Overschrijven Ponden naar Euro's

Ik maak gebruik van XE.com. Klopt inderdaad van die 8 pond om het op je Nederlandse rekening te laten storten, maar de wisselkoers is goed. Hiervoor wisselde ik bij de Postoffice ponden voor euro's zonder transactie kosten, maar dan kreeg ik niet zoveel euro's als bij XE.

Voor mij is het voorlopig het makkelijkst omdat het lekker via internet kan. En de kosten vallen mee. Mijn bank vraagt 20 pond per transactie en dan ook nog een slechtere wisselkoers, dus die 8 pond is het me wel waard.
 
@ph-gjk & MROC,

Overschrijven binnen de EU is gratis tot een maximum bedrag van €12,500 zoals gjk ook al schreef. Het geld echter alleen voor overschrijvingen in euro's, en daar zit het probleem. Dat engeland de euro niet als wettig betaalmiddel heeft is niet de reden, want zij zijn medeondertekenaars van het verdrag dat dit regelt (ik dacht treaty 2160 uit jaar 2002 of 2001 oid). Indien je bij een engelse bank een euro-rekening aanhoud (loyds offshore banking, £7,50 /maand, Natwest £ 12,50/maand), mag de bank geen onderscheid maken tussen de kosten van een nationale overschrijving en een internationale (maw, als het nationale betalingsverkeer gratis is, dan is het internationale dat ook).

Die 12,500 hoeft geen probleem te zijn, wil je 25000 overmaken, maak je het in 2 keer over, dan heb je het probleem niet en is het toch gratis.

Ik heb laatst bij Natwest geld overgemaakt. Koste 10 pond hier, plus een hele ongunstige wisselkoers bij de rabo, scheelde toch ongeveer 50 euro op de middenkoers zoals die op teletekst staat. al met al koste het zo'n 65 euro, het stond wel binnen 2 dagen op mijn nederlandse rekening (het was niet eens een spoedoverboeking)

Grtz,
Hans
 
Weet iemand dan misschien ook hoeveel het kost om je geld om te laten zetten bij Lloyds van ponden naar euro`s, misschien proberen ze dan daar wel hun geld vandaan te halen....
 
Nog een optie is;

Open een rekening bij Nationwide bank in UK en je kunt met je Nationwide pinpas wereldwijd gratis pinnen en je krijgt de middenkoers van die dag. Helaas zit er tegenwoordig een maximum aan het te pinnen bedrag buiten de UK welke gelijk is aan 300 GBP. Dit houdt dus in dat je met de koers van dit moment per dag 430 tot 440 euro in NL (of elk ander EU land) kunt pinnen.

Ch
 
Hey Cb,

er is mij verteld zeer binnenkort. Maar ja, dat is bij onze club soms een relatief begrip.
Weet jij er meer van? ;)

Hoe hoe zit het eigenlijk met jouw 'stoelgang' naar links?

Moeten weer 's een keer wat afspreken trouwens. Zolang elkaar niet gezien.

Grtz,

Ch
 
Ik heb bij Travelex een account geopend bij www.travelex.co.uk en dan personal transfers.

gratis geld overmaken, betere koers dan hsbc worldpay.

een keer per maand opbellen, geld overmaken en klaar is klara voelt alsof je miljonair bent. kost een dag extra voordat het geld er is, maar die bank moet ergens geld aan verdienen.

Goeie service, gratis geld wisselen bij travelex kantoren en geen stom formulier invullen bij de lokale hsbc branch.
 
Ch,
De stoelgang bij easyjet is redelijk verstopt! De standaard pilletjes schijnen ook al niet te helpen...
gr, Cb


Anyway: back to the topic, want ...

er is nog hoop!

Uit de Telegraaf:

Brussel opent aanval op dure banken

NIEUWE RICHTLIJN VOOR EU-BETALINGSVERKEER

door RONALD VEERMAN


BRUSSEL – Het Nederlandse bedrijfsleven gaat door een drastische hervorming van het Europese betalingsverkeer waarschijnlijk vele miljarden euro’s per jaar besparen. Het zijn miljarden die nu nog opgaan aan dure en vooral ook tijdrovende internationale banktransacties. Dat is het gevolg van verstrekkende plannen van de Europese Commissie om het nu nodeloos kostbare en slecht functionerende Europese betalingsverkeer op de schop te nemen en veel concurrerender te maken.
Eurocommissaris McCreevy (Interne Markt) zal de nieuwe EU-richtlijn, die tot een echte Europese betalingsmarkt moet leiden, vandaag in Brussel presenteren. De Ier is het zat dat financiële transacties tussen de lidstaten enorm traag en kostbaar zijn en opent de aanval op het in zijn ogen volstrekt achterhaalde systeem. „Het is toch vreemd dat ik overal vanuit Europa snel en goedkoop naar huis kan telefoneren, maar dat het enorm moeilijk is om snel en voordelig een geldbedrag naar iemand over te maken”, liet hij zich al eerder ontvallen.
Volgens ’Brussel’ zorgt het inefficiënte betalingsverkeer niet alleen voor veel irritatie, maar bovenal voor een forse rem op de economische groei doordat er jaarlijks maar liefst 3% van het nationale inkomen mee gemoeid is. Behalve dure transactiekosten voor internationale overboekingen zijn het vooral de veelal onnodige cashbetalingen die voor een enorm financieel nadeel zorgen. Simpele elektronische overboekingen van het ene naar het andere EU-land zijn nu nagenoeg onmogelijk. In plaats van enkele eurocenten, die met de huidige techniek mogelijk is, kost een grensoverschrijdende transactie daardoor nu elke keer zeker €0,30 tot €0,55.
Volgens McCreevy moeten burgers en bedrijven in het nieuwe Europese betaalsysteem, dat uiterlijk in 2010 ook echt overal operationeel moet zijn, elektronisch net zo makkelijk geld naar het buitenland kunnen overmaken als nu al binnen de eigen grenzen kan.
Ook de vele valutadagen die het nu nog kost, zijn door de technische middelen niet langer acceptabel. Volgens de richtlijn moet een overboeking van bijvoorbeeld Finland naar Portugal straks na twee dagen op de rekening van de ontvanger staan. Al met al kan dit het Europees bedrijfsleven volgens McCreevy zeker €50 tot €100 miljard per jaar schelen, waardoor die beter in staat wordt de concurrentie met andere – niet-Europese – landen en markten aan te gaan.


Maar ook binnen Nederland wordt de praktijk van valutering – waarbij banken profiteren van het verschil tussen de boekdatum en de rentedatum van een transactie – hoogstwaarschijnlijk verboden. „In een aantal landen is dit rentepikken, zoals de Consumentenbond het noemt, nu al wettelijk verboden”, weet Gijs Boudewijn van de Nederlandse Vereniging van Banken. „Er zit toch een geur aan van stiekem een stukje rente stelen van de klant.”
Daarnaast wil Brussel iedereen overal en via elke betalingsvorm evenveel rechten geven en evenveel bescherming bieden. Of het nu om een betaling met een creditcard, elektronische overboeking of geldtransactie gaat. Behalve dat de betaling binnen twee dagen rond moet zijn, mogen nergens nog extra kosten in rekening worden gebracht. Iemand die €100 overboekt, kan er daardoor straks op rekenen dat de ontvanger ook exact €100 ontvangt.
In de bankwereld wordt nerveus uitgekeken naar de Brusselse plannen, omdat de kosten van het betalingsverkeer voor de sector een belangrijke inkomstenbron zijn.
Volgens Brussel is het verzet van de banken echter te vergelijken met dat van de wisselkantoren die tegen de komst van de euro waren.
 
Ik zit zelf niet in Engeland. Maar vroeg me af of er niet iets met een vestiging van een Nederlandse bank in Engeland te regelen is?
 
Heb ik geprobeerd destijds met de ABN AMRO. Heb gezegd ben best bereid bij jullie te blijven maar kunnen jullie dan zorgen dat wij onze bedragen in ponden naar een Engels filiaal kunnen overschrijven. Heb daarbij gezegd dat ik het risico neem van de valuta. Het antwoord daarop was dat dit alleen voor grote bedrijven beschikbaar was. Daarop was mijn antwoord 20 piloten in Engeland met een redelijke lening is volgens mij een redelijk bedrijf. Maar hier werd verder niet op ingegaan, ben toen ook naar een andere bank overgestapt.( En niet alleen daarom, het telde op bij het lijstje van klachten die ik al had )

groet PS'99
 
Komt me bekend voor !! Heb het ook geprobeerd, kreeg ook nul op request !!

En,...inderdaad ook overgestapt naar een andere bank.
 
ABNAMRO...

ik denk dat dat de bank is met de slechtste service, en de hoogste koersen..
ook ik ben blij dat ik in 2001 naar een andere bank ben gegaan.

k.
 
Ik moet zeggen dat de service van de ABN inderdaad slecht is. Na echter gedreigd te hebben met een overstap gingen ze overstag en heb ik er een uitstekende regeling uit kunnen slepen, een relatief lage rente voor 15 jaar vast en geen afsluitprovisie, scheelde me ook weer 1400 euro :)
 
Het is een beetje off topic...
Maar heeft een van jullie ANB zoveer gekregen dat ze je een rentedervingsboete fors verlagen of niet eens in rekening brengen?
Daar zit ik nu mee.

Groeten
 
Oorspronkelijk gepost door Paraglider
Ik moet zeggen dat de service van de ABN inderdaad slecht is. Na echter gedreigd te hebben met een overstap gingen ze overstag en heb ik er een uitstekende regeling uit kunnen slepen, een relatief lage rente voor 15 jaar vast en geen afsluitprovisie, scheelde me ook weer 1400 euro :)

Maar had je dan niet het idee dat je de jaren ervoor vreselijk genaaid bent ? Dat was mijn grootste bezwaar. "De bank" werkte duidelijk niet in mijn belang.

Oorspronkelijk gepost door Fokkeneer
Het is een beetje off topic...
Maar heeft een van jullie ANB zoveer gekregen dat ze je een rentedervingsboete fors verlagen of niet eens in rekening brengen?
Daar zit ik nu mee.

Groeten

Nope, mij niet gelukt. Ze zijn geschrokken door het aantal vliegers dat ineens weg is gegaan, en kwamen daardoor met een tegenaanbod. Maar,...die boete was een feit.
 
Nou eigenlijk hebben ze me niet genaaid, hun service was gewoon ruk. Ik heb meerdere keren extra "zakgeld" gekregen zonder dat ze daar een probleem van maakten, en ze hebben nu netjes, na veel gebel, me wel een goede regeling gegeven, waar anderen banken zeker niet aan kunnen tippen. Maar ook dit kwam omdat ik redelijk bleef zeuren en dreige met overstappen, waar ze niet echt happig op waren. Dus tsja..erg slechte service maar heb uiteindelijk wel gekregen wat ik wou.
 
Om even terug te komen op het onderwerp geld overmaken.
Ik heb me zojuist aangemeld bij Travelex jij maakt geld over naar hun rekening en zij storten binnen 48 uur het bedrag over naar je Nederlandse rekening. Het is helaas niet kostenloos, er moet voor elke transactie 10 pond betaald worden.

@Mastercaution
Jij melde dat jouw transacties gratis waren, is dat nog steeds zo? en zo ja wat voor regeling heb jij met ze getroffen?

groet PS'99
 
quote van www.travelex.co.uk bij personal transfers:

"Commercial exchange rates
A dedicated trader
Lock in rates up to 2 year in the future (forwards)
No obligation
No fees
No commission"

Ik heb helemaal geen bijzondere deal gesloten. Gewoon een account openen en opbellen hoeveel geld je wil overmaken en naar welke IBAN.

Dit is vooral bedoelt voor mensen met een huis/hypotheek in het buitenland, maar voor mij werkt het prima.

"If you have any queries relating to Personal Transfers, please contact us:

By telephone: 0870 010 0095"


Succes ermee.

Ik zou commissie moeten gaan vragen....
:D :D
 
Heren, waarom allemaal zo moeilijk doen om 10 pond uit te sparen (dit zijn de maandelijkse kosten voor de overboeking bij de gewone bank)??????????
 
Back
Top