Stand van Zaken Deel 30

Status
Not open for further replies.
Dat de PVS zo lang is uitgesteld, komt omdat er een nieuwe aanbesteding moest worden gedaan. Dit betekent dat allerlei (inter?)nationale bedrijven weer een offerte gaan opstellen (wat lang duurt) en dat vervolgens al deze offertes naast elkaar worden gelegd en vergelijken (wat nog langer duurt). Dan zullen er vast ook nog wel wat onderhandelingen zijn, etc. (dit heb ik tenminste begrepen van het cml, maar bind me er niet op vast).

Een andere reden om te stoppen zou zijn als je al bent begonnen met een civiele luchtvaartopleiding. Ikzelf baal eerlijk gezegd enorm, ik wacht nu al acht maanden op een uitslag (die werd drie keer verschoven en toen werd mij verteld dat ik nog 2 vluchten over moest doen). Dat betekent dat ik nu al een studiejaar niets doe en de kans nu ook weer aanwezig is dat dit wordt verdubbeld.

Het probleem is dat ik dit de mooiste baan van de wereld vind. Dus zelfs als ze tegen mij zeggen: wacht nog drie jaar, dan nog doe ik dat. Ze kunnen me honderd keer van het kastje naar de muur sturen maar ik zal altijd blijven lopen.

Zucht.
 
Hopen dat je snel meer hoort! Je moet nu nog die 2 PVS vluchten toch? Maar kan je niet als het nog meer uitgesteld wordt komend jaar gewoon gaan beginnen aan een studie? Dan heb je in ieder geval iets om op terug te vallen.
 
Last edited:
De keuze is voor mij vrij simpel..

x Ik wil doorgaan met de selectie
.. Ik zie af van verdere selectie

;)
 
Ikzelf baal eerlijk gezegd enorm, ik wacht nu al acht maanden op een uitslag (die werd drie keer verschoven en toen werd mij verteld dat ik nog 2 vluchten over moest doen). Dat betekent dat ik nu al een studiejaar niets doe en de kans nu ook weer aanwezig is dat dit wordt verdubbeld.

Ik zit in hetzelfde schuitje;)
Ga nu proberen om evt. in februari nog in te stromen bij een hbo opleiding.
En anders sowieso het nieuwe studiejaar een opleiding doen (als ik dan nog niet aangenomen ben), je kan altijd stoppen met de studie;)

Grtz
 
Hopen dat je snel meer hoort! Je moet nu nog die 2 PVS vluchten toch? Maar kan je niet als het nog meer uitgesteld wordt komend jaar gewoon gaan beginnen aan een studie? Dan heb je in ieder geval iets om op terug te vallen.

En ook @ RIPilot:

Ja studeren volgend jaar kan natuurlijk sowieso en dan eventueel stoppen. Maar ik denk dat mijn tweede keus dan de burgerluchtvaart is en dat kan je niet zomaar stoppen (zonder een bodemloze bankrekening dan, en die van mij heeft zeker een (niet diepe) bodem).

Drama, drama.
 
Je moet zowiezo gewoon starten met een studie, die kun je altijd stoppen. Een grote investering doen is alleen wel een probleem en ik begrijp s89 dan ook wel goed. Maar heb jij al keuringen gedaan, zodat je ook makkelijk kunt doorstromen? Veel goede scholen hebben hun opleidingsplaatsen flink teruggebracht.

> Ik ben vorig jaar april goedgekeurd (cat 3), en nog steeds niet officieel afgewezen.
 
En ook @ RIPilot:

Ja studeren volgend jaar kan natuurlijk sowieso en dan eventueel stoppen. Maar ik denk dat mijn tweede keus dan de burgerluchtvaart is en dat kan je niet zomaar stoppen (zonder een bodemloze bankrekening dan, en die van mij heeft zeker een (niet diepe) bodem).

Drama, drama.


Keep in mind dat dat wel geld kost, een studie doen en vervolgens niet afmaakt.;) Moet je alles terug betalen..
 
je kan ook een paar maanden gaan reizen... als je eenmaal in de KLu zit heb je daar niet echt meer tijd voor (behalve naar de zandbak dan ofzo ;) )
 
Begrijp ik nu goed dat je volgend jaar (volgend studiejaar, meestal in augustus dus) gaat beginnen met 'echt' studeren en je nu dus in je examenjaar zit?

Inschrijven voor een reguliere studie kan nooit kwaad, afzeggen voordat de studie is begonnen kan immers altijd en kost je (nu nog) geen knaken. Dit kan tot best kort voor de studie. Uit het hoofdje duurt dat nog 6 á 7 maanden. Tot die tijd heb je of a, al je PVS vluchten gehad of b, al zeker iets gehoord van de KLu waarna je altijd nog kan beslissen wat te doen.
Bel anders eens met de FTO die je in gedachten hebt. Sommige scholen nemen je KLu resultaten mee in hun selectie. Vraag eens wat daar de mogelijkheden zijn mocht de luchtmacht toch besluiten je niet te kunnen gebruiken (of juist wel).

:biertje:
 
Begrijp ik nu goed dat je volgend jaar (volgend studiejaar, meestal in augustus dus) gaat beginnen met 'echt' studeren en je nu dus in je examenjaar zit?

Inschrijven voor een reguliere studie kan nooit kwaad, afzeggen voordat de studie is begonnen kan immers altijd en kost je (nu nog) geen knaken. Dit kan tot best kort voor de studie. Uit het hoofdje duurt dat nog 6 á 7 maanden. Tot die tijd heb je of a, al je PVS vluchten gehad of b, al zeker iets gehoord van de KLu waarna je altijd nog kan beslissen wat te doen.
Bel anders eens met de FTO die je in gedachten hebt. Sommige scholen nemen je KLu resultaten mee in hun selectie. Vraag eens wat daar de mogelijkheden zijn mocht de luchtmacht toch besluiten je niet te kunnen gebruiken (of juist wel).

:biertje:

Nee ik heb mijn diploma in 2008 gehaald. Daarna ben ik een jaar gaan reizen (thailand, laos, australië, vietnam, dus @tomcat: reizen heb ik al 11 maanden gedaan wat ervoor heeft gezorgd dat de schatkist vrij leeg is dus geen ruimte voor een nieuwe reis, bovendien ben ik weer verslaafd geraakt aan voetbal!).
Het plan was altijd al om na die reis meteen de keuringen te doen dus zo gezegd zo gedaan. In het begin (begon in mei) ging het supersnel, meerdere keuringen per week etc. In juni portugal PVS gevlogen. Werd mij (net als een ieder trouwens) toegezegd het resultaat in ongeveer 2 weken te ontvangen. Dat werden er 3: dus even bellen naar CML. 'Waarschijnlijk heb je het binnen 2 weken'. Dus nog eens twee weken en toen bleek dat ik de PVS 5 en 6 vluchten moest overdoen. En here I am, nog altijd wachtend op die twee.
 
Ik heb vandaag mijn PO-1 gehaald :biertje:
Wie heeft er ook op 15 februari de GVSS?

Augustus klas ging door en was nog haalbaar is me verteld :)
 
Ik heb vandaag mijn PO-1 gehaald :biertje:
Wie heeft er ook op 15 februari de GVSS?

Augustus klas ging door en was nog haalbaar is me verteld :)

Dude, om te beginnen gefeliciteerd !

...

Ik heb geen idee hoe groot de groep wachtenden is, maar er is een groep van misschien wel tientallen aan het wachten op de PVS die nog minstens 3 maanden is uitgesteld. Jij gaat achteraan aansluiten, en de klas zal niet zo super groot zijn.

Niw .. strict genomen zal er een kans zijn dat je op tijd klaar bent, daar hebben ze gelijk in.
 
Heb iets gehoord dat ze dan plek hebben voor 12 man.. Reken maar dat er iets van 40 nu wachten op de PVS en dat de lijst steeds toeneemd.
 
Ik kom net terug uit Soesterberg! Vandaag m'n PO1 gehad en... gehaaaaaald!! Groep van 11 man waarvan 3 geslaagd.

Cijfers:
- instrumententest: 4 fout
- hand/oog/voet cijfers: 6 (hand) 8, 8 (voeten)
- luistertest: 1 fout

Instrumententest vond ik meevallen, was goed te doen. Hand/oog/voet viel vies tegen..! Wat was dat lastig zeg, die rotte taartpunt! Maar toch een goed cijfer..! :) Luistertest viel reuze mee, goed concentreren en het is te doen.

Kregen nog een korte inleiding over het GVSS en een gesprekje met de arts. Daarna konden we weer gaan! Over de PVS werd gezegd dat er 2 simulatievluchten gevlogen worden en 2 real-time vluchten. Wáár de real-time vluchten plaats gaan vinden wist men nog niet.

GVSS heb ik ws 17 februari maar staat nog niet vast.

Ciao
 
@ Stefan en Velox,

Gefeliciteerd met jullie PO1 en succes met de GVSS!

En voor de jongens die wachten op de PVS, ook succes, want jullie zitten nu wel een beetje in een lastige situatie, nou ja lastig, in ieder geval irritant! Keep us informed!

En voor de SvZ, ik ga nu verder voor luchtgevechtsleider (lang model)! 10 februari heb ik psychologische testen op het CML!:radar:

Dogfighter
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top