Allereerst de beste wensen voor 2017 en alle nieuwe vliegers en baanjagers veel succes! Ook dit jaar het nieuwe jaar op 37,000ft mogen vieren. Mijn drukste jaar tot nu toe maar gemiddeld meer langere vluchten door mijn stijgende senioriteit. De totalen;
- 886:50hrs B737-800, alle als PIC. Drukste maand in December 101:10hrs, rustigste maand 50:40hrs.
- 286 sectoren
- Langste vlucht 06:50 block
- Kortste vlucht 00:35 block
- 138 Takeoff's (81 day / 57 night)
- 140 (Landings ( 79 day / 61 night)
- 1 x Go Around in Abha, Saudi Arabia due no visual on RNAV approach.
- 15 hrs 737 sim
- 32776 passagiers vervoerd, 69% load factor.
- Koudste temp; -16 in Nizhniy Novgorod, Mother Russia
- Warmste temp; +49 in Saudi Arabia
- 3 x ETOPS sector gevlogen.
- 2 x De-icing
- 7 x Visual approaches
- 3 x CATIIIA's
- 1 x LVO Takeoff
- 1 x HF radio failure over Arabian Sea
- 1 x Ramp Inspection in Kazan, Russia
- 1 x M'n ouders aan boord gehad.
- 1 x Birdstrike in Baghdad. Beter een bird dan iets anders hier...
- 1 x Medical emergency into Dubai
- 1 x Abusive/drunk pax eraf geknikkerd in Dubai. Sloopte de halve kist, pannekoek.
- 1 x Volle kist na het boarden leeg laten halen ivm security issue in Alexandrie, Egypt
- 1000hrs 737 PIC gepasseerd een paar dagen geleden.
Veel gelachen, veel nieuwe mensen ontmoet en eigenlijk best een relaxed jaar gehad. Op naar de 737 MAX 8 binnenkort...