Stella Aviation Academy

Grappig. op de 3 pittigste stellingen wordt NIET gereageerd....
Op die van MCMD11, 319 jockey en PH-ETS., terwijl het toch puntjes zijn die ik graag weerlegd zou zien ;)
 
Scherp :) De intake was teruggebracht in 2009 toen het nog niet bekend was wanneer de markt weer oppikt. Dat is nu wel het geval en de rapporten van Boeing en ICAO onderschrijven dit.

Dus jullie zijn de intake alweer aan het uitbreiden bij de eerste lichte verbetering in de markt? Ik zou eerst eens zorgen dat alle mensen die nog bij jullie op de wachtlijst staan en een megabedrag betaald hebben voor zgn. 'bemiddeling' aan de bak komen voordat je de wachtlijst nog verder aan gaat vullen de komende jaren.
Jullie zeggen het beste voor te hebben met met de studenten en alles aanpassen conform de de markt (lees: vraag naar verkeersvliegers) ik ben benieuwd wanneer ik jullie omzet- en winstgegevens opvraag bij de KVK wat ik dan te zien krijg, een verlies over de afgelopen twee jaar.....?

Dan nog iets: als je van het imago af wilt komen dat je enkel geld klopt uit de zakken van adspiranten zou ik het aantal keer dat jullie verwijzen naar "het waarmaken van je droom" op de website eens gaan verlagen. Het lijkt nu haast op z'n oplichtingsadvertentie die je wel eens op marktplaats tegenkomt!
 
Ik volg dit topic met toenemende verbazing.

Het Stella Management team wringt zich in alle mogelijke bochten om aan de meeste vragen een mooie draai te geven.

Op een vraag waarom er zoveel mensen uit de voorgeschreven 36 maanden opleidingtijd lopen krijgen we eerst een hele alinea opsommingen over wat er allemaal goed gaat, dit doet helemaal niet ter zake, is slechts verkapte reclame.
Vervolgens een aantal slappe excuses zoals het weer en geluidsbeperkingen. Andere vliegscholen hebben daar ook last van gehad maar daar geen grote groep uitvallers. Daarnaast zijn deze leerlingen al meer dan 3 jaar onderweg, in een dergelijke tijdspanne moeten die 200+ uren toch te vliegen zijn geweest? Zou de werkelijke oorzaak niet liggen in het feit dat er gewoon veel te veel leerlingen zijn aangenomen?

De echt scherpe vragen en opmerkingen worden zorgvuldig vermeden (bv post 48) terwijl op andere posts uitgebreid verhaal gedaan kan worden.

Daarnaast op veel vragen tegenstrijdige antwoorden; Stella zou de meest nederlandse opleiding zijn. echter vervolgens wel melden dat men in duitsland aan het vliegen is en zelfs op 2 locaties in Amerika??

Ook blijf ik het een vreemde zaak vinden dat het management van andere scholen zich op dit forum bij iedere post bekend moet maken en het Stella Management hoeft dat niet, zelfs niet onder een algemene verwijzing als "Stella Management".

(Ook de regels vwb. het direct of indirect reclame maken voor een opleiding lijken soms wat buigzamer dan gedacht)

NB1: Morning Glory, kom eens van die bank.
NB2: ja, ja , ik zal een ouwe zeur zijn, maar een aantal zaken zijn voor mij gewoon niet te rijmen
 
Uhm wat betreft vertraging van opleiding door tekort aan toestellen t.o.v. leerlingen.

Oplossing: Er wordt zoveel winst gemaakt, dus koop meer kisten ipv die dikke benz van meneer de directeur bijvoorbeeld.
 
Laat ik me eerst ook eens aansluiten bij MC MD11, kopieer plak:
Hoeveel geld krijgt een student terug wanneer hij/zij de baangarantie gebruikt en geen baan krijgt?

Wanneer is iemand naar jullie standaard en definitie van de wachtlijst AF?

En hiernaast wil ik nog eens zeggen dat er zelfs jongens zijn die inmiddels verder gevorderd in de selecties van maatschappijen zitten, maar nog niets hebben gehoord over hun 'profiel'. Los van de discussie of turbo prop denigrerend is, dat lijkt me nl vrij duidelijk.
JM
 
Afkomstig van de Stella website: Carrière: Piloot geworden via Stella aviation academy? Over de hele wereld aan de bak kunnen.

Is het als JAA-gebreveteerde tegenwoordig ook al mogelijk om 'aan de bak te kunnen' in bijvoorbeeld de VS?

Nee, even serieus. Ik snap die zin niet..
 
Je hebt gelijk. Volgens ons zijn er altijd verbeteringen aan te brengen in de brevetten en is dit iets wat ook gebeurd denk aan de invoering van de MCC en nu de MPL. Maar als we zien hoe lang het alleen al duurt voor de acceptatie van bijvoorbeeld de MPL door zowel luchtvaartmaatschappijen als de autoriteiten dan zijn wij bang dat niet iets is wat de prioriteit heeft bij de luchtvaartmaatschappijen..

Ik ben blij dat we het eens kunnen zijn over het feit dat regelgeving door de daarvoor bevoegde instantie gemaakt moet worden. En dat geeft ook direct aan waarom het zolang duurt voordat regelgeving tot stand komt, omdat er namelijk veel over nagedacht moet worden. Een vliegschool die denkt dit in zijn eentje te kunnen veranderen, alleen door te luisteren naar vliegmaatschappijen is in mijn ogen alleen maar bezig met winst en niet door te kijken wat het beste is voor zijn leerlingen. In dit geval zou het beter zijn jullie selectie aan te passen, om zo alleen de betere leerlingen binnen te laten, om zo direct het wachtlijst-probleem op te lossen. Zal dit ooit gebeuren?? Neen, want de slechte leerling betaalt namelijk ook de 100.000+ euro's en die willen we maar al te graag binnen halen. Het handelen op basis van de positie van leerling en maatschappij is mooi gezegd, maar uiteindelijk tellen alleen de nullen die bijgeschreven worden op de bankrekening.

Dit alles is natuurlijk niet raar, uiteindelijk is de vliegschool een commercieel bedrijf die op basis van bestaande regelgeving een onderneming kan starten en zolang alles maar volgens de regeltjes gaat (inclusief dispensatie voor leerlingen die achterlopen, door welke reden dan ook), kan het geld binnengesprokkeld worden.

Rest mij enkel nog te melden dat, wanneer de aankomende piloten een verandering willen zien in de Nederlandse vliegschoolmarkt, ze gezamenlijk naar Duitsland moeten gaan om daar hun opleiding te doen voor maar € 60.000,-. Binnen de kortste keren wordt door de vliegscholen daar opgemerkt dat er wel erg veel Nederlanders langskomen, worden er Nederlandse instructeurs aangesteld en ben je net zo goed uit als in Nederland, alleen voor heel wat geld minder. Want in Nederland schijnt die € 40.000 die je extra betaald voor de opleiding echt regelrecht in de zak van het management te verdwijnen.

Een antwoord op dit bericht zal niet worden gewaardeerd.
 
NB1: Morning Glory, kom eens van die bank.

Thanks for the invite. Believe me: my hands are itching, maar ik blijf nog even zitten, want:

1) Hij zit zo lekker zacht.
2) Fantastisch uitzicht.
3) Ben momenteel op een 11 day pattern en de internetverbinding is "niet overal optimaal", terwijl ik echt even mijn tijd wil nemen.
4) Jullie doen het prima zonder mij.
5) Ik wil niet dat mijn 3 pagina's reacties op ongeveer elke zin van online verzuipt in een woud van andere reakties. Ik wacht dus op een leemte, die naar ik hoop weken op zich laat wachten.
6) Momenteel ben ik een rechtzaak aan het voorbereiden tegen onze andere nationale ergernis (lees:ivw. note: ook zonder hoofdletters) en daar gaat ook een heleboel tijd en (negatieve) energie in zitten.
7) Ik ook nog wat tijd met de familie schijn door te moeten brengen als ik thuis kom:rolleyes:

Mijn definitieve reaktie zal daarom nog wel even uitblijven, dus ik blijf nog even zitten en genieten van het uitzicht.

Exit Morning Glory.

Camera turns away from the door and focusses on the stella management team, but suddenly returns to the door and refocusses on the door as MG reappears a la Columbo:

8) Ik graag de genadeslag wil toedienen als de ideale gelegenheid zich voordoet.

Door prioriteitstelling zou deze gelegenheid zich voorlopig niet kunnen voordoen.:traantjes
 
Laat ik me eerst ook eens aansluiten bij MC MD11, kopieer plak:
Hoeveel geld krijgt een student terug wanneer hij/zij de baangarantie gebruikt en geen baan krijgt?

Wanneer is iemand naar jullie standaard en definitie van de wachtlijst AF?

En hiernaast wil ik nog eens zeggen dat er zelfs jongens zijn die inmiddels verder gevorderd in de selecties van maatschappijen zitten, maar nog niets hebben gehoord over hun 'profiel'. Los van de discussie of turbo prop denigrerend is, dat lijkt me nl vrij duidelijk.
JM

Dat is net de vraag waar ze niet op willen antwoorden naar mijn gevoel! Deze is hier al een paar keer voorbij gekomen maar nog geen antwoord. Hopelijk krijgen we hier een mooi antwoord op (en geen pr-praatjes)
@MG: hopelijk wordt ons geduld dan beloont, succes:biertje:
 
Grappig. op de 3 pittigste stellingen wordt NIET gereageerd....
Op die van MCMD11, 319 jockey en PH-ETS., terwijl het toch puntjes zijn die ik graag weerlegd zou zien ;)

Nou ja, grappig? Wellicht eerder tekenend :eek:
Waarbij dient te worden opgemerkt dat MC MD11 er al op heeft geattendeerd dat door hem (haar) gestelde vraag niet is beantwoord:

Beste Stella, zijn jullie nog bezig met het formuleren van een antwoord op post #18, hebben jullie deze over het hoofd gezien of achten jullie de vraag irrelevant?
Ben niet ongeduldig maar we zijn al bij #37 en anderen worden wel beantwoord.
Groeten
M.C.

Goedemorgen. Wat veel reacties. Het wordt helaas pas vanavond voor we kunnen reageren. Tot dan!

Men moet vast eerst vergaderen over hoe op de kritische vragen te reageren!:)

:haha:

Misschien moeten ze hiervoor wel naar de hei!!! :yeehaa:
 
Helemaal gelijk. Stella doet alleen wat voor je als ze er geld aan verdienen. De leerlingen die bij SunExpress mochten solliciteren werden eerst gevraagd even 2000 euro aan de steltenberg groep over te maken voor een soort "voorbereiding". Deden ze dit niet dan was er ook geen sollicitatie. Was de selectie gehaald mochten de leerlingen even 25.000 euro overmaken voordat er nog maar een contract getekend was, wederom deed je dit niet dan geen baan.

De mensen bij Freebird werd medegedeeld take it or leave it. Geen enkele garantie en toch even 25.000 euro overmaken, Als je dit niet wil, dan doen we niks meer voor je, werd er door Stella gezegd. Volgens mij kan je een TR plus 150 uur line training voor 25.000 euro toch echt geen baan noemen, de meeste jongens die dit traject gevolgd hebben zitten dan ook nog thuis, sommigen met bijna 200.000 euro schuld achter hun naam.

Stella heeft nog nooit iemand bij Ryanair geplaatst en zal dat ook nooit kunnen doen, de jongens die daar de laatste tijd zijn aangenomen hebben dit zelf gedaan, hetzelfde geld voor privatair en andere maatschappijen.

Aan de leerlingen wordt toch echt wel gevraagd niks op Airwork te posten, "dit kan slechte gevolgen hebben voor je carrière"

Kortom het kleine aantal personen dat door Stella aan een "baan" gekomen is zijn daar financieel alleen maar slechter van geworden. Alles wat betaald moet worden gaat rechtstreeks naar Stella. Daarnaast zitten de meesten alweer werkeloos thuis. Dus zeg alsjeblieft niet dat het de markt is die het verpest, want Stella doet daar zeker voor een groot deel aan mee. Word er kots en kots misselijk van!



Minimaal drie hebben nog steeds geen baan, ga geen namen noemen, zijn al meerdere jaren klaar met de opleiding. Daarnaast ken ik vele ex leerlingen die al zeker meerdere jaren thuis zitten en financieel helemaal boven een afgrond hangen. Los dus eerst die problemen op voordat je hier mooie verhalen gaat ophangen. Zeg alsjeblieft niet dat jullie ermee bezig zijn want ik weet jullie zijn er niet mee bezig, sterker nog het doet jullie helemaal niets!

Doe je voordeel ermee, ga er verder geen woorden meer aan vuil maken

Een oud Stella student

De woorden van ervaringsdeskundigen als PH-ETS zeggen naar mijn mening genoeg, deze opleiding verdient een financiële bijsluiter met hoog risico.
 
Make no mistake, het is bij andere Nederlandse vliegscholen niet beter. (op de KLS in lang vervlogen tijden na).
Ik kan het jullie uit eigen ervaring vertellen.

Het grote verschil is dat andere vliegscholen betere marketing- en communicatiestrategiën hebben.

Het enige wat ze willen is dat jij die +100k€ dokt. Nazorg bestaat in een TR met tijdelijk contract aan 35000€ dezer dagen.

Ik zou niet in de schoenen van een aspirant vlieger willen staan de komende jaren. Kan jullie dan enkel adviseren om om uit deze zieke sector weg te blijven.
 
ik ben benieuwd wanneer ik jullie omzet- en winstgegevens opvraag bij de KVK wat ik dan te zien krijg, een verlies over de afgelopen twee jaar.....?

Ik zou niet investeren:


Algemene gegevens uit de jaarrekening

Boekjaar: 2009 2008 2007
--------------------------------------------------------------------------------

Balans
Boekjaar: 2009 2008 2007
Type jaarrekening: vennootschappelijk vennootschappelijk vennootschappelijk
Winstbestemming: voor voor voor
Bedrag: x 1 x 1 x 1
Valuta: EUR EUR EUR

Activa
materiële vaste activa 4.145.022 3.800.565 3.185.947
financiële vaste activa 6.826.752 4.752.115 1.075.226


VASTE ACTIVA 10.971.774 8.552.680 4.261.173

vorderingen 146.795 181.781 252.980
liquide middelen 9.574 163 807


VLOTTENDE ACTIVA 156.369 181.944 253.787


TOTAAL ACTIVA 11.128.143 8.734.624 4.514.960

Passiva
gestort en opgevraagd kapitaal 15.880 15.880 15.880
wettelijke en statutaire reserves 2.118 2.118 2.118
overige reserves 416.486 -1.704.803 -1.568.421
onverdeelde winst 1.085.856 2.121.289
saldo verlies -136.382


EIGEN VERMOGEN 1.520.340 434.484 -1.686.805

voorzieningen 3.600.192 2.258.801
langlopende schulden 425.294 517.059 858.472
kortlopende schulden 5.582.317 5.524.280 5.343.293


OVERIGE PASSIVA 9.607.803 8.300.140 6.201.765


TOTAAL PASSIVA 11.128.143 8.734.624 4.514.960


Kengetallen
Boekjaar: 2009 2008 2007

Liquiditeit
current ratio 0,03 0,03 0,05
quick ratio 0,03 0,03 0,05
gouden balans 1,98 2,66 5,14 -

Solvabiliteit
balanstotaal/ vreemd vermogen 1,16 1,05 0,73
eigen vermogen/ balanstotaal 0,14 0,05 0,37 -
eigen vermogen/ vreemd vermogen 0,16 0,05 0,27 -

Rentabiliteit

Overige kengetallen
aantal werknemers 0 0 1

Bedrag: x 1 x 1 x 1
Valuta: EUR EUR EUR
werkkapitaal -5.425.948 -5.342.336 -5.089.506
Bron: gedeponeerde jaarrekeningen kamer van koophandel
 
Goedemorgen

De vertraging zit in het feit dat als de posts worden beantwoordt de volgende er al staan. Onze reactie gaat dus meestal over 10 posts erboven :) Daarnaast hebben we ook allemaal nog een baan die voorrang heeft :angel:

@ PH:
O
rigineel gepost door Stella Online
[...]Onze voorkeur gaat naar mensen plaatsen bij maatschappijen die geen Type Rating vragen. Het probleem is dat je dan 60% van de markt uitsluit: Ryanair, EasyJet, Jet2, Air Baltic, Wizzair, SunExpress, Pegasus, etc. [...]
Even iets rechtzetten: SunExpress vraagt nieuwe kandidaten geen TR te betalen (wel is er een bonding). Echter, als je als ex-Stella leerling bij SunExpress terecht komt dan mag je ook bij Stella afrekenen: EUR 25.000. Alle andere kandidaten, Nederlands, Turks, Duits, Deens, Spaans, etc. betalen NIET voor de TR bij SXS.
Klopt mensen met ervaring die bij SunExpress solliciteren krijgen een bond en een vast contract. Ab-initio studenten betalen voor hun rating net als bij Pegasus en krijgen een 2 jaar met een optie tot verlenging van 1 jaar. De 40 Turkse Ab Initio studenten die Stella gaat opleiden voor SunExpress krijgen een vast contract en een bond voor de TR.

@HarrieWillem
In je openingspost staat het volgende...
->72% van onze wachtlijst is actief in een sollicitatie procedure
Kan ik dit dus lezen als; is werkloos en op zoek naar een baan?
Inkoppertje Harrie: goed gelezen! ;) Ja dit zijn studenten die hun opleiding afgerond hebben en in een sollicitatie procedure zitten. Dit kan, afhankelijk van de airline, twee dagen duren of 12 maanden, In de tussentijd zijn ze gedekt door het garantiefonds

Ps leuke typerating op je profiel!


@Yak52
Er is meestal een verdomd goede reden voor het feit dat een verzekeraar iets niet aan wil / durft te bieden. Feit dat Stella dit wel wil / durft, als commerciele instelling, geeft blijk van een management dat graag extreme risico´s neemt voor haar studenten, of van een onderliggend contract dat is opgesteld door een management welke graag extreem weinig risico´s loopt...
Beste Yak, Verzekeraars willen alleen dingen verzekeren waar ze verstand van hebben, duidelijke data over hebben en voldoende kapitaal voor de dekkingsgraad. Bij Stella weten we veel van piloten training, hebben we data van zowel onze eigen school als van wat Boeing en ICAO verwachten en dankzij onze aandeelhouder voldoende kapitaal. Dit is een unieke combinatie en is de reden waarom we het kunnen doen de meeste andere scholen kunnen dit . Dus nemen we een risico voor onze studenten? Absoluut! Is het extreem? Absoluut niet.

@FirstChoice
Voordat ik de luchtvaart in ging heb ik economie gestudeerd. Daar heb ik geleerd dat wanneer in een vrije markteconomie de vraag groot is de prijs stijgt. Nu stelt u dat de vraag naar het product vlieger het aanbod overstijgt/ gaat overstijgen. Hoe verklaard u dan het volgende:

1) De terms en conditions voor vliegers gaan down the drain at an alarming rate. Je zou het kunnen vergelijken met een stockmarket crash/ black monday. Dit doet mij niet denken aan een markt waar de supply schaars is. Om u een voorbeeld te geven: Mijn salaris is de afgelopen 18 maanden met bijna 30% gedaald en ik ben geen uitzondering.

Beste FC Volgens onze in house econoom heb je dit waarschijnlijk al in de les over Lagging indicators gehad. “Lagging indicators are indicators that usually change after the economy as a whole does. Typically the lag is a few quarters of a year. The unemployment rate is a lagging indicator: employment tends to increase two or three quarters after an upturn in the general economy.” Source Wikipedia

2) Banken in Engeland geen leningen meer verstrekken voor vliegers in spe omdat het risico te groot is geworden. Je zou toch denken dat jongens als HSBC hun huiswerk wel deden en als inderdaad de vraag zo groot is, dan zou dat ook voor hen een gat in de markt betekenen. Okay ik hoor u zeggen dat ABN AMRO nog stug door gaat met het verstrekken van sub prime piloten leningen, maar wanneer de belasting aftrek straks wordt beperkt dat stoppen die er ook mee.
Klopt helemaal. Onze bank heeft ook zijn huiswerk gedaan en als eis gesteld dat er voldoende kapitaal garant staat voor de financiering. Stella is dank zij onze aandeelhouder en door onze track record in staat om garant te staan voor onze leerlingen waardoor de bank onze leningen kan onderschrijven. Je hebt helemaal gelijk dat het van de gekke zou zijn als er nog een banken zouden zijn die ongedekt geld uitlenen. Als je goed kijkt dan zal je gezien hebben dat sommige banken en scholen gestopt zijn met financieren omdat zij niet de financiële kracht hebben om garant te staan en je dus weer de situatie krijgt dat niet de school maar je ouders garant moeten staan. In Nederland zitten we in een unieke situatie dat omdat de scholen garant staan het financiële risico door de school gedragen word met de student en de school dus voldoende aanmeldingen heeft en kan selecteren. In de UK is het een heel groot probleem aan het worden dat er alleen mensen die genoeg geld hebben aangenomen kunnen worden en er dus en minder mensen vlieger worden en de scholen moeite hebben de kwaliteit op peil te houden. http://www.balpa.org/News-and-campaigns/News/PILOT-SHORTAGE-WARNING.aspx


3) Maatschappijen niet financieel bij springen in de opleidingskosten.

U basseerd uw aannames op een rapport van IATA. IATA is er om de belangen van de industry te behartigen. Die hebben er een belang bij om zoveel mogelijk mensen warm te maken voor de luchtvaart zodat het aanbod groot is en zodoenden de loonkosten laag gehouden kunnen worden.
Nee we baseren ons op de gegevens van ICAO en zover wij weten is dit een onafhankelijke organisatie gesponsored door de VN en zijn member states met als motto: “ICAO, the specialized agency of the United Nations whose mandate is to ensure the safe, efficient and orderly evolution of international civil aviation.” Zover wij weten heeft de luchtvaart lobby hier nog geen vat op gehad mocht jij andere informatie hebben over de doelstelling van ICAO dan horen we het graag.
De titel van je artikel klopt wel. Kijk daarvoor bij punt 3 van de brief van BALPA:

@JM
Toch wil ik even reageren op het antwoord dat leerlingen van Stella altijd mogen posten op dit forum. Er is mij destijds namelijk verteld dat bepaalde zaken wel degelijk binnen Stella moeten blijven. Kleine nuance hierin aangebracht, het ging in dat geval over het feit dat er contacten werden gelegd met Sun 'en andere maatschappijen'.
Nu begrijp ik ergens wel dat dit soort nieuws binnen de Stelliaanse muren hoort te blijven, maar dan moet er nu niet gezegd worden dat de leerlingen alles mogen posten.
OK, OK jij wint: bedrijfsgevoelige commerciële informatie houden we graag binnen Stella :biertje:

En daarnaast het profiel, volgens mij zijn er geen profielen vrijgegeven de laatste paar maanden. Al mijn mede studenten, ook van klassen voor ons, hebben namelijk nog niets gehoord over hun profiel. Hierbij gaat het niet om klassen die net een maandje klaar zijn.
De heer HS krijgt vandaag nog op zijn donder. Op een positieve note: hij is erg actief geweest in de laatste maand zoals je wel begrepen hebt uit de plaatsingslijst en dat is ten koste gegaan van andere activiteiten.

@A319Jockey
Ik heb geen economie gestudeerd, echter:

1) De arbeidscondities worden per dag slechter. Mijn salaris is meer dan 20% netto achteruit gegaan in 3 jaar tijd, exclusief een salarisverhoging van 17.5%!! Op dit moment hebben diverse co piloten zich al failliet moeten verklaren omdat ze niet meer aan hun financiele verplichtingen kunnen voldoen. Dit geldt voor een Europeese airline. Hoe compenseert Stella dit? Wordt er een reeel beeld geschetst wat de financiele consequenties zijn?
Goed punt! Wij zullen zsm de tekst die we aan onze studenten vertellen op de Stella website zetten onder FAQ. Zo gauw het er staat horen we graag je reactie

2) Daarnaast is de studieschuld in Euro's, als gevolg daarvan wordt het met de lage pond en andere valuta moeilijker om de studieschuld terug te betalen. De studieschuld zal alleen maar verder oplopen omdat de meeste airlines cadets verplichten zelf hun type rating te betalen. Hoe compenseert Stella dit?
Zolang wij niet door de vakbonden en de luchtvaartmaatschappij als onderhandelings partner in jullie CAO worden gezien zijn wij en onze collega scholen niet in staat om wat voor je te betekenen.

3) Bij diverse Europeese airlines moeten cadets zich als zelfstandige vestigen. Geen sick pay, geen pensioen etc. Na 182 dagen in een land moeten ze naar een andere basis omdat er anders door de airline social security moeten worden betaald. Daarnaast leven de cadets in grote onzekerheid waar belasting te betalen. In Berlijn hebben we grote belastingproblemen. 2 captains moeten al €80000 na betalen, terwijl er legaal belasting werd betaald en terug gehaald. Zeer onplezierig voor cadets die mogelijk in dezelfde problemen komen. Het creeerd grote onzekerheid! Daarnaast worden ze per uur betaald. Niet vliegen betekend geen geld! Hoe gaat Stella met dit soort problemen om? Worden studenten ook geinformeerd over deze gaan van zaken?
Volgens mij haal jij meer informatie over een Airline van PPrune, Airwork of je vakbond dan wat je ooit bij welke school kan vinden. Dank dat je ons zo hoog in schat maar helaas zijn vliegscholen alleen belangrijk voor luchtvaartmaatschappijen op het moment dat ze mensen nodig hebben.

3) Veel airlines hebben preffered supplers! Denk aan easyJet, KLM etc. Voor andere airlines dient de kandidaat over veel ervaring te beschikken. Welk percentage van ex Stella leerlingen heeft een baan direct van school, hoe groot is de wachtlijst en hoe lang is de gemiddelde wachttijd? Ik ken bij ons in ieder geval geen enkele FO die direct van Stella bij ons is komen vliegen.
Wij ook niet want wij weten niet waar je vliegt.
4) Het klopt dat de banken in de UK geen unsecured loans meer geven. Waarom zou de ABN dat nog wel doen! De markt mag dan wel aantrekken, dit is voor een groot gedeelte alleen van toepassing op ervaren vliegers.
Zoals hierboven vermeld is de kracht van de ABN AMRO dat ze alleen gedekte leningen verstrekt via financieel sterke scholen: waarbij de school garant staat. Stella loopt het risico voor de student! En zoals je hierboven gaven we ook aan dat dat de volgorde is: ervaren mensen eerst. Maar het goede nieuws is dat er in Duitsland weer volop Ab Initio's worden aangenomen bij bijna alle maatschappijen.

De condities zijn dusdanig slecht dat niemand vertrekt!
Die is nieuw kan je die even verder uitleggen?

Waarin onderscheidt Stella zich qua product dat airlines cadets van Stella zouden moet aannemen in vergelijk met alle andere vliegscholen (CTC, Oxford, KLS, NLS, etc!)
Dat willen we niet zo maar roepen op een Bulletin Board.:D Wij zouden ook graag het verhaal willen weten wat deze bedrijven aan airlines vertellen en proberen ons product daar weer op aan te passen en verbeteren. Het belangrijkste is dat de airlines waar we zaken mee doen tevreden zijn over de kwaliteit van onze studenten en onze opleiding, de mentaliteit van onze studenten en dat er geen verrassingen tijdens de TR zijn door het gedegen rapport en profiel dat wij van elke student meesturen. Hiermee is je vraag niet helemaal beantwoord maar sommige dingen houden we voor onszelf en onze klanten

Mijnsinziens is het huidige probleem van arbeidscondities en de verslechtering ervan direct te wijten aan de vliegscholen. Er wordt vaak een onrealistisch beeld geschetst en zeer jonge mensen die door een te kort aan levenservaring niet door de roze bril heen kunnen kijken en blind -lees naief- op hun doel afgaan! Welk beeld wordt er door Stella geschetst op informatiedagen?
Je bent van harte welkom om langs te komen en als je het onrealistisch vind dan horen we het graag.

Het is evident dat het alleen gaat om geldelijk gewin. Het feit dat €10000 moeten worden betaald voor currency is te duur. De inkoopsprijs voor het geldig behouden van een medical en brevet ligt lager dan €5000 schat ik! Mijnsinziens wordt er weer geldelijk gewin gemaakt aan deze constructie!
Volgens mij heb je de klok wel horen luiden maar etc etc. Waar komt die €10.000 voor currency vandaan?

@PH-ETS
Originally Posted by Papa Hotel
Even iets rechtzetten: SunExpress vraagt nieuwe kandidaten geen TR te betalen (wel is er een bonding). Echter, als je als ex-Stella leerling bij SunExpress terecht komt dan mag je ook bij Stella afrekenen: EUR 25.000. Alle andere kandidaten, Nederlands, Turks, Duits, Deens, Spaans, etc. betalen NIET voor de TR bij SXS.
Helemaal gelijk. Stella doet alleen wat voor je als ze er geld aan verdienen. De leerlingen die bij SunExpress mochten solliciteren werden eerst gevraagd even 2000 euro aan de steltenberg groep over te maken voor een soort "voorbereiding". Deden ze dit niet dan was er ook geen sollicitatie. Was de selectie gehaald mochten de leerlingen even 25.000 euro overmaken voordat er nog maar een contract getekend was, wederom deed je dit niet dan geen baan.
De eerste groep is altijd rommelig. De eerste jongens die deze maand naar de ATR gingen kunnen dit beamen. Je moet je voorstellen dat je 6 maanden met een airline praat en dat ze dan op een dag bellen met de boodschap: “we willen ze gisteren hebben”. Dan zijn er twee opties: je kan je als een groot log bedrijf opstellen en zeggen dat het nog een maand duren vanwege papierwerk en je raakt de airline kwijt of je zegt: we beginnen meteen! Vinden wij dit ideaal? Nee absoluut niet. Hebben we daarom de SunExpress banen voor onze piloten gekregen en onze collega scholen niet? Wij denken van wel. En we kunnen je verzekeren dat het in de toekomst met groepen voor nieuwe airlines precies zo zal gaan want helaas: de luchtvaartmaatschappij bepaalt!

De mensen bij Freebird werd medegedeeld take it or leave it. Geen enkele garantie en toch even 25.000 euro overmaken, Als je dit niet wil, dan doen we niks meer voor je, werd er door Stella gezegd. Volgens mij kan je een TR plus 150 uur line training voor 25.000 euro toch echt geen baan noemen, de meeste jongens die dit traject gevolgd hebben zitten dan ook nog thuis, sommigen met bijna 200.000 euro schuld achter hun naam.
Als jij in 2009/2010 een beter deal had dan een uitgebreide typerating met 100 uur lijntraining gratis dan hadden we het graag geweten. Zover wij weten was dat er niet.
Van de 6:
1. Vliegen er twee nu bij Freebird
2. Vliegt er een nu bij EasyJet via Stella
3. Is er een afgetest bij EasyJet en zit thuis
4. Is er een net aangenomen bij Amsterdam Airlines
5. Heeft er een het aanbod van Freebird op een vaste baan afgewezen is nu buiten de luchtvaart actief

Stella heeft nog nooit iemand bij Ryanair geplaatst en zal dat ook nooit kunnen doen, de jongens die daar de laatste tijd zijn aangenomen hebben dit zelf gedaan, hetzelfde geld voor privatair en andere maatschappijen.
Er zijn sinds 2005 jaar 28 mensen naar Ryanair gegaan de laatste in Januari. Zoals je ook weet moet iedereen bij Ryanair zelf solliciteren en komen ze daarna bij de school voor een reference check. Daarnaast staat er echt duidelijk:
De laatste paar maanden begint de markt weer aan te trekken en de afgelopen 3 maanden zijn er studenten van Stella Aviation Academy aangenomen door eigen sollicitatie of geplaatst via de Pilot Provisioning afdeling bij onder andere Ryan Air, EasyJet, Jet2, Lufthansa Italia, PrivatAir.
Wij gaan niet op Airwork vertellen wie we waar hebben geplaatst en wie het zelf heeft geregeld. Dat doen we alleen als we toestemming hebben van de andere luchtvaartmaatschappij.


Aan de leerlingen wordt toch echt wel gevraagd niks op Airwork te posten, "dit kan slechte gevolgen hebben voor je carrière"
Absoluut, als je herkenbaar op Airwork, Facebook, Linkedin of andere sociale media dingen gaat roepen dan kan het dat tegen je werken bij toekomstige werkgevers. Zolang je het anoniem doet en goed onderbouwt kan niemand je wat maken.

Kortom het kleine aantal personen dat door Stella aan een "baan" gekomen is zijn daar financieel alleen maar slechter van geworden. Alles wat betaald moet worden gaat rechtstreeks naar Stella. Daarnaast zitten de meesten alweer werkeloos thuis.
Bijzonder. Was je afgelopen vrijdag op de terugkomdag op Maastricht dan had je meer informatie kunnen horen over wat er allemaal gaande is. Het meest interessante: de meeste mensen zitten momenteel in een sollicitatie procedure via Stella
Quote:

Minimaal drie hebben nog steeds geen baan, ga geen namen noemen, zijn al meerdere jaren klaar met de opleiding.
Als het goed is waren ze afgelopen week uitgenodigd bij de terugkomdag en hebben ze gehoord wat er allemaal speelt qua Pilot Provisioning projecten en hadden ze ons het hemd van het lijf kunnen vragen.

Daarnaast ken ik vele ex leerlingen die al zeker meerdere jaren thuis zitten en financieel helemaal boven een afgrond hangen.
Je legt heel goed de reden uit waarom Stella met de baangarantie of je opleidingskosten terug is gekomen: Stella verplicht zich om je aan een goede baan als piloot te helpen en anders krijg je je opleidings kosten terug.

Los dus eerst die problemen op voordat je hier mooie verhalen gaat ophangen. Zeg alsjeblieft niet dat jullie ermee bezig zijn want ik weet jullie zijn er niet mee bezig, sterker nog het doet jullie helemaal niets!
Volgens mij ben je al een tijdje niet op school geweest en dat dit nog je beeld is jammer. Mocht je specifieke issues hebben of dingen die we kunnen verbeteren laat het ons weten.
 
Hoeveel geld krijgt een student terug wanneer hij/zij de baangarantie gebruikt en geen baan krijgt?

Wanneer is iemand naar jullie standaard en definitie van de wachtlijst AF?

Als je opleiding nu zou starten zou het je 107.500 kosten. Dat is het bedrag. Zou het volgend jaar starten en stel dat het dan 108.500 zou kosten dan is dat het bedrag etc. Maw het bedrag dat in je opleidingsovereenkomst staat.

Als iemand een baan heeft.
 
Ik zou eerst eens zorgen dat alle mensen die nog bij jullie op de wachtlijst staan en een megabedrag betaald hebben voor zgn. 'bemiddeling' aan de bak komen voordat je de wachtlijst nog verder aan gaat vullen de komende jaren.
Niemand betaald voor bemiddeling dat krijgen alle Stella studenten nu meer dan ooit met de uitbreiding van de afdeling Pilot Provisioning. Je hebt wel de keus of je geld terug krijgt als je geen baan kan krijgen.
 
Back
Top