Stand van Zaken Deel 30

Status
Not open for further replies.
tja dan zou ik met apparaten aan de gang moeten. Ben zoiso in het voorjaar en de zomer veel bezig met wielrennen en moutainbiken. En ik volleybal nog 4 uur per week. En af en toe nog wat bezig op de bench. Conditie is dus verder helemaal in orde, allen de spierkracht laat nog wat te wensen over.
 
Vandaag GVSS gehaald!!! Dinsdag 23 feb PO-2 en die donderdag uiteraard VMO-1/FAM.

K was de enige van de 6. Zonde, want t waren allemaal goeie gasten. Nare van GVSS, tis bindend dus geen herkansing...
 
Ik had vorige week woensdag en donderdag de GVSS, heb de F vlucht mogen doen en had 1 reset. Het voelde goed en had de stille hoop dat ik door was maar dat bleek niet zo te zijn, maar ik heb wel een herkansing gekregen voor over twee jaar. Hopelijk gaat het dan lukken! Dit jaar heb ik m´n examen en heb daarna dus een gat van twee jaar. Ik ben nog rond aan het kijken wat ik in die twee jaar ga doen, daarna ga ik zeker weer de GVSS doen. Misschien al iets met vliegen, maar ik weet nog niet echt wat. Iemand suggesties? (misschien iets om slagen als vlieger bij de luchtmacht te vergroten)

Gefeliciteerd Auke!

grts.
Michiel
 
Lekker beginnen met een leuke studie! Die kan je afmaken en dan naar de KLu of afbreken na 2 jaar en dan al proberen. Ik zou het eerste doen. Heb je iets achter de hand namelijk.
 
Precies! Waarschijnlijk solliciteer je dan opnieuw in betere tijden;)
 
Je krijgt geen herkansing voor de GVSS tenzij je erg jong bent en de instructeurs verwachten dat je wanneer je ouder bent een hogere belastbaarheid (oid) hebt. M.a.w.: het is eigenlijk allemaal wel goed, en ze hebben er vertrouwen in dat het goed gaat komen, maar nu nog even niet.
 
Ik heb eind 2008 de selectie doorlopen t/m de PVS in Portugal. Echter kon ik daar maar 4 vluchten doen ipv de 6 die geplanned stonden door een Fr*kkin zandstorm in de Sahara die de horizon vertroebelde. Na een tijd wachten werd ik op 6 augustus 2x gebeld (13 augustus zou de KMA beginnen). Eerste keer: "Je hebt de PVS niet afgemaakt en we zijn nog niet echt zeker van je kunnen, dus je moet de PVS afmaken en daarmee sowieso een jaar wachten.". 2e keer "We hebben je dossier overgenomen en wij achten jou niet geschikt om de opleiding te beginnen, voornamelijk omdat je nog behoorlijk jong bent (was toendertijd 17)."

Lang verhaal kort, heb toen ook een offer gekregen om 2 jaar te wachten om daarna een verkort selectietraject te doorlopen. Ik zou het deze juni dus weer kunnen proberen. Maar naar aanleiding van wat ik hier lees worden mijn plannen om eerst een jaartje buitenland nog te doen steeds groter. Ik denk dat het beter voor mij is als ik wacht tot deze organisatorische rotzooi strakgetrokken is. Dus, Australië, here I come :cool:

Oh btw, ik heb in de tussentijd Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek in Delft gestudeerd. Ging mij niet heel geweldig af (raakte een beetje gedemotiveerd) dus ik stop er voorlopig mee. Ook heb ik van mijn vader een bedrag gekregen voor vlieglessen waar ik dus binnenkort mee begin, en ik hoop ook nog een tijdje te kunnen werken bij de Nationale Reserve, zodat ik toch nog wat gedaan heb in de tussentijd :)
 
Je krijgt geen herkansing voor de GVSS tenzij je erg jong bent en de instructeurs verwachten dat je wanneer je ouder bent een hogere belastbaarheid (oid) hebt. M.a.w.: het is eigenlijk allemaal wel goed, en ze hebben er vertrouwen in dat het goed gaat komen, maar nu nog even niet.

Dat was inderdaad wat mij ook verteld werd, je belastbaarheid groeit totdat je ergens rond de leeftijd van 21 zit. Begin je als je te jong bent? Dan is de kans er dat het je allemaal teveel wordt en loop je het risico uit de opleiding geschopt te worden. Zou zonde zijn.
 
Ik had vorige week woensdag en donderdag de GVSS, heb de F vlucht mogen doen en had 1 reset. Het voelde goed en had de stille hoop dat ik door was maar dat bleek niet zo te zijn, maar ik heb wel een herkansing gekregen voor over twee jaar. Hopelijk gaat het dan lukken! Dit jaar heb ik m´n examen en heb daarna dus een gat van twee jaar. Ik ben nog rond aan het kijken wat ik in die twee jaar ga doen, daarna ga ik zeker weer de GVSS doen. Misschien al iets met vliegen, maar ik weet nog niet echt wat. Iemand suggesties? (misschien iets om slagen als vlieger bij de luchtmacht te vergroten)

Gefeliciteerd Auke!

grts.
Michiel

Je zou natuurlijk kunnen gaan zweefvliegen. Te gekke sport en je leert er zeker een hoop van. :biertje:
 
Gefeliciteerd Auke! Ondanks deprimerende berichten van ons toch nog goed presteren vind ik wel knap.

Ik heb niks gehoord over een herkansing ook al ben ik 17. Ben afgevallen op F-vlucht ook. Dus denk niet dat het vaak voorkomt herkansingen uitdelen voor GVSS.

Wat wel opvallend is dat Auke de oudste was van de laatste 5 man die over waren, en hij als enige de F-vlucht overleeft. Misschien een tip voor mensen die op jonge leeftijd Luchtmacht vlieger selectie willen doen: ga eerst wat ervaring opdoen met iets anders. Ik vond inderdaad bij de f-vlucht het multitasken en de druk het moeilijkst. Niet het vlieg-aspect. Misschien heeft dat wat te maken met de belastbaarheid die niet groot genoeg is op je 17de....

Hoe het ook zij, ik ga lekker wat anders doen. Misschien in betere tijden de kls.... Buschauffeur, he Stefan, wel een vrolijke dan.
 
Wat wel opvallend is dat Auke de oudste was van de laatste 5 man die over waren, en hij als enige de F-vlucht overleeft.

Dit was inderdaad wel opvallend. Ook de kandidaten voor de VFS waren wat ouder dan wij geloof ik.

Buschauffeur, he Stefan, wel een vrolijke dan.

Ik ga denk ik ook mijn best doen voor KLS of EPST. Je krijgt in ieder geval een mooie zonnebril als je zo'n buschaufeur wordt. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top