Ryanair secundaire voorwaarden?

Tsja, veel lege opmerkingen. Mensen die overstappen van andere bedrijven (welke??). Vrienden van captains die spijt hebben omdat ze naar andere bedrijven (welke??) zijn toegegaan. Het zal allemaal wel.....

Ik kan me idd voorstellen dat een vlieger bij bedrijf X in het zuiden van de uk die zijn familie in schotland heeft wonen het op een gegeven moment prettig vind om meer thuis te zijn en daarom de overstap waagt naar een schotse FR base. Tuurlijk. Die gevallen kwam ik in mijn Easy tijd ook tegen. Het gaat er bij mij echter niet in dat er significante aantallen (lees: meer dan een enkeling) KLM'ers/ BA'ers etc. overstappen ( op pensionado's na uiteraard)

Idd pensioen is ook poen.
 
@ Kermit

Namen toevoegen bij deze threat heeft weinig zin.
Als je denkt dat ik deze verhalen uit mijn duim zuig of dat captain's dat doen.
Prima, I don't care! Dat mensen spijt hebben en terug komen voor de reden die jij geeft is een feit. Dus draait het niet om poen zoals jij zegt!
Je spreekt jezelf een beetje tegen.....
 
Nee hoor ik heb het over enkele gevallen waar het misschien voor werkt.

W.b.t. de poen dat komt niet van mij. Jullie blazen zelf hoog van de toren over het meer dan riante salaris van FR. Daar zijn jullie zelf debet aan. De overige zogenaamd goede voorwaarden komen relatief weinig naar voren....
 
Ik ben niet off topic gegaan, dat weet je ook best. Cousin Avi begon om een of andere reden over Ryanair in een Trans topic. Hij beweerde dingen die niet waar zijn en die heb ik rehct gezet omdat hier veel mensen komen die informatie zoeken.

T&C staan in een andere thread. De zoekfunctie is je vriend.

Ik ziek overigens niet, daar hebben mensen niets aan, jij bent degene die ziekt om een reactie uit te lokken en duidelijk gefrustreerd raakt nu dit niet lukt. Ik corrigeer alleen als er onzin wordt gepost en ik probeer Trollen op het rechte spoor te krijgen.

I will rephrase: als jij niet gereageerd had, was er nooit offtopic gegaan! Bovendien heb ik diana al aangeboden mijn posts in het trans gedeelte te verwijderen.

Ik kan die T&C's niet vinden sorry. Dus als je zo vriendelijk zou willen zijn om de huidige T&C's te posten zou dat erg vriendelijk zijn.

BTW het trollen grapje heeft lang genoeg geduurd, ondertussen verziek je dit topic er goed mee...
Moet ik toegeven dat ik op de kast zit voor je ermee stopt ofzo?

@Strut jouw verhaal begrijp ik wel. Ik begreep het verhaal van JC niet! lezen is ook een kunst.

Dat er mensen overstappen van en naar ryanair zal me allemaal worst wezen. Ik gun iedereen een baan. Ik heb gewoon het idee dat het hele verhaal nooit verteld wordt.
 
Ik weet helemaal niets van Ryanair en zoals jullie weten is lezen niet mijn sterkste kant :)grijns:), maar ik vraag me dan toch af hoe dat zit met dat Brookfield contract. M.i zitten er nogal een heleboel nadelen aan. Ok, je krijgt goeie poen, maar je moet er toch belasting over betalen. Verder snap ik het ook niet helemaal met vakanties, krijg je dan helemaal niets!?. M.a.w je moet elke maand een bedrag opschuiven om van een welverdiende vakantie te genieten ?! Ok, dit kan opzich nog wel. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met medische ingrepen of als vrouw zijnde dat je zwanger bent ? Ik heb paar maanden geleden hevige oorontsteking gehad en was toch wel ruim 2 maanden uit de rotatie. Betekent dit dan volgens een Brookfield contract dat je twee maanden lang naar je geld kunt fluiten ?! Dit is in ieder geval wat ik ervan begrijp, maar als dit zo is, vind ik dat gewoon schandalig. Misschien wat meer duidelijkheid erover ???
 
Als je begint als FO:

STG 2150,- Netto
STG 19.2 Netto per block hour
STG 2500 voor medical en Uniform
STG 2500 in je pensioen en dan kan je daarbij een pensioen plan kiezen, weet zo de opties niet want ik heb de lijst hier niet maar denk niet dat je meteen het final salary pension in kan als nieuwe FO, er zijn iets van 8 pensioen opties geloof ik.
Weet niet hoeveel share options je momenteel krijgt, ik geloof iets van €66000 over een periode van 5 jaar als FO, maar dat scheme loopt af.
191 dagen vrij per jaar.
5-4 roster.
(dus als je steeds een blok van 5 dagen vrij neemt, ben je 13 dagen vrij, dus kan je zo'n 78 vakantiedagen per jaar nemen (6 x 13 dagen))
Vergeet niet dat je maar een jaar of drie FO bent. We hebben dit voorjaar het salaris voor FO's naar beneden gedaan ten gunste van het captains salaris. Of dat een goede zaak is betwijfel ik, maar op de lange termijn is het voor iedereen beter omdat je langer captain bent dan FO.

@Julien, dat klopt. Dat is het nadeel van contract werk. Je hebt echter ook meer vrijheid. Er zijn een heel aantal mensen die bijvoorbeeld zes maanden op, zes maanden af werken etc. Voor mij is het echter een reden om Brookfield niet te overwegen. Aan de andere kant kan een BRK TRE bijvoorbeeld ruim €20000 per maand verdienen, terwijl een Ryr TRE dat niet zal halen.

Overigens kost een BRK piloot het bedrijf meer geld dan een vaste Ryr piloot. De enige reden dat het gedaan wordt is de enorme flexibiliteit die het geeft. Het aantal BRK vliegers is gelimiteerd door de wetgeving (en streng gecontrolleerd door de IAA).
 
@ julien en de rest..


Als je langer dan drie dagen ziek bent kom je in aanmerking voor ''sick pay"
Net even gechecked...
 
Oh ja, dat klopt inderdaad, dat is een wettelijk iets dat ze ingevoerd hebben. Verschil is alleen dat je op Ryr contract die drie dagen wel krijgt en op BRK niet.
 
Je moet het zien alsof je ondernemer bent: je moet je dus voor ziektekosten verzekeren. Je mag/ moet 1 maand vrij nemen, daarnaast 11 dagen. Dit is idd ontbetaald, maar aangezien je max 900 uur per jaar mag vliegen is dit eigenlijk een "safeguard" tegen het overschreiden hiervan. Mits je de rest van het jaar genoeg vliegt "kost" het je niets.
Let wel: 5 dagen werken en dan 4 dagen vrij. Da's 185 vrije dagen op jaarbasis.
"Gewone" nederlander heeft er 121.

Flash, ik bedoel dat omdat ik nu GEEN trainingscontract heb (i.t.t tot wat Strut zegt) ga ik na afoop van mijn LT geen ander contrat krijgen, wat dus inhoudt dat ik ook geen keuze ga krijgen FR of BRK. Of ik kan niet lezen (best mogelijk). ER staat:
This is an agreement for a period of five (5) years.

Het schijnt dat dit gewijzigd is toen ook de vergoeding tijdens LT is aangepast.

Ben best bereid om mijn contract hier te linken, maar
1) ik heb geen idee of BRK hier echt blij mee zal zijn.
2) weet niet hoe. Copy/paste kan wel, maar 15 pagina's...

Trouwens, over het betalen als je naar FR wilt:
Changing of employment status.
If the pilot takes up direct employment by Ryanair, then a fee of €2,500 will be due from the pilot to the Contractor where the Contractor sourced and placed the pilot as a pool member. Where the pilot was nominated by Ryanair as a pool member, no fee will apply in this instance.
Ik ga er van uit dat FR me "nominated" heeft, dus dan zou ik BRK niets hoeven betalen. Ben nl niet zelf door BRK benaderd, noch heb ik hen benaderd.

Oh Oh, ik wordt toch niet een FR positivo ;)
Hoe was het ok al weer? Opscheppen tegen je vrienden, klagen tegen je collega's?
 
Bedankt voor de antwoorden. Zijn deze bedragen erg anders in euros? en is dit voor een FO of SFO? (waar ligt de grens eigenlijk by FR tussen FO en SFO?)
 
In Euros was het altijd een stuk slechter, maar door de zakkende pond/stijgende Euro, wordt de Euro steeds interssanter. Alle BRK bedragen zijn in Euro. Heb geen idee wat de Ryr Euro contracten zijn.

Bedragen zijn voor direct entry FO met 1500 Hrs.

@Onassis, ik dacht dat het nu gewoon op datum ging en de 1 April regel was verdwenen? (onder de nieuwe paydeal?)
 
Het gaat er bij mij echter niet in dat er significante aantallen (lees: meer dan een enkeling) KLM'ers/ BA'ers etc. overstappen ( op pensionado's na uiteraard)
Ach, er zijn ook zat mensen die over (willen) stappen van RYR naar bijv. de KLM, of niet, Overload? ;)
 
Overload: Je hebt gelijk. sterker nog, de functie SFO is komen te vervallen
 
De pond staat inmiddels op 1,08 EUR..dat betekend ruim 2500 EUR netto inleveren op een capt salaris (RYR contract) tov 2 jaar geleden..
RYR promoot zichzelf altijd als de best betalende werkgever, maw, gaat MOL de UK contracten compenseren?
 
:dozey:
De pond staat inmiddels op 1,08 EUR..dat betekend ruim 2500 EUR netto inleveren op een capt salaris (RYR contract) tov 2 jaar geleden..
RYR promoot zichzelf altijd als de best betalende werkgever, maw, gaat MOL de UK contracten compenseren?
waarom zou hij dat doen? Je kunt zeggen wat je wil over MOL, maar hij blijft een goede zakenman en zelfs ik zie dat dat onnodig is. Als het niet genoeg is, dan ga je toch? plek zat bij andere maatschappijen.... uhhh, toch?
 
Last edited:
Ook bij FR moet de broekriem aangehaald worden volgen LN:

Ryanair-piloten stemmen in met bevriezing salaris

18-03-2009

DUBLIN - Piloten van de Ierse low cost carrier Ryanair hebben ingestemd met de bevriezing van hun salaris gedurende een periode van twaalf maanden. Voor hetzelfde loon moeten de vliegers wel meer uren gaan werken. Dat heeft Ryanair laten weten. De luchtvaartmaatschappij wilde aanvankelijk de salarissen met het oog op de economische terugval met tien procent verlagen.

Na intensieve onderhandelingen met de piloten van 31 Ryanair-bases in heel Europa hebben de vliegers uiteindelijk in overgrote meerderheid gestemd vóór het bevriezen van de salarissen en een verhoging van de productiviteit. Op deze manier kan een loonsverlaging worden voorkomen.

Door de economische crisis heeft Ryanair in twee achtereenvolgende kwartalen verlies geleden. De maatschappij heeft hierop aangekondigd de broekriem aan te trekken. Het komend jaar wil Ryanair de operationele kosten met vijf procent verlagen.
 
Hmmmm, klinkt als propaganda want ik weet van niks. Meer dan wat we nu vliegen kan ook niet, dus harder gaan werken zit er niet in. Het klinkt een beetje als dat verhaal een poosje terug dat ze zogenaamd mensen in DUB hadden ontslagen, terwijl het toen om check in staff van een handling agent bleek te gaan.
Het enige wat we hebben afgesproken is dat wanneer de company een Q4 verlies heeft, het personeel niet z'n 3% verhoging krijgt, maar pas volgend jaar. Ik denk dat ze daar op doelen misschien. Ben benieuwd.
 
Back
Top