Totalen en bijzonderheden :kerst:

Exact 30:00 uur SEP:

20:15 P28A
09:10 DR40
00:35 R200

06:20 IFR, grotendeels in actual IMC

Memorabel: rondje Scandinavië :yeehaa:
 
flights_2016.gif


Met nog twee vluchtjes te gaan de totalen van 2016;
- 630 block hours (747-400 & 747-8)
- 1030 duty hours
- 585.000km gevlogen
- 5 keer letterlijk de wereld rond, alle 24-tijdzones door
- 93 vluchten
- 33 landingen als pilot flying
- 2 CATIII autolands (afhankelijk van het weer in LUX de 31e worden dat er misschien 3)
- 3 go-arounds (twee keer vanwege weer, een keer vanwege traffic on the runway)
- 2 uitwijk
- 2 birdstrikes
- 0 UFOs
 
Met morgen nog een rotatie te gaan is het best een druk jaar geweest;
* 938 Scheduled Block Hours
* 906 uur actual (Ierse 900 uur limitatie liep van April tm Maart, dit gaat veranderen)
* 565.000 km vliegafstand
* 338 vluchten
* 169 landingen (116 dag en 53 nacht)
* > meer dan 56000 passagiers naar bestemming gebracht
* 3x CATIII autolands
* 0 uitwijken
* Van Marrakech terug naar 'huis' Weeze

Voor de rest was het best rustig ;-)

Iedereen het allerbest voor komend jaar.
 

Attachments

  • Vluchten 2016.jpg
    Vluchten 2016.jpg
    5.6 KB · Views: 0
Met morgen nog 4 vluchten te gaan een goed jaar gevlogen.

- 463 uur op de Saab 2000.
- 398 vluchten.
- 161.000 km gevlogen.
- 36 uur Full Flight Simulator.
- 1 Go-around; Runway occupied door opgelijnde kist die NORDO ging in London City.
- 2 diverts:
1x weer onder de minima,
1x positioner en kist ergens anders benodigd.

2016.png


Al met al een leuk jaar, op naar het volgende! Beste wensen voor 2017 iedereen!
 
673 uur B737-700/800
Geen bijzonderheden behalve gisteren een actuele CATIII op AMS en 1x G/A in GRQ wegens teveel tailwind.
Iedereen alvast de beste wensen!
 
Gelukkig Nieuw Jaar!

De totalen zijn binnen na de laatste vlucht van het jaar, vandaag. 700 uur gelogd. Allemaal op de A330. 2 actual autolands. Van stoel 0B naar 0A gewisseld. 1 keer een Zeeleeuw in de cargohold gehad (gepland, dat dan weer wel).
 
Aah leuk weer! Alvast het allerbeste voor het nieuwe jaar.

- 650 blok uren
....600 uren 737-800
....50 uren 747-400/-8
- 407.178 km
- 240 vluchten
- 116 landingen
- 1 CAT IIIB landing
- 2 keer tête-a-tête met tweety, wij wonnen
- 2 keer Go around onder minimums.
- 1 keer uitwijk
- overstap naar nieuwe werkgever

- div: die go arounds en uitwijk waren op dezelfde 2de sector voor de nieuwe baas:grijns: Wat een introductie voor de 747;)

- div: sinds 2013:
........totaal procent van de wereld ontdekt: 0.0001483%
........totaal wereldgebied ontdekt: 756.44 km2
(met dank aan Fog of World voor het bijhouden)

Aan een ieder die aan het jagen is op de eerste baan: geef niet op!
 
Leuke lijstjes weer!

Dit jaar:
- 340u B737
- 75u Cessna
- Kortste airtime met de 737: 12 minuten
- 281 eigen landingen, waarvan 72 nacht
- 5x actual CAT IIIA (binnen een week)
- 1 vogel het leven ontnomen
- 0 diversions

Fijne jaarwisseling!
 
De totalen;
- 605:29hrs 737-800
- 221:32hrs night
- 24hrs sim
- 192 sectoren
- 96 landingen
- 1,503,930kg verstookt
- 230,269 NM
- Langste flight time 06:27hrs (Amsterdam - Banjul, 06:50 block)
- Kortste flight time 00:17 (Rhodos - Kos, 00:24 block)
- 0x GA
- 4 weken gestationeerd geweest in RAK

Was weer een mooi jaar, fijne jaarwisseling allemaal!

Bobermo
 
De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

- 836 uren A320 series
...259 uren A319
...476 uren A320
...101 uren A321

- 6 CAT IIIB landingen
- 0 Go arounds
- 1 diversions (GIB wind 100 met 56kts)

Korste vlucht: LHR-LBA
Langste vlucht: LHR-AMM
 
Last edited:
Allereerst de beste wensen voor 2017 en alle nieuwe vliegers en baanjagers veel succes! Ook dit jaar het nieuwe jaar op 37,000ft mogen vieren. Mijn drukste jaar tot nu toe maar gemiddeld meer langere vluchten door mijn stijgende senioriteit. De totalen;

- 886:50hrs B737-800, alle als PIC. Drukste maand in December 101:10hrs, rustigste maand 50:40hrs.
- 286 sectoren
- Langste vlucht 06:50 block
- Kortste vlucht 00:35 block
- 138 Takeoff's (81 day / 57 night)
- 140 (Landings ( 79 day / 61 night)
- 1 x Go Around in Abha, Saudi Arabia due no visual on RNAV approach.
- 15 hrs 737 sim
- 32776 passagiers vervoerd, 69% load factor.
- Koudste temp; -16 in Nizhniy Novgorod, Mother Russia
- Warmste temp; +49 in Saudi Arabia
- 3 x ETOPS sector gevlogen.
- 2 x De-icing
- 7 x Visual approaches
- 3 x CATIIIA's
- 1 x LVO Takeoff
- 1 x HF radio failure over Arabian Sea
- 1 x Ramp Inspection in Kazan, Russia
- 1 x M'n ouders aan boord gehad.
- 1 x Birdstrike in Baghdad. Beter een bird dan iets anders hier...:D
- 1 x Medical emergency into Dubai
- 1 x Abusive/drunk pax eraf geknikkerd in Dubai. Sloopte de halve kist, pannekoek.
- 1 x Volle kist na het boarden leeg laten halen ivm security issue in Alexandrie, Egypt
- 1000hrs 737 PIC gepasseerd een paar dagen geleden.

Veel gelachen, veel nieuwe mensen ontmoet en eigenlijk best een relaxed jaar gehad. Op naar de 737 MAX 8 binnenkort...✈️
 
Last edited:
Goed nieuw jaar allemaal!

Mijn logboek laat het volgende zien:

- Hersteld van hernia (operatie). Hierdoor maar
- 440 uur 738
- over de 2000 PIC gegaan, net niet de 6000 TT gehaald
- 0 uur SE (en dat is goed, sinds ik alleen ME vlieg????)
- 7 x de ice
- Dit jaar geen diversions of GAs, maar eergister in TLS had het niet 0,5s later moeten zijn dat we de approach lights zagen. Denk dat dat de eerste keer echt minimums op cat1 was (we hadden weer eens geen engineer die het papierwerk voor Cat1 --> Cat3 upgrade mocht tekenen na maintenance)
- Base change naar SXF
- Huis gekocht in Berlijn
- Geen vogels, pax of copiloten gedood????

Ik wens iedereen safe landings en legale contracten toe!




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Gelukkig Nieuw Jaar!

De totalen zijn binnen na de laatste vlucht van het jaar, vandaag. 700 uur gelogd. Allemaal op de A330. 2 actual autolands. Van stoel 0B naar 0A gewisseld. 1 keer een Zeeleeuw in de cargohold gehad (gepland, dat dan weer wel).

Hoe smokkel je anders een zeeleeuw aan boord...

Gelukkig nieuwjaar iedereen! Happy landings!:yeehaa:
 
Totaal komt uit op:
- 16 uur
- 29 starts
Kortste vlucht: 2 minuten, kabelbreuk-oefening tijdens jaarcheck op 120m.
Langste vlucht: 5 uur en 6 minuten. Overland met de ask23, thermiek tot 2200 meter!
Ook leuk, vrilles draaien in de ask13.

Iedereen de beste wensen voor 2017 en een veilig vliegjaar!
 
Laat ik dan ook maar eens meedoen:

736 uur A319/A321
225 sectors, 116 landingen als PF
Langste vlucht: HEGN-EDDL 5:35
33521 passagiers aan boord gehad
7 autolands waarvan 2 actual CATIIIB
1 aanvaring met een roofvogel in LLBG die voor een mooie deuk en een AOG zorgden :rolleyes:
En een hoogtepuntje, mijn moeder naar vakantie gebracht.

Ruim 61 uur zweefvliegen in 85 starts
20 starts en ruim 10 uur op mijn nieuwe aanwinst, een Grunau Baby IIb.
Langste vlucht 5:22 over 377 km met een LS6

1 uurtje Cessna 150 (rating moest verlengd)
 
Net terug van mijn Nieuwjaars trip:

Totaal uur: 650 allemaal op de 787-8/-9
23 take-offs en 22 landingen (1 actual CAT IIIB approach in New Delhi door FU)

Geen go arounds
1 Diversion van KEWR naar KPHL door een squall line

Verder heel veel nieuwe bestemmingen:

USA
San José, Newark, Austin, Houston, Boston

Canada
Montreàl, Calgary

China,
Shanghai

Korea
Iceon, (Seoul)

Saudi
Jeddah


Beste wensen voor iedereen!
 
623,5 uur Boeing 737-800 (en -700) waarvan 16 uur FFS.
1x G/A Mallorca
Langste vlucht was ook de laatste van 2016: AMS-DXB, blocktijd 7:36u (de-icen Ams kostte al 30+ minuten)
Kortste zal wel iets van Ams-RTM of RTM-Ein geweest zijn...

2016 begonnen op 1 januari naar Kaapverdië, geëindigd op 31 december in Dubai. Could be worse.

Een fijn en veilig 2017 gewenst allemaal!
 
Last edited:
Eerste volledige jaar in linkerstoel.

643 uur A319/A320
1392 duty hours
16 uur FFS
387 landingen (iets meer dan 50% als PF)
7 uur SEP PA28 in vrije tijd

Bijzonderheden:
- groep van 9 man offloaded vanwege dronkenschap, betasten van cabine crew (deze 9 waren onderdeel van een groep van 13 maar die andere 4 zijn door gate staff op departure field al van boord gehaald)
- naast bovenstaande nog 6 pax van boord gegooid (tja het volk dat wij aan boord hebben...)
- 1 G/A due not visual at minimums
- 1 G/A due traffic on runway
- 1 TOGA10 due float in flare
- 1 diversion due weather
- 1 diversion due tech probleem onderweg (waren beperkt tot CATI euroute naar CATIII veld)
- 2 AOG
- 1 medical upon arrival (alle toeters en bellen incl. trauma heli)
- 8 autoland alle actual
- 1 CATII approach op de minima's
- 1 hydraulic leak tijdens taxiën na landing
- 1 cabin crew ziek tijdens 1e sector en van boord gezet en naar dokter gestuurd
- enkele kleine tech issues maar niets noemenswaardig

Op naar een rustig(er) 2017 en iedereen nog de beste wensen!
 
Even kijken:
- 655 uur Avro RJ85
- Upgrade van stoeltje, rechts naar links in het begin vh jaar
- 1 high speed RTO in LCY (dag 2 van mn command training :)) dankzij ENG VIB
- 6x uitgeweken, tja hoge minima LCY
- Veel gepositioneerd
- 14 Cat3B
- 4 go arounds, 2x slechte wind, 1x geen visual, 1x finger trouble F/o :)
- 1x pax eraf laten knikkeren met politie, tja je kan boos worden wat je wilt maar van de Cabin crew blijf je af
- op een dag 8.5 uur gewacht in de kist op slotje
- 2x van Base gewisseld, DUB-LCY-AMS
Goed jaar! Veel meegemaakt en veel geleerd en vooral veel gelachen.
 
Back
Top