@Kritisch
Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk heeft hij zijn vliegdroom, met 125.000 euro schuld, aan de wilgen gehangen
Ten eerste, ik zal je partner zeker niet veroordelen en gaan roepen ´eigen schuld´ of roepen dat ie een loser is. Maar als ik een droom zou hebben………………en 125 k schuld dan zou ik er echt alles aan doen om zo snel mogelijk in een stoel te komen. Al zou ik in een gare DC-3 ´rubber dogshit´ in China moeten rond vliegen. Als het echt je droom is, hoe kun je hem dan aan de wilgen hangen??
En heeft hij ook in het buitenland gekeken? Daar lees ik niks over. Om te verwachten dat je zonder ervaring in NL wel aan de bak komt is redelijk naïef. Dat is nu zo maar dat was toen ook al zo.
Sollicitaties gaan allemaal online, dus je verpletterende brief, je geweldige sociale vaardigheden en knappe kop zullen je niet helpen. En die truc met een smoes binnenlopen bij P&O kennen ze ook wel. Je zult een hele goede kruiwagen moeten hebben. En dan nog ken ik echt genoeg voorbeelden van piloten die zelfs met kruiwagen niet verder kwamen: vader captain bij KLM..... beste vriend ouders hoofd P&O bij Martinair....
Met alle respect maar sollicitatie
beginnen alleen maar op het Internet. Je zult uiteindelijk toch moeten verschijnen in the flesh voor een keuring. Als je verwacht met een kruiwagen wel ergens binnen te komen heb je denk ik sowieso het verkeerd beroep gekozen. Dus ik weet niet wat voor soort ´piloten´ je bedoelt. Ja ze zullen niet aan je deur komen om te vragen of je AUB voor ze wilt gaan vliegen. Je moet je zelf wel verkopen.
ondanks hun beloftes die dus niet zwart op wit staan en ondanks de mooie praatjes, niets. Nog geen sollicitatiegesprek, Grading niets. Wachten heeft geen zin, want je wacht nergens op. Dat geldt voor Stella, EPST, KLS, ga zo maar door.
Wachten??? Ja als je gaat zitten wachten gebeurt er 1 ding. Namelijk helemaal NIKS!
Je moet het ZELF doen. Zij komen echt niet naar jou toe. Ik ken persoonlijk wel meer dan 30 man (en 2 vrouw) die nu hun droombaan hebben door deze scholen. Sommigen zijn ook in een moeilijke tijd beginnen. Maar ze hebben er allemaal wel hard voor moeten werken. Sommige hebben wel meer dan 500 sollicitaties de deur uitgedaan en hebben eerst enorme kutklussen in het buitenland aangenomen om te komen waar ze nu zijn. Maar als je gemotiveerd bent dan doe je dat.
Als je een goede voorbereiding doet en genoeg rondvraagt weet je dat je het ZELF moet doen. In deze business doet NIEMAND wat voor je tenzij je er heeeel veel geld voor betaalt.
Ik denk dat veel piloten die het uiteindelijk opgeven, omdat het geld of krediet bij de bank op is bijvoorbeeld, geen enkele behoefte hebben aan zo’n forum als dit. Blijkbaar hebben degenen die wel doorstromen geluk?
Hoeveel ´mislukte´ piloten ken jij? Ik ken alleen een heleboel ´gelukte´piloten maar die hebben me altijd wel verteld dat je er keihard voor moet werken en datt niks je komt aanwaaien.
Ik hoop dat je partner er in zijn ogen echt alles maar dan ook alles aan heeft gedaan om zijn doel te bereiken want die gedachte zou het allemaal wat dragelijker moeten maken. Nogmaals ik wil niet veroordelend overkomen maar als ik het verhaal zo lees dan komt het toch wat naief over (baan in Nederland verwachten en dan ook nog gaan zitten wachten tot de airlines langskomen????)
In ieder geval goed om te horen dat hij een succesvolle niewe carriere heeft opgebouwd en ik wens hem daar oprecht veel succes in.