Transavia begint eigen vliegopleiding

quote op de site van Trans: "We hebben 12 opleidingsplekken beschikbaar begin 2019. De 12 meest geschikte kandidaten kunnen hun droom gaan verwezenlijken; piloot worden!"

Lijkt mij vooral een gevalletje van lege plekken invullen binnen het bedrijf. OP=OP
Mensen die dus net buiten die 12 vallen kunnen denk ik wel gewoon starten bij EPST met een opleiding, alleen geen MPL van Trans. Wat ze 2 jaar geleden eigenlijk ook al een beetje deden met EPST.
 
er is eerst een online voorselectie, degene die hierdoor komen worden naar EPST gestuurd waar ze het normale EPST selectieproces doorlopen, na het interview met EPST volgt er ook nog een interview met het board van Transavia.
 
Even gegoogled: Blackshape Gabriel
Ziet er mooi uit, en goed uitgerust. Lijkt me een mooie kist om les op te geven.
Komt er een nieuwe ATO die de opleiding van de Core Fase gaat doen ?
Of worden ze in Lelystad onder gebracht samen met de KLS studenten bij het oude Martin Air vliegschool ?
Iemand die het weet ? En een mailadres van de HPZ maybe ?

Groet,

Ger
 
Even gegoogled: Blackshape Gabriel
Ziet er mooi uit, en goed uitgerust. Lijkt me een mooie kist om les op te geven.
Komt er een nieuwe ATO die de opleiding van de Core Fase gaat doen ?
Of worden ze in Lelystad onder gebracht samen met de KLS studenten bij het oude Martin Air vliegschool ?
Iemand die het weet ? En een mailadres van de HPZ maybe ?

Groet,

Ger
Core Fase gebeurt bij Zelf Vliegen: https://www.destentor.nl/lelystad/sleutelrol-voor-lelystadse-vliegschool-in-nieuwe-opleiding-transavia~aba20fee/
 
Weet iemand ook waar de theorie word gegeven van deze opleiding?

De financiering loopt zeker via Flight Finance neem ik aan, of heeft HV een ander "adviesbureau"?
 
Last edited:
61K voor een semie modulaire MPL opleiding is een hoop geld.
Door de MPL structuur mag en kan je alleen maar bij Transavia vliegen.....
Lufthansa studenten hebben in het verleden ook de kwetsbaarheid van deze manier van opleiden ervaren.
 
61K voor een semie modulaire MPL opleiding is een hoop geld.

Door de MPL structuur mag en kan je alleen maar bij Transavia vliegen.....


Kan je dit uitleggen? Verschilt dit veel met een ATPL?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Kan je dit uitleggen? Verschilt dit veel met een ATPL?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja er zit een groot verschil tussen MPL en een CPL/IR/FATPL.
De MPL opleiding wordt voor een groot gedeelte op simulators gedaan.
Je mag alleen vliegen bij de gekoppelde maatschappij.
Na het afronden van het MPL mag je alleen op MP vliegtuigen commercieel
Vliegen.
Als er door marktomstandigheden of door andere redenen problemen bij de gekoppelde maatschapij ontstaan kan je geen kant meer op.
Samengevat is een MPL een beperkt brevet
 
Ja er zit een groot verschil tussen MPL en een CPL/IR/FATPL.
De MPL opleiding wordt voor een groot gedeelte op simulators gedaan.
Je mag alleen vliegen bij de gekoppelde maatschappij.
Na het afronden van het MPL mag je alleen op MP vliegtuigen commercieel
Vliegen.
Als er door marktomstandigheden of door andere redenen problemen bij de gekoppelde maatschapij ontstaan kan je geen kant meer op.
Samengevat is een MPL een beperkt brevet

De enige restrictie op MPL is de multi-crew environment, zie EASA. Men is niet via het MPL brevet gebonden aan een maatschappij.
 
Na 1500 uur kan je een normaal ATPL halen, waardoor je deze restricties niet meer hebt. Maar het is idd de vraag wat er in de tussentijd gebeurt...
 
61K voor een semie modulaire MPL opleiding is een hoop geld.
Door de MPL structuur mag en kan je alleen maar bij Transavia vliegen.....
Lufthansa studenten hebben in het verleden ook de kwetsbaarheid van deze manier van opleiden ervaren.

Dat is het zeker, TUI bied bijvoorbeeld een soort gelijk traject voor 50K (of 30K als je ook werkt bij ze).

Denk dat de vluchten die worden gemaakt vanaf EHLE prijzig zijn..
 
Dat wordt nog wat als je voor 1500 uur door wat voor reden dan ook weg moet bij Transavia. Mag je weer geld gaan uitgeven voor trainingen.
 
Dat wordt nog wat als je voor 1500 uur door wat voor reden dan ook weg moet bij Transavia. Mag je weer geld gaan uitgeven voor trainingen.

Twintig maanden opleiding plus 1500 uur maken neemt snel 5 jaar in beslag.
Vijf jaar in de luchtvaart ? :eek!:
En dat voor maar 61 K :passed:
 
tja je kan ook voor 120k je eerste baantje landen bij transavia, als je dat liever hebt. Nognaals enige restrictie op het brevet is multicrew, maatschappij is irrelevant.
 
Persoonlijk zou ik het risico wel aandurven, HV verdwijnt niet zomaar van de kaart. En die 30+ mille verschil steek je toch mooi in je zak.
 
Back
Top