gezanik vast voor zijn.. Ja ik geloof best dat ryan dan nog meer betaald.. dat verhaal kennen we nu wel..
Maar je kent je cijfertjes zo goed schijnbaar.. nou blijkbaar dus niet..

En daarbij komt nog dat Trans een senioriteits systeem heeft.. dus ja als je met uren solliciteerd kan het wel eens tegenvallen. Maar goh dat heb je bij veel andere airlines ook.

Nou start maar weer met bashen!
 
Tja.. leeftijds-gerelateerd ik ken het ja.. wordt alleen al bijna 2 jaar niet meer toegepast maar ok.. De cijfertjes die jij kent komen allemaal uit de oude CAO matey.
Heden ten dage wordt naar ervaring gekeken en aan de hand daarvan wordt gekeken in welke schaal je komt.

Nou ik zou je gezanik vast voor zijn.. Ja ik geloof best dat ryan dan nog meer betaald.. dat verhaal kennen we nu wel..
Maar je kent je cijfertjes zo goed schijnbaar.. nou blijkbaar dus niet..

En daarbij komt nog dat Trans een senioriteits systeem heeft.. dus ja als je met uren solliciteerd kan het wel eens tegenvallen. Maar goh dat heb je bij veel andere airlines ook.

Nou start maar weer met bashen!

Je hebt m wel hoog zitten he?
Publiceer je cijfers dan maar met je grote mond want tot nu toe zie ik alleen maar lucht.
En als je dan toch bezig bent geef dan maar eens antwoord om mijn eerder gestelde vragen
 
Je hebt m wel hoog zitten he?

:grijns: eigelijk helemaal niet..

Maar ja er wordt steeds zo gehamerd op alles en dat alles waar moet zijn. want van horen zeggen geld niet.. Nou daarom zeg ik alleen tegen je.. Dat jou lijstje niet klopt..
Dat jij dan meteen weer helemaal flipt, tja dat is niet mijn probleem. en eigelijk wel een beetje grappig.. :D

En de getalletjes.. kijk effe op PPJN. dat klopt aardig.
Bedrag is incl. pensioen en loss of license.
extra per jaar nog vakantiegeld, winstuitkering en eindejaarsuitkering..

Als voorbeeld: Zou jij dus nu instromen dan kom je hoogstwaarschijnlijk binnen als Junior F/O op de hoogste schaal. +/- 3900. daar krijg je dan nog een ervaringstoeslag overheen (hoeveel met jou uren, i dont know.
Nu weet ik niet of je bij trans als Senior kunt instromen als je de uren hebt. maar zou dat het geval zijn dan zit je al boven de 4000 euro als je instroomt. exact bedrag weet ik niet daarvoor. maar goed daaroverheen krijg je dan ook je ervarings toeslag.

Nu snap ik beste gozer dat je daar nu je bed niet meer voor uit komt. Maar het systeem van senioriteit heb ik niet verzonnen. Maar dit is globaal hoe het nu in elkaar steekt.

:) leef je erop uit zou ik zeggen.

Verder wil ik eigelijk de discussie met je staken.... vind wat je vind.. het maakt mij echt niet uit..

Groeten...
 
Last edited:
Als er overmorgen iemand met voetballen nou tegen mijn enkel trapt zodat ik een paar weken nauwelijks kan lopen, hoeveel minder betaalt RYR me dan uit?
 
Dan zal je het bij Ryanair tijdelijk met een transavia captains salaris moeten doen, tot je weer beter bent, want dan zou je sectorpay wegvallen.
 
Hey buddy,

You owe me a new cup of coffee and almost a new Mac !! spitting my coffee all over the damn place laughing :).

Overload - Transavia 3-2.

Keep m coming boys ! :grijns:

Maar, wil hier wel aan toe voegen.. Hoorde een eng verhaal van een Nederlandse co bij FR die niet meer kon vliegen en nu min. loon (social benefits) in de UK krijgt en thats it?... Dat is wel even slikken.. (el steefo?)

FD
 
Kennelijk snapt Overload 'm niet helemaal; is even een serieuze vraag, heb even geen zin in het sneue bashing-niveau. Dus nogmaals; wat is het percentage dat mijn salaris naar beneden gaat?
 
Een Nederlandse Co kon niet meer vliegen omdat hij zijn medical kwijt raakte. Ryanair heeft hem toen zijn vliegers salaris doorbetaald. Ondertussen hebben ze als sim instructeur getrained en hem de benodigde uren daarvoor (die hij nog niet had toen hij zijn medical kwijt raakte) op de sim laten maken. Hij is nu aardig hoog op in het training departement.
Een captain is helaas aan een hartaanval overleden tijdens een vlucht. Zijn salaris wordt gewoon doorbetaald aan zijn weduwe op verzoek van de baas.
Maar dat gelooft natuurlijk niemand, want dat past niet in het plaatje dat je op PPrune krijgt.


@Koenemans. Waarom denk je dat je salaris naar beneden zou gaan? Je krijgt gewoon je salaris. Alleen je sectorpay valt weg, maar dat is een bonus bovenop je salaris.
Bovendien kan je , als je dat wil, tijdelijk alternatief werk gaan doien, zoals bijvoorbeeld instructie oid en dan verdien je het wel.
Ryanair zorgt erg goed voor z'n mensen.
 
Back
Top