Waarom denk je dat een bedrijf als Ryanair met de NLS of CAE afspraken maakt over de instroom van ab-initio;s. Dit houdt een constante stroom van goed opgeleide jonge piloten op gang en Ryanair kan dit vervolgens in zijn voordeel uitbuiten om de T&C's van de huidige piloten onder druk te houden.
Ab initio's en T&C's van de huidige piloten zijn twee totaal verschillende punten. AI's accepteren heel veel (eigen TR betalen, geen of weinig salaris etc)
De T&C's van de captains staan ook onderdruk bij RYR maar dat heeft niets met de instroom te maken. Dit is standaard MOL gedrag. Echter omdat ze niet genoeg captains hebben, er steeds meer captains vertrekken en captains die genoeg van de T&C uitkleding hebben zal hier binnenkort toch verandering in komen... De meest seniore piloten vliegen nu ook al in over tijd en dat kan je even volhouden maar niet maanden...
HP:
Het is bij Ryan behoorlijk recht door zee lijkt me zo. Take it or leave it idee.
Is meer "take it or leave it and we reserve the right to change the rules as we want to..."