Ryanair's nieuwe bestelling

Bounty,

Jij zit langzamerhand goed lijkt me, zeker met je command binnenkort..


Essential Erick said:
Dat is inderdaad wat ik begrepen heb via stichtingwachtlijst.nl, zij waren degenen die er voor zorgden dat kls'ers naar LH en Austrian Airlines konden.
De kls wist dan wel weer te vertellen dat ze bezig zijn met British Airways, een paar maatschappijen in "het verre oosten" en een bedrijf in Chili.


BA heeft naar mijn weten iets van 20 lowtimers aangenomen, en een paar honder met ervaring.. Die kwamen (die lowtimers) van Oxford dacht ik? (bron: pprune, en kennis op de 75 daar)

LH heeft een eingen school met dikke wachtlijst! denk je nou echt dat kls studenten voorrang krijgen op die lijst, terwijl er honderden duitsers wachten op hun beloofde kans bij LH..

AA: kan ik niet op ingaan, geen info over... maar lijkt me sterk..

nomgaals.. cijfers graag, cijfers..

Kwentje,

De aanhouder wint zeker, en nooit geschoten is altijd mis.
MAAR meester is idd correct met zijn stellingen..

Ik had eergister een vriend van me aan de lijn van 2 klassen voor mij, en die is net na 3 jaar solliciteren aan de bak gekomen..

2 andere vrienden zijn al 2 jaar aan het solliciteren, waar ze 1 gesprek hebben gehad (dat kan ook nog gebeuren, sol. gesprek wil nog niet zeggen dat je aangenomen bent..)
 
Last edited:
Originally posted by De Meester
Gelukkig zit ik bij KLM en heb 't redelijk voor elkaar. Voor "concurrentie" ben ik dus niet bang... ik heb immers al een baan!

Originally posted by De Meester
Het enige advies wat ik een wannabee zou willen geven is (als je dan toch zo nodig moet vliegen);

Wat een arrogant gebral, altijd lekker makkelijk zeiken als je het zelf goed voor elkaar hebt. En wie ben jij in godsnaam om te bepalen wat wel en wat niet goed is. Wees blij met wat je hebt en gun anderen ook eens dat stukje geluk.
 
Superpilot,

Waarom ben jij het niet met meester eens? lijkt me heel sterk dat jij ook maar iets hebt hoeven dokken bij je huidige baas?

Luxair weet tenminste nog wat een markt conform salaris is op de ERJ..

Dat je daarvoor bij een kleine regional/prop uurtjes verkoper hebt gedokt is geen vergelijking (als dit het geval is)

FD
 
180,

Ik denk dat Meester een van de minst arrogante klm-ers is die ik in mn leven ben tegen gekomen. Zo te lezen, staat ie aardig met zn pootjes op aarde.

Denkt dat er ook niemand ie hier die een ander een baan NIET gun ...

FD
 
Een ding, geloof die kls verhalen maar niet, ze hebben tot op heden alleen een heel beperkte ingang bij ba, (mogen iets van 10 man op gesprek komen) maar bij andere maatschappijen wordt niets geregeld, en er komen veel meer mensen van de kls dan dat klm ooit nodig gaat hebben.
Dus voor de nazorg hoef je t niet te doen.....
 
Wat wel grappig is, is dat alle beroepspiloten het voor 99% met elkaar eens zijn (los van onze bitch fights over het dokken van een type) vwb de arbeids markt..

En alle wannabe's en piloten in opleiding maar blijven roepen dat het wel meevalt (....), en dat de school wel wat voor ze regeld (.....)

Zet die bril die je van je school hebt gekregen af! wake up and smell the (cold) coffee guys!!!
 
Flying Dutchman said:
...Zet die bril die je van je school hebt gekregen af! wake up and smell the (cold) coffee guys!!!

Krijgen? Ik heb anders genoeg mogen schuiven voor die roze bril;)

35 K voor een jet wanneer je genoeg verdient om rond te komen, je lenig terug te betalen en die TQ er redelijk uit te krijgen vind ik acceptabel. Wat ik pas schofterig vind is dat er mensen het lef hebben om je 35 K te laten betalen voor een turbo prop om je dan voor schouderklopje te laten vliegen...

De gouden tijden van de vorige eeuw zijn voorbij. Je kunt kiezen; of betalen of lekker 3 jaar wachten op de baan waar je niet voor hoeft te betalen.
Grote kans dat diegene die voor zijn TQ heeft betaalt hem er in die 3 jaar alweer uit verdient heeft...
 
FD, ik ben ex IFTC.
Heb nog meer betaald voor een FK-50 rating, dan de gemiddelde klant by Ryanair op de 738.
Weet dus echt wel waar ik het over heb..
Ter indicatie: Ik begon eind '95 op de ILS in een klasje van 11. Aan het eind waren er nog 7 over. Paar zijn naar Gulfstream en andere programmaas in de US gegaan.
Heeft ze ook meer dan €50 000 all-in gekost.
Op dat moment kwamen de "winds of change" en waren die USA uurtjes toch niet zo interessant. We hebben het nu over begin '98.
Toen kreeg ik de keus: stug thuis blijven zitten en op een baan wachten of dokken en de gemaakte schade inhalen doordat ik een jaar inkomen zou winnen door direkt te gaan verdienen.
Go figure: met je end of career salaris haal je de verdien je je rating sneller terug dan dat je die inkomsten mist...
That's the story.
Wat dat aangaat is die FR deal nog niet eens zo slecht, zeker als je naar het inkomen kijkt.

Uren kopen zit je nou eenmaal aan vast, bij welke boevenbende je je geld ook neerlegt.
Maar uiteindelijk is FR de enige die nu nog dit soort kansen geeft!

Voor de ab-initios: reken er dus op dat je bovenop je basis opleiding nog wel een slordige €25000 tot €35000 voor wat uurtjes kwijt bent..

RTO: volledig met je eens; dit is tenminste een kist!!
;)
 
@180backtrack

Als iemand vlieger wil worden moet hij/zij dat vooral doen. Ik zeg alleen dat je wel heel zeker van je zaak moet zijn in deze tijden. Op dit moment is 't verre van verstandig om er aan te beginnen. Ik zou bijna zeggen "onverantwoord". Een "rijke pa" of 't winnen van de postcode loterij zou een goed begin zijn. Kom hier niet zeuren als je over een jaar of 4 nog werkloos bent met 100.000euri schuld (excl. rente). Ik kan me heel goed voorstellen dat dit geen opbeurend verhaal is... 't zijn wel de feiten!

Ben je net aan een opleiding begonnen? Veel succes er mee, ik hoop dat alles meezit. Ik wens niemand ook maar 1 dag in de bijstand. Ik wil er alleen maar voor waarschuwen...
 
RTO said:
Krijgen? Ik heb anders genoeg mogen schuiven voor die roze bril;)

Denk dat ik niks te maken wil hebben met "roze" jongens scholen!!!
 
Ryanair is de grote banen-motor voor piloten en zal dat ook zeker blijven. Iemand die nu piloot wil worden zal er dus terdege rekening mee moeten houden dat ze ooit bij Ryanair ofzo aan zullen moeten kloppen om hun vliegwens in vervulling te doen gaan.

Face it, de mooie tijden in de luchtvaart zijn voorbij. De opleidingen zijn peperduur, belastingaftrek verdwenen, banen schaars, T&C's staan onder zware druk.

Zal dit gaan verbeteren? Nee! Het enorme aanbod van nieuwe low-timers met money to burn is niet te stoppen en dit blijft de arbeidsvoorwaarden onder druk zetten.

Wat wel is verbeterd is dat je nu voor je 30.000 euro niet 100 uur op een Beech 200 bij Tulip Air koopt, maar een goed betaalde vaste job bij een leading low-cost carrier met de kans om in 3 jaar een zeer goed betaalde captain te zijn.

Waarom denk je dat een bedrijf als Ryanair met de NLS of CAE afspraken maakt over de instroom van ab-initio;s. Dit houdt een constante stroom van goed opgeleide jonge piloten op gang en Ryanair kan dit vervolgens in zijn voordeel uitbuiten om de T&C's van de huidige piloten onder druk te houden.

Ben je niet bereid na je opleiding te investeren in een type-rating begin er dan zeker niet aan!

Succes!
 
Bounty heeft gelijk. Het is bij Ryan behoorlijk recht door zee lijkt me zo. Take it or leave it idee. En tuurlijk, mensen accepteren het, dus komen ze ermee weg. Maar je simride, die voor zover ik weet overigens altijd 360 euro was maar nu blijkbaar duurder is geworden met 430 euro, is natuurlijk weer een kleine investering. Maar wel in jezelf! Je verdient dit geld binnen twee 'gewone' vliegdagen eigenlijk weer terug. En net wat Bounty verder zegt, je vliegt gewoon veel uren en het geld is niet verkeerd.

'De Meester', met alle respect en bedoel er verder niets mee, 5000TT (2500 jet) en dan bij 3 niet binnenkomen? Ik had, niet al te lang geleden, met minder uren dan jij noemt binnen een paar weken keuze uit 4 maatschappijen (en dicht bij huis). En had nog niet de type voor hun kisten..... Dus weet niet wat er bij jou is fout gegaan?:confused:

Voor zover ik weet is CAE nog steeds op zoek naar mensen van allerlei niveau's. Niet geschoten altijd mis, en wil wedden dat een paar jaar wachten meer kost dan 430 euro. Maar iedereen moet doen wat hij of zij zelf wil.

Hp
 
In elk geval gaat de voorkeur van Ryanair uit naar Spaanse en/of Italiaanse piloten en niet voor Nederlanders en/of Belgen.
Reden : ze willen een grote diversiteit van nationaliteiten en ook willen ze de nieuwe basissen bemannen met locals omdat ze ervanuit gaan dat elke piloot uiteindelijk terug naar zijn roots wil (vrienden, falilie, ...) en problemen vermijden die in het verleden zich hebben voorgedaan( problemen zoals het terugkeren naar een carrier in eigen land).

CAE mag wel de pré-selectie doen maar dit is wel onder strikte voorwaarden en er zijn zeker quota's ivm nationaliteit...

Dus ik denk dat er binnenkort nog geen echte verandering komt.. Maar hopelijk wel één binnenkort.
 
Back
Top