Nacht vliegen

Welk risico?

Ik denk eerder dat de belangen van de groep die dit wel wil te klein zijn voor het 'grote' Nederland.

Vergelijk een NVFR en een NIFR vlucht. Het enige risico dat groter wordt is het risico op... luchtruimschendingen!
 
Vlieg voor sunset naar België, kan je daar wat 's nachts rondvliegen, landen op EBLG, vliegtuigje nachtje parkeren, B&B in de buurt boeken en dag nadien terugvliegen. Perfect toch?
 
Dat verschil heb ik ook wel gezien inderdaad. Volgens mij is het de test die erachter zit. Bij ATC-COMM gebruiken ze de Relta test: http://www.relta.org/shop/relta-preparation-courses
Daar maken ze inderdaad dat onderscheid, maar wat ik eruit begrijp is dat je als ATPL'er audio voorbeelden krijgt uit de grote luchtvaart en als PPL'er voorbeelden uit de kleine luchtvaart. De uitslag is qua niveau gelijk.

Ik heb zelf hier mijn LPE gehaald: http://www.air-comms.nl/0000009a9109ad501/index.html
Daar wordt dit onderscheid niet gemaakt en de test schijnt makkelijker te zijn voor een LPE level 6, dus dat heb ik maar gedaan :biertje:

Sowieso is dat LPE gebeuren natuurlijk één grote flop.

Inderdaad
Mijn LPE werd afgenomen door een Roemeense met LPE 4, die sprak me toch beroerd Engels..
 
Als degene die bij jouw test afneemt lpe4 heeft dan kan zij jou nooit een 6 geven.. Ik dacht zelfs ook niet een 5 maar dat weet ik niet zeker
 
Back
Top