Ryanair assessment feedback

Best netjes van CAE :cool:, vorige week stond er nog 24000 ex BTW en nu is het 27500 ex BTW. Iemand ook een idee waarom je in Stockholm geen BTW betaalt?
 
misschien omdat je daar 10euro voor een biertje betaald, geld moet toch ergens vandaan komen;)

Ik moet zelf in Stockholm TQ doen als die daadwerkelijk goedkoper is weet iemand dan misschien hoeveel het in totaal kost daar?
 
Hallo allemaal,

Ik heb op 10 aug. assessment bij Ryanair gehad, maar nog steeds geen feedback. De andere jongens van mijn groep ook nog steeds niets van gehoord. Is dat goed of slecht nieuws? Morgen is 2 weken voorbij....
 
Rustig afwachten. Vooral NIET zelf gaan bellen. Ze nemen altijd contact met je op, maar het kan soms even duren.

Succes.
 
Ik heb het gehaald :rt:. 1 nov. groundschool in East Midlands en de 15de Type bij CAE in Hoofddorp. Iemand nog tips voor een (goedkope) accomodatie vlakbij EMA?

Groetjes,
 
Hey all,

Ik mag over een maandje op bezoek bij Ryanair. Zijn er nog mensen hier die in de afgelopen maanden geweest zijn en hier feedback over hebben? Heb de kennisbank etc uiteraard al doorgespit maar vond geen informatie van het afgelopen halve jaar.

Thanks
 
Kan alleen spreken over mijn assesment in april en die was behoorlijk gelijk aan wat je op airwork/pprune kan vinden.

Succes!
 
Hoi, ik heb even een vraagje over CAE en Ryanair..
Een aantal maanden geleden heb ik via de CAE website alles ingestuurd voor Ryanair.

Echter heb ik tot de dag van vandaag nog geen enkel tegenbericht ontvangen van CAE.

Is het normaal dat dit zo lang duurt? Of heeft het er alleen mee te maken dat ik niet van de bekende school uit Portugal/Hoofddorp kom en dus al deze mensen mij voor gaan?
 
Hey,

Ik ben 2 weken geleden bij Ryanair op selectie geweest in Stansted en tot nu toe nog niks gehoord. 2 andere kandidaten van die dag hebben al te horen gekregen dat ze het niet hebben gehaald en nog 2 andere hebben ook nog niks gehoord. Iemand enig idee hoe lang het kan duren? Ik had begrepen dat het max 2 weken was.

Selectie was verder prima te doen, super aardige mensen en ze proberen je echt op je gemak te stellen. Goede sfeer. Interview was kort en werd gedaan door 2 medewerkers van Ryanair. 1 stelde HR vragen de andere Tech. Totaal 20 min max. Sim werd afgenomen door dezelfde persoon als in het interview. Was ook wel makkelijk op zich en volgens mij ook wel geluk gehad.

Er waren 2 kandidaten voor mij en mijn flightbuddy en zij hadden van een andere examinator een engine failure gehad. Ik en mijn flight buddy hebben geen enkele failure gehad. Departure van Belfast Rwy 22 straight out at 1d turn left hdg 185 climb 4000 ft. 30 graden bochtjes met FD aan en daarna steep turn zonder FD. Sim werd gefreezed en we konden ons voorbereiden op de approach. Procedural ILS op belfast baan 22. Ik verwachte een failure maar deze bleef uit, kon hem in 1 keer landen. Mijn flight buddy had exact hetzelfde.

Die dag waren er verder 8 kandidaten.

En nog even om te reageren op Wezzel: Je moet je gewoon aanmelden bij OAA en CAE. Volgens mij krijgt niet iedereen wat te horen, sommige wachten een jaar op een uitnodiging. ik kreeg met 1 maand naar aanmelding bericht van OAA of ik langs kon komen. Heel verschillend: Mensen met IR failures en zonder, 30 jaar oud of 20 jaar. al 1.5 jaar klaar met de opleiding of net. Geen touw aan vast te knopen naar mijn idee.

Mocht er iemand nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groeten!
 
Heb na 2,5 week bericht gehad dat ik ben aangenomen:)
Deze vragen heb ik gehad tijdens het interview:

- What would you do if you lost your medical tomorrow?
- Why 4 cabin crew members? (A: 1 cabin crew per 50 seats on the aircraft)
- Why should we choose you?
- Why did you choose your flight school?
- Would you have chosen another school with the information you have now?
- How did you pay for the flight training?
- Give your base top 3.
- Why do you want to be a pilot?
- What do you like about scuba diving? (hobby)
- What do you know about Ryanair's current position?
- Tell me something about the engine fire drill? (vragen ze alleen met 737 (sim) ervaring)
- Tell me where you can see that the fire bottles have been discharged? (alleen met 737 (sim) ervaring)
-What happens to an altimeter when you take off with the static port blocked?

Er waren nog wel een paar vraagjes maar allemaal beetje als hierboven. Totaal ongeveer 20 min. Interview zelf ging wel goed maar kon beter.
Succes
 
Dankje, typerating in Hoofddorp begin november. Weet iemand toevallig tot welke dag de introductieweek duurt in East Midlands als je op maandag start? Is het dan op vrijdag of zaterdag afgelopen (en tot hoelaat ongeveer)? En waar precies is de introductieweek op het vliegveld? Ik was aan het kijken naar het Thistle East Midlands hotel is dit in de buurt van waar je moet zijn? Alvast bedankt!
 
Introductieweek/inductieweek start normaliter op een maandag en duurt dan tot zaterdagmiddag.

Ik weet niet hoe de vluchten die zaterdag zijn van EMA naar AMS maar volgens mij haal je het net niet. Zelf ben ik die zondag naar huis gegaan.

Mocht je nu al weten wanneer je er moet zijn, dan zou ik lekker naar de Lady Gate Guesthouse gaan. Shawn en Vivien zijn super aardig en brengen je altijd 's ochtends ff naar EMT. Zelf dan weer ff teruglopen naar Diseworth.

In Diseworth zelf heb je 2 pubs waar je ook wat kan eten. Verder kan je je eten halen bij de SPAR (stelt niet veel voor, maar toch) op het vliegveld. En daarna bij de Lady Gate klaar maken. Kamers zijn relaxed. Je betaalt dacht ik iets van 150 pond voor de hele week.

Have fun en vergeet je zwembroek niet.
 
Back
Top