Ryanair's nieuwe bestelling

first_solo

New member
Ik hoor net op CNBC dat Ryanair 70 nieuwe Boeing 737 heeft besteld en nog eens een optie heeft op 70 kisten.

Is het toekomstige piloten-te-kort dan toch in zicht??? :)
 
Nee... er is en zal geen piloten-tekort zijn. Er zitten -tig piloten werkeloos thuis... met vette uren on-type. Deze vacatures zijn zo gevuld.

Graag een slot op deze thread. Geen hoop geven aan piloten-in-spe. Er is namelijk geen hoop voor de komende 10 jaar.
 
Het ging mij meer om het goede bericht van de bestelling en niet zo zeer om de discussie piloten-te-kort al dan niet weer tot leven te brengen.
Dat kon je toch wel merken aan die smiley? :dozey:

Maar goed hier het bericht dat nu ook op luchtvaartnieuws staat:

Ryanair plaatst mega-order voor Boeing 737-800

24-02-2005

SEATTLE - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft bij Boeing een mega-order geplaatst voor 70 Boeing 737-800’s. Daarnaast nam de maatschappij een optie op een zelfde aantal. Met de bestelling is een bedrag van 4,6 miljard dollar gemoeid. De order moet nog wel worden goedgekeurd door de aandeelhouders van Ryanair. De Ierse maatschappij heeft reeds 73 van deze toestellen in haar vloot en heeft er nog 152 in bestelling staan, waarmee het totaal aantal vaste bestellingen van Ryanair voor de 737-800 op maar liefst 295 exemplaren uitkomt, exclusief opties.

De nieuw bestelling is een enorme opsteker voor Boeing, dat concurrent Airbus vorig jaar meer toestellen zag afleveren. Op dit moment staat de teller weer in het voordeel van de Amerikaanse vliegtuigbouwer, die dit jaar met de 777 en de nieuwe 787 Dreamliner ook al nieuwe klanten wist te trekken.

Ryanair verwacht de nieuwe toestellen tussen 2008 en 2012 afgeleverd te krijgen. Tegen die tijd heeft het naar eigen zeggen tien nieuwe hubs in Europa gestart en worden meer dan 2.500 extra banen gecreëerd
 
Geen hoop voor de komende tien jaar??
Misschien wel een beetje negatieve visie vind ik en dat er zoveel type-rated pilots met "vette" uren thuis zitten betwijfel ik ook.. tenzij dat ze natuurlijk thuis willen blijven zitten.

In elk geval een positieve invloed maar als je wil kan je natuurlijk alles afbreken.
 
Haha, geen hoop voor de komende 10 jaar.................Is Jomanda even langs geweest ofzo? Kom op man, dat het er niet best voor staat is duidelijk, maar dit is ultiem nergens op gebaseerd doemdenken.

Grrroetjes,
 
Hee de Meester, moeten we je schoenveters al gaan verstoppen of denk je dat je er met een strippie prozac wel overheen komt?

Is toch goed nieuws, 70 nieuwe bakkies voor Ryan?
 
Nog ongeveer 800 vliegers tot 2010. Er worden momenteel heel hard lowtimers en ervaren mensen aangenomen. Een van de drie simulators wordt bijna alleen maar voor selecties gebruikt. Ga er voor zou ik zeggen.
Er staan kisten aan de grond in Prestwick door gebrek aan crews naar het schijnt. De meester weet niet waar hij het over heeft. Ik las ook dat Trans nog steeds mensen zoekt op de VNV site? Iemand commentaar daar op?
 
Overload said:
Een van de drie simulators wordt bijna alleen maar voor selecties gebruikt.
En daar betaal je dan als wannabee zo'n 430 euro per assessment voor, tel uit je winst.
 
Dat is goedkoop voor een uurtje Full Flight Sim, je leert er altijd van. bovendien geeft het je kans op een heel erg goede baan. Ik heb ook Fl 1500,- betaald om NLS selectie te mogen doen in 1995. Je moet het ook zien als een manier om de mensen die niet kunnen vliegen er uit te filteren, die komen namelijk niet omdat ze weten dat ze het toch niet halen. Als je moet betalen blijven alleen echt serieuze en gemotiveerde candidaten over.
 
Ik kan je visie wel volgen hoor Overload maar denk ook dat er velen zijn die gemotiveerd zijn, goed vliegen en nog hun schuld aan het afbetalen zijn van hun studies. Dan nog extra investeren in een self-sponsored typerating is wel héél zwaar vrees ik.
Maar inderdaad, Vliegen bij Ryanair is ideaal, mooi toestel, veel vlieguren en een mooi loon..

Vraag me wel af hoelang die self-sponsored typeratings kunnen blijven duren. Immers als er echt sprake is van een expansie en "tekort" aan vliegers denk ik niet dat Ryanair dit kan volhouden en moeten ze wel tegemoetkomen....

Andere tijden, andere wetten hé..
 
SvG said:
En daar betaal je dan als wannabee zo'n 430 euro per assessment voor, tel uit je winst.

Ja, dus.... dat heb je toch wel over voor een goeie baan, en dat geld moet echt geen probleem zijn.

Hé Meester, cheer up! De betere tijden komen er nu aan!

Groeten
 
Nee... er is en zal geen piloten-tekort zijn. Er zitten -tig piloten werkeloos thuis... met vette uren on-type. Deze vacatures zijn zo gevuld.


Dacht ik dus ook, dat er nergens werk is op het moment. Spreek ik gisteren met een maatje van me (ex dutchbird 757), heeft ie al 4 joboffers op 757/767 in de knip. Niet allemaal even aantrekkelijk maar er zitten 3 goede bij moet ik zeggen. Niet in NL misschien (2 ervan in de UK) maar je moet er iets voor over hebben.....En dan maar blijven beweren dat er geen hoop is.
 
Ben ik nou heel vreemd bezig als ik denk dat dit wel eens het ideale moment zou kunnen zijn om een vliegopleiding te beginnen?
Na jaren van drama in de luchtvaartwereld zie ik er eigenlijk vanaf zomer 2004 steeds meer toekomst in....
Deze order van Ryanair is daar weer en mooi voorbeeld van.
 
@Overload, The Flyer:

Rustig jongens (en meisjes?), ik constateer hier alleen maar een feit en gaf geen mening.
Als je die wel wilt hebben: IMO is het niet gebruikelijk dat je moet betalen voor een sollicitatie (GBP50) en ass. (€430), zeker niet als Direct Entry pilot. Volgens mij is Ryanair de enige waar dat moet.
 
Inderdaad.. Het is ook wel grappig om te zien dat mensen dit "normaal" vinden.
 
Overload said:
Je moet het ook zien als een manier om de mensen die niet kunnen vliegen er uit te filteren, die komen namelijk niet omdat ze weten dat ze het toch niet halen. Als je moet betalen blijven alleen echt serieuze en gemotiveerde candidaten over.

Met alle respect, maar als je moet betalen haal je JUIST de candidaten weg die ervaring hebben en kunnen vliegen..

Je denkt toch zelf niet dat ze na een paar jaar werken, weer eens in de buidel gaan tasten om een grading te mogen doen?
 
Flying Dutchman said:
Met alle respect, maar als je moet betalen haal je JUIST de candidaten weg die ervaring hebben en kunnen vliegen..
Juist FD, de spijker op z'n kop.
 
Werken voor Ryanair mag dan een mooie start van je loopbaan zijn, maar die Ierse lui worden wel met jaar onbeschofter! Los van het feit dat je voor een lullig maar kort on-line sollicitatie formulier even GBP 50 mag neerleggen (waar CAE Amsterdam niet eens naar kijkt, zo vertelde mij een hoge baas van CAE, maar dit terzijde...:rolleyes: ), nu mag je ook nog even -tig Euro lappen voor je eigen simcheck!

Ryanair heeft het geluk dat ze op dit moment zich dit asociale gedrag kunnen permitteren, maar let op hoe lief ze worden als ze geen vliegers meer kunnen krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen dokken voor een rating maar ik begin spontaan te kotsen als ik hoor hoe sommige clubs hun (toekomstig) personeel als hoeren behandelen en alles maar heel normaal vinden.

My 2 cents worth...

Laters,
Koen
 
Back
Top