Ryanair secundaire voorwaarden?

Maar dan is het dus iig niet standaard dat je de keus hebt Onassis.

Dat irriteert me dus zo, je krijgt altijd maar het halve (positieve) verhaal te horen.

Bedankt voor je bijdrage JC. Helaas dat jij ook niet weet hoe het huidige ryanair aanbod eruit ziet.
 
@JC. Als je een Brookfield aangeboden krijgt, betekent dat, dat er op dat moment ergens Brookfield mensen nodig zijn. Wil je echter graag Ryanair, dan heb je die keuze. Je moet dan alleen wel misschien een paar weken ofzo wachten. Soms is het andersom. De meeste mensen prefereren een BRK contract echter in het begin. Nadeel is dan voornameijk dat je geen pensioen ect krijgt (wat ik persoonlijk belangrijker vind dan salaris).
Het BRK salaris is geloof ik geheel of gedeeltelijk belastingvrij als je zelf een bedrijf begint. Dat is volstrekt legaal en wordt door veel mensen gedaan.
 
Voorheen was het zo dat als je begint een Ryanair trainingscontract krijgt. Daarin staat dat na het positief halen van je Line-training je een permanent contract aangeboden krijgt. Dat kan een een Ryanair of een Brookfield zijn.. Echter is het voornamelijk een Brookfield. Je kan aangeven dat je op een RYR wilt. Maar zo als Overload al heeft gezegd hanteert RYR een percentage verschil in contracten.
Dus als je Brookfield krijgt en RYR wilt. Vlieg je door op je trainings contract.

@ onassis


Als je door RYR aangenomen bent hoef je jezelf niet uit te kopen.
Alleen vliegers die via BRK zijn binnen gekomen.. (staat in het contract)

@ overload

Er is helemaal niks belastingvrij m.b.t BRK. Je moet ergens volgens de regels van de wet belasting betalen. Als je een bedrijf hebt moet je omzet belasting betalen. Hoe dan ook BETALEN!! Dat er manieren zijn om minder te betalen dat klopt.. Of Belasting terug vorderen kan ook (met bedrijf). Maar dan moet je wel eerst BTW betalen. Sommige manieren zijn niet zo heel legaal.
 
Last edited:
Het is helemaal zo gek nog niet, commercieel gezien dan: niet werken, geen poen.
Uren maken ze overigens wel: ongeveer 90-100u per maand, terwijl dat voor een RYR vast-contract ongeveer 75u is.
Die 75u is dan wel steady het hele jaar door zodat je uiteindelijk op 900u uitkomt.
BRK gasten daarintegen vliegen nu weliswaar de spreekwoordelijke ballen uit hun broek (ook de dames), om vervolgens stil te zitten in de rustige tijden (november-maart).
Door het jaar heen kan bijna geen vrije dag gepland worden, maar moet je ineens opnemen (of in 2 keer)....dus 2x1 maand of 1x2 maanden vrij.....ontbetaald

Over secundaire voorwaarden van Ryan. Ik had een collega bij Ryan (STN based) die af en toe een paar dagen op een outstation (wel binnen de UK) werd gescheduled. Die heb ik dus een paar keer in huis gehad, omdat er geen hotel werd geregeld, daar kreeg hij ook geen vergoeding voor. Zelfs zijn auto parkeren ging volgens het welbekende 'tailgaten' op de staff parking van het vliegveld.

Is het ook zo dat BRK mensen elk jaar iets minder gaan verdienen, m.a.w. pay per hour met het jaar achteruit gaat? Of zijn dit de welbekende pprune fabels :blabla:?

Grtz!
 
Over secundaire voorwaarden van Ryan. Ik had een collega bij Ryan (STN based) die af en toe een paar dagen op een outstation (wel binnen de UK) werd gescheduled. Die heb ik dus een paar keer in huis gehad, omdat er geen hotel werd geregeld, daar kreeg hij ook geen vergoeding voor. Zelfs zijn auto parkeren ging volgens het welbekende 'tailgaten' op de staff parking van het vliegveld.

Is het ook zo dat BRK mensen elk jaar iets minder gaan verdienen, m.a.w. pay per hour met het jaar achteruit gaat? Of zijn dit de welbekende pprune fabels :blabla:?

Grtz!

Via BRK ben je 80% based en 20% out of base. Als je out of base bent krijg je 20 euro extra als vergoeding. Moet idd zelf Hotel regelen...

Laatste twee jaar heb ik geen verlagingen gehoord..
Please correct me if im wrong..
 
@strut. Goed verhaal. BRK onlangs een forse verhoging gekregen. In een andere thread staat daar het een en ander over. De buurman zit in BHD, maar als hij terug is zal ik vragen wat hij verdient en hoe hij het met de belasting en zijn bedrijf heeft geregeld.
 
fuck, heb in het verkeerde topic gepost

Ook ik ken drie nieuwbees bij RYR en allemaal op Brookfield contract, niemand kreeg een RYR cointract.

@Overload,

wilde uit dit topic blijven maar<

Je bent lid van 3 vakbonden, waarom??
Nu schiet je jezelf in de voet met al je positieve comments over RYR.
Dit geeft aan dat jij denkt al deze vakbonden nodig te hebben!!

zorg gewoon dat het op de rails komt bij RYR, samen met een 1 vakbond. welke dat ook moge zijn.

Ik begrijp dat JIJ het naar je zin hebt bij RYR, maar geloof me, en dit klinkt misschien raar voor je, er zijn echt heel wat betere werkgevers. mischien niet met nagelnieuwe 737s, maar zeker op personeel gebied.
En wees eens een keer niet zo extreem positief over RYR, ik ken redelijk wat mensen daar in alle rangen en standen en willen bijna allemaal weg.. en diegene die willen blijven zijn "golden handcuffed" en willen capt. blijven. hun keuze.

Het zou mooi zijn als jij eens bij iemand anders in de keuken kon kijken om te zien hoe het bij ander grote mijen er aan toe gaat.
Bounty53 is zo iemand, die heeft ook goed gezien dat er meer is na RYR. leuk om ervaring op te doen en dan TJUSSSS

K
PS SInds je altijd wat minder reageert op kritiek op RYR
KLIKO IS EEN TRRRRROOOOOOOLLLLLLLL
 
Supersabre,

Zoals vaker gezegd, een belastingvrij salaris bestaat niet!

Dat moet je op een BRK salaris zelf regelen, als je dat niet doet pleeg je fraude!

Klopt, maar ik bedoelde eigelijk dat ik via brookfield word verloond in Nederland, waar ik nog zeker een jaar kan profiteren van mijn persoonsgebonden aftrek (negatief inkomen), dat voordeel heb je via een ryanair contract dus niet.
 
Zelf bedrijf starten?

Zelf bedrijf starten?

Je kunt bij mijn weten zelf geen bedrijf starten onder NL wet.
Je moet:
A) 3 werkgevers hebben. Is nog wel te doen
B) eigen baas zijn. Ik kan 1 keer tegen MOL zeggen dat ik morgen ff vrij neem, maar dan heb ik gelijk erg lang vrij. Heb dit uit laten zoeken door notaris, je krijgt dus GEEN "VAR" verklaring van de bel. dienst

Als dit iemand WEL gelukt is: PLEASE let me know! Als iemand dit in het buitenland gedaan heeft: waar, en hoe? Heb je je bedrijf dan al voor/tijdens je LT opgezet?

De titel van het pdf document van mijn contract vermeld wel training, maar in mijn contract vind ik hier niets van terug. Het lijkt een "gewoon" contract, waar voor de linetraining andere bedragen worden genoemd. Dit schijnt dus ook een veranderingte zijn toen de bedragen omhoog gegaan zijn.
Dit betekent dus dat ik niet de keuze zal krijgen RYR/BRK, omdat ik domweg geen aanbod zal krijgen.

Of ik er om kan vragen? who knows?

Disclaimer: deze info geldt op 29-08-2008 13:44Z. Bij RYR kan het ieder uur veranderen!
 
De titel van het pdf document van mijn contract vermeld wel training, maar in mijn contract vind ik hier niets van terug. Het lijkt een "gewoon" contract, waar voor de linetraining andere bedragen worden genoemd. Dit schijnt dus ook een veranderingte zijn toen de bedragen omhoog gegaan zijn.
Dit betekent dus dat ik niet de keuze zal krijgen RYR/BRK, omdat ik domweg geen aanbod zal krijgen.

Of ik er om kan vragen? who knows?

Ik snap de conclusie van je verhaal niete helemaal JC.
Omdat je nu een normaal FR (trainings)contract heb met lagere bedragen, krijg je geen keus tussen BRK/RYR contract???
 
wilde uit dit topic blijven maar<

Je bent lid van 3 vakbonden, waarom??
Nu schiet je jezelf in de voet met al je positieve comments over RYR.
Dit geeft aan dat jij denkt al deze vakbonden nodig te hebben!!

zorg gewoon dat het op de rails komt bij RYR, samen met een 1 vakbond. welke dat ook moge zijn.

PS SInds je altijd wat minder reageert op kritiek op RYR
KLIKO IS EEN TRRRRROOOOOOOLLLLLLLL

Nee, jij bent geen Trol, want jij post dit in een topic wat hier over gaat. Sommige andere mensen waren bewust bezig een topic over Transavia te verzieken, dat is erg triest. De starter van dit topic deed dat overduidelijk om te zieken en dat hoort niet op dit forum thuis. Ga dan naar Pprune ofzo.

Ik ben zoals ik hier al vaak gepost heb, al jaren bezig om een vakbond bij Ryanair binnen te krijgen. Dat willen de vliegers echter niet omdat ze denken dan slechter af te zullen zijn. Er is meerdere keren tegen gestemt. De vlieger onderhandelen echter liever rechtstreeks.

Ik heb jaren bij een andere maatschappij gewerkt, dus ik weet hoe het er bij anderen aan toe gaat. Ik denk echter dat het moeilijk zal zijn om een beter werkgever te vinden op dit moment en mijn collega's denken dat ook want het verloop is nog nooit zo laag geweest als nu. Om een of andere reden blijft het voor buitenstaanders moeilijk te bevatten dat mensen bij de KLM (bijvoorbeeld) worden aangenomen en besluiten toch hier te blijven... Ik heb Bounty al een poosje niet gesproken maar ik heb hier twee weken geleden nog iemand op de koffie gehad die nu toch erg graag terug wil komen. Het hangt er maar net vanaf wat je belangrijk vindt in een werkgever.
 
Op dit moment ben jij in alle topics waar je komt aan het zieken Overload....
BTW als jij niet in eerste instantie off topic was gegaan had ik ook nooit in het trans topic kunnen reageren.

BTW je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag, wat de huidige T&C's van een ryanair contract zijn. Dus als ik op dit moment als FO met ATPL bij Ryanair aangenomen wordt.

Jullie website geeft er weinig info, een salaris up to heb ik niets aan en er staat ook niets over pensioen
 
wake up call.

de reden dat er minder mensen weggaan heeft nix met RYR te maken.
de andere maatschappijen nemen nu gewoon minder aan.

K.
 
Op dit moment ben jij in alle topics waar je komt aan het zieken Overload....
BTW als jij niet in eerste instantie off topic was gegaan had ik ook nooit in het trans topic kunnen reageren.

Ik ben niet off topic gegaan, dat weet je ook best. Cousin Avi begon om een of andere reden over Ryanair in een Trans topic. Hij beweerde dingen die niet waar zijn en die heb ik rehct gezet omdat hier veel mensen komen die informatie zoeken.

T&C staan in een andere thread. De zoekfunctie is je vriend.

Ik ziek overigens niet, daar hebben mensen niets aan, jij bent degene die ziekt om een reactie uit te lokken en duidelijk gefrustreerd raakt nu dit niet lukt. Ik corrigeer alleen als er onzin wordt gepost en ik probeer Trollen op het rechte spoor te krijgen.
 
Ik snap de conclusie van je verhaal niete helemaal JC.
Omdat je nu een normaal FR (trainings)contract heb met lagere bedragen, krijg je geen keus tussen BRK/RYR contract???

@ Flash

Volgens mij wil je het niet begrijpen...
Het staat in mijn post toch duidelijk beschreven wat de
situatie is. RYR biedt een Brookfield aan. Als je het daar niet mee eens bent
vraag je om een RYR. MAAR HET GROS vind het BRK de eerste jaren beter. Meer centen.. Meer aflossen.. Meer ruimte hebben over de jaren heen.. Als je de fast command in gaat wordt het RYR contract vanzelf aangeboden en kan je beginnen met een company pension scheme of blijf op een BRK en neem de centen en regel het zelf.

@ JC

Je hebt nu wel een BRK gekregen maar dat is een TRAININGS CONTRACT.
Na het positief behalen van je Line-training wordt je aangeboden om te blijven.
Dan wel op RYR of op BRK.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Cadet's als JC mogen in hun handen wrijven met dit Contract.
Ik zat zelf op een RYR contract en kreeg in mijn training 800 pond!!!
JC krijgt 45 Euro per Scheduled block hour..
Nou is het zo dat line-trainings vluchten ongeveer 1,5 uur per sector is.
Once again correct me of im wrong Overload. Minimaal 68 sectoren om de linecheck te mogen doen. Dus bare minimum is 102 uur (ongeveer). Dus 4590 euro over 2 maanden is 2295 - a 33 % aprox aan tax 757 = 1538 netto.
Dat is een salaris verhoging van 338 euries.. En hoe meer der gevlogen wordt hoe meer de verhoging is.
 
Krijg het idee dat het in het geval van Ryanair voornamelijk gaat om poen.


Nee, dat denk ik niet. Voor de cadets wel, maar de meeste mensen (captains) die overstappen van andere bedrijven, doen dit voor de secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik denk dat het rooster en de hoeveelheid vrije tijd het belangrijkste is (trekt vooral veel longhaul mensen aan). Daarnaast het pensioen stc, maar dat is bij de meeste bedrijven wel goed geregeld denk ik.
 
Once again correct me of im wrong Overload. Minimaal 68 sectoren om de linecheck te mogen doen. Dus bare minimum is 102 uur (ongeveer). Dus 4590 euro over 2 maanden is 2295 - a 33 % aprox aan tax 757 = 1538 netto.
Dat is een salaris verhoging van 338 euries.. En hoe meer der gevlogen wordt hoe meer de verhoging is.


Correct!
 
Nee, dat denk ik niet. Voor de cadets wel, maar de meeste mensen (captains) die overstappen van andere bedrijven, doen dit voor de secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik denk dat het rooster en de hoeveelheid vrije tijd het belangrijkste is (trekt vooral veel longhaul mensen aan). Daarnaast het pensioen stc, maar dat is bij de meeste bedrijven wel goed geregeld denk ik.

Ik was al bezig Overload maar je haalt de woorden uit me vingers.
De verhalen die ik te horen krijg van captain's is als vrienden van hun de overstap hebben gemaakt. Ze uiteindelijk spijt hebben. Je kan dan miss wel wat meer pensioen krijgen maar daar tegenover niet zo'n stabiel rooster hebben. En dat merk je meer in de sociale sfeer. Dus draait het niet om geld. Voor cadet's wel. Logisch als je een fors bedrag hebt moeten investeren in een toekomst.
 
Back
Top