Transavia begint eigen vliegopleiding

aan de andere kant van de Noordzee is er een school die veel MPL's aanbiedt aan oa virgin en easyjet. Ik weet dat er een aantal virgin MPL'ers zijn die tijdelijk voor easyjet vliegen om toch benodigde ervaring op te doen terwijl virgin om wat voor reden dan ook deze studenten nog niet op de A330 wilt hebben.

het kan dus wel, met een MPL en 200u ook binnen een andere airline multi crew vliegen.

omscholen van MPL naar ATPL is volgens mij een kwestie van meer solu uren en een skilltest. Kost een paar centen, maar zeker niet het einde van de wereld.

dat te bedenken dat dat enkel van belang is wanneer het feestje aan het eind niet doorgaat, wat natuurlijk totaal niet aan de orde is. Volgens mij een buitenkansje dit programma!
 
aan de andere kant van de Noordzee is er een school die veel MPL's aanbiedt aan oa virgin en easyjet. Ik weet dat er een aantal virgin MPL'ers zijn die tijdelijk voor easyjet vliegen om toch benodigde ervaring op te doen terwijl virgin om wat voor reden dan ook deze studenten nog niet op de A330 wilt hebben.

het kan dus wel, met een MPL en 200u ook binnen een andere airline multi crew vliegen.

omscholen van MPL naar ATPL is volgens mij een kwestie van meer solu uren en een skilltest. Kost een paar centen, maar zeker niet het einde van de wereld.

dat te bedenken dat dat enkel van belang is wanneer het feestje aan het eind niet doorgaat, wat natuurlijk totaal niet aan de orde is. Volgens mij een buitenkansje dit programma!

Ik kan me dat wel voorstellen van Virgin. Laat ze eerst maar eens een beetje aanmodderen in het veilige Europa. Het is wel handig dat je eerst een beetje leert vliegen voordat je op de langestrecke komt met 3 landingen per maand..
 
Ik kan me dat wel voorstellen van Virgin. Laat ze eerst maar eens een beetje aanmodderen in het veilige Europa. Het is wel handig dat je eerst een beetje leert vliegen voordat je op de langestrecke komt met 3 landingen per maand..

Ik ken een aantal Virgin MPL'ers persoonlijk, allemaal prima lui. Hebben ook de 6 T/G's moeten maken. Eerste jaar als Cruise relief officer, waarna ze als volledige FO aan de bak konden. Zover ik weet zijn er ook geen Virgin lui geweest die naar Easy zijn gegaan met een MPL. Betwijfel sterk of dit wel kan...

Vooralsnog heb ik nog geen nieuwsberichten voorbij zien komen van een Virgin piloot die de laan uitgestuurd is omdat hij/zij niet meer kan vliegen...ughum...onze nationale blauwe maatschappij ;-)
 
Ik ken een aantal Virgin MPL'ers persoonlijk, allemaal prima lui. Hebben ook de 6 T/G's moeten maken. Eerste jaar als Cruise relief officer, waarna ze als volledige FO aan de bak konden. Zover ik weet zijn er ook geen Virgin lui geweest die naar Easy zijn gegaan met een MPL. Betwijfel sterk of dit wel kan...

Vooralsnog heb ik nog geen nieuwsberichten voorbij zien komen van een Virgin piloot die de laan uitgestuurd is omdat hij/zij niet meer kan vliegen...ughum...onze nationale blauwe maatschappij ;-)

Het gaat hier over trans en niet over virgin maar ik bedoelde meer dat ik Virgin zou snappen dat ze niet meteen ab initio’s op de lange afstand zouden zetten. Eerst een beetje leren sturen bij easy (of andere short haul) kan geen kwaad. Want van die paar sectoren die je per maand doet op de long haul krijg je toch minder feeling dan van 40 plus vluchten per maand.
 
De opwellende onderbuikgevoelens zijn niet te harden wanneer een MPL weer eens ter sprake komt. Vanwaar?


Ik krijg onderbuik gevoelens van iemand die zich uitgesproken uitlaat over deze MPL opleiding met een kersverse registratie op airwork en 3 berichten.
 
Weet iemand wanneer de inschijvingen open gaan?

Ik vroeg me hetzelfde af. Heb je je aangemeld op de site? Dan zou je gemaild worden als de selectie open gaat (6 dec). Ik heb echter ook nog geen mail ontvangen, dus ik wacht het rustig af.
 
Ik vroeg me hetzelfde af. Heb je je aangemeld op de site? Dan zou je gemaild worden als de selectie open gaat (6 dec). Ik heb echter ook nog geen mail ontvangen, dus ik wacht het rustig af.

Ook ingeschreven maar nog niks, misschien dat ze nog willen wachten?
 
Ik kreeg net onderstaande mail van Transavia:

“Vanwege een last minute uitdaging hebben wij besloten om de livegang van de selectietool even on hold te zetten. De verwachting is dat we dit weekend live gaan. Nog een klein beetje geduld.
We houden jullie op de hoogte.”

Nog even geduld dus!
 
Ik kreeg net onderstaande mail van Transavia:

“Vanwege een last minute uitdaging hebben wij besloten om de livegang van de selectietool even on hold te zetten. De verwachting is dat we dit weekend live gaan. Nog een klein beetje geduld.
We houden jullie op de hoogte.”

Nog even geduld dus!

Je kan vanaf nu tot en met 31december inschrijven voor dit traject
 
Ik ken een aantal Virgin MPL'ers persoonlijk, allemaal prima lui. Hebben ook de 6 T/G's moeten maken. Eerste jaar als Cruise relief officer, waarna ze als volledige FO aan de bak konden. Zover ik weet zijn er ook geen Virgin lui geweest die naar Easy zijn gegaan met een MPL. Betwijfel sterk of dit wel kan...

Vooralsnog heb ik nog geen nieuwsberichten voorbij zien komen van een Virgin piloot die de laan uitgestuurd is omdat hij/zij niet meer kan vliegen...ughum...onze nationale blauwe maatschappij ;-)

er zijn er meerdere, ken ze persoonlijk. dus het kan wel.
 
Een MPL skills test wordt gedaan op het type dat je ook op de line gaat vliegen en waar je de training in de advanced fase op hebt gehad, lijkt me onwaarschijnlijk dat Virgin zijn studenten eerst een hele cursus op de A330 laat doen om ze vervolgens naar Easyjet te sturen om weer opnieuw een hele typerating te doen voor de A320. Tenzij zij vanaf het begin al wisten dat ze tijdelijk naar Easy gingen en toen al klaar werden gestoomd voor de 320.

Los van dit alles, ik begrijp niet waarom sommigen hier zo afkeer hebben tegen een MPL programma. Ik denk dat dit specifieke programma van Transavia een prima kans is. Stabiel bedrijf waar je echt niet voor 1500 uur de laan uitgestuurd zal worden. Allemaal onderbuikgevoelens voor niks als je het mij vraagt. Je moet er wel een potje van maken voordat je eruit geknikkerd zal worden...
 
Een MPL skills test wordt gedaan op het type dat je ook op de line gaat vliegen en waar je de training in de advanced fase op hebt gehad, lijkt me onwaarschijnlijk dat Virgin zijn studenten eerst een hele cursus op de A330 laat doen om ze vervolgens naar Easyjet te sturen om weer opnieuw een hele typerating te doen voor de A320. Tenzij zij vanaf het begin al wisten dat ze tijdelijk naar Easy gingen en toen al klaar werden gestoomd voor de 320.

Los van dit alles, ik begrijp niet waarom sommigen hier zo afkeer hebben tegen een MPL programma. Ik denk dat dit specifieke programma van Transavia een prima kans is. Stabiel bedrijf waar je echt niet voor 1500 uur de laan uitgestuurd zal worden. Allemaal onderbuikgevoelens voor niks als je het mij vraagt. Je moet er wel een potje van maken voordat je eruit geknikkerd zal worden...

Als je als sollicitant alle rondes haalt en een contract krijgt van HV voor je MPL, er uitgebreid in staat hoe of wat voor wat betreft je garanties etc.Daarin zal dan duidelijk worden of er geen maar in dit verhaal zit
 
Als je als sollicitant alle rondes haalt en een contract krijgt van HV voor je MPL, er uitgebreid in staat hoe of wat voor wat betreft je garanties etc.Daarin zal dan duidelijk worden of er geen maar in dit verhaal zit

De ''maar'' die jij bedoelt kom je in elk contract wel tegen wat je praktisch een baan aanbiedt aan het einde van de rit. Grootste ''maar'' zal waarschijnlijk zijn dat wanneer je resultaten zwaar onder de maat zijn je eruit gekickt kan worden.

Laten we even voorop stellen dat Transavia deze hele MPL opleiding niet voor niks in het leven heeft geroepen, de vraag naar personeel is toch wel aanwezig....
 
Helemaal mee eens, met de MPL opleiding prefereert Transavia eigen piloten op te leiden en voor aanvang van de opleiding de piloten te selecteren.

Met de selectie ondervangen zij natuurlijk heel veel. Piloot en Transavia moeten prestaties leveren en dit is vanuit Transavia en Zelf Vliegen solide.
 
Overigens valt me op dat de "Online Voorselectie", niets meer is dan een vragenlijst afwerken en jezelf "inschrijven".

Komen er nog online testen na je bevestiging van sollicitatie, of beslissen ze op basis van je CV en diplomas of je door mag naar EPST?

Ook is Transavia (zover ik weet) bezig om voor de studenten een financieringsarrangement te regelen, indien er banken zijn die hierin meegaan.
 
Transavia begint eigen vliegopleiding

Overigens valt me op dat de "Online Voorselectie", niets meer is dan een vragenlijst afwerken en jezelf "inschrijven".

Komen er nog online testen na je bevestiging van sollicitatie, of beslissen ze op basis van je CV en diplomas of je door mag naar EPST?


Uit onderstaande begrijp ik dat na de ‘vragenlijst’ die je krijgt bij aanmelding, inderdaad nog meer online testen volgen zoals ‘psychometrische testen’ en ‘video-interview’. Zie hieronder:

Deze onderdelen bestaan onder andere uit: een online quiz om je meer inzicht te geven in de functie van First Officer, een aanmeldformulier, psychometrische testen en een video-interview. De meest geschikte kandidaten krijgen een uitnodiging om door te gaan naar de selecties op locatie.
 
Back
Top