Overschrijven Ponden naar Euro's

Is er iemand bekend met UKFOREX ?

http://www.ukforex.co.uk/

Als ik de website bekijk en die calculator gebruik hebben ze best goede rates.

Daar komt bovenop dat ze per transactie maximaal GBP 7,- als kosten rekenen, en die vervallen zelfs bij bedragen boven de GBP 3.000,-

Hoor graag jullie ervaringen!
 
Naar aanleiding van een tip heb het altijd via de ABN-Amro gedaan. Zeer goede wisselkoers (middenkoers), deze komt nagenoeg overeen met de vermelde koers hier: Wisselkoers . Vorige week had ik bijv. nog een koers van 1,468. Deze is altijd vele malen beter dan bijv Barclays, deze rekent nl met de commerciele aankoopkoers.

Je gaat gewoon naar een ABN-Amro kantoor, schrijft een cheque aan jezelf uit en vult een ABN-Amro formuliertje in (1 minuutje werk) en drie dagen later staat het geld op je rekening. Totale kosten 17 euro. Zorg overigens wel dat je de cheque OGV indient.

succes ermee

grt
 
Last edited:
La Linea,

Verkijk je niet op de calculators deze geven geen echte koers maar het is een lokkertje om je binnen te krijgen.
Wil je de echte koers horen bel ze dan op

Neil
 
Dan moet je maar ff een retourtje AMS boeken of het hele zaakje per post opsturen naar het ABN-Amro kantoor waar ze buitenlandse cheques afhandelen. Volgens mij is dit een kantoor in Amsterdam. Ikzelf ging altijd wekelijks terug naar NL en liep dus 1x per maand ff bij mijn eigen ABN-Amro kantoor naar binnen.

PS
Een eigen bankrekening bij ABN-Amro is natuurlijk wel vereist.

http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/internationaal_betalen/cheques_verzilveren.html
 
Last edited:
goeie tip, beetje veel gedoe alleen met cheques enzo, wacht ff currecncies direct af, als blijkt dat de koers significant lager is, dan meld ik me weer ff. MAarre, kan je eens vragen waarom die koers zoveel hoger is als de rest? ABN AMRO op schiphol toch maar eens vragen hoe dat zit.
 
OK

als iedereen nu even post wat hij deze maand heeft gekregen als koers voor zijn pondjes en vermeld waar dit gedaan is en wat de vaste kosten zijn dan is snel te bepalen wat het goedkoopst is.

Dus:
automatische overschrijving via de HSBC in Hyth, vaste kosten: gratis

koers GBP 1.300,00 EUR=0,68679 GBP
dat is voor 1 pond 1,456049156 euro (om het maar precies te houden :D )

01-06 van de rekening afgeschreven 05-06 op de rabobank bijgeschreven

wie heeft wat beters ?
 
Iban en Swift...?!?

Iban en Swift...?!?

Heeft me wat hoofdbrekens gekost om de juiste IBAN en SWIFT te vinden... Tot iemand me deze site aanwees:

IBAN Checker & Generator

Misschien dat iemand hier wat aan heeft in de toekomst!

Garoeten
 
Net geld overgemaakt naar Nederland hier in Harpenden. Doe het zo eens in de 5/6 maand, de beurskoers was net onder de 1,47 en heb via de telefoon richting hun finance department een speciale koers van 1,45 gekregen. Niet al te slecht.
En ook de overboeking heeft me niets gekost. Staat nu al op mijn rekening in Ollanda!
 
Iedereen heeft zo te horen al de “ideale” manier gevonden om geld naar Nederland over te maken.
Dus dan zal ik mijn manier ook maar vertellen.
Deze manier werkt alleen het best wanneer het om grote bedragen gaat.

Jaarlijks zijn er 2 pieken in de wisselkoers waar het interessant is om geld over te maken naar Nederland. De koers hangt natuurlijk van veel factoren af, maar naar mijn eigen ervaring piekt de koers rond december en juli (zal wel iets met de vakantie en feestdagen te maken hebben). De laatste 2 jaren heb ik geluk gehad met de koers en was ik in staat om de koers van 1,505 te gebruiken.

Wat ik dan doe is in een keer een groot bedrag over te maken, om zo een jaar lang mijn lening af te kunnen betalen. Het geld zend ik over via de HSBC en stuur het over in PONDEN. Mijn 2de ervaring is dat de wisselkoers gemiddeld 0,02 hoger is in Nederland. Het geld komt dan over op mijn ABN rekening en gaat dan gelijk mijn spaarrekening op. Kosten 21 pond hsbc / 7 euro ABN, winst 0.02 X je bedrag. Nog beter > Ken je nog iemand die geld toevallig overmaakt, doe het samen in een bedrag.
Dus goed de koers bijhouden! Ik gebruik de ABN wisselkoerslijst (aangezien dit de koers is die je daadwerkelijk krijgt) zie de valutacalculator op http://www.valutacentrum.nl. Op deze site kan je ook de historie van de koers bekijken.
 
Dus jij hebt een sterling rekening bij de ABN, ik heb daarnaar geinformeerd en om ponden naar euro's over te schrijven van de ene naar de andere rekening rekent de ABN doodleuk 0,02 eurocent per pond...dus suggesties hoe jij dat dan wel doet heel graag! Heb currencies direct in de wacht gezet, want krijg bijna dezelfde koers als bij HSBC, moet er een week langer op wachten en de abn rekent me alsnog 7 euro omdat currencies direct geen heil ziet om de kosten niet aan de ontvanger toe te laten komen, ondanks dat ze dan alsnog niks betalen. Rot dan maar op, schrijf wel een check uit bij de abn wanneer ik weer thuis ben..
 
Ik heb het gelijk eff voor je nagekeken. Ze rekenen idd geld voor het overzetten. Ze rekenen bij mij 0.0015 euro (0.2 eurocent) per pond met een minimum van 7 euro. Ik krijg netjes alles binnen volgends de koers die ik op http://www.valutacentrum.nl zie, plus apart een rekening voor de 7 euro (of een iets hoger bedrag als je zeer grote bedragen overzet).
Het is ook geen speciale rekening. Ik heb gewoon een PARTICULIERE REKENING COURANT in euro’s. Plus ze zijn redelijk snel met het overschrijven ook. Normaal zeggen ze wel dat het 5 dagen kan duren, maar ik heb het meestal de 2de dag binnen.
Klopt dus redelijk met wat je gehoord hebt, nummers zijn alleen iets anders. Maar het is en blijft stom dat je voor alles geld moet betalen, maar je ontkomt er bijna niet aan.
 
ja klinkt bekend idd, maar weet je zeker dat het 0,15 eurocent is per pond en niet 2,0 eurocent per pond? Dat maakt het inderdaad alweer veel en veel goedkoper. Kosten per 2000 pond zijn dan 3 euro, ofwel het minimum van 7 euro, dat gaat nog wel. Ik kwam op 40 euro uit als ik rekende met 2ct/pond. Ik zal morgen eens even bellen met de abn. Als je gelijk hebt dan is dit idd het beste. Kan je dan met hsbc gewoon ponden overschrijven naar een euro rekening? Snappen ze dat wel bij de hsbc?

Een cheque uitschrijven is dan volgens mij nog goedkoper, omdat je hiermee dan de 9 pond charge voor elke 2000 pond (HSBC rate voor buitenlandse transfer) uitspaart. 180 backtrack, betaal je dan niets aan de hsbc voor het uitschrijven van een check? naja zal wel morgen wel bellen en een antwoord posten hiero.



cheers,

M.
 
ongelofelijk, bij de HSBC krijg je gewoon iets van 1,42 ofzo, plus 9 pond aan je broek voor transacties kleiner dan 2000 pond. Stom dat iedereen zijn ponden in engeland gaat wisselen dan, in NL krijg je er natuurlijk veel meer voor. Thanks again guys!
 
Goed, eindelijk antwoord gekregen van HSBC.... de deal met de 1 maal per maand gratis transfer gaat alleen op voor de nieuw joiners bij CTC. Ookal was ik zelf ex CTC 5 jaar geleden doet er niet toe.

Mzzl
 
180 backtrack, wat is het maximale bedrag wat je per cheque kan overschrijven? Moet je nog een stempel van de HSBC er op hebben of heeft de abnamro genoeg aan een handtekening van jou? Ik neem dat het de cheque's zijn die je gekregen hebt bij het openen van de rekening?
 
Back
Top