Ryanair secundaire voorwaarden?

Flash2002

New member
Ik zal eerst maar even de posts plaatsen waarover het gaat:

Originally Posted by Flash2002

Quote:
Originally Posted by Overload
Bij Ryanair betaal je niet voor sim checks, medicals, pensioen etc. Geen onzin posten. Probeer het on-topic te houden of begin een andere thread. Er is al een alles wat slecht is aan Ryanair thread. Misschien kan je daar je ei kwijt?

Luister naar wat B767-300ER zegt, dit gaat over Trans.

Daarentegen wordt er niemand by Ryanair aangenomen. (wel bij brookfield)

Dus al jouw mooie secundaire voorwaarden kun je wel aan de kant schuiven. Hoeveel procent van de piloten zit er bij jullie ondertussen op een brookfield ontract? 50 ofzo???

Trouwens meen me te herinneren dat dat mooie ryanair pensioen er alleen is voor mensen die voor een bepaalde tijd zijn aangenomen. (volgens mij heb je dat ooit zelf toegegeven in de tijd van het alles wat slecht is aan overload topic)


Jammer dat de rechter de staking verboden heeft!
 
Last edited:
Mijn trollen post:

Quote:
Originally Posted by gelderen
Ik vlieg niet bij Ryanair maar waarom altijd het Ryanair gebash?

Je hebt m.i. een keuze. Geen zekerheid, geen pensioen en secundaire voorwaarden maar een hoog salaris wat met wat creativiteit nog verder op te schroeven is. OF minder salaris en wel de sec. voorwaarden. Ieder zijn keuze en daar is niets mis mee. Ryanair is in europa een van de meest (zo niet DE) meest succesvolle airline en dat is ook wat waard en geniet op zijn minst respect. Veel mensen halen alles door elkaar,contracten,voorwaarden etc etc. Als het je niet zint solliciteer je toch niet... Makkelijk zat.

Overload en Onasis proberen keer op keerde zaak te verdedigen (tegen al het gebash in) en leveren daarnaast ook nog eens een positieve en informatieve bijdrage aan het forum. Ik hoop dat ze dat blijven doen maar door dit soort posts wordt het ze wel moeilijk gemaakt.

Wat is precies de bash in mijn post? (de 50 procent brookfield?)

Als jij op dit moment bij Ryanair solliciteert. Wordt je bij brookfield aangenomen.
Dus alle mooie secundaire voorwaarden waar overload het over heeft zijn helemaal niet toegangkelijk.

Daarnaast betwijfel ik of deze ooit nog toegangkelijk worden.

Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen FR. Maar het ophemelen van de secundaire voorwaarden van FR gaat erg ver als je in aanmerking neemt dat deze gewoon niet bereikbaar zijn voor newjoiners.

Ik accepteer graag dat Onassis en Overload op het juiste moment bij ryainair zijn gaan werken en zeer goede secundaire voorwaarden hebben. Ik zou alleen graag eens zien dat zij er ook bij vertellen dat de meeste mensen die nu bij ryanair gaan werken deze secundaire voorwaarden nooit zullen krijgen.
Daarentegen als Overload of Onassis mij kan garanderen dat ik op een ryanair contract kan komen werken met final salary pension, dan zal ik er eens over denken. (Misschien kan ik dan de op twee na best betaalde airworker worden)

anyhow

Back to topic:
Zijn trans en de vnv alweer rond de tafel gaan zitten. Ik zie het toch niet echt gebeuren dat ze er nu wel uitkomen.
 
Onassis die mij een beetje gelijk geeft:

Hmm..verdien goed, maar nooit genoeg
Ach, dat soort zaken moet je maar aan Overload vragen. Je hebt wel gelijk dat ze 3 jaar lang alleen maar BRK contracten hebben aangeboden (wat overigens helemaal niet verkeerd is, want je krijgt goeie poen...als je werkt...niet werken, geen knaken), maar idd RYR contracten worden slechts sporadisch aangeboden. En zelfs ik snap de mechaniek daarachter niet.

Steak heeft PM

Good luck with the fight
 
Nou Overload waarom praat ik onzin? Ga je me een FR contract aanbieden???? Final salary pension makes my heart beat faster...

Zullen we dat vervelende trollen gedoe maar vergeten ;-) Maakt het er allemaal niet plezieriger op. Bovendien heb ik geen zin in zo'n discussie.

BTW Diana ik heb er geen moeite mee als je mijn posts uit het trans topic verwijdert....
 
Last edited:
Lees mijn comments in een eerdere thread, daar staat alles in, dus je weet best hoe het zit.

Don't feed the troll
.
 
Zwak hoor...

Dan geloof ik Onassis wel, de laatste 3 jaar zijn er alleen maar mensen op Brookfield aangenomen.

Dus al die mooie verhalen over secundaire voorwaarden van je zijn praktisch onbereikbaar!

Geen antwoord geven is ook een antwoord. Bedankt overload!
 
De laatste drie jaar zijn er niet alleen maar Brookfield mensen aangenomen. Dat kan wettelijk gezien niet eens. Brookfield mensen kunnen ook gewoon overstappen naar een Ryanair contract.
Dit is echter allemaal al eerder besproken en dat weet jij ook. het doel van jou post is dan ook niet een verzoek om informatie maar (zoals een echte trol) onrust zaaien en reacties uitlokken. Dat vind ik erg jammer aangezien veel mensen hier voor een echte discussie (zoals in de Trans thread) of voor informatie komen. Mensen zoals jij horen hier dan ook niet thuis, want je draagt niets bij op deze manier. Als je graag bij ons wilt komen werken en denkt dat je de selectie aankunt, mag je me altijd PM-en, dan kan ik zien wat ik kan doen. Veel mensen doen dat en er zitten hier heel wat mensen die ik op die manier geholpen heb of nog bezig ben te helpen.
 
Sorry hoor maar dat heb ik gemist..... Vind jouw posts over het algemeen dan ook niet zo duidelijk.

Dat ryr de laatste 3 jaar alleen mensen op BRK hebben aangenomen heb ik van Onassis. Zie quote hierboven!

Na hoeveel tijd kan iemand van een BRK contract naar een FR contract?
Waarom worden mensen dan in eerste instantie een BRK contract aangeboden, zelfs als ze liever een FR contract hebben? Ja ik ken 3 mensen (dit jaar gestart) die geen FR contract konden krijgen.....

Onrust zaaien, waar heb je het over. Ik slaap er geen nacht minder om. Jij ook niet denk ik. Ik wil gewoon weten waarom dat mooie FR contract/pensioen niet voor iedereen beschikbaar is.
Persoonlijk zou ik nooit voor FR op een BRK contract willen werken. FR contract met final salary pension, zou ik over nadenken.

However op het moment heb ik het prima bij easy naar mijn zin.
 
Vergeet het maar Flash, het heeft geen zin. Overload leeft in zijn eigen RYR wereld en heeft alle realiteitszin verloren. Het is alleen jammer dat sommigen in zijn praatjes blijven geloven. Het toppunt blijft natuurlijk dat hij ooit een topic over zichtzelf is begonnen..Hoogmoed komt voor de val!
 
Kijk uit met wat je zegt 180backtrack, straks beschuldigt ie me nog dat ik al mijn trollenvriendjes heb uitgenodigd. ;-)

Hoe dan ook:

Overload zou je misschien de details van het standaard ryanair contract zoals dat op dit moment wordt aangeboden met ons willen delen? (salaris en secundaire voorwaarden)

http://www.ryanair.com/site/EN/about.php?page=Jobs&sec=careers&ref=app_benefits deze website zegt niet veel (up to???) en heeft het ook niet over pensioen.
 
Je kan wel naar BRK over tzt, maar een hoop willen dat ook weer niet...gewend aan teveel poen, leef vandaag, betaal morgen.
Echter moet je je uit BRK kopen (geloof dat t 2500 pond is), en daar blijven de meesten achter hangen.
Het is helemaal zo gek nog niet, commercieel gezien dan: niet werken, geen poen.
Uren maken ze overigens wel: ongeveer 90-100u per maand, terwijl dat voor een RYR vast-contract ongeveer 75u is.
Die 75u is dan wel steady het hele jaar door zodat je uiteindelijk op 900u uitkomt.
BRK gasten daarintegen vliegen nu weliswaar de spreekwoordelijke ballen uit hun broek (ook de dames), om vervolgens stil te zitten in de rustige tijden (november-maart).
Door het jaar heen kan bijna geen vrije dag gepland worden, maar moet je ineens opnemen (of in 2 keer)....dus 2x1 maand of 1x2 maanden vrij.....ontbetaald
Dus de doekoe die je in dat jaar meer verdiend hebt, moet zeker 1/6 (of 2/12 t is maar hoe je t ziet) van opzij gezet worden om de vrije maanden van door te kunnen komen.

Dus 2500 ballen lappen voor een rustiger en steady levensstijl is het wel waard, maar zoals gezegd moet je dan wel een lange-termijn planner zijn.

Diana: gefeliciteerd met je 24e, ik heb een hertegewei op mn nachtkastje en denk aan je
 
Hallo,
Ik ben onlangs aangenomen bij Ryanair en ik kreeg wel de keus tussen een brookfield en ryanair contract. Of die keus standaard is weet ik niet. Het Brookfield contract heeft een paar financiele voordenlen (zoals een belastingvrij salaris).. Dat zou een reden kunnen zijn waarom het gros voor brookfield kiest.
 
Supersabre,

Zoals vaker gezegd, een belastingvrij salaris bestaat niet!

Dat moet je op een BRK salaris zelf regelen, als je dat niet doet pleeg je fraude!
 
Hallo,
Ik ben onlangs aangenomen bij Ryanair en ik kreeg wel de keus tussen een brookfield en ryanair contract. Of die keus standaard is weet ik niet.


Ja dat is standaard. Geloof niet wat je op PPrune leest. In de eerst paar jaar is Brookfield denk ik iets gunstiger. Zal mn buurman even vragen wat hij in jaar een verdient heeft. Ik dacht iets van 70k.
 
Dat is standaard?
Waarom hebben de 3 jongens die ik ken dit dan niet aangeboden gekregen? Ze gaan daar echt niet over liegen.

Ik heb tijdens hun training vaak genoeg gevraagd of ze op ryanair contract konden. Antwoord was telkens dat ze dat niet verwachten aangezien iedereen voor hun BRK had gekregen.

Is iedereen buiten FR dan gek? Waarom vertellen ryanair piloten zelf deze verhalen? Willen jullie zelf zo graag dat Ryanair een slechte naam heeft?

Ik snap werkelijk geen moer hier van.
 
Heb GEEN RYR contract aangeboeden gekregen. 1 maand geleden getekend.
9 man in onze groep: 0 RYR aangeboden gekregen....

Maar goed, ik zou het niet weten wat ik zou kiezen. Heb niet al te veel info over RYR contract. Grootste voordeel voor mij zou zijn
- zekerheid (werk, uren per jaar)
- mogelijkheid tot vrij vragen (kan nu wel 11 dagen per jaar maar da's niet veel. Was 60 gewend ;))

Brookfield klinkt heel veel, maar trek alle kosten er af en er blijft een zeer aantekklijk salaris over, maar minder dan de helft van wat het in 1e instantie klinkt.
 
Dat is standaard?
Waarom hebben de 3 jongens die ik ken dit dan niet aangeboden gekregen? Ze gaan daar echt niet over liegen.

Dat hangt helemaal van de tijd van het jaar af...teveel nu, betekent geen aanbod nu...dusss.


@Super Sabre: Je bent zelf verantwoordelijk voor je afdrachten. Als contractor (lees: freelancer!) krijg je je bruto salaris als netto. Als je het niet ergens afdraagt, ben je sowieso schuldig aan belastingontduiking, maar heb je ook geen basis ziektekostenverzekering.
t is maar dat je t weet
 
Back
Top