Stella Aviation Academy

.

.

hoop het wel komen we over 3 jaar wel achter. maar goed dit bedoelde ik dus duidelijk te maken er zijn meerdere mensen die info uit eerste hand krijgen en al die info is steeds anders dat moet ergens aan liggen. miss is de reden dat je hier geen studenten of oud studenten tegen komt odat als iemand er wel iets anders over heeft te zeggen dan het af te kraken meteen iedereen word opgeroepen hem of haar te negeren omdat het een zak patat is :S misschien daar wel eens aan gedacht dat studenten nadat ze dit gelezen hebben zoiet shebben van pfff daar ga ik niet eens tijd in steken. als we nou eens allemaal objectief blijven kan alles veel duidelijker worden

Hier zul je niet veel studenten en oud studenten tegen komen.
Maar goed ik weet de waarheid, aangezien ik de info van eerste hand heb.
Het is aan jou, of je dat interessant vind of niet.

Neem aan dat je volwassen ben, om uiteindelijk zelf je keuzes te maken.
 
Zeg Knul

Als jij nou eens de goedbedoelde adviezen gewoon lekker in de wind slaat en gewoon lekker je geld gaat vergooien. Bespaard een hoop tij cq irritatie
We spreken elkaar dan over 3 jaar wel weer. O nee, je kan dan niks posten op Airwork, want als je wel wat negatiefs post kan het nog wel eens langer duren voordat je een baan hebt.

Er staat hier op Airwork genoeg te lezen over Stella.
Toch wel apart dat als er 4 vliegscholen hier regelmatig besproken worden, er wel 1 erg negatief uitkomt. Conclusietrekking of niet, de schijn als vliegschool heb je dan in ieder geval goed tegen.

BTW, alle ervaringen die ik heb van Stella komen ook bij mij uit de eerste hand, plus mijn eigen ervaring op de open dagen aldaar. De eerste hand bestaat uit een aantal opgeleide vliegers die nog steeds geen baan hebben, en 1 met een turboprop profiel. Het feit dat een school dat al doet, zou jou toch genoeg moeten zeggen

grtz.Zak patat.
 
waarom lopen er geen procedures tegen stella dan ? dat zouden er dan toch honderden moeten zijn ? ik sta open voor jullie reacties maar er word nergens concreet antwoord op gegeven en als dit allemaal waar zou zijn dan zou een bank als abn wetelijk gezien niet eens financieringen mogen uitgeven ! hoe kan het dan dat zij dit nog steeds mogen doen ? (dit is een serieuze vraag) niet aanzettend tot discusie

ik weet vanuit m'n vorige beroepstak dat wij als bank geen financiering mochten uitgeven als het duidelijk was dat iets te risicovol was voor de client. en iedere uitgegeven financiering staat onder toezicht.

wil er mee zeggen dat als stella echt zo'n lousje opleiding was dan was dit al minimaal door 4 instellingen tegen gehouden vanuit financiele wetgeving waaronder de bekenste verplichte zorgplicht vanuit de abn

Zeg Knul

Als jij nou eens de goedbedoelde adviezen gewoon lekker in de wind slaat en gewoon lekker je geld gaat vergooien. Bespaard een hoop tij cq irritatie
We spreken elkaar dan over 3 jaar wel weer. O nee, je kan dan niks posten op Airwork, want als je wel wat negatiefs post kan het nog wel eens langer duren voordat je een baan hebt.

Er staat hier op Airwork genoeg te lezen over Stella.
Toch wel apart dat als er 4 vliegscholen hier regelmatig besproken worden, er wel 1 erg negatief uitkomt. Conclusietrekking of niet, de schijn als vliegschool heb je dan in ieder geval goed tegen.

BTW, alle ervaringen die ik heb van Stella komen ook bij mij uit de eerste hand, plus mijn eigen ervaring op de open dagen aldaar. De eerste hand bestaat uit een aantal opgeleide vliegers die nog steeds geen baan hebben, en 1 met een turboprop profiel. Het feit dat een school dat al doet, zou jou toch genoeg moeten zeggen

grtz.Zak patat.
 
Onder welke steen heb jij de laatste paar jaar gelegen joh?
Finaciele crisis die in beginsel is veroorzaakt door banken.
Banken een zorgplicht??? Ja inderdaad ja, zolang ze zich maar houden aan regels van de AFM/DNB. Had de DSB ook geen zorgplicht naar zijn clienten? We weten allemaal hoe dat ondertussen zit (totally off topic overigens.)

En waarom procedures tegen Stella? Alle dingen die zwart op wit staan komen ze na. Ze geven heel zwart wit gezien een opleiding en een soort van diploma. Valt dus weinig tegen te procederen. Waar het om gaat is dat Stella de maatschappij 100% rooskleuriger voorstelt als dat deze in werkelijkheid is. En mensen dus met valse voorwendselen een uitdaging aangaan, en vervolgens geen baan kunnen vinden, terwijl er banen genoeg zouden zijn maar dat laatste staat natuurlijk niet zwart op wit. Net zoals ze dingen beweren over de opleiding, mondeling, die ze ook niet na (kunnen) komen.

BTW, moet ik je eigenlijk wel serieus nemen als je het woord lousje niet eens fatsoenlijk weet te spellen en niet weet waar je caps op je toestenbordje zit?
 
Last edited:
Ik ken er ongeveer 50 zonder werk en torenhoge schuld, allemaal uit mijn lichting.
Bullshit over zelf een financiering geregelt enzo, allemaal abn-amro via stella, en allemaal in dat garantiefonds getrapt. Lees maar eens terug wat ik al geschreven heb, want ik blijf het niet nog een keer zeggen.
 
Junior1989,

Dat er geen mensen rechtzaken tegen hun vliegscholen beginnen, is helemaal niet zo gek. De Nederlandse luchtvaartwereld is klein en als er mensen bij je vliegschool werken die (misschien zelfs op overheidsniveau) in de luchtvaart iets te zeggen hebben, dan kun jij het wel vergeten om, na een investering van anderhalve ton, een goede baan te vinden. Ook als je in het buitenland solliciteert, doet de luchtvaartmaatschappij navraag bij de vliegschool en wat denk jij dat ze dan over jou zullen vertellen???
Een andere reden zou kunnen zijn dat de meesten die bij Stella de opleiding volgen, ergens anders (oa KLS waar WEL een streng toelatingsbeleid wordt gehandhaafd, vergelijkbaar met dat van grote maatschappijen) zijn afgewezen en blij zijn dat ze überhaupt ergens een opleiding mogen volgen.
Nog effe over rechtzaken.
Er bestond ooit wel een organisatie die IFTC heette. Ze hadden een programma dat (lachwekkend) veel overeenkomsten had met Stella vwb typerating betalen, etc. Ze zijn zo rond 2001 failliet gegaan nadat zelfs luchtvaartmaatschappijen niets maar dan ook niets meer met deze organisatie te maken wilde hebben. Ze hebben een hoop gedupeerden achtergalaten en er zijn meerdere rechtzaken oa door oud leerlingen tegen IFTC aangespannen. Maar van een kale (of dode) kip, kun je niet plukken.
Het is ook meer dan toevallig dat enige bewindvoerders van het IFTC van toen, het NU bij Stella voor het zeggen hebben.
Overigens twijfel ik eraan of jij echt een wannabee bent. De manier waarop jij op de kwestie ingaat doet me meer denken aan iemand die zijn/haar hachie moet verdedigen dan iemand die op zoek is naar info om een vliegopleiding te volgen.
Als ik mij vergis, dan wens ik je veel succes tijdens je opleiding.
 
Daarbij, Junior1989, wil ik nog opmerken dat Stella Online, in zijn eigen gestartte topic wel veel wil vertellen, maar alleen datgene dat hem uitkomt. Je kunt het daarin zelf nalezen. Op kritische vragen wordt vrijwel niet ingegaan of er wordt omheen gedraaid. Das niet "van horen zeggen" maar staat daarin zwart op wit.
 
Junior1989,

Dat er geen mensen rechtzaken tegen hun vliegscholen beginnen, is helemaal niet zo gek. De Nederlandse luchtvaartwereld is klein en als er mensen bij je vliegschool werken die (misschien zelfs op overheidsniveau) in de luchtvaart iets te zeggen hebben, dan kun jij het wel vergeten om, na een investering van anderhalve ton, een goede baan te vinden. Ook als je in het buitenland solliciteert, doet de luchtvaartmaatschappij navraag bij de vliegschool en wat denk jij dat ze dan over jou zullen vertellen???
Een andere reden zou kunnen zijn dat de meesten die bij Stella de opleiding volgen, ergens anders (oa KLS waar WEL een streng toelatingsbeleid wordt gehandhaafd, vergelijkbaar met dat van grote maatschappijen) zijn afgewezen en blij zijn dat ze überhaupt ergens een opleiding mogen volgen.
Nog effe over rechtzaken.
Er bestond ooit wel een organisatie die IFTC heette. Ze hadden een programma dat (lachwekkend) veel overeenkomsten had met Stella vwb typerating betalen, etc. Ze zijn zo rond 2001 failliet gegaan nadat zelfs luchtvaartmaatschappijen niets maar dan ook niets meer met deze organisatie te maken wilde hebben. Ze hebben een hoop gedupeerden achtergalaten en er zijn meerdere rechtzaken oa door oud leerlingen tegen IFTC aangespannen. Maar van een kale (of dode) kip, kun je niet plukken.
Het is ook meer dan toevallig dat enige bewindvoerders van het IFTC van toen, het NU bij Stella voor het zeggen hebben.
Overigens twijfel ik eraan of jij echt een wannabee bent. De manier waarop jij op de kwestie ingaat doet me meer denken aan iemand die zijn/haar hachie moet verdedigen dan iemand die op zoek is naar info om een vliegopleiding te volgen.
Als ik mij vergis, dan wens ik je veel succes tijdens je opleiding.

Klopt helemaal hector.
kleine aanvulling daarbij. ELK contract van stella, of het nu opleiding, baangarantie, typerating of instructeurscontract is zit vol met haken en ogen, de zogenaamde kleine lettertjes.
Je tekent omdat je graag wilt beginnen vaak al in fase4 bij het interview, of kort erna, en leest er gemakkelijk overheen. Lees je er niet overheen dan zeggen ze simpel: "ga maar ergens anders de opleiding doen dan als het contract niet aanstaad", want ruimte voor onderhandeling is er niet. (logisch)

Omdat je volwassen bent en je getekent heb, dan is het in een rechtzaak erg moeilijk om je gelijk te halen. Je bent er mee akkoort gegaan. Het bewijs verzamelen is lastig en niet onmogelijk maar kost tijd en geld.
Een rechtsbijstand verzekering zegt hetzelfde betrefd het tekenen en dekt het vaak niet, je moet dus zelf even een paar duizend euro vinden voor de zaak. En abnamro financiert dat dan weer net niet.

Voor instructeurs geld dat als ze hier zouden reageren dat in hun contract een straf staat op het uitlekken van informatie ten hoogte van minstens 100.000 euro. (je leest het goed.)

Betreft iftc hebben ik en een aantal klasgenoten de volledige boekhouding in de kast in teuge zien staan. Het is dus meer dan alleen vormalig personeel. Of het er nu nog staat weet ik niet, we waren aan het opruimen voor een pluspuntje. ;-)
 
Als we met zen alle even naar pagina 7 gaan, zie je mij met mijn mooie roze Stella bril..
Nu ik een paar maandjes wijzer ben ga ik absoluut voor een buitenlandse opleider, en ik denk dat ik eerst maar mijn propo haal en een lekker studentenleven leidt voor dat ik 150k uit men broeken sjor. Elke wannabe mag me pm'en waarom ik er nu zo over denk. En een goede tip; Koester je droom als piloot even door te gaan zweefvliegen, dankzij de Astir Jeans heb ik mijn vliegeniers droom een paar jaartjes uitgesteld.
 
Last edited:
Hier zul je niet veel studenten en oud studenten tegen komen.
Maar goed ik weet de waarheid, aangezien ik de info van eerste hand heb.
Het is aan jou, of je dat interessant vind of niet.

Neem aan dat je volwassen ben, om uiteindelijk zelf je keuzes te maken.

"Neem jij nou maar van mij aan ..." haha :biertje:

De reden dat veel (oud-)studenten zich hier niet vertonen heeft naar mijn mening minder met angst voor 'het management' of schaamte voor hun opleiding te maken dan wel met het gegeven dat men ook nog wel eens eigenwaarde bezit.

Een fijne avond.
 
"Neem jij nou maar van mij aan ..." haha :biertje:

De reden dat veel (oud-)studenten zich hier niet vertonen heeft naar mijn mening minder met angst voor 'het management' of schaamte voor hun opleiding te maken dan wel met het gegeven dat men ook nog wel eens eigenwaarde bezit.

Een fijne avond.

Zo kun je het ook bekijken :biertje:

Groeten uit het ontzettend warme Graz.
35 graden.
God was is dat heet in de cockpit van mn Aquila A210.
 
Zo kun je het ook bekijken :biertje:

Groeten uit het ontzettend warme Graz.
35 graden.
God was is dat heet in de cockpit van mn Aquila A210.

Gelukkig dat je hem redelijk makkelijk met canopy wat open kan taxieën.

37 graden aan het strand van Cannes was ook flink zweten, gelukkig ligt er een zee pal naast :).
 
Gelukkig dat je hem redelijk makkelijk met canopy wat open kan taxieën.

37 graden aan het strand van Cannes was ook flink zweten, gelukkig ligt er een zee pal naast :).

Ow wat een vervelend leven Nosig ;) . Haha. Je kan idd met canopy open naar holding taxiën. Klopt. Maar ik heb gewoon mn kleine canopy slide windows open en tijdens Start Up heb ik canopy wel open. Mn instructeur doet af en toe ff hand naar buiten, om lucht naar binnen te laten komen.

Maar Stella is weer akelig stil. Haha.
 
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=uv-Idcxkt90[/YOUTUBE]


Deze keer komt Stella wat minder positief over in de media......
 
Dit filmpje zou een eigen topic nodig hebben en dan als sticky bovenaan het aspiranten forum moeten staan.
 
Aspirantenforum?

Prime-time elke avond direct na Sesamstraat op Nederland 1, 2 en 3! En in het journaal van 8 uur nog ff een dunne herhaling.

En dat zolang totdat er weer hoogstens 2 of 3 bedrijfjes over zijn, en wel die, die ook daadwerkelijk mensen 'voor de markt opleiden', en niet 'markt zien in het opleiden van'. Dus gewoon een sponsorship aanbieden.
:biertje:
 
Wat ik niet begrijp is, als de kosten zo laag zijn in Indonesië en Turkije, waarom kost de vliegopleiding zo jukkes veel geld? Vooral hier...
 
Wat ik niet begrijp is, als de kosten zo laag zijn in Indonesië en Turkije, waarom kost de vliegopleiding zo jukkes veel geld? Vooral hier...

Wat ik ervan kon maken is dat deze vriendelijke meneer van Stella benadrukt dat de kosten voor levensonderhoud in deze landen lager is waardoor studenten die buiten Europa een baan zoeken (en vinden) ook daadwerkelijk wat kunnen aflossen op hun schuld, hetgeen natuurlijk weer prima aansluit bij de visie van Stella; "opleiden voor de internationale markt" AHUM KUCH AHUM
 
Last edited:
Ben benieuwd wat de VNV de 10e van November allemaal te vertellen heeft...

In de vrije bankensector worden banken ook op de vingers getikt als ze te risicovolle producten aanbieden, wie gaat nu eindelijk eens de vliegscholen op de vingers tikken vanwege hun te grote commerciële drift die ten koste gaat van vele honderden roze brillen die hun avontuur in zware schulden zien stranden...?
 
Back
Top