Ik weet wel welke WRR er kennelijk beter is. Geen wonder dat die opleiding bij jullie zo lang duurt :biertje:StellaOffline said:Aangezien 767 een betere WRR dan ons schijnt te hebben en veeeeel tijd op het board is zouden wij je willen vragen de cruciale vragen op een rijtje te zetten. Oh en 767.. een puntje: cruciale commerciële dingen zullen we ook dan helaas terughoudend beantwoorden
Voor deze speciale gelegenheid ben ik toch maar eens op nader onderzoek uitgegaan. De naam van de directeur van Stella zette me hiertoe aan. De man zijn naam is aan meerdere takken van de luchtvaart verbonden.
In de verleden tijd was hij directeur van de International Financing & Flight Training Centre, afgekort IFTC, dat beginnende studenten (jaja, zelfde concept als bij Stella) een baangarantie bood. Voor een kwart miljoen gulden kreeg de student zijn opleiding plus de zekerheid dat hij een baan kreeg, al was het maar bij het in piloten gespecialiseerde uitzendbureau PARC waarmee IFTC een contract had.
In de tegenwoordige tijd is hij behalve directeur van Stella voorzitter van de standaardisatiecommissie van IVW. Hij is dus een man met meerdere petten. Niemand in luchtvaartland neemt de lui van Stella nog serieus, zoals Sjakie stelt in zijn post # 365, maar de man met zijn meerdere petten weet er toch wel voor te zorgen dat men niet om hem heen kan.
Zie:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844...11/21/Piloot-lijkt-meer-op-luchtmanager.dhtml
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-N...op_Groningen_feestelijk_geopend_fotoreportage
En kijk aan nog een melkkoe ontdekt pilot agency Stella... (Z)
Zoals ik het lees staat er:
SunExpress heeft opdracht gegeven voor het opleiden van 40 studenten, deze krijgen na einde opleiding allemaal een plekje voorin op de rechter stoel. Echter dit zijn wel allemaal Turkse studenten, in de eerste alinea staat, "nu gaat Stella voor het eerst ook Turkse studenten opleiden."
En hoe zit het dan met de Nederlandse studenten van Stella? Krijgen die ook nog een kans op een baan bij SunExpress, of gaan in de toekomst alle banen bij Turkse operators naar de Turkse leerlingen en hebben de 250 Nederlandse leerlingen die jaarlijks worden opgeleid het nakijken?
Daar lag toch de kracht van Stella? Dat ze wat verder kijken dan de landsgrenzen? Het grote groei potentieel lag naar eigen zeggen in Turkije. Als je vervolgens die plekjes gaat vullen met de leerlingen van de nieuwe Turkse school, dan blijven de jongens en meisjes van de huidige Nederlandse school werkeloos thuis, omdat je daar dan ook geen markt meer voor hebt...(?)
Tsjonge, Ik wilde wat neerpennen hier maar toen ik even de betreffende website geraadpleegd had ben ik een beetje benouwd.
Lees en huiver.
http://en.stella-aviation-academy.eu/Disclaimer
Ik denk nu eerst met MG een flesje te drinken om tot een overwogen vervolg op deze saga te komen.
U neemt me hopelijk niet kwalijk dat ik na bovenstaande disclaimer eerst even met mijn brother in arms ga overleggen in hoeverre hier voorzichtigheid geboden is of dat we gewoon zoals men van ons gewend is direct to target gaan.
U hoort van ons binnenkort, solo of twoship.
Cheers
Art