Ryanair assessment feedback

Later overstappen kost enkel en alleen geld als je door brookfield bent geselecteerd en onder gebracht bent bij Ryanair. Indien je door Ryanair bent aangenomen en op een brookfield contract bent gezet dan kost dit geen geld om over te stappen. Dit staat althans in mijn Brookfield contract.
 
Maargoed de kans dat je door Ryanair aangenomen wordt en op een brookfield contract geplaatst wordt is uiteraard weer zeer klein of niet?
 
Voor zover ik weet word de meeste nieuwe FO's in eerste instantie een brookfield contract aangeboden. Er komen juist heel weinig mensen via brookfield ryanair binnen. Mij en velen andere werd gewoon een brookfield contract opgestuurd na afronding van mijn LT. Er werd mij geen keuze gesteld.
En daarbij komt dat ik het niet gewaagd zou hebben om het brookfield contract te weigeren.
Ik denk dat het bij Ryanair soms verstandiger is om een low-profile te houden in het begin.
Ik ben zeer tevreden met mijn brookfield contract, ga de 850-900 uur wel halen dit jaar en alles is tot nu toe nog belastingvrij door mijn leningen. Ik denk dat ik pas aan overstappen ga denken als mijn command komt.
 
Nu ik je post nog een keer lees snap ik beter wat je in eerste instantie bedoelde ;-).
Thanks voor je reactie
 
Ik denk dat ik pas aan overstappen ga denken als mijn command komt.

Heh, zo denk ik ook.

Niet dat ik niet captain zou willen worden; maar ik zie het dan wel weer gebeuren dat zodra ik mijn command heb ze me naar een andere basis sturen waar ik helemaal niet wil zitten.

En wil eigenlijk liever in NL werken.
 
@Fish,

Aangezien ik straaks zeer waarschijnlijk op een Brookfield contrct kom te werken ben ik erg benieuwd hoe jij je zaken hebt geregeld. Heb je een BV of ben je ZZP en wat ben je per maand ongeveer kwijt aan verzekeringen (loss of Licence, Arbeidsongeschiktheid, pensioen etc.)

@Kingair,
Ryanair is juist een van de weinigen waar ik in durf te investeren met een Type Rating
 
Last edited:
ik had over 2008 64400 bruto.

daar gaat dan met aftrekposten etc zo'n 35 procent vanaf.

overige kosten moet je eigenlijk ook eraf halen zoals van en naar je base je kamer etc.

dus netto niet zoveel over.
 
Je zou niet meer dan zo'n 3-4000 belasting moeten betalen. Je doet dus iets heel erg fout.... Zoek het uit.
 
Deze week even contact met RYR opgenomen hoe het zit met de TR info die gestuurd zou worden. Het blijkt dus dat ik in augustus de type rating via de RYR zelf ga doen ipv CAE, zit hier nou nog groot verschil in qua kosten etc etc? zou de info binnen een paar weken krijgen ....
 
@Fish,

Aangezien ik straaks zeer waarschijnlijk op een Brookfield contrct kom te werken ben ik erg benieuwd hoe jij je zaken hebt geregeld. Heb je een BV of ben je ZZP en wat ben je per maand ongeveer kwijt aan verzekeringen (loss of Licence, Arbeidsongeschiktheid, pensioen etc.)

Geen BV of ZZP (allemaal moeilijk, zie niet in waarom ik dat zou willen). Loss of license weet ik niet uit mijn hoofd maar is niet zo veel. Arbeidsongeschiktheid is een lastige, ik heb er naar gekeken maar ik heb eigenlijk geen verzekering kunnen vinden die daar passende voorwaarden voor heeft. Als iemand anders hier daar een suggestie over heeft zou ik hem trouwens ook graag horen :) Mijn LOL keert ook uit in geval van tijdelijke ongeschiktheid dus die bied wel enige bescherming, maar alleen onder bepaalde voorwaarden.

Pensioen ben ik nu nog niet zo over aan het denken, als ik langer bij FR blijf onder Brookfield contract moet ik natuurlijk wel wat zien te regelen!
 
Deze week even contact met RYR opgenomen hoe het zit met de TR info die gestuurd zou worden. Het blijkt dus dat ik in augustus de type rating via de RYR zelf ga doen ipv CAE, zit hier nou nog groot verschil in qua kosten etc etc? zou de info binnen een paar weken krijgen ....

Over de prijs weet ik nog niks, maar Ryanair wil bijna alle TQ's zelf gaan doen. Er zijn inmiddels 8 van de 12 simulators operationeel. Vier in EMA en vier in STN.
Van CAE willen ze zo snel mogelijk af vanwege de slecht kwaliteit van de instructie. Met SAS gaan ze voorlopig nog door.
 
Ik had eerst begrepen dat ze ergens ander zouden komen (mogelijk HHN, NRN of PIK). Er is echter nog steeds ook ruimte in STN, dus wie weet.
 
Aha, op die fiets. ik hou jullie gewoon op de hoogte. Hoe is de situatie nu bij RYR nu de 'crisis' aan begint te houden? nog steeds een goed vooruitzicht op de zomer?
 
@ Fish,

Thanx voor je info!

@ Overload,

Ik ga dus CAE, hoop toch wel dat die bijna 30K goed besteed is daar?!
 
Jawel, de opleiding is momenteel prima, maar Ryanair heeft veel problemen gehad met ze. Het kost teveel moeite om het niveau hoog te houden en er zijn in het verleden een aantal keren wat zwakkere mensen vandaan gekomen. Het wordt scherp in de gaten gehouden dus over jouw TQ zou ik me niet teveel zorgen maken.
 
yup in amsterdam wel, hoor wel geruchten dat het 5000 euro goedkoper zou zijn in Stockholm weet niet wat daar van waar is. Is toch allebei een CAE center?
 
Back
Top