Transavia of Ryanair

Net zo als AL die overtollige MP vliegers die met hun vertrekpremie staan te trappelen om naar Ryan te gaan. Niet 1 dus !!!! Waarom ?
Schieten maar.

Het valt mij op dat de jonge garde vrijwel alleen naar netto inkomsten kijkt en pensioenen, huis, toekomstige fiscale voordelen etc maar even "vergeet". Heren op je 56 ste mogen en kunnen stoppen is een uitstekende voorwaarde in een CAO. Vliegen kun je overal !!!

Mijn persoonlijke mening, mocht je bij Ryan vliegen en de mogelijk hebben om naar HV te gaan, DOEN. Absoluut meer zekerheden.
Bij welke maatschappij moet je zelf al dan niet gedeeltelijk de kosten van je OPC dragen, wat een koeienpoep.

Overigens dat verhaal over slim niet in Ierland belasting betalen. Vraag dat maar eens aan een aantal 200.000 Euro KLM bazen die ook elders "woonden" toen de fiscus daarachter kwam. I.d.g. dus nooit meer fidcaal terugkomen in Nederland.

Geld is NIET zaligmakend, net zo als 35 jaar short haul.
Maar goed ieder zijn dingetje en mening, zo werkt dat in een democratisch polderlandschap.
 
De meest KLM-ers die zijn overgestapt kwamen niet van KLC. Voor zover ik ze gesproken heb, kwamen ze allemaal van Longhaul. Namen ga ik natuurlijk niet noemen, maar het moet niet zo moeilijk zijn er achter te komen.

MOL doet je geen 300 uur cadeau. Brookfielders worden betaald voor geroosterde uren. Aangezien je elke dag minder vliegt, dan de uren waarvoor je geroosterd bent. Om 900 uur te vliegen, word je zo'n 1100 uur geroosterd en daar krijg je dus voor betaald.

Als je het bij Ryanair, zoals jij zegt, minder hebt, ben je binnen een paar jaar captain en dan heb je het goed. Het duurt nooit lang. Vergeet dat ook niet.

Reken maar eens uit wat een TRE verdient die per maand die 70 uur vliegt en 10 dagen sim doet, away from base. En bedenk dan dat je na een jaar of vier, vijf TRE zou kunnen worden.

Grote hoeveelheid standby's voor FO's is een fabeltje. Er is een tekort aan FO's, dan gaan ze geen mensen op stby zetten.

Vakantiegeld krijg je bij Brookfield niet en ook geen pensioen of betaling bij ziekte. Bovendien is Brookfield slecht voor de mensen die in vaste dienst zijn.

Laten we het bij het topic houden en Ryanair hier niet (weer) met KLM gaan vergelijken.
 
De meest KLM-ers die zijn overgestapt kwamen niet van KLC. Voor zover ik ze gesproken heb, kwamen ze allemaal van Longhaul. Namen ga ik natuurlijk niet noemen, maar het moet niet zo moeilijk zijn er achter te komen.

.

Geloof er echt helemaal geen F**k van..
Zullen wel KLM'ers zijn die er of uitgeknikkerd zijn, of die bij de KLM met pensioen moesten..

Hey Proost! :D
 
'net zo als 35 jaar short haul'

Sorry maar daar moest ik even van lachen.. moet je je voorstellen dat je 35 jaar Longhaul doet... daar wordt je vrolijk van... :haha:
 
moet je je voorstellen dat je 35 jaar Longhaul doet... daar wordt je vrolijk van...

Dat wordt er toch ook niet verondersteld?



Overload er is in het hele topic nog nooit ZO concreet over de feiten bij RYR gesproken als nu en er vergelijkt helemaal niemand KLM met RYR. Wel heeft de ervaring geleerd dat het "ontwijken" van de fiscus in het verleden in ieder geval voor NLse ingezetenen een riskante aangelegenheid is.

Er zijn een hoop gepensioneerde vliegers die wat alimentaties hebben openstaan en wat bijverdienen, dat lijkt me nog een verklaring, maar kom op; KLMers die zogenaamd van de klem-ICA naar RYR gaan, dat kan je toch zelf ook niet serieus geloven?
 
Ik geef alleen feiten. Het gebeurt vrij regelmatig. Had het er net over met iemand, tijdens de lunch en die vertelde me over een 737 captain die is overgestapt, ik dacht dat het alleen longhaul vliegers waren.

Het is niet slim om in Nederland ingeschreven te blijven als je bij Ryanair werkt, dan betaal je teveel belasting. Je in bijvoorbeeld Luxemburg vestigen is volstrekt legaal. (Dit heeft natuurlijk aleen voordeel op een Brookfield contract)
 
Ik geef alleen feiten. Het gebeurt vrij regelmatig. Had het er net over met iemand, tijdens de lunch en die vertelde me over een 737 captain die is overgestapt, ik dacht dat het alleen longhaul vliegers waren.


Hahahaha wat een "Feiten"!!! Heb ook een "feit"; KLC krijgt A380's. Ik hoorde namelijk van iemand dat we over een maand bij KLC nieuwe vliegtuigen krijgen. Ik dacht dat het alleen widebody's waren.

You make me laugh, briljant :haha:

Even een ander feit. Had vanmiddag een hele Trans DH-crew aan boord die terugkwamen van een dubbele nachtstop Mallorca. Toch een aangename afwisseling. En hun hotel werd gewoon betaald.
 
Nee, hij noemde een naam en die kende ik wel. Ik weet dat hij van KLM komt, dat heeft hij me zelf verteld, wat nieuw voor mij was, is dat hij van de 737 kwam. Zoals je best weet post ik alleen feiten. Geen geruchten.
 
Wat ik (en zo te lezen een aantal met mij) betwijfel is dat het om actieve KLM vliegers gaat die vrijwillig hun loopbaan, dus salaris en senioriteit etc opgeven. Een baas 73 bij KLM verdient zeer behoorlijk, nog maar afgezien van de bijbehorende hypotheekrente aftrek indien men in NL woont.

Ik stel dat het om gepensioneerde vliegers gaat en vooralsnog kun je dat niet ontkrachten. Het "feit" dat er ex KLM 73 vliegers bij RYR zitten zegt ook niks,want lang niet iedereen gaat als ICA baas met pensioen en er zijn er genoeg die als baas 73 op hun 56e stoppen.
 
Voordeel voor velen is het vijf op - vijf af rooster (als je niet gebased bent), wat het mogelijk maakt veel thuis te zijn en dat mensen overal kunnen gaan wonen waar ze willen (en belasting betalen).

Dat over belasting betalen waar je woont, klopt dat nog steeds? Ik weet niet het naadje van de kous maar heb begrepen dat door een aantal veranderingen de CLH vliegers er netto flink op achteruit zijn gegaan.

Ben blij dat ze in Ierland een normaal belastingstelsel hebben. Van 75k bruto naar 52k netto is niet verkeerd. Is het met een huis in Nederland met de daarbij horende hypotheek aantrekkelijker om in Nederland belasting te betalen of in Ierland?
 
Wat ik (en zo te lezen een aantal met mij) betwijfel is dat het om actieve KLM vliegers gaat die vrijwillig hun loopbaan, dus salaris en senioriteit etc opgeven. Een baas 73 bij KLM verdient zeer behoorlijk, nog maar afgezien van de bijbehorende hypotheekrente aftrek indien men in NL woont.
Dat geloof ik ook niet, maar dit wordt wel erg offtopic, daar was dit topic niet voor bedoelt. We kunnen altijd nog een topic maken over die man die zo gek was om 10-15 jaar senioriteit en promotiekansen weg te gooien om voor de rest van zijn carriere op een 737 door Europa te hobbelen...
 
Transavia of Ryanair
deze thread is...

"het equivalent van <KLS vs NLS> voor mensen mét een baan"
 
Ik geef alleen feiten. Het gebeurt vrij regelmatig. Had het er net over met iemand, tijdens de lunch en die vertelde me over een 737 captain die is overgestapt, ik dacht dat het alleen longhaul vliegers waren.
Nee, je geeft helemaal geen feiten, want je zegt dat het "vrij regelmatig" gebeurt terwijl je zelf maar één geval kent. Ik ken ook één persoon die zo'n "overstap" heeft gemaakt en dat betrof inderdaad een 737 captain. En die vertrok naar Ryanair omdat hij bij de KLM met pensioen ging. Ja, er zijn een paar oude 737 bazen bij KLM (ex-BWK, ex-luchtmacht, ex-KLM helicopters, ex-VMer, etc.); niet iedereen die daar nu met pensioen gaat kwam destijds op zijn 20ste vers van de RLS bij KLM binnen.
 
Waar zeg ik dat ik maar een geval ken? Ik ken een man of 15 (van KLM, van Trans zijn het er minder) en ik weet dat het er meer zijn. De meeste zijn longhaul FO's, die voor het geld en het rooster komen. Geen dingen beweren die niet waar zijn aub. Bovendien heeft dit niets met het onderwerp te maken.
Hoor dat ype interesse heeft ipv de Maleis. Dan lach ik me slap.
 
jij kent 15 klmers die naar ryan kwamen
ik ken 15 man van ryan die naar de klm zijn gekomen..
-shall we call it even?
 
Ik denk dat het er wel meer zijn hoor en er zijn ook een aantal naar Trans gegaan. Ik ken er trouwens nog meer die aangenomen zijn, maar niet gaan tot er een beter aanbod komt. Bovendien is dat weer off topic.
 
Als de topicstarter toch naar Trans gaat krijgt ie van mij alle legs als PF...

En nu een slot erop.
 
Als ie naar FR gaat betlaald overload zn type... :grijns:

Komop Track, gaat lekker toch?

on topic :

Ik blijf erbij; pakken wat je aangeboden krijgt in deze fase! heb je 2 aanbiedingen dan kun je kieskeurig worden. FR snelle upgrade. HV een veel beter sociaal stelsel in NL om je heen en in NL wonen. 8/12 jaar rechts.
 
Back
Top