Stella Aviation Academy

Triest maar waar, net een Stella stand gespot op Schiphol Plaza (naast Hema hotdog stand). Dus als mensen live willen discussieren, grijp je kans. Staan wat jongelui met strepen te pronken (en een fotograaf).
 
Haha serieus? Hoe triest. Hoe krijgen ze die leerlingen toch zover om er te gaan staan? Oh wacht.. Misschien konden ze zichzelf op deze manier upgraden van prop naar jetprofiel...
 
had ik dat eerder geweten (zat toen namelijk net in de trein uit me werk) dan had ik even wat kritische vragen kunnen vragen over hun baangarantie.
 
Haha serieus? Hoe triest. Hoe krijgen ze die leerlingen toch zover om er te gaan staan? Oh wacht.. Misschien konden ze zichzelf op deze manier upgraden van prop naar jetprofiel...

Jij slaat de spijker op de kop!!!
Het is niet per devinitie een upgrade naar jetprofiel, maar wel meer garantie op een baan. Als je namelijk genoeg aan hun achterste likt met dit soort akties, dan zullen ze je eerder bellen als ze een groepje weg kunnen sturen voor een Loin Air achtig project. Zo kiezen ze de mensen uit, te triest gewoon.

En andersom ook natuurlijk. Als ze je vragen voor een propaganda aktie en je weigert "zonder geldige reden", dan ben je onwillent en krijg je het .....profiel. (vul in waarin net even NIET aangenomen kan worden)
 
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=2603
Is een quote uit een oud forum > dus niet mijn woorden:

Randstad doet echter alleen werving en deels voorselectie voor de SAA. Bij geschiktheid onderzoekt SAA dit verder. Zinniger is het dan ook om direct bij SAA te 'solliciteren'.

Tevens wilde ik jullie er nog even op wijzen dat het garantiefonds van SAA er slechts voor zorgt dat als je geen baan vind je gecompenseerd wordt en dit fonds zorgt er ook voor dat niet alleen mensen met centjes piloot kunnen worden. Het huis van je ouders hoeft zo bv geen onderpand meer te zijn om een lening te verkrijgen. Wel zo netjes dacht ik.

Verder is SAA zo goed als de grootste en beste school van Nedl aangezien NLS bijna failliet is en KLS er ook niet al te best voor staat. Het is niet voor niets dat bv de luchtmacht hun grading aan ons uitbesteed. En een centjes tekort hebben wij ook niet dankzij de Steltenberg groep. T is maar dat je het weet.
Avi8tor is offline Rapporteer

Toen hadden ze dus ook al praatjes.

Daarnaast VNV blad:
Vooral mondelinge toezeggingen zijn ze goed in:
Eindelijk een baan
Er volgden vele weken van intensief voorbereiden en oefenen op de testen en het DLR-interview.
In die periode werd Stella TR/TO (TypeRatingTrainingOrganisation) opgericht en werd ons aangeboden
om de typerating voor de B737 NG hier in Nederland te doen met Transavia-instructeurs en
SOP’s. Dit moest uiteraard zelf gefinancierd worden – met het risico om na de typerating de DLR
niet te halen en alsnog geen baan te hebben. Men was er vrijwel zeker van dat we de DLR zouden
halen. Mocht dit niet het geval zijn dan zouden we de kosten van de typerating terugkrijgen, was ons
mondeling toegezegd. Aangezien de vliegkriebels er behoorlijk in zaten heb ik samen met een aantal
anderen besloten om de typerating te gaan doen, dit was in juni 2010. Uiteindelijk werd de DLR in
augustus gehaald, in Istanboel. En toen was ik eindelijk verzekerd van een baan.
 
Last edited:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=2603
Is een quote uit een oud forum > dus niet mijn woorden:

Randstad doet echter alleen werving en deels voorselectie voor de SAA. Bij geschiktheid onderzoekt SAA dit verder. Zinniger is het dan ook om direct bij SAA te 'solliciteren'.

Tevens wilde ik jullie er nog even op wijzen dat het garantiefonds van SAA er slechts voor zorgt dat als je geen baan vind je gecompenseerd wordt en dit fonds zorgt er ook voor dat niet alleen mensen met centjes piloot kunnen worden. Het huis van je ouders hoeft zo bv geen onderpand meer te zijn om een lening te verkrijgen. Wel zo netjes dacht ik.

Verder is SAA zo goed als de grootste en beste school van Nedl aangezien NLS bijna failliet is en KLS er ook niet al te best voor staat. Het is niet voor niets dat bv de luchtmacht hun grading aan ons uitbesteed. En een centjes tekort hebben wij ook niet dankzij de Steltenberg groep. T is maar dat je het weet.
Avi8tor is offline Rapporteer

Toen hadden ze dus ook al praatjes.

Mooi verhaal. De luchtmacht heeft nooit een grading uitbesteet aan stella, en enkel een paar mcc cursusen gedaan. De klu kan deze natuurlijk overal doen en doet dat ook zeker. Wat ze interesseert is dat hun ex-piloten naar de klm kunnen en willen daarbij zeker geld besparen.

Verder het garantiefonds denk ik dat ik daar genoeg over gezegt heb. Het is een verkapte lening waarin ze je rente voorschieten en je daarna de rekening presenteren. Om je te helpen kan je vervolgens dit bedrag weer lenen bij de abn. Dus wie is er nou geholpen?:biertje:
 
STOP

STOP

Het beste wat Stella op dit moment voor de luchtvaart kan betekenen is stoppen met opleiden.
Hoe kun je nou met een stalen smoel volhouden dat je er goed aan doet nog eens even tientallen jonge mensen te duperen.

Het 'duperen' stopt pas als er weer een gezonde verhouding is tussen vraag en aanbod. Vraag maar aan de komkommerboeren!!
 
Het beste wat Stella op dit moment voor de luchtvaart kan betekenen is stoppen met opleiden.
Hoe kun je nou met een stalen smoel volhouden dat je er goed aan doet nog eens even tientallen jonge mensen te duperen.

Het 'duperen' stopt pas als er weer een gezonde verhouding is tussen vraag en aanbod. Vraag maar aan de komkommerboeren!!

zolang je die stalen smoel aanhoudt werkt het. Misschien dat er steeds minder in trappen, maar blijkbaar zijn er nog steeds 20 mensen per maand zo stom om de veralen te geloven.
En die stalen smoel? dat is maar een moment hoor, daarna kan EJH weer lekker in zijn kantoortje het geld gaan zitten tellen. Kan hij mooi aan papa vertellen hoeveel er weer ingetrapt zijn en krijgt hij misschien nog een maserati erbij van paps.
 
wie

wie

beste airworkers, ik heb een vraag.. hoeveel negatieve posts over stella komen daadwerkelijk van piloten of piloten in opleiding die hun opleiding daadwerkelijk aan stella genoten hebben? dit vroeg ik me af omdat ik overal lees van dat iedereen het van andere hebben horen zeggen maar heb nog nooit ergens gelezen dat iemand van die opleiding zelf klaagt erover
 
beste airworkers, ik heb een vraag.. hoeveel negatieve posts over stella komen daadwerkelijk van piloten of piloten in opleiding die hun opleiding daadwerkelijk aan stella genoten hebben? dit vroeg ik me af omdat ik overal lees van dat iedereen het van andere hebben horen zeggen maar heb nog nooit ergens gelezen dat iemand van die opleiding zelf klaagt erover

Vraag Martijn737.
Die heeft daar zn opleiding gevolgd.
En zo zijn er nog wel een paar gasten.
 
.

.

dat is er dan 1 maar dan zijn er vervolgens nog tientallen (volgens mij) die jaarlijks aan die opleiding beginnen en na verloop van jaren weliswaar honderden waarom hoor je die allemaal niet klagen dan ? zo slecht zal het dan toch allemaal niet zijn ? kheb zelf bij een bank gewerkt op acceptatie consumenten kredieten en een bank geeft niet zomaar financieringen weg van anderhalve ton aan studenten die een opleiding gaan volgen die volgens sommige al jaren de boel aant bedriegen is vooral niet meer na het verplichte zorgplicht stelsel dat in werking is getreden vanuit de bank naar haar klanten toe.

verder heb ik veel rond gekeken op internet etc naar pas afgestudeerde piloten die oznder werk kwamen te zitten en daarna dus met een toren hoge schuld zaten (een schuld opgebouwd buiten de daarvoor speciale constructies) deze mensen waren jongens die op eigen houtje de financieringen bij elkaar sprokelde weliswaar door ene persoonlijke lening hier en daar etc vooral deze piloten kwamen in de problemen (in mijn ogen slecht voorbereid slecht ingelicht onvoldoende ingedekt) dit waren geen studenten die bij de abn een financiering hadden en hun opleiding gevolgd hebben aan bijvoorbeeld stella.

als stella echt zo slecht zou zijn, zouden er dan nu al niet tientallen procedures tegen stella zijn gespannen en tegen de abn. of zelfs eventueel een sluiting van de school. intrekken van alle papieren etc?

dit is tot op heden niet het geval en daar lijkt het in de toekomst ook niet op uit te komen.

waarschijnlijk komen er hierna weer allmeaal citaten van andere en copys en paste's maar dat brengt ons weer bij het feit dat iedereen het steeds van horen zeggen heeft en van andere. niemand zegt dan ""ik "" heb het meegemaakt bij stella. maar alleen van die en die .

ik wil niks goed praten ofzo maar zou gewoon eens harde bewijzen willen zien en dit ben ik tot op heden nog niet tegen gekomen.
 
Heb je überhaupt de discussie met Stella online gevolgd??
Ik weet niet of je geïnteresseerd bent in het volgen van een vliegopleiding maar ik adviseer je Stella... Dan heb je je harde bewijs...
 
.

.

heb je er zelf ook gezeten ?

Heb je überhaupt de discussie met Stella online gevolgd??
Ik weet niet of je geïnteresseerd bent in het volgen van een vliegopleiding maar ik adviseer je Stella... Dan heb je je harde bewijs...
 
Ooit gehoord van een zwijgplicht. Studenten van Stella mogen hiet niet posten, remember? :biertje:

Daarbij. Lees dit topic nu eens van voor naar achter door en lees alles.
Schrijf alle vragen uit dit topic op, kijk op hoeveel vragen er echt inhoudelijk door Stella antwoord wordt gegeven, kijk op hoeveel vragen er ontwijkend antwoord wordt gegeven en kijk op hoeveel vragen er geen antwoord wordt gegeven. Trek daarna je conclusies.
 
is er bewijs dat die zwijgplicht er inderdaad is ? mij is nog nooit iets van ene zwijgplicht opgelegd het is niet dat ik hier een hele discusie/ruzie over wil beginnen maar ik lees dingen hier waar ik nog geen enkele student over heb horen klagen ik zie dat mede studenten inderdaad aan werk worden geholpen maar vand e andere kant zie ik geen mensen die hun opleiding bij stella hebben gevolgd die de spookverhalen kunnen gronden het is steeds ZELF conclusies trekken. en na mijn mening gaat daar heel vele fout ''doordat menen zelf conclusies trekken'

Ooit gehoord van een zwijgplicht. Studenten van Stella mogen hiet niet posten, remember? :biertje:

Daarbij. Lees dit topic nu eens van voor naar achter door en lees alles.
Schrijf alle vragen uit dit topic op, kijk op hoeveel vragen er echt inhoudelijk door Stella antwoord wordt gegeven, kijk op hoeveel vragen er ontwijkend antwoord wordt gegeven en kijk op hoeveel vragen er geen antwoord wordt gegeven. Trek daarna je conclusies.
 
Ooit gehoord van een zwijgplicht. Studenten van Stella mogen hiet niet posten, remember? :biertje:

Daarbij. Lees dit topic nu eens van voor naar achter door en lees alles.
Schrijf alle vragen uit dit topic op, kijk op hoeveel vragen er echt inhoudelijk door Stella antwoord wordt gegeven, kijk op hoeveel vragen er ontwijkend antwoord wordt gegeven en kijk op hoeveel vragen er geen antwoord wordt gegeven. Trek daarna je conclusies.

Veel gasten wordt het zwijgen opgelegt.
Ik ken meerdere personen die daar hebben gezeten.
Believe me. Niet positief te noemen.
Enige wat wel goed is, is de kwaliteit van instructie.

Maar als je zo eigenwijs wil zijn en 3 jaar over je opleiding wil doen.
Ga je gang. Ga naar Stella.

Maar volgens mij zit Junior ons te f*cken. Net 7 posts gedaan.
En alleen maar Stella te verdedigen.

Heren. Laten wij onze woorden hier niet aan vuil maken, aan zo een eigenwijze zak patat. :eek::blabla:
 
ik wil gewoon objectief blijven en zonder teveel naar links of rechts uit te wijken objectief te blijven en dan kom jij met dit ''Heren. Laten wij onze woorden hier niet aan vuil maken, aan zo een eigenwijze zak patat. :eek::blabla: '' Zijn we nou volwassenen of niet '' die 7 post komen doordat ik wel eerst de tijd neem om alles te lezen voordat ik in het wild ga posten. en zoals ik al zij ik kom hier niet om ruzie te maken of iets dergelijks maar even te filteren wat ik van wie serieus moet nemen. je snapt natuurlijk zelf ook dat je niet zomaar iets blind kan aanemen van iemand die mbt stella geen ervaring heeft. probeer nu uit te vinden wie dat wel heeft

Veel gasten wordt het zwijgen opgelegt.
Ik ken meerdere personen die daar hebben gezeten.
Believe me. Niet positief te noemen.
Enige wat wel goed is, is de kwaliteit van instructie.

Maar als je zo eigenwijs wil zijn en 3 jaar over je opleiding wil doen.
Ga je gang. Ga naar Stella.

Maar volgens mij zit Junior ons te f*cken. Net 7 posts gedaan.
En alleen maar Stella te verdedigen.

Heren. Laten wij onze woorden hier niet aan vuil maken, aan zo een eigenwijze zak patat. :eek::blabla:
 
ik wil gewoon objectief blijven en zonder teveel naar links of rechts uit te wijken objectief te blijven en dan kom jij met dit ''Heren. Laten wij onze woorden hier niet aan vuil maken, aan zo een eigenwijze zak patat. :eek::blabla: '' Zijn we nou volwassenen of niet '' die 7 post komen doordat ik wel eerst de tijd neem om alles te lezen voordat ik in het wild ga posten. en zoals ik al zij ik kom hier niet om ruzie te maken of iets dergelijks maar even te filteren wat ik van wie serieus moet nemen. je snapt natuurlijk zelf ook dat je niet zomaar iets blind kan aanemen van iemand die mbt stella geen ervaring heeft. probeer nu uit te vinden wie dat wel heeft

Hier zul je niet veel studenten en oud studenten tegen komen.
Maar goed ik weet de waarheid, aangezien ik de info van eerste hand heb.
Het is aan jou, of je dat interessant vind of niet.

Neem aan dat je volwassen ben, om uiteindelijk zelf je keuzes te maken.
 
ik wil gewoon objectief blijven en zonder teveel naar links of rechts uit te wijken objectief te blijven en dan kom jij met dit ''Heren. Laten wij onze woorden hier niet aan vuil maken, aan zo een eigenwijze zak patat. :eek::blabla: '' Zijn we nou volwassenen of niet '' die 7 post komen doordat ik wel eerst de tijd neem om alles te lezen voordat ik in het wild ga posten. en zoals ik al zij ik kom hier niet om ruzie te maken of iets dergelijks maar even te filteren wat ik van wie serieus moet nemen. je snapt natuurlijk zelf ook dat je niet zomaar iets blind kan aanemen van iemand die mbt stella geen ervaring heeft. probeer nu uit te vinden wie dat wel heeft

Meeste Stella studenten schamen zich misschien dat ze een aantal jaren geleden tegen beter weten in het Stella avontuur aangegaan zijn en nu werkloos thuis zitten met torenhoge schulden. Dan praat dan nu wat minder makkelijk.

Ik spreek junior graag over een jaar een 4! Succes met je carrière knul........
 
Back
Top