Stella Aviation Academy

Het duurt nu wel erg lang eer er hier een vervolg aan komt!
Wanneer mogen we je terug verwachten Stellaonline? Met kerst?:kerst:
Groeten!
 
Hou er rekening mee dat meneer werkt op kantoortijden.
Het is nu Paasvakantie, dus ik verwacht geen reactie voor 9 mei :biertje:

StellaOffline said:
Aangezien 767 een betere WRR dan ons schijnt te hebben en veeeeel tijd op het board is zouden wij je willen vragen de cruciale vragen op een rijtje te zetten. Oh en 767.. een puntje: cruciale commerciële dingen zullen we ook dan helaas terughoudend beantwoorden
Ik weet wel welke WRR er kennelijk beter is. Geen wonder dat die opleiding bij jullie zo lang duurt :biertje:
 
Weinig kans dat ik ooit nog antwoord ga krijgen, maar wie niet waagt wie niet wint. So here we go:

1. Stel in het slechste geval dat de top 10 van de wachtlijst na 3 jaar nog geen baan heeft. De top 5 heeft allen geen baangarantie gekocht en 6 t/m 10 alle vijf wel. Nu wordt op de allerlaatste dag opeens vanuit een MIJ 5 contracten aangeboden.
Wie krijgt deze banen? Nummers 1 t/m 5, wetende dat de volgende dag 6 t/m 10 hun volledige opleidingskosten vergoed krijgen? Of 6 t/m 10, wetended dat nummers 1 t/m 5 worden overgeslagen maar hier toch niets aan kunnen doen?

2. Waar gaan die 10000 euro baanarantie heen, een aparte bankrekening die afgeschermd is van een eventueel failissement van de school? Of naar de winst en verliesrekening van het betreffende jaar?

3. Waarom zeggen jullie dat er mensen van stella bij easyJet aangenomen zijn, terwijl dit pertinent onwaar is? EasyJet neemt al jaren geen direct entries meer aan, de nieuwste FO's werken voor CTC flexicrew of via OAA (de school)- PARC aviation.
Om voor CTC flexicrew in aanmerking te komen als ab-initio, moet je de portomonne trekken. Na een hoop selecties krijg je dan de status van CTC student. Oftewel je hebt helemaal geen reet aan stella, je betaald een hoop geld om van je stella status af te komen en het CTC label op te mogen plakken! Waarna je vervolgens per uur betaald krijgt, zonder pensioen, uniform, medical, ziekteverlof etc?
Ervaren FO's worden via PARC aangenomen! En worden ook per uur betaald!

4. Valt deze baan bij CTC flexicrew (wat jullie liever easyjet noemen) ook onder een baan onder de voorwaardes van baangarantie? Tenslotte worden alle leerlingen van stella die bij CTC flexicrew (easyjet) werken per uur betaald! En dat was toch geen baan???

5. Hoeveel vraag naar piloten verwachten jullie in europa? En hoeveel piloten worden er in europa alleen al opgeleid, alle opleidingen samen?
Komen jullie dan nog steeds tot de conclusie dat jullie niet veel teveel piloten opleiden?
Kijk al die banen in china kunnen best leuk zijn, maar het liefst werken jullie leerlinen in Nederland en tweede keus is Europa.
 
Lees ik nu een gegarandeerde baan bij SunExpress omdat hun de opdracht tot het opleiden van de vliegers hebben gegeven? Vast niet zo mooi als het in dit verhaal lijkt. Blijft Stella...
 
Zoals ik het lees staat er:

SunExpress heeft opdracht gegeven voor het opleiden van 40 studenten, deze krijgen na einde opleiding allemaal een plekje voorin op de rechter stoel. Echter dit zijn wel allemaal Turkse studenten, in de eerste alinea staat, "nu gaat Stella voor het eerst ook Turkse studenten opleiden."

En hoe zit het dan met de Nederlandse studenten van Stella? Krijgen die ook nog een kans op een baan bij SunExpress, of gaan in de toekomst alle banen bij Turkse operators naar de Turkse leerlingen en hebben de 250 Nederlandse leerlingen die jaarlijks worden opgeleid het nakijken?

Daar lag toch de kracht van Stella? Dat ze wat verder kijken dan de landsgrenzen? Het grote groei potentieel lag naar eigen zeggen in Turkije. Als je vervolgens die plekjes gaat vullen met de leerlingen van de nieuwe Turkse school, dan blijven de jongens en meisjes van de huidige Nederlandse school werkeloos thuis, omdat je daar dan ook geen markt meer voor hebt...(?)
 
Ik lees in het artikel waar MiddleMarker naar verwijst dat Stella samenwerkt met het International Flight Training Center in Turkije. Weet iemand of het toeval is dat dit dezelfde naam is als IFTC eind jaren '90 van de vorige eeuw of zitten dezelfde mensen van het IFTC van toen achter deze organisatie?
 
Voor deze speciale gelegenheid ben ik toch maar eens op nader onderzoek uitgegaan. De naam van de directeur van Stella zette me hiertoe aan. De man zijn naam is aan meerdere takken van de luchtvaart verbonden.

In de verleden tijd was hij directeur van de International Financing & Flight Training Centre, afgekort IFTC, dat beginnende studenten (jaja, zelfde concept als bij Stella) een baangarantie bood. Voor een kwart miljoen gulden kreeg de student zijn opleiding plus de zekerheid dat hij een baan kreeg, al was het maar bij het in piloten gespecialiseerde uitzendbureau PARC waarmee IFTC een contract had.

In de tegenwoordige tijd is hij behalve directeur van Stella voorzitter van de standaardisatiecommissie van IVW. Hij is dus een man met meerdere petten. Niemand in luchtvaartland neemt de lui van Stella nog serieus, zoals Sjakie stelt in zijn post # 365, maar de man met zijn meerdere petten weet er toch wel voor te zorgen dat men niet om hem heen kan.

Zie:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844...11/21/Piloot-lijkt-meer-op-luchtmanager.dhtml
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-N...op_Groningen_feestelijk_geopend_fotoreportage

Ja, dus.
 
De samenwerking met IFTC (Istanbul) is niet nieuw trouwens, IFTC verzorgt ook een deel van de MCC voor een aantal Stella studenten.
 
IFTC is verbonden aan Stella en dus ook de reden dat Stella een TRTO is. Ik ken iemand die onlangs bij IFTC in Istanbul is geweest en hij vertelde me dat het een en al Stella was daar.
 
Ik citeer nog even graag uit een inmiddels in de vergetelheid geraakt topic:

En kijk aan nog een melkkoe ontdekt pilot agency Stella... (Z)

Even gauw twee toepasselijke illustraties opgezocht...

melkkoe_2.jpg



bloedzuiger_medicinaal2.jpg
 
Beste leden,
Zo ver ik weet is dat sunexpress en stella alleen een verbanad hebben i.v.m. opleding.Er zijn in turkije heel veel jonge mensen met een iniversitaire achtergrond en een brevet hebben.Dan denk ik dat zij toch eerder de baan krijgen dan iemand uit het buitenland,volgens mij is het ook logisch.Je maakt wel een kans als je al een type-rating en uren op de type heb,maar dat is een verhaal apart.Dus wat ik nu vraaag geeft stella 100% garantie dat je ook als f/o met een contract van minimaal 5 jaar bij sunexpress komt? voor het zelfde geld krijg je een linetraining en dan zit je weer binnen kortste tijd weer thuis in holland met je handen in je haren.Dus ik zou met sunexpress overleggen.Wie is nou de werkgever is dat STELLA OF SUNEXPRESS.En heb nu ook verhalen gehoord dat ze met corendon ook iets hebben ik weet het alemaal niet maar volgens mij leeft stella in een droomwereld,want ik heb contact met corendon en die zeggen dat het totaal onzin is,want zij nemen alleen mesnen met type-rating die NEDERLANDS en TURKS spreken.
 
Oww ja ben wat vergeten,een van de eisen van sunexpress is DLR test dus die test,moet je toch als eerste doen.Daar kom ik geen enkele info tegen.Want je begint toch met de DLR test,en dan de opleiding? dus:confused::confused: STELLA werkt van achteren naar voren.Leuk hoor ben je klaar met de opleiding en je zakt voor de DLR???????
Raar maar waar.
 
Zoals ik het lees staat er:

SunExpress heeft opdracht gegeven voor het opleiden van 40 studenten, deze krijgen na einde opleiding allemaal een plekje voorin op de rechter stoel. Echter dit zijn wel allemaal Turkse studenten, in de eerste alinea staat, "nu gaat Stella voor het eerst ook Turkse studenten opleiden."

En hoe zit het dan met de Nederlandse studenten van Stella? Krijgen die ook nog een kans op een baan bij SunExpress, of gaan in de toekomst alle banen bij Turkse operators naar de Turkse leerlingen en hebben de 250 Nederlandse leerlingen die jaarlijks worden opgeleid het nakijken?

Daar lag toch de kracht van Stella? Dat ze wat verder kijken dan de landsgrenzen? Het grote groei potentieel lag naar eigen zeggen in Turkije. Als je vervolgens die plekjes gaat vullen met de leerlingen van de nieuwe Turkse school, dan blijven de jongens en meisjes van de huidige Nederlandse school werkeloos thuis, omdat je daar dan ook geen markt meer voor hebt...(?)

Precies wat ik dacht toen ik het las.
 
Ik heb het geprobeerd. 3maal.
1e keer de melding dat het vakantie was
2e keer de melding dat het een feestdag was en dus niet werd gewerkt
3e hoorde ik de toon van een opgeheven telefoonlijn.

3 slag is uit. Game over!
 
k heb ze ook gevraagd waarom ze niet reageerden via mail; kreeg dit als reactie binnen 24uur:

Hallo Safeer,

Heb jouw bericht doorgestuurd.

Met vriendelijke groet,

Wim Salemink

nu FF afwachten:yeehaa:
 
Tsjonge, Ik wilde wat neerpennen hier maar toen ik even de betreffende website geraadpleegd had ben ik een beetje benouwd.

Lees en huiver.

http://en.stella-aviation-academy.eu/Disclaimer

Ik denk nu eerst met MG een flesje te drinken om tot een overwogen vervolg op deze saga te komen.
U neemt me hopelijk niet kwalijk dat ik na bovenstaande disclaimer eerst even met mijn brother in arms ga overleggen in hoeverre hier voorzichtigheid geboden is of dat we gewoon zoals men van ons gewend is direct to target gaan.

U hoort van ons binnenkort, solo of twoship.

Cheers
Art
 
Tsjonge, Ik wilde wat neerpennen hier maar toen ik even de betreffende website geraadpleegd had ben ik een beetje benouwd.

Lees en huiver.

http://en.stella-aviation-academy.eu/Disclaimer

Ik denk nu eerst met MG een flesje te drinken om tot een overwogen vervolg op deze saga te komen.
U neemt me hopelijk niet kwalijk dat ik na bovenstaande disclaimer eerst even met mijn brother in arms ga overleggen in hoeverre hier voorzichtigheid geboden is of dat we gewoon zoals men van ons gewend is direct to target gaan.

U hoort van ons binnenkort, solo of twoship.

Cheers
Art

Twoship en direct to target (dat je me dat nog moet vragen).
"The use of Stella internet services and websites is subject to Dutch law. The District Court in Apeldoorn has exclusive jurisdiction in the event of a dispute."

Word ik nu als Hong Kong resident uitgeleverd aan Apeldoorn, Geneve of het internationaal gerechtshof in Den Haag en vraag is heeft Hong Kong een uitleveringsverdrag met Peru? Geen vluchtjes meer naar Spanje meer voor Morning Glory, want anders wordt het vast Morning G.

Chateau Neuf du Pape (avec beaucoup de plaisir) s'il vous plait of een lekkere Chateau Margeaux.
 
Back
Top