fokkerkoning!
Active member
weet zowel bij trans als klm mensen die rond die leeftijd en ouder zijn aangenomen, dus in de praktijk is het ook goed te doen.
weet zowel bij trans als klm mensen die rond die leeftijd en ouder zijn aangenomen, dus in de praktijk is het ook goed te doen.
ab-initio.
ab-initio.
ja, zijn allemaal kls-ers, zowel die bij klm zijn aangenomen als die bij trans.
Tja vermoedde al dat juiste "kleurspoeling" een vereiste zou zijn.
Hi PH-FLY, wat Nederland betreft ken ik geen bureau.In Duitsland (FRA) bestaat er een arbeitsbureau voor werkloze piloten en de echtgenoot van een oud-kollega is daar werkzaam, er zijn een kleine 100 werkloze duitse piloten geregistreerd...duurt niet meer lang voordat er weer een paar honderd bijkomen vanwege de opleidingscapaciteit in Duitsland waar momenteel 'bundesweit' 650 piloten per jaar worden opgeleid.
Neem de totale vraag naar vliegers bij de oosterburen de komende 2 tot 3 jaar dan zijn er rond de 1500 piloten nodig.Wat Stella daar aan bij wil dragen is mij nog onbekend, want dan zijn er gewoon veel teveel piloten op de markt...de duitse scholen zijn allemaal stampvol.
Ik ken mensen van de KLS en NLS die niet bij KLM werden aangenomen en ook niet bij Trans.Hoe dringend is dat pilotentekort dan als de aspiranten van de nederlandse opleidingsinstituten al niet meer worden aangenomen,ook niet bij onze oosterburen?Misschien moet ik maar weer eens de efteling bezoeken,was daar niet een sprookjesbos met van die pratende paddestoelen???
Sorry, was al lang niet meer in NL,
Zij gegroet.
Hi PH, er zijn in totaal 1500 piloten nodig voor de komende 2 tot 3 jaar, in 2007 zijn er 50 bij Hapag en rond de 150 bij Air Berlin aangenomen, de rest bij LH (GW,
LHC en LH-cargo).Het arbeitsbureau FRA heeft berekend dat de duitse scholen ongeveer 600 mensen per jaar moeten opleiden om aan de totale vraag te kunnen voldoen.Voor diegenen die al bij Stella in opleiding zijn, schat ik de kansen op aanname gematigd positief in.Echter heeft LH een PV die precies voorschrijft hoeveel aspiranten, hoeveel mensen van GW,LHC,LHCargo en Condor mogen worden aangenomen.Het is niet onwaarschijnlijk dat ook van Stella slechts een beperkt aantal piloten zal mogen worden aangenomen, 500 is wel heel erg veel als je bedenkt dat LH de komende 2 tot 3 jaar 1000 piloten zelf opleid. Wat resteert is voor de overige maatschappijen in Duitsland en dat zijn er nog al wat.
Ik kan je zeker aanraden te solliciteren bij bijv. Condor of Air Berlin.Er zijn inmiddels heel wat Nederlanders werkzaam bij onze oosterburen en vanuit die positie zijn er volop mogeljikheden tot doorgroei bijv. Azie.
P.s. kijk eens op www.piloten.de of koop eens een aero, genoeg info.
Groeten.
Ik ken mensen van de KLS en NLS die niet bij KLM werden aangenomen en ook niet bij Trans.Hoe dringend is dat pilotentekort dan als de aspiranten van de nederlandse opleidingsinstituten al niet meer worden aangenomen...
Dat ligt dan toch aan die kandidaten? Als ze de standaard niet halen, moet de maatschappij ze niet aannemen, ongeacht de krapte van de markt of herkomst van de kandidaten.
Dat is overigns een filosofie die niet door alle opleidingen wordt gedeeld!
My god, wat word ik hier gelukkig van! (NOT) Ik ben ook nieuw hier en ben bezig met toelating tot KLS....
Ik word hier wel een beetje zenuwachtig van. Zit namelijk ook niet echt op een megaschuld te wachten
Ja maar garantiefonds houdt in dat geval toch in dat je tot 2 jaar (ofzo) na je opleiding geen extra rente hoeft te betalen over je lening zodat je schuld niet NOG verder oploopt...? Dus dat je wel die tig duizend euro gewoon moet lappen..
Volgens mij is het nog erger bij de KLS.... na 4 jaar >>> is het garantiefonds NIET meer geldig!!! Kan iemand met opheldering hierover komen?