Stella Aviation Academy

Het Stella Management team wringt zich in alle mogelijke bochten om aan de meeste vragen een mooie draai te geven.
Beste Joep, scholen word verweten een roze bril te hebben en de mensen hier hebben misschien een te donkere bril en de waarheid ligt in het midden. Wij zijn trots op een aantal dingen die we goed doen en er zijn een aantal dingen die we kunnen verbeteren. Hopelijk levert deze discussie hier een bijdrage aan.

Ook blijf ik het een vreemde zaak vinden dat het management van andere scholen zich op dit forum bij iedere post bekend moet maken en het Stella Management hoeft dat niet, zelfs niet onder een algemene verwijzing als "Stella Management".
Standaard disclaimer bij het begin plaatsen? Volgens ons is het heel duidelijk wie wij zijn maar mocht je daar betere ideeën voor hebben dan horen we het graag. Dit is ook nieuw voor ons.
 
Uhm wat betreft vertraging van opleiding door tekort aan toestellen t.o.v. leerlingen.
Volgens ons staat er nergens dat het een een tekort aan vliegtuigen was maar meerdere andere redenen. En er is een heel programma van maatregelen opgezet om te voorkomen dat het weer gebeurd.
 
Als je opleiding nu zou starten zou het je 107.500 kosten. Dat is het bedrag. Zou het volgend jaar starten en stel dat het dan 108.500 zou kosten dan is dat het bedrag etc. Maw het bedrag dat in je opleidingsovereenkomst staat.

Als iemand een baan heeft.

Vakkenvuller?

En iemand krijgt dus als ze geen baan hebben, 107.500€ ?
 
Citaat: bovenste alinea van A319jockey
tweede zin van stella online
3) Veel airlines hebben preffered supplers! Denk aan easyJet, KLM etc. Voor andere airlines dient de kandidaat over veel ervaring te beschikken. Welk percentage van ex Stella leerlingen heeft een baan direct van school, hoe groot is de wachtlijst en hoe lang is de gemiddelde wachttijd? Ik ken bij ons in ieder geval geen enkele FO die direct van Stella bij ons is komen vliegen.

Wij ook niet want wij weten niet waar je vliegt.

DOG
Discussie Ontwijkend Gedrag
 
Okay, nog maar een poging: Ik herhaal:

Citaat:
Stella is in staat om mensen die zeker willen zijn van een baan en anders hun opleidingskosten terugkrijgen dit aan ook te bieden.

Ja maar hier nogmaals mijn vraag:
"Dragen" jullie ook mensen voor bij een maatschappij (voor zover dit daadwerkelijk gebeurd) die dit bedrag NIET hebben betaald? En hoe zit het met mensen die uit eigen kracht een baan hebben gevonden? Krijgen deze die 10.000 euro ook terug? Ze hebben tenslotte geen gebruik gemaakt van de Stella "bemiddelingsservice" en vormen voor Stella ook geen risico en dus geen extra kosten. (Bij een verzekering, waarmee jullie het zo graag vergelijken, krijg je noclaim korting.)

en

Hoe kan het dat mensen van andere vliegscholen bij dezelfde maatschappijen als ex stella leerlingen terecht komen zonder het betalen van die 10.000 euro. Kunnen jullie getallen noemen van hoeveel mensen waar (en bij welke maatschappij) specifiek zijn "voorgedragen" door de vliegschool en hoeveel er uiteindelijk succesvol waren? En misschien dan ook de getallen van mensen die zonder hulp van Stella een baan hebben gevonden (dus op eigen kracht)? En wat verstaat men onder "voordragen"? Stuurt Stella dan een sollicitatie? Bellen ze er eens op met de vraag of er nog mensen nodig zijn? Waar bestaat zo een voordracht uit?"Je stopt met een "turbopropprofiel" een leerling volkomen onnodig in een verdomhoekje"

uw antoord is:

"Nee want ze voldoen gewoon aan alle eisen waar een vlieger aan voldoet."

Zoals je zelf opmerkt, ze voldoen aan alle eisen en bij de selekties van een maatschappij komen de geschikten vanzelf boven drijven.
Het klasificeren van leerlingen die naar jullie zeggen, aan alle eisen voldoen, is dus volstrekt niet nodig! Er is ook geen enkele school die dat doet, behalve jullie. Het is echt nonsens! Welke pedagoog heeft dit bedacht???? Een marketingmanager???
Ook, nogmaals, die 10000 euro voor een baangarantie is nergens voor nodig als jullie daadwerkelijk zoveel leerlingen kunnen plaatsten zoals jullie beloven! Geen enkele opleiding doet dit! Als het werkelijk uit "liefde" voor je leerlingen is, dan zou ik zeggen, laat ze die 10000 betalen als blijkt dat het daadwerkelijk nodig is, dus, achteraf!

By the way, u vermeld in een reaktie dat er van stella meer leerlingen naar sunexpress zijn gegaan als andere scholen! Kunt u me dan uitleggen waarom er van alle andere scholen ook mensen naar sunexpress zijn gegaan? Overigens zonder het te hoeven betalen van kosten die bij stella wel worden berekend? Het begint bij jullie erg op het oude IFTC concept te lijken! Leerlingen laten betalen voor iets waar de maatschappij helemaal niets van af weet. Luchtvaartmaatschappij die daar toen achter kwamen hebben daarna meteen de samenwerking met IFTC opgezegd en IFTC was daarna erg snel failliet, waardoor er bij een hoop leerlingen financiele problemen zijn ontstaan.
Werken er bij jullie niet ex-iftc mensen?
 
Goedemorgen




@Yak52

Beste Yak, Verzekeraars willen alleen dingen verzekeren waar ze verstand van hebben, duidelijke data over hebben en voldoende kapitaal voor de dekkingsgraad. Bij Stella weten we veel van piloten training, hebben we data van zowel onze eigen school als van wat Boeing en ICAO verwachten en dankzij onze aandeelhouder voldoende kapitaal. Dit is een unieke combinatie en is de reden waarom we het kunnen doen de meeste andere scholen kunnen dit . Dus nemen we een risico voor onze studenten? Absoluut! Is het extreem? Absoluut niet.

Ik ben het hier niet mee eens. Ten eerste, een verzekeraar verzekeert ALS zij verstand van materie heeft, er duidelijke data over heeft. Belangrijkste voorwaarde voor een verzekering is echter, dat zij rendement kan halen uit dit durfkapitaal. Hiervoor bestaan rekenmethodes, hoogte inleg, procentuele uitval etc. Dat hoef ik U, het Stella Management, vast niet uit te leggen.

Ten tweede, op het moment dat Stella van mening is dat op basis van data van Boeing en ICAO de vliegermarkt dusdanig goed is, waag ik het volgende te zeggen:

- Het is betere reclame voor een school om deze stellingen van Boeing en ICAO te verwezelijken, te laten zien dat de wachtlijst afneemt, aan te kunnen tonen hoeveel studenten in welke sector van de luchtvaart aan de slag zijn.

- Het is minder goede reclame een garantiefonds in het leven te roepen. Even vrijuit gedacht, op het moment zit een erg groot deel van de opgeleiden thuis. De markt op dit moment is, evenals de afgelopen twee jaren, niet denderend goed. Het aanbieden van een geen baan - geld terug clausule in een markt als deze, verplicht U bijna tot garandering van het bestaande kapitaal hiertoe op het moment dat de klant, uw studenten mogelijk, van deze clausule gebruik willen maken.

Is dit namelijk niet afdoende afgedekt, wordt het de vraag in hoeverre hier sprake is van onbehoorlijk bestuur. Ik neem echter aan dat U hieraan, mede in het belang van Uw aandeelhouder(s), zonder meer voldoet.
 
Ik snap dat die 10.000 euro uit finacieel belang erg mooi is voor het bedrijf Stella. Maar waarom laten jullie deze regel niet varen en zetten jullie je Pilot Provisioning afdeling niet in voor alle aangenomen leerlingen? Zou al een stap in de goede richting zijn en denk dat het jullie imago erg goed zou doen.
Oke dan mist uw bedrijf 10k maar u heeft al 40K meer dan een opleiding in bv Duitsland zoals eerder vermeld, moet te doen zijn financieel.
 
Sorry, toch even een reactie.

Ik ben blij dat we het eens kunnen zijn over het feit dat regelgeving door de daarvoor bevoegde instantie gemaakt moet worden. En dat geeft ook direct aan waarom het zolang duurt voordat regelgeving tot stand komt, omdat er namelijk veel over nagedacht moet worden.
Mooi dan zijn we het daar over eens!

Een vliegschool die denkt dit in zijn eentje te kunnen veranderen, alleen door te luisteren naar vliegmaatschappijen is in mijn ogen alleen maar bezig met winst en niet door te kijken wat het beste is voor zijn leerlingen.
Weet niet in welke luchtvaartwereld jij werkt maar in die waar wij in werken doen alle scholen dit.

In dit geval zou het beter zijn jullie selectie aan te passen, om zo alleen de betere leerlingen binnen te laten, om zo direct het wachtlijst-probleem op te lossen. Zal dit ooit gebeuren?? Neen, want de slechte leerling betaalt namelijk ook de 100.000+ euro's en die willen we maar al te graag binnen halen.
Volgens ons is je het stukje ontgaan dat Stella risico loopt over onze studenten: wij willen ook dat ze allemaal slagen. Het scenario wat jij bedoelt speelt zich momenteel in de UK af: er is geen financiering en de scholen nemen daarom bijna iedereen aan die zelf funding heeft omdat er te weinig kandidaat studenten zijn om uit te kiezen.

Want in Nederland schijnt die € 40.000 die je extra betaald voor de opleiding echt regelrecht in de zak van het management te verdwijnen.
Was het maar waar: hogere landingskosten, full time instructeurs, brandstofkosten die 25% hoger liggen maken de marge helaas een stuk kleiner!

Een antwoord op dit bericht zal niet worden gewaardeerd.
Nogmaals sorry :angel:
 
Jeetje mensen zo kunnen we de oude posten echt niet allemaal beantwoorden. We doen er nog 3 en dan zijn we er morgen meer. Misschien een idee om een Airwork Stella avond te organiseren om beide kanten van het verhaal te bespreken :)
 
Ohja...
Kreeg een mail vandaag:

"Hello, I am working in Turkey for Sunexpress Airlines and know that they are searching for F/O's on the B737NG. The human resources people will be in Amsterdam soon to carry out interviews and would like to inform the Dutch Pilots that should they want to attend they should contact the HR people at SunExpress in Turkey. Thank you."

Op mijn vraag wanneer die interviews dan zijn was het antwoord: a.s. maandag 19 oktober.

Door Diana persoonlijk gepost op dit pbb nog geen anderhalf jaar geleden! Goh, erg gek dat sunexpress niet exclusief bij stella aan heeft geklopt. Schijnbaar kon iedereen daar solliciteren en uit betrouwbare bron weet ik dat er van heeeeel veel vliegscholen (ook in nl) mensen zijn aangenomen. Van stella niet meer dan van andere scholen, dus je commentaar over stella-sunexpress is grootspraak!
En ik ben het overigens zat! Je reageert inhoudelijk op vrijwel geen van de kritische vragen, maar stelt een tegenvraag of probeert het met een ander verhaal te ontwijken. Ik vond dit idee van voor af aan al slecht. Ex leerlingen reageren niet of zelden (en als ze wel reageren, komt stella niet echt goed weg) en je commentaar is niet meer dan dat wat er op de stella homepage staat.Ik weet niet hoe jullie jaarrekening voor 2010 eruit gaat zien, maar ik heb het idee dat het met julie school erg slecht gaat en dat acties zoals 10.000 voor bullshit, jullie uit het slop moet trekken.
 
Citaat:
Want in Nederland schijnt die € 40.000 die je extra betaald voor de opleiding echt regelrecht in de zak van het management te verdwijnen.

Was het maar waar: hogere landingskosten, full time instructeurs, brandstofkosten die 25% hoger liggen maken de marge helaas een stuk kleiner!

Dus in Duitsland of andere landen waar de opleiding rond de 60k is, hebben ze geen last van de stijgende brandstofprijzen en volgens mij is het zo dat ik noem wat(een RWL) geen part time instructeurs heeft maar ook full-time instructeurs en over landingskosten doe ik geen uitspraak aangezien ik daar niks van afweet dus dit neem ik dan van u aan :biertje:
 
Vergeet niet dat een prive Citation en Bentley veel geld kosten……..

Klopt de eigenaar van de holding is toen hij zijn kapitaal maakte in vastgoed en bouwmaterialen door het luchtvaart virus gegrepen en heeft na een aantal propkisten een aantal jaren geleden een Citation gekocht. Zo is hij ook met de voorloper van Stella in contact gekomen en heeft toen de luchtvaartgroep opgericht

Maar je weet het: How do you make a million dollars in aviation? Start with two million and know when to quit! (ps niet aan hem vertellen :angel:)
 
Thanks for the invite. Believe me: my hands are itching, maar ik blijf nog even zitten, want:

5) Ik wil niet dat mijn 3 pagina's reacties op ongeveer elke zin van online verzuipt in een woud van andere reakties. Ik wacht dus op een leemte, die naar ik hoop weken op zich laat wachten.
Weken???? we hebben nu al RSI en writers block! :eek:
 
Maar ik vraag me heel erg af of jullie gewoon de waarheid mooi proberen te vertellen (niks mis mee, waarheid is het nog altijd) of dat jullie heel bewust weten welke waarheid niet op dit forum mag.

Doet me allemaal een beetje denken aan de woorden "wat kijk je lief"


Ps: in het echt zou al een verbetering zijn op de discussie, echter is het zo mooi als de woorden hier staan. Een piloot in spé googlet en vindt dan een discussie ipv een betoog

Ps2: writers block over de waarheid? (be)Denk dan niet zo hard :p

Moet wel zeggen, het is 1 tegen allen, maar dat wisten jullie van te voren
 
Dat is net de vraag waar ze niet op willen antwoorden naar mijn gevoel! Deze is hier al een paar keer voorbij gekomen maar nog geen antwoord. Hopelijk krijgen we hier een mooi antwoord op (en geen pr-praatjes)
@MG: hopelijk wordt ons geduld dan beloont, succes:biertje:

Goed genoeg beantwoord hierboven? If not laat het even weten.
 
Dat was meer dan 3!

Dus nee Hector we gaan niet vergaderen over moeilijke punten

Dus nee Boeing 747 we gaan (helaas) niet naar de Hei

Verwacht misschien morgen middag weer reacties van ons en anders pas na het weekend.
 
Dus nee Hector we gaan niet vergaderen over moeilijke punten

Misschien zouden jullie dat beter wel kunnen doen want tot nu toe heb ik nog niets van jullie gehoord dat de negatieve stellageruchten ontkracht! Integendeel!
 
Back
Top