Ryanair assessment en verder

Heb ik dat nu ergens gelezen dat Ryanair zelf de typerating ging geven ipv CAE omdat er kwaliteitsverschillen waren?? En dat het prijzenkaartje daarvan hoger ging zijn dan CAE??
 
Heb ik dat nu ergens gelezen dat Ryanair zelf de typerating ging geven ipv CAE omdat er kwaliteitsverschillen waren?? En dat het prijzenkaartje daarvan hoger ging zijn dan CAE??

Klopt , voorheen waren er veel freelancers aan het werk bij CAE.
Die kwamen of waren van andere maatschappijen. Dus niet zo into the
Ryanair procedures.. Vaak werden er dingen geleerd die niet FR SOP's waren.
Ryanair heeft nu besloten om SFI's van Ryanair in te gaan zetten bij CAE.

Van het prijzenkaartje weet ik niks sorry!

Even CAE bellen en het hier posten. Er zijn genoeg mensen die de afgelopen jaren TR hebben gevolgd.. Misschien wel is geinig om te zien wat de markt met de prijs heeft gedaan....
 
Bij CAE 33K voor als je in Hoofddorp zit ga je naar Stockholm heb ik me laten vertellen is het 28,5K. Waarom het daar lager is is omdat je daar minder of geen belasting betaald had ik ergens opgevangen. Bij Ryanair zelf in EMA waar ze ook nu tegenwoordig TQ geven zal er ook wel ergens in de buurt zitten prijs daarvan weet ik niet.
 
Ik heb nog enkele vragen omtrent de selectie van het RYR cadet programme:

Dit staat vermeld op de website van CAE:
Opportunity to Fly for Ryanair
Successful candidates may be offered an opportunity to fly for a contract pilot agency that supplies a pool of pilots that operate on Ryanair aircraft.

1.) In hoeverre biedt een succesvolle selectie baangarantie?
2.) Kan de kandidaat zelf kiezen waar de type-rating plaats vindt? (CAE/SAA)

Alvast dank!!
 
1: Bij mijn weten heeft iedereen een baan gekregen die de TQ succesvol heeft afgelegd heb nog nooit verhalen gehoord dat mensen een TQ gedaan hebben en toen niet bij Ryanair aan de slag konden.
2: Nee je kunt niet kiezen voor Hoofddorp, Stockholm of East Midlands dat doet Ryanair voor je.

Geen dank
 
Na het behalen van je tq kan je altijd nog afvallen. Er zijn helaas ook mensen die hun circuits dan wel lijn training niet halen! Dit is niet een groot percentage maar het gebeurt wel! Als je dit allemaal succesvol afrond dan krijg je pas daadwerkelijk de baan!
 
Dat is zeer zeldzaam. Heel af en toe moet er wel eens iemand met de linetraining stoppen, maar dat is echt een uitzondering. Als je zover bent gekomen zit het meestal wel goed, mits je hard werkt. Ik zou me daar niet zoveel zorgen over maken. De kans dat je tijdens de TQ afvalt, is veel groter. Daarom betaal je die ook zelf.
 
over het "kiezen" van je typerating stad...

Ik heb wel mijn voorkeur mogen opgeven, misschien dat je daar wat aan hebt...
 
Mensen die de type-r net wel of net niet halen hebben het zeer waarschijnlijk ook moeilijk met line-training.

Doe je een type-r met goed resultaat en kun je aardig meekomen met de snelheid dan moet het met de line-training ook wel goed komen (mits je 100% inzet natuurlijk)
 
Nou ik heb gister nog even met CAE gebeld over de kosten van de TR als je in EMA de training doet.
Zonder VAT E 27.500
Met VAT E32.750

Dus toch nog steeds een aardig bedrag. Ik kreeg te horen dat de trainings contracten weer helemaal omgegooid werden. Daarbij ook nog de informatie dat men max 8 weken voor de start van de TR het contract pas opsturen met verdere info. Dusssss nog even wachten!!
 
Nog 2 vraagjes:

1.) Hoeveel tijd zit er (ongeveer) tussen het versturen van het online application form en de selectiedag?

2.) Moet je medical class 1 (weer) geldig zijn vóór de selectie of pas bij aanvang TQ?


Wederom bedankt! :)
 
1.) Jah dat is lastig te zeggen bij sommige kan het een maand zijn en bij andere weer een half jaar of langer. Als ik nu iets zou zeggen kan het wel eens heel lang gaan duren. Ze zijn nu druk om 100 in te plannen voor de TQ. Stel dat je over een maandje of wat mag komen kun je pas op zijn vroegst in 2010 beginnen. Wat ik ook had opgevangen is dat ze eigenlijk een soort van stop nu hadden, maar het fijne weet ik er ook niet van.

2.) Deze zou ik zo niet weten ik had hem wel geldig en hij moet ook zeker geldig zijn voor de TQ uiteraad. Anders kan je het beste even bellen met Ryanair heb je ook meteen het goede antwoord op deze vraag en ook die van hierboven.

http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Ryanair Ongeveer in het midden en dan aan de rechterkant heb je al zijn contact informatie.

Wederom geen dank
 
Even iets heel anders.. maar een oud klasgenoot van me heeft telefonisch contact gehad met iemand van RYR en die wist hem te vertellen dat RYR van plan is/bezig is om minder NLers aan te nemen om de de diversiteit binnen het personeelsbestand te houden... kan iemand daar misschien iets meer over vertellen?
 
en dan allemaal Filipo's uit Italie aannemen die met hangen en wurgen door de selectie heen komen, omdat er anders te veel nederlanders zijn?

Kan het me haast niet voorstellen..
 
Is wel eerder gebeurd (in 2001 en 2003 bij mijn beste weten) dus zou niet zo vreemd zijn.
 
en dan allemaal Filipo's uit Italie aannemen die met hangen en wurgen door de selectie heen komen, omdat er anders te veel nederlanders zijn?

Waarom niet? De kwaliteit van de Nederlanders valt nogal tegen de laatste tijd. En waarom denk je dat die Italianen niet goed zouden zijn? We hebben er een heel aantal die van een hele goede school komen (naam is me even ontschoten) en uitstekende vliegers zijn. Daar kan KLS/NLS nog een puntje aan zuigen.
Ryanair wil alle nationaliteiten een eerlijke kans geven en niet een bovengemiddeld aantal vliegers uit een bepaald land hebben.
 
Overload,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar:

"De kwaliteit van de Nederlanders valt nogal tegen de laatste tijd"

Betreft het dan het vliegerschap of heeft het met attitude te maken? En is dit iets wat over een gehele linie valt waar te nemen of is het slechts bij individuen waarneembaar?
 
Waarom niet? De kwaliteit van de Nederlanders valt nogal tegen de laatste tijd. En waarom denk je dat die Italianen niet goed zouden zijn? We hebben er een heel aantal die van een hele goede school komen (naam is me even ontschoten) en uitstekende vliegers zijn. Daar kan KLS/NLS nog een puntje aan zuigen.
Ryanair wil alle nationaliteiten een eerlijke kans geven en niet een bovengemiddeld aantal vliegers uit een bepaald land hebben.

Hoe kan je nou iemand niet aannemen omdat er te veel Nederlanders zouden zijn terwijl hij betere resultaten heeft dan Pipo uit Italie?

Vergeet kwaliteit Overload; Het gaat hier puur omdat iemand Nederlands is.. als ik dwemba's post lees
 
Vind dat eigenlijk een vrij logisch verhaal. RYR is een zeer internationale maatschappij waar 1001 nationaliteiten rondlopen, dan is het toch niet zo vreemd dat ze niet op zoek zijn naar één nationaliteit die de boventoon moet gaan voeren?

Hoe kan je nou iemand niet aannemen omdat er te veel Nederlanders zouden zijn terwijl hij betere resultaten heeft dan Pipo uit Italie?

Beetje slap geplaatst vind je niet?

Denk je echt dat die 'pipo' uit Italië onder doet voor zijn Nederlandse collega? Als zogenoemde pipo niet goed genoeg is komt ie gewoonweg niet door de selectie. Eenmaal door de selectie is iedereen even slecht. De hele situatie lees ik in de trant van: "Als jan-kees-diederik even goed is als pipo, dan nemen we pipo aan omdat er eigenlijk al heel veel jan-kees-diederikjes zijn en niet zo veel pipo's, en die pipo's zijn ook best gezellig voor de bedrijfscultuur!"

Zodra KLM/Trans/MAC (Als voorbeeld, Lufthansa net zo) hun 'Nederlands Sprekend' eis laten vallen, neem ik je argument misschien iets serieuzer. Tot dan is het toch aan de maatschappij om een voorkeur te hebben?

Dat vinden we in Nederland ook niet meer dan normaal, waarom zou dat nu anders moeten zijn? Omdat Ryanair als carriére springplank wordt gezien?
 
Back
Top