Stand van Zaken Deel 30

Status
Not open for further replies.
is belastbaarheid niet op de een of andere manier te trainen? ik denk namelijk dat als je op jonge leeftijd (17/18?) GVSS doet het op een gegeven moment gewoon routine wordt en je er steeds minder problemen mee hebt.
 
Tuurlijk, door zaken te trainen worden procedures routinematig en hoef je er niet zo meer aan te denken. Voor de jongens die de PVS gedaan hebben is de GVSS bijvoorbeeld ook simpel geworden. Maar dat is niet het trainen van belastbaarheid/ handelen onder emotionele stress.
 
Nieuws update

Nieuws update

Geachte airworkers,

:p:

Natuurlijk het allerbelangrijkste nieuws, Kabinet Balkenende-4 is vandaag gevallen. Of je daar nou blij of verdrietig van moet worden laat ik in het midden.

Ik heb vernomen dat er een vergadering is geweest op 10 februari betreft de dossiers van de VFS'ers. Wat de bedoeling van deze vergadering was, is nog niet helemaal duidelijk. Of ze zouden bepalen wie wel en wie niet door mocht naar de PVS OF alleen de volgorde van wie als eerst de PVS mag ondervinden. De vergadering is uitgesteld tot begin maart.

natuurlijk hoop ik voor alle airworkers hier dat het de tweede optie is, want ik vind dat iedere VFS'er nog mag laten zien wat hij nou in een echte kist kan.

Hopelijk volgt er in de komende weken meer duidelijkheid.

Zero
 
Zero, thanks voor de update! Betrouwbare bron betreffende die vergaderingen?
 
Geachte airworkers,

:p:

Natuurlijk het allerbelangrijkste nieuws, Kabinet Balkenende-4 is vandaag gevallen. Of je daar nou blij of verdrietig van moet worden laat ik in het midden.

Ik heb vernomen dat er een vergadering is geweest op 10 februari betreft de dossiers van de VFS'ers. Wat de bedoeling van deze vergadering was, is nog niet helemaal duidelijk. Of ze zouden bepalen wie wel en wie niet door mocht naar de PVS OF alleen de volgorde van wie als eerst de PVS mag ondervinden. De vergadering is uitgesteld tot begin maart.

natuurlijk hoop ik voor alle airworkers hier dat het de tweede optie is, want ik vind dat iedere VFS'er nog mag laten zien wat hij nou in een echte kist kan.

Hopelijk volgt er in de komende weken meer duidelijkheid.

Zero

Ha zeer interessant..
bedankt voor de update

rl
 
Sorry jongens ik zal het voortaan er gelijk bij zetten.

De bron is een jongen die ook in de selectie zit. Hij heeft deze informatie verkregen toen hij gebeld had naar het CML.

Hoe betrouwbaar je deze bron vind mag je zelf weten. Anders bel je zelf nog om te verifiëren. Ik acht deze bron iig als betrouwbaar.

Zero
 
Er is eerder een post geweest in de stand van zaken over de VFS die aangaf dat er op basis van de VFS wordt gekeken wie de PVS mag doen. De VFS is dus een soort van voorselectie.

Uiteraard moet daar een commissie voor bij elkaar komen.
 
Nieuws update

Nieuws update

Er is eerder een post geweest in de stand van zaken over de VFS die aangaf dat er op basis van de VFS wordt gekeken wie de PVS mag doen. De VFS is dus een soort van voorselectie.

Uiteraard moet daar een commissie voor bij elkaar komen.

Ik heb vandaag naar het CML gebeld. Zij maakte mij duidelijk dat iedereen die PO-1 voor 7 december heeft afgerond, dat daarvan de bedoeling is dat die nog PVS gaan doen. Sowieso dus.
Iedereen die na 7 december PO-1 heeft gedaan kan de VFS als een voorselectie beschouwen van de PVS. Zij achten namelijk nu genoeg data van de VFS-vliegers te hebben om deze keuze te maken.
Wijzigingen in deze procedures natuurlijk voorbehouden.

P.S.: PVS is niet meer PVS, maar heet nu SOL. Dit staat voor Selectie Opleidbaarheid Luchtvarenden.
Zero
 
Last edited:
http://www.werkenbijdeluchtmacht.nl/uploads/downloads/cml_keuring.pdf

Selectie Opleidbaarheid Luchtvarenden


Na het Psychologisch Onderzoek 2e fase, het vliegmedisch onderzoek en de sporttest volg je als kandidaat-vlieger de selectie fase. Dit kan worden gesplitst in een deel op de Visual Flight Sim (VFS) en een deel in een vliegtuig voor wat praktische aerobatic manoeuvres.

LOL dankjewel OFX. Hoe wist je dat dat document geupdate was?:eek:
@-arjen: voor zover ik weet is daar nog niks over bekend. Misschien OFX?
 
Ik heb vandaag naar het CML gebeld. Zij maakte mij duidelijk dat iedereen die PO-1 voor 7 december heeft afgerond, dat daarvan de bedoeling is dat die nog PVS gaan doen. Sowieso dus.

Zal wel mooi zijn. Mijn VFS ging namelijk niet zo goed, maar ik denk wel dat ik beter kan presteren dan toen :)
Lijkt me wel een gedoe om een commissie voor iedere VFS'ers bij elkaar te krijgen om te bepalen of hij/zij door mag voor nog 1 selectie 'stap'.

VF101GR
 
Update:

Vandaag PO-2 gehaald. Donderdag heb ik VMO-1 en de FAM.

Auke, je gaat lekker man! Top, gefeliciteerd!:yeehaa:

Vertel eens je ervaring van PO-2, zou leuk zijn om te lezen:angel:

En ik zet je weer een plaatsje hoger op de eregalerij natuurlijk:cool:

Zero

@Venir: gefeliciteerd?:p:. Jij gaat dus voor Lang Model?

was wel grappig trouwens: ik was vrijdag gebeld door Bureau aanstellingen te Amsterdam, maar had het telefoontje gemist (was me oude nummer dat ze gebeld hadden). Ik kwam daar zondag achter dus zondag helemaal stressen waar het nou over zou kunnen gaan. Dacht misschien flikkeren me ze uit de selectie n.a.v. slechte VFS. Dus ik maandagochtend gelijk bellen bij het wakker zijn! krijg ik deze vraag: "Ja we willen nog even weten of je nou voor lang of kort model had gesolliciteerd"........... phieuw:angel:

Solliciteer voor kort model trouwens
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top