Overschrijven Ponden naar Euro's

P

Pilotsince'99

Guest
Vraag,

ik begin eind deze maand met aflossen van mijn schuld. Ik krijg mijn loon in Ponden maar het moet naar Nederland overgeschreven worden in Euro's. Ik ben bij verschillende banken in Engeland geweest en het komt er min of meer op neer dat het ongeveer 20 pond voor een snelle transactie en 10 Pond voor een langzame transactie gaat kosten. Over een periode van 15 jaar met elke maand dit bedrag is dat best een hoop geld. Doet iemand het op een andere manier of heeft iemand ideeen. Ik hoor het graag.

Groetjes PS'99
 
Ik zit met het zelfde euvel. Helaas geen mogelijkheid om daar onder uit te komen. Ik gebruik bij de HSCB de World Pay methode ( = langzaam) voor 9 Pondjes, maar in de praktijk is dat net zo snel, of soms sneller zelfs dan de "snelle" methode. Het is het voordeligst als je de Ponden eerst in de UK omzet in Euro's voor het verzenden. Ik heb de HSBC al aangesproken over het feit dat transactiekosten illegaal zijn binnen de Europese unie, maar helaas, pay or go away.
 
Ja ik heb hier met een aantal collega's nog zitten denken om eventueel een 2e bankpas aan te vragen en dan gewoon de ouders of familie een x bedrag per maand te laten pinnen. Alleen de bank rekent voor elk bedrag dat ik pin 1 a 1,5 procent van het gepinde bedrag (Lloydstsb Overseasbanking) . Wat al met al op hetzelfde neerkomt als ik het gewoon laat overschrijven. Ben al aan het kijken wat andere banken eventueel rekenen en of daar dan een limiet aan het gepinde bedrag gebonden is. Er werd mij wel verteld dat er geen kosten verbonden worden wanneer er bijvoorbeeld geld betaald wordt met je kaart in een restaurant. Misschien dat daar een constructie op te bedenken valt. Goed al met al wil het ook niet teveel moeite laten kosten voor familie of vrienden. Ik zal het een en ander onderzoeken en het wel laten weten.

groet,

PS'99
 
Ga ff naar de citibank, krijg je 2 rekeningen ponden en euro's.
mag zelf kiezen wanneer je het overzet en eens in de maand mag je gratis een transactie naar het buitenland maken.
cheerio!
 
Nationwide Building Society:

-Gratis pinnen in het buitenland (met goede wisselkoers als men euro's opneemt)
-Een internet-savings account met 3,4% effectieve (netto) rente waarbij je wel ten alle tijden het bedrag eraf mag halen. (een goede rekening dus om je geld in de wacht te zetten)

HSBC:

- 9 pond inderdaad per transactie, ik heb toen de tijd een maandelijks herhalende overschrijving opgezet en een kleine prijsafspraak gemaakt.

Citibank:

-Engelse ponden en Euro saving account aanmaken, kosten per overboeking buitenland zijn vele malen lager.

Overige opties:

Toen ik nog in STN gebaseerd was kon je met je airport pas naar de Bureau de Change gaan en commisie vrij ponden omzetten naar euro's, deze nam ik daarna in de spreekwoordelijke "sok" mee naar NL op mijn dagen vrij.

Succes
:D
 
2 methodes :

de eerste en meest gebruikte : schrijf een cheque van jezelf naar jezelf. Kost bij mijn bank in NL 10 euro. En je krijgt de middenkoers ! Pas alleen erg goed op dat ze het de eerste keer niet "ter incasso" aan nemen !! vermeld duidelijk dat het OGV moet ! (de trekker is immers bekend, dat ben je zelf)

2e, wissel het in de kist met de no1 (1,5 euro voor een pondje). Niet in 1 keer, maar geleidelijk.
 
Bedankt voor de reacties,

Ik ben zelf niet veel in Nederland dus zal het met overschrijven moeten doen. Zal binnenkort even langs gaan bij de citibank.

groet

PS'99
 
Whoop Whoop, de deal die jullie bij Citibank hebben gaat alleen op als je werkzaam bent voor ezy.

had er zelf ook wel oor naar maar na gebeld te hebben met jullie contactpersoon daar werd me verteld dat t echt alleen voor ezy was.

maakt t alleen interessant van hun kant als ze een grote groep buitenlanders hebben, zoals t geval is bij ezy

als iemand nog een goede optie heeft hoor ik t graag

J
 
Een aantal collega's van mij doen het met Paypal.
Ze hebben 2 Paypal account, een Engelse, en een Nederlandse. Dan kun je gewoon geld overschijven tussen de 2 accounts.
 
Sorry, wat is Paypal. Klinkt goed. Pinnen doe ik ook van mijn UK account in NL, maar daar wordt 1.75 Pond transactiekosten in rekening gebracht, en je word gefopt met de wisselkoers.
 
Heren

Gaan we hier nou de KRENT lopen spelen en moeilijk lopen doen om 9 pondjes te betalen. Dat is 2.5 baco!!! Dat hoort er nou eenmaal bij!!
 
Tsja ik word ook gewoon een beetje krenterig als ik eraan denk dat de bank nog 19,965 baco's van me krijgt! :grijns:
 
Last edited:
66% korting!

66% korting!

als je met je bank afspreekt dat je per kwartaal betaald, dan hoef je maar 1 keer per drie maanden over te schrijven!

nou weet ik alleen niet of er een limiet aan het bedrag zit dat je voor die 9 pond in een keer kunt overschrijven. dat moet je weer bij je bank vragen.

de extra interest die je betaald door de aflossingen elke keer 2 maanden uit te stellen is te verwaarlozen. Plus als je het geld elke keer twee maanden op zo'n lucratieve internetspaarrekening parkeert, krijg je ook nog eens rente!

nog een internet optie: www.xe.com Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, maar ik weet wel hoe het werkt. Zij rekenen geen transactiekosten voor het overschrijven naar NL rekening/converteren naar euro's. Hun winst zit in de wisselkoers.

@ Bounty 53: welke bank in nl neemt die cheques aan voor een tientje?

Jax

PS wat je ook doet ga niet naar barclays
 
xe

xe

Jax,

Klopt dat ze geen transactie kosten rekenen, maar....
Electronisch geld overmaken kunnen ze alleen nog maar in de VS en niet in europa, waardoor er weer een pond of 8 bijkomt voor wire kosten. Ik had alles al opgezet toen ik daar achter kwam. Ze gaan het in de toekomst wel in europa doen, maar het is er nog niet.

Grtz
 
MAE,

Paypal= ebay betalings mechanisme (bank). kijk maar eens op ebay en volg de links.
 
Omdat ik ook die kant op ga binnen een paar maanden ben ik gisteren bij de Rabobank geweest om even advies te vragen over deze situatie.. Ze verzerkerde me dat er een verdrag bestaat tussen banken in de EU waardoor er gratis overgeschreven mag worden (geen transactie kosten) zolang een correct IBAN/SWIFT code wordt gebruikt.. Waar zit dat addertje??
 
Lloyds TSB bracht bij mij 9 pond in rekening aan administratiekosten, de ABN verdubbelde dat bedrag vervolgens nog even door aan hun kant ook administratiekosten te rekenen :mad: :mad: :mad:
 
MROC

Het addertje.....

Geld alleen tot betalingen met een max bedrag van ik geloof
€ 12000,- en in die landen waar de euro het officiele betaalmiddel is.
Helaas gaat deze gratis overboeking via iban dus niet op voor de "UK"

groeten GJK
 
Back
Top