Overschrijven Ponden naar Euro's

Ja, die cheques idd. Maximale bedrag weet ik niet. Moet je ff op de ABN-AMRO site kijken.

Btw, wat doe jij tegenwoordig in de UK, dacht dat jij ook binnenkort weer naar NL kwam?
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met:

- Citibank (wordt nu door EZY aangeraden i.v.m. dubbele rekening (GBP & EUR))
- RBS (Royal Bank of Scotland)
- Bank of Scotland
 
Heeft hier iemand ervaring met HiFX (intelligent financial services) zag een advertentie in Ezy magazine paar maanden terug. Ze claimen dat je geld kan versturen naar Europa zonder commissie kosten en ook nog een hoger exchange rate.
web site : http://www.hifx.co.uk/
 
Geen ervaring mee. Is geloof ik meer voor Engelsen met een Hypotheek in Euro's in b.v. Spanje die elke maand een vast bedrag moeten overmaken tegen een van te voren voor een jaar vastgestelde rate. Zo weten ze voor een jaar lang hun vaste lasten.

Doe het zelf met XE Trade.
https://www.xe.com/fx/

Net mijn EZY salaris overgemaakt. 1.47nogwat als rate. Dinsdag overgemaakt van HSBC naar XETrade. Daar was het Vrijdagochtend binnen (#$%%^%$ HSBC!).
XETrade wired het dezelfde dag naar mijn Euro ABN-Amro rekening in Amstelveen en dat duurt 1 á 2 business dagen. Totaal dus 4 a 5 dagen onderweg.

EZY vliegers die met hun TRSS lening bij HSBC in Hythe zitten hebben geloof ik een leuke deal daar. Voorderest vindt in het hele Engelse banksysteem net als de rest van het eiland 20 jaar achterlopen.
 
Ik gebruik gewoon de cheques van m'n engelse bank schrijf deze uit. De SNS bank houdt netjes de middenkoers aan en er word €13,- kosten berekenend.

gjk

ps verleden week was de koers nog 1,4903 bij sns. Dus als je 1000 pond uitschrijft krijg je naar aftrek vsan kosten € 1477,31 op je bank
 
ukpilot said:
Heeft hier iemand ervaring met HiFX (intelligent financial services) zag een advertentie in Ezy magazine paar maanden terug. Ze claimen dat je geld kan versturen naar Europa zonder commissie kosten en ook nog een hoger exchange rate.
web site : http://www.hifx.co.uk/

Ja, heb me we bij ze ingeschreven om geld van UK naar NL over te maken voor aflossing lening. Vast bedrag per mand, wordt voor een jaar koers vast gezet. Maar koers viel me erg tegen: lag zo'n 6 cent onder de middenkoers. Doe het nu via Currencies Direct. Dat is niet een heel jaar lang een vaste koers, maar gewoon variabel en ligt zo'n 3 cent onder de middenkoers. Verder geen kosten en wordt elke maand via direct debit van je rekening geschreven.

Grtz,
Vervlogen
 
Zijn er trouwens helemaal geen mogelijkheden om met internetbankieren geld over te boeken? Of kennen ze dat nog niet echt in The UK? Of zijn de kosten die daaraan verbonden zijn veel hoger?
 
De Banken in de UK lopen veel meer dan 20 jaar achter en ik ken geen enkele bank daar waar je online internationaal kunt overboeken!
Ik zou weg blijven bij CitiBank ,heb daar zelf hele slechte ervaringen mee.
Ben er ondertussen zelf ook achter dat het beter is de Nederlandse wisselkoers te gebruiken want die Engelse zijn gewoon een stel dieven


Neil
 
@ Vervlogen:
Als je 3 cent minder krijgt, is het dan niet verstandiger met dat soort bedragen (1000 pond) om een hogere koers te krijgen met bijv 15 euro transactiekosten???
 
@ Vervlogen:
Als je 3 cent minder krijgt, is het dan niet verstandiger met dat soort bedragen (1000 pond) om een hogere koers te krijgen met bijv 15 euro transactiekosten???

Je krijgt natuurlijk nooit de middenkoers. Deze koers is al stukken beter dan de gewonen bank koersen. Heb wel gekeken naar onder andere Citibank (die een hogere koers hebben + 20 pond kosten) maar dan is dit voor mij de goedkopere oplossing. Daarnaast is er ook wat voor te zeggen als je niet elke maand bezig bent om geld over te maken als het automatisch kan.

Grtz
 
hola,

ben ik niet met je eens, verschil tussen hsbc en abn is minstens 2,5euroct per pond, dus als je een check uitschrijft en 15 euro kosten betaald voor bijvoorbeeld 2000 pond, dan scheelt me dat reeds 50 euro, dat elke maand, loopt aardig op. Check duurt meestal 1 week ofzo om te clearen. Als je dan ook nog een sterling account opent bij de abn amro en het hierin laat storten, dan kan je het overschrijven wanneer de sterlingkoers in NL jou bevalt, kan ook nog wel eens schelen. 1 telefoontje naar een expat nummer en het staat dezelfde dag op mjin euro rekening met de koers van dat moment. Is ieg ook een optie, voor mij zeker de goedkoopste.
 
je kan toch ook gewoon je geld in ponden overmaken naar je ABN rekening. dan rekent de abn het gewoon om met hun wisselkoers die een stuk beter is idd.
 
voor mij is het het goedkoopst om in nederland te pinnen, en het hier op mijn bankrekening te storten. Kosten: 0, Wisselkoers is de middenkoers zoals die op x-rates staat.
Nadeel: max 300 per dag
Bijkomend voordeel: Het staat in nederland 2-3 werkdagen eerder op mijn rekening dan het in engeland is afgeschreven.

grtz,
h
 
Betaal je niet standaard transactiekosten voor het pinnen met je UK bankpas in NL?

Ik betaal bij de ABN per keer dat ik geld uit de muur trek in de UK geloof ik 2,25 euro!
 
Hannibal,

Ik denk dat je je afschriften van je engelse bankrekening nog maar eens na moet lezen.
Marshall zegt het al €2,25 met een nederlandse bankpas, echter met een engelse pas betaal je veel meer!! ik ben me rot geschrokken. Bij Barclays betaal ik 4,11% aan kosten en een ongunstige koers. Dus bijmaximale opname van €300,= ben je sowieso €12,33 aan kosten kwijt. Niet echt gunstig dus.

Je kunt beter een cheque van 1000,= pond of zo uitschrijven. daar betaal je €13,= aan kosten voor een een gunstige koers. (zie mijn vorige reply)
Als je het zelfde bedrag in Nederland gaat pinnen met je engelse bankrekening gaat je dat zeker €60,= kosten. Je geeft dus €47,= aan je engelse bank die daar dus erg blij mee is.
 
Niet met Nationwide. :) Je neemt daar een Flexaccount met bankpas en met deze pas kun je overal ter wereld kostenloos pinnen! Je krijgt de middenkoers van die dag, dus al met al een goeie deal, ook voor vakanties waar ter wereld dan ook. Nadeel is dat je, zoals genoemd, maar max. het equivalent van 300 GBP per dag kan pinnen.
 
Oke Nationwide is de bank dus. Goeie deal met dat gratis pinnen!
 
ik heb goeie ervaring met nationwide. Had eerste rekening bij Natwest, maar das niks als ellende, bureaucratie en oplichterij daar.
Nationwide, online rekening geopend, creditkaart met 10% van je jaarsalaris als limiet, en alles zonder vragen. En de rekening kost niets om aan te houden.

grtz,
h
 
HSBC Vertelde mij deze week dat ze binnen nu en een maand of 3 internationaal internet bankieren mogelijk gaan maken, maar goed, wie gelooft ze.... :D
 
Back
Top