Overschrijven Ponden naar Euro's

kan je het ons even laten weten wanneer de HSBC dat gaat doen dan? Nu rekenen ze 21 pond voor elke pond naar overseas sterling account, maar als je haast hebt en binnen 1-2dagen je geld te krijgen aan de andere kant, dan is dat met de betere koers van de abn nog steeds een goedkope oplossing. Als je dat vergelijkt met een check uitrschrijven in NL, dan een week op je geld moet wachten en dan ook 17 euro betaalt, is het als je haast hebt geen slechte optie, maar, we'll see!
 
dat klinkt allemaal erg goed, die middenkoers licht ongeveer 0,02 cent boven wat ik bij citibank krijg. 1,46 nog wat.:D

jammer dat je maar 300pond per dag kan opnemen.:passed:
 
HSBC Vertelde mij deze week dat ze binnen nu en een maand of 3 internationaal internet bankieren mogelijk gaan maken, maar goed, wie gelooft ze.... :D

Wat ze je een tijd geleden beloofd hebben is nu waarempel mogelijk bij HSBC.

En dat anno 2007.

Overseas payments via Internet Banking.

Kost 15 pond dus das 6 pond minder bij bedragen boven de 2000pond.

Koers leek me in eerste instantie ook redelijk.

Jasper
 
Zijn er nog laatste ontwikkelingen/ervaringen omtrent het zo goedkoop/gemakkelijk overmaken van UK ponden naar ABN euro rekening anno AUG 2009?

Denk er zelf aan om ook een account te openen bij Nationwide om zo die middenkoers te krijgen en niet zoals nu bij mijn eigen bank (Lloyds) een klote koers. (ongeveer 1600 pond totaal per transactie) Nog steeds een slim plan?

Verse ervaringen welkom!
 
En wellicht een volledig tegenovergestelde vraag... zijn er nog mensen die een voordelige manier hebben om euro's om te zetten in britse roebels? Moet een kleine rbs lening aflossen en die dus vanuit eur in gbp omzetten...
mvg, Marshall
 
Case 1: Ik weet niet of het bij Lloyds kan maar bij Barclays maak ik het geld over in ponden zodat de ABN het vervolgens omwisselt in euro's ipv dat barclays het doet tegen een slechte koers. We maken ook met een aantal mensen tegelijk geld over om de kosten laag te houden.

Case 2: Volgens mij is het beste om met internetbankieren direct in ponden over te maken naar RBS om zo de wisselkoers van je NL bank te krijgen want die is sowieso beter dan die van de engelse banken.
 
Kun je een indicatie geven van een transactie die je hebt gemaakt met XE in de afgelopen maanden en wat je voor koers kreeg op die datum en welke kosten je hebt betaald? In het verleden heb ik travelex en currencies direct gebruikt en was over beiden absoluut niet tevreden.
 
Kijk dat is dus hetzelfde probleem als dat ik met die andere toko's had:

Op 30 juli was de daadwerkelijke rate (aan het einde van de dag) 1.1711 en op 29 juni 1.1765. Gemiddeld ongeveer 1.3 cent verlies dus en dat is 13 euro op elke 1000 pond. Als je rond de 1000 overmaakt kun je het niet veel beter krijgen, maar vanaf ongeveer 1500 pond is het dan al goedkoper om het in ponden naar NL te sturen vanaf je engelse bank en het door je bank in NL te laten wisselen tegen de middenkoers.

Bedankt iig voor je snelle reactie
 
Last edited:
Kijk dat is dus hetzelfde probleem als dat ik met die andere toko's had:

Op 30 juli was de daadwerkelijke rate (aan het einde van de dag) 1.1711 en op 29 juni 1.1765. Gemiddeld ongeveer 1.3 cent verlies dus en dat is 13 euro op elke 1000 pond. Als je rond de 1000 overmaakt kun je het niet veel beter krijgen, maar vanaf ongeveer 1500 pond is het dan al goedkoper om het in ponden naar NL te sturen vanaf je engelse bank en het door je bank in NL te laten wisselen tegen de middenkoers.

Bedankt iig voor je snelle reactie

Volgens mij krijg je bij XE zowieso meer dan wanneer je het via de bank doet. Ik betaal niets aan wire transfers bij XE. Ik doe een Wire transfer, electronic banking naar hun rekening 3 a 4 dagen later staat het op de Nederlandse rekening en geen charge van de Nederlandse rekening.

Op het moment dat ik nu kijk staat de koers op 1.17097 als ik geld zou overmaken zou ik krijgen 1,1539. Met de banken waarmee ik in aanraking ben geweest is de rate die XE geeft beter. De banken gaven mij ook altijd een aantal cent onder de koers. (Lloyds TSB, HSBC, Travelex)

PS99
 
PS99 wij kennen elkaar ;) Alles goed?

Zoals ik eerder al zei: wij (R.H en soms J.K) maken het geld in PONDEN over dus krijgen we niet die dramatische koers van de Barclays maar de rate van de RABO (de daadwerkelijke koers, op 5 augustus was dit 1.1772).

Tot 1500 pond is XE inderdaad goedkoper als je het in je eentje overmaakt.

Probleem is dat als we met zn 2en een paar duizend pond overmaken (als commuters bijna heel ons salaris), we met XE rond de 100 euro koersverlies zouden hebben (17 euro per 1000 pond als ik van jouw rate uitga). Bij de barclays betalen we 25 pond en bij de rabo niks. Een 'winst' van ongeveer 70 euro.

Grote nadeel is dat een van ons 1 keer per maand naar die pauperbank moet om het over te maken.

Groeten aan P.
 
Huh? Naar welke, de Rabo of the Barclays? Ik heb al lang geen geld meer over gemaakt, maar vroegah kon dat beide kanten op telefonisch. Bij Barclays kan het tegenwoordig eindelijk ook via internet (offshore banking) en bij de Rabo kon dat al.
In de uk naar de bank gaan is geen feest.
 
Als je een gewone Barclays account hebt kan je het per telefoon doen.
Als vlieger kan je een Barclays life of premier account krijgen, ook wanneer je inkomen niet aan de eisen voldoet. Dan duurt het maar een paar minuten over de telefoon. (same as last time? yes please)
En met zo'n offshore account (naam vergeten) krijg je een betere koers en kan het via online banking. (maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd)
 
Hey SG,

inderdaad wij kennen elkaar! Woon nog steeds dicht bij Gatwijk. Jij lekker aan het commuten? Groetjes terug van P

Even een vraag SG, wat voor koers krijg jij bij de Rabo als de -Pond/ Euro 1,17 of Euro/ Pond 0.85, krijg jij altijd wat de koers op dat moment is? of zitten ze er ook onder met een aantal cent. en wat betaal jij voor elke wire transfer die je maakt?

tot snel weer!

PS'99
 
@Overload, het kan inderdaad per telefoon maar dit kan (volgens mijn branche in LHR) alleen als het telkens om hetzelfde bedrag gaat.. Maar zal eens bellen voor zo'n Barclays wealth/international account als ik weer op het eiland ben. Zou heel veel schelen als het lekker online kon voor hetzelfde geld.

@PS99 Ik heb boven al een klein rekenvoorbeeldje gegeven. De koers bij de Rabo is tot nu toe altijd binnen 0.2 cent van de daadwerkelijke koers geweest. De slotkoers op 5 aug was 1.1792 en wij hebben 1.1772 gekregen.

Bij Barclays betalen we 25 pond per transfer (en dit delen we dan door 2 of 3)en bij de Rabo niks. (Bij de ABN betaal je nog een keer E7.90 omwisselkosten).

Nogmaals het hangt puur van de situatie af. Maak je minder dan 1500 pond over dan is het goedkoper met Xe maar voor ons is het goedkoper om 25 pond te betalen voor 'de' koers aangezien we aardig wat pondjes overmaken.
 
Back
Top