Transavia begint eigen vliegopleiding

Hebben mensen al iets gehoord van HV over de volgende stap?

Als het goed is zijn de sollicitaties nu dicht dus zal er nu worden gekozen wie verder kan naar de online testen
 
Hebben mensen al iets gehoord van HV over de volgende stap?

Als het goed is zijn de sollicitaties nu dicht dus zal er nu worden gekozen wie verder kan naar de online testen

Als het goed is horen we deze week wat meer over de psychometrische tests. Ik vraag mij vooral af hoe ze CV's gaan selecteren...
 
Heren, kijk jullie spambox even na. Hij is bij mij in de spambox beland. Heb vandaag om 1 uur een mailtje gekregen om een online assessment af te leggen. Zou zonde zijn om mis te lopen :)
 
Inderdaad, bij mij ook in de spambox beland. De online assessment dient voor 9 januari te worden ingevuld.
 
Ja klopt, hier ook in de spambox beland. Wel fijn dat Transavia dat even heeft gemeld, had het anders hoogstwaarschijnlijk niet gezien.
 
Assesment gedaan. Was opzich te doen, vond alleen de uitleg bij gyro en RBI opdracht niet helemaal duidelijk. Dat maakte het lastig om die goed te maken.

Wel een voordeel dat je ‘m eventueel in etappes kan doen want hij is intensief.
Succes iedereen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heren, kijk jullie spambox even na. Hij is bij mij in de spambox beland. Heb vandaag om 1 uur een mailtje gekregen om een online assessment af te leggen. Zou zonde zijn om mis te lopen :)

Hij was inderdaad daar beland HV stuurde ook nog een mail uit om iedereen erop te wijzen.
 
Assesment gedaan. Was opzich te doen, vond alleen de uitleg bij gyro en RBI opdracht niet helemaal duidelijk. Dat maakte het lastig om die goed te maken.

Wel een voordeel dat je ‘m eventueel in etappes kan doen want hij is intensief.
Succes iedereen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoelang heb je ongeveer over de assessment gedaan? Er staat in de tweede mail dat het ongeveer 20 minuten per onderdeel duurt en dat er 11 onderdelen zijn ipv 20 minuten totaal.
 
Duurde inderdaad langer dan 20 minuten haha!

Ben ongeveer 2 uur bezig geweest.

Ze testen onder andere reactiesnelheid, inzicht, Engels, rekenen, persoonlijke kenmerken, multitasken en behendigheidsoefening met je muis, ik deed het op de laptop en dat is af te raden. Je kan beter een vaste muis hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Duurde inderdaad langer dan 20 minuten haha!

Ben ongeveer 2 uur bezig geweest.

Ze testen onder andere reactiesnelheid, inzicht, Engels, rekenen, persoonlijke kenmerken, multitasken en behendigheidsoefening met je muis, ik deed het op de laptop en dat is af te raden. Je kan beter een vaste muis hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oke, 2 uur is goed te doen. Bedankt voor je reactie.
 
Passing Grade

Passing Grade

Ben wel benieuwd hoe Transavia op basis hiervan gaat selecteren.

Is iedereen die 75% haalt of hoger door (slechts een voorbeeld), of worden er per groepen gekeken naar de best scorende mensen. Bij TUI begreep ik werden steeds de beste uitgekozen voor de ronde erna.
 
Ben wel benieuwd hoe Transavia op basis hiervan gaat selecteren.

Is iedereen die 75% haalt of hoger door (slechts een voorbeeld), of worden er per groepen gekeken naar de best scorende mensen. Bij TUI begreep ik werden steeds de beste uitgekozen voor de ronde erna.

Ik meende dat de top 50 naar EPST mochten gaan...
 
Ik meende dat de top 50 naar EPST mochten gaan...

We weten dat er uiteindelijk 12 plekken zijn voor de opleiding, maar weet je toevallig hoeveel aanmeldingen er zijn geweest?
Ik hoorde dat er maximaal 200 mensen zich konden aanmelden (OP=OP), maar ik weet niet in hoeverre dit klopt.

Ik denk dat deze online assessment een groffe filtratie is en dat dus de hele slechte eruit worden gefilterd. De andere mogen langs de EPST gaan dacht ik.

Mensen die ons kunnen verlichten, graag!
 
We weten dat er uiteindelijk 12 plekken zijn voor de opleiding, maar weet je toevallig hoeveel aanmeldingen er zijn geweest?
Ik hoorde dat er maximaal 200 mensen zich konden aanmelden (OP=OP), maar ik weet niet in hoeverre dit klopt.

Ik denk dat deze online assessment een groffe filtratie is en dat dus de hele slechte eruit worden gefilterd. De andere mogen langs de EPST gaan dacht ik.

Mensen die ons kunnen verlichten, graag!

Dat laatste lijkt me niet. Als je kans wil maken op één van die 12 plekken, dan moet je sowieso naar het EPST voor een selectiedag. Het werkt als volgt:

Fase 1: Online voorselectie.
Fase 2: Selectie op locatie (EPST in Utrecht)
Fase 3: Medische keuring + screening VGB / antecedentenonderzoek

Als je fase 1 t/m 3 hebt doorlopen, dan kom je in een poule waaruit 12 mensen worden gekozen. De 12 meest geschikte en die gaan door naar de volgende fases:

Fase 4: Ondertekenen opleidingsovereenkomst
Fase 5: Uniform aanmeten

Succes allemaal!
 
Heeft iemand een enige idee hoe dit video-interview in zijn werking gaat?
In de mail staat er dat je tot zondag de tijd hebt om het te doen, maar wordt het dan opgenomen met geluid en beeld of alleen geluid en hoe zou dit dan gerealiseerd kunnen worden?
Ik kan me hoofd er niet omheen vouwen.
 
Voor de gelegenheid ook maar een account aangemaakt. Ook ik ben door naar het video-interview. Volgende week ook nog PO2 van de KLS, spannende tijden. Heeft iemand het video-interview al gedaan? Wat voor vragen stellen ze?
 
Back
Top