Ryanair's nieuwe bestelling

Waarom denk je dat een bedrijf als Ryanair met de NLS of CAE afspraken maakt over de instroom van ab-initio;s. Dit houdt een constante stroom van goed opgeleide jonge piloten op gang en Ryanair kan dit vervolgens in zijn voordeel uitbuiten om de T&C's van de huidige piloten onder druk te houden.

Ab initio's en T&C's van de huidige piloten zijn twee totaal verschillende punten. AI's accepteren heel veel (eigen TR betalen, geen of weinig salaris etc)

De T&C's van de captains staan ook onderdruk bij RYR maar dat heeft niets met de instroom te maken. Dit is standaard MOL gedrag. Echter omdat ze niet genoeg captains hebben, er steeds meer captains vertrekken en captains die genoeg van de T&C uitkleding hebben zal hier binnenkort toch verandering in komen... De meest seniore piloten vliegen nu ook al in over tijd en dat kan je even volhouden maar niet maanden... :eek:

HP:
Het is bij Ryan behoorlijk recht door zee lijkt me zo. Take it or leave it idee.

Is meer "take it or leave it and we reserve the right to change the rules as we want to..." :rolleyes:
 
Tja das ook weer waar, 1 vacature is al genoeg (voor jezelf dan), diegenen met de langste adem, meeste creativiteit, grootste bankrekening, meeste doorzetting, meeste schijtmazzel in mijn geval en ik ben er nog lang niet, vinden die ene baan het eerst. Sommigen vinden hem nooit.

Als je vooraf had geweten had je het dan gedaan of had je met die vernuftigheid waarmee je als CEO van je eigenikke BV die ene baan gekregen heb en met veel creativiteit tusen alle faillissementen door je gezin heb kunnen onderhouden niet allang elders veel meer poen kunnen verdienen of succesvol kunnen zijn? Wow lange bijzin..Tja, goeie vraag, maar je kan alleen nog maar vooruit kijken, jammergenoeg moet iedereen na zijn opleiding veel harder knokken dan dat hij/zij ooit gedacht had, dat is nou eenmaal de realiteit. Het incashen komt altijd later, als je met 1500uur MPA als Sim instructor 500euro voor een dagdeel vangt, zulk soort grappen.

Ryanair is dan misschien wel voor sommigen de enige kans op een break, als je die naast je neer legt omdat je het idee van poen neerleggen voor een beter leven (als piloot dan) niet deelt, dan had je maar nooit moeten beginnen aan je vliegopleiding.
Achteraf jezelf te goed vinden voor zo'n "investering" is op zich denk ik naief te noemen. 2jaar vliegen bij Ryanair en je lacht met 1000-1500uur 737 overal om denk ik, trans ain't going anywhere..my opinion. Succes everyone.

M.
 
Last edited:
first_solo said:
Niet alleen een nieuwe bestelling maar ook nog eens een nieuwe livery...not bad :


Is niet een geheel nieuwe levering waar alle (nieuwe) kisten in gespoten worden maar een logojet zoals we ook o.a. de killkenny 737-200 kennen...
 
Even wat side info : dit is geen nieuwe kist ! Sterker nog, het is de derde -800 van ryanair, een jaartje of 4 oud.
 
@ Bounty 53,

Klopt het dat FR een tekort aan piloten heeft en daardoor zelfs vluchten moet cancellen?
 
Ryanair heeft momenteel ongeveer 70 vliegers te weinig en dat aantal loopt snel op. Eigen kisten staan aan de grond, terwijl kisten van oa Monarch worden ingehuurd. Ook zijn er eind vorige maand een aantal vluchten gecancelled. Dat is waarschijnlijk aan het einde van deze week weer nodig. Verder zijn er zoals ik ergens anders op het board al had gemeld voor de afgelopen maand een groot aantal captains van andere maatschappijen ingehuurd voor een periode van zes weken tegen extreem hoge salarissen. Dat heeft erg veel geld gekost. Lees ook mijn commentaar op de vorige pagina. Solliciteer dus allen.
 
SvG said:
@ Bounty 53,

Klopt het dat FR een tekort aan piloten heeft en daardoor zelfs vluchten moet cancellen?

Klopt maar.... even voor de duidelijkheid.....maar ik kan het verkeerd hebben : dit ging om april !

zoals je misschien weet hebben wij niet te maken met een rolling 900 maar een 900 uur limiet van 1 apr tot 1 apr. Het is planningtechnisch niet helemaal lekker gegaan (of een tekort, tís maar hoe je 't bekijkt) en daarom waren veel capt's op 900 begin maart. Conclusie, wetleasen en tijdelijke capts aannemen... zie ook post van Overload.

Zoals het er nu naar uitziet....opgelost....athans,...voorlopig ;)

Volgend jaar : zelfde shit !! heb het nu 3 jaar gezien, een wijze les is het nooit, gebeurt elk jaar weer !
 
Dat dacht ik dus ook, maar hoorde gister van Crew control dat ze nog steeds te korten hebben omdat veel mensen out of check zijn. De laatste weken zijn de Sims namelijk alleen voor opleidingen en niet voor profchecks gebruikt. Ze hebben daarom de komende maand nog steeds te kort en huren mensen in. En ja ze hebben ook FO's nodig het komende jaar. Niet alleen Captains, hoewel die momenteel voorrang hebben.
 
Hoe zit het met de aannames qua lowtimers? Gaat dat op het moment nog een beetje door, of komen alleen rated mensen/ mensen met uurtjes binnen?
 
Weet ik eigelijk niet, ik heb niet zoveel meer met het training departement te maken momenteel. Ik zie wel veel Lowtimers, maar weet niet of daar momenteel ook Nederlanders bij zitten. Ik sprak laatst wel een low time KLS-er, maar dat kan een uitzondering geweest zijn (misschien is hij wel op het board aanwezig?). Weet wel dat ze in de toekomst zeker weer lowtimers uit Nederland gaan aannemen. Ook is het niet zo dat het altijd NLS-ers zijn. Ik denk dat slechts ongeveer de helft van de Nederlanders NLS heeft. De rest niet. Misschien weet CAE in Hoofddorp meer?
 
Er zijn lowtimers uit oa Duitsland, Zweden, Italie en Nederland. De Low-time Nederlanders zijn zoals ik al zei niet allemaal NLS-ers.
 
Back
Top