Ryanair assessment en verder

even wat anders...

Ik lees geruchten op pprune dat het soms nogal lang duurt na de TQ voordat je aan je base training kunt beginnen, heeft iemand een idee hoelang dat rond augustus zal zijn?
en hoelang zit er gemiddeld tussen de base en linetraining?

Groetjes
 
De tijd tussen tq en basetraining is officieel maximaal 21 dagen. Mocht dat langer zijn, dan moeten ze je weer in de sim stoppen. Dus ryr houdt over 't algemeen wel die 21 dagen aan. Het zou kunnen dat mensen van wie je het evt. gehoord heb, dat die een aantal keer zijn uitgesteld wegens het weer. Wat helaas niet altijd cavok is in the UK;). Oja en pprune? Nouja je zegt t al...geruchten. Er zitten daar een heleboel mensen die ryr op alle mogelijke manieren zwart proberen te maken. Maargoed, eigen keus;)!
 
@mjschra, ik heb zelf ongeveer 7 weken gewacht op de basetraining. Moest inderdaad nog een keerde sim in.. Maar er waren ook nog mensen bij die een paar weken langer wachtte op de circuitjes... Kon na de basecheck binnen 2 weken met de linetraining beginnen.. Ik had mijn LST gedaan begin september vorig jaar en begon eind november met de linetraining.
 
he mjs, ik moest zelf ongeveer 4 weken wachten. de persoon die alles indeelde was ziek, dus het duurde helaas erg lang. moest toen de sim nog ff in, en je zult het waarschijnlijk totaal niet verwachten, maar ik heb NIKS voor die sim hoeven te betalen! raar maar waar....
 
Ach ja de base training is niet het enigste wat verzet word aangezien mijn TR van augustus nr oktober is verschoven. Zelf nog gevraagd waarom: antwoord was dat ze de trainingen wat wilden uitspreiden... iemand nog meer info?
 
hmz dat is wel behoorlijk zuur, (zoals het nu lijkt) wij beginnen iig nog wel op 8 juni in AMS...

Groetjes Marc
 
hey dude, ik heb op 19 november selectie gedaan, dus ik heb nu ook wel eens zin om te beginnen! en wanneer heb jij selectie gedaan?
 
Ach ja de base training is niet het enigste wat verzet word aangezien mijn TR van augustus nr oktober is verschoven. Zelf nog gevraagd waarom: antwoord was dat ze de trainingen wat wilden uitspreiden... iemand nog meer info?

Volgens mij zijn er voorlopig even genoeg FO's binnen gekomen.. zo'n beetje alle FO's die ik ken lopen te klagen dat ze te weinig vliegen...
 
hey dude, ik heb op 19 november selectie gedaan, dus ik heb nu ook wel eens zin om te beginnen! en wanneer heb jij selectie gedaan?

Ik heb selectie gedaan in februari ;) Eerst maar eens zien te beginnen en dan zien we verder of niet? :D
 
Volgens mij zijn er voorlopig even genoeg FO's binnen gekomen.. zo'n beetje alle FO's die ik ken lopen te klagen dat ze te weinig vliegen...



Klopt helemaal!

Ik ken er geen een die blij is met het aantal uren wat gevlogen wordt.
Alleen de BRK floating vliegers maken nog 850 tot 900.
Ik heb het hier dan over Fo's. Captains vliegen nog wel ''maximaal''.
Er worden weer een bunch nieuwe cadet's aangenomen. En die starten allemaal in het najaar hun line training. En helaas geeft RYR voorrang aan line training.
Dus in het najaar minder routes en minder vlieguren door cadet's.
Vraag me af hoe ze dat gaan opvangen.. Er zijn idd geruchten dat nieuwe cadets op BRK minder geld gaan krijgen. Maar de huidige BRKfielders houden hun paydeal.. Althans dat was de rumour.. Anyways, Ryr moet zich is meer gaan richten op command upgrades. I.p.v direct aannemen. Zo is er meer doorstroming van F.o en blijven wij ook nog vliegen. Het is niet waar dat mensen op BRK twee maanden unpaid leave krijgen. Op het moment zijn er BRKfielders die hun maand van het nieuwe jaar hebben gekregen. Dit omdat de Fo markt verzadigd is binnen RYR. Wel heel vervelend als je in de winter 2009 een maand hebt gekregen en dan daarna in april weer....

My share,


Laters..
 
Klopt helemaal!

Er zijn idd geruchten dat nieuwe cadets op BRK minder geld gaan krijgen. Maar de huidige BRKfielders houden hun paydeal.. Althans dat was de rumour.. .

Dat zijn geen geruchten, nieuwe BKF contracten 8% minder salaris dan de huidige contracten, die inderdaad ongewijzigd blijven, dus voor ons in ieder geval geen paycut.. Eerste hand info, direct van Declan D.
 
Er is een tekort aan FO's voor de tweede helft van de zomer. We proberen vanaf Juni zoveel mogelijk cadets te trainen (+/- 200). Verder zijn er veel CU's maar zijn er meer nodig dan er getraind kunnen worden. Daarom worden er 60 DE captains aangenomen. Ik verwacht niet dat de FO's over een maand of drie nog klagen dat ze niks te doen hebben. Maar je weet het nooit hier. In tegenstelling tot wat je wel eens hoort, maakt Ryanair overigens geen winst op het trainen van een cadet. Ze zullen dus nooit meer FO's aannemen dan ze verwachtten nodig te hebben. Ook is het zo dat veel mensen die tegen hun command aanzitten extra veel vliegen om de benodigde uren bij elkaar te krijgen. Dat gaat wellicht ten koste van de andere FO's.
 
Heb nu toevallig een weekje vrij (waar ik ook om gevraagd heb, ben vanaf morgen paar daagjes op vakantie) maar de rest van de planning is voor mij erg druk nu :) Maar de voorgaande maanden waren wel erg rustig.
 
@ Fish: geniet van je weekje vrij ;)

@ Overload: Ok, dat er een groot aantal mensen tijdens de wintermaanden worden opgeleid is duidelijk. Hoe moeten we dat zien voor volgend jaar? Is het dan zo dat Ryanair min of meer vol zit wat dat betreft? Het aantal vliegtuigen wat ze tot nu toe besteld hebben is groot, wanneer worden die geleverd? Ik begin zelf in oktober by RYR dus ben zeer benieuwd hoe dat allemaal gaat!
 
Momenteel zijn er gestaag een aantal deliveries per maand. Dat blijft volgend jaar ook zo. Er zijn nog opleidings plaatsen voor cadets in het najaar, maar die raken snel vol. Er is momenteel een holding pool met geselecteerde candidaten. Ik heb ergens op het board het delivery schedule geplaatst, maar ik weet niet precies waar.
 
Back
Top