LPE en IVW of IVW vs common sense

Uri en consorten hebben boter op hun hoofd.

De 8U 771 crash :traantjes dateert van 12 mei 2010.

Ook binnen de EU (o.a. Duitsland en Oostenrijk), zijn er ongevallen met dodelijke afloop geweest, waarbij NL'ers betrokken waren.

Ondanks dat deze ongevallen aanmerkelijk ouder (> 2 jaar) zijn dan de 8U 771 crash, hebben de betrokken AAIBs, tot op de dag van vandaag, nog geen enkel 'openbaar' tussen of eindrapport uitgebracht!
 
Ik ben vóór een LPE niveau 6, als je bij de autoriteiten wilt werken.

Ik stel voor dat wij piloten die LPE check bij de autoriteiten gaan afnemen, om zo een "natuurlijke" selectie/schifting van de lamme en de zieke binnen IVW etc. te laten plaatsvinden. Ik vrees dat er weinig overblijven ....
 
Nu Morning Glory jammergenoeg daadwerkelijk van Airwork verdwenen lijkt te zijn, nogmaals Morning Glory zijn laatste zin, waaruit geen gebrek aan zelfreflectie blijkt:

(Wat moet ik nu met m'n tijd?)
 
(...) geen gebrek aan zelfreflectie blijkt(....)

Hier dan nog maar een bezinning die (niet alleen) ik van hem mocht ontvangen en die, zoals blijkt uit de inhoud, hier wat hem betreft gepubliceerd kon worden. Toegegeven, op de (...) stonden zaken die ik te zeer in de persoonlijke sfeer achtte om hier neer te zetten, ergo daar wil ik de verantwoording niet voor nemen.

Beste (...)

De liefdesbrieven van mijn vrouw en Nosig zijn MIJN eigendom en als ik die openbaar wil maken is dat misschien niet kies, maar nog steeds my goddamned business.
Ik laat me niet (...) in de hoek zetten (...).

Mijn posts zijn zelden genuanceerd, weinig gearticuleerd (no pun intended), en misschien niet vaak inlevend. Ze zijn echter niet ongeleid, want meestal redelijk doordacht en missen daarom zelden doel. Lees ivw, stella en mannetjes die zich heel zielig voor willen doen, omdat ze "uitgekotst" worden en anderen denken te moeten waarschuwen hoe zich te gedragen in de echte (lees niet-virtuele) wereld.
Dat Diana airwork serieus neemt, begrijp ik, want het is haar legacy, maar als de rest dat ook nog gaat doen, is er iets goed mis met deze wereld(maar dat wisten we al).

Het was natuurlijk wachten op het moment dat 1 van mijn "ongeleide projectielen" een keer ricochetde en in mijn gezicht zou opblazen, en daar had ik prima mee kunnen leven, maar een censuur of zelfs maar de dreiging daarvan heeft mij doen besluiten de uitgang te zoeken.

Een man een man, een woord een woord, dus zeg ik nogmaals: opheffen mijn account.
Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken met mijn nieuwe landhuis met zwembad, ook MG heeft wel eens wat goede financiële keuzes gemaakt (...).

Nog even voor de record: Ik had natuurlijk VJ wel even om toestemming gevraagd voor het publiceren van zijn liefdesbrief.

Voel je trouwens vrij voor het publiceren van deze of ANY van mijn vorige PM's.
I.t.t. sommige mensen heb ik namelijk niet zo veel te verbergen, en als ik dat wel heb zal ik dat niet aan mij onbekende mensen sturen.

Thanks for the support in de jaren en tot ziens (...).

MG out


90215202.jpg


MG, dank voor je inbreng hier in de jaren, bravo voor je kruistochten tegen Stella en IVW wat betreft LPE en... tot ziens :biertje:
 
Een nieuw hoofdstuk in deze oude thread. Helaas heb ik ook de werking van KIWA ondervonden. Met de invoering van EASA (een megagrote stap in de verkeerde richting, als je het mij vraagt), ben ik brevettechnisch de UK ontvlucht.

Heb de state of issue laten veranderen. Omdat ik op mijn QCAA brevet een LPE 6 heb staan, ging ik er vanuit dat dit door de nederlandse autoriteiten overgenomen zou worden. Ik heb immers de test gedaan. Dit blijkt niet het geval, waardoor ik over een paar dagen met een waardeloos papiertje (van 620 Euro(!)) zit.

Ik ben niet voornemens hiermee akkoord te gaan en wil bezwaar indienen. Graag zou ik in contact komen met Morning Glory. Is er nog iemand die hem persoonlijk kent?

Voor de bezwaarprocedure heb ik aanvullende info nodig.

Is er iemand die weet waar de 'approved' instanties in Nederland hun testen naartoe sturen? Worden de opnames ook naar RELTA gestuurd? Op hun website is te lezen dat ze 'endorsed' zijn door de nederlandse autoriteiten.

Weet iemand of morning glory ook de test heeft gedaan in HKG? Of heeft hij zuiver geprobeerd zijn LPE over te laten nemen van zijn HKG licence naar zijn JAR licence (zonder dus de test te doen)?

Heeft iemand contact gegevens van de advocaat die MG in de arm heeft genomen voor zijn rechtszaak?
 
Overigens een saillant detail is dat ik, toen ik afgelopen vrijdag probeerde contact te zoeken met KIWA, ik iemand aan de lijn kreeg die Nederlands proficiency 2 had... Maar ja dat schijnt dan weer geen probleem te zijn...
 
Ik heb de LPE 2 jaar geleden via ATC Comm gedaan, en die stuurt de opnames inderdaad naar Australie (Relta).
 
@KL volgens mij heb ik diegene ook weleens aan de lijn.... LPE6 Nederlands voor alle ambtenaren die bij KIWA of IL&T (incompetent, langzaam & Traag) willen werken moet verplicht worden!!

Als Nosig je niet al details van MG gegeven heeft kan ik je wellicht nog van info voorzien stuur me maar en e-mail...
 
Ik heb de info van Folberts doorgegeven, ik dacht dat hij MG hielp toen. Zo niet kan hij dat zeker alsnog.
 
De bureaucratische papiertijgers tevreden stellen, dat is het.

Frappant dat je bij het omzetten v.e. brevet voor het grootste deel v/d theorie wèl vrijstelling krijgt (navigatie, performance, general knowledge, etc. etc. ), maar taalbeheersing...

Airlaw examen, da's te verwachten, Human factors, twijfelachtig, LPE 6 dat niet wordt erkend, hopeloos.

Punt is dat de wet vraagt om een 'approved' exameninstantie.

ILENT moet verdergaan door gerenommeerde landen aan de 'approved' toe te voegen, waar er sprake is van een goed functionerende luchtvaartauthoriteit die de kwaliteit van de aantekeningen op de brevetten garandeert.
 
Koning Lucht:

De rechtsgang van MG destijds kun je hier nalezen:

http://zoeken.rechtspraak.nl/result...rue&searchtype=ljn&ljn=BQ7432&vrije_tekst=LPE

Hij heeft zijn zaak de gehele beschikbare rechtsgang laten doorlopen en is (helaas) op alle punten in het ongelijk gesteld.

Vraag jezelf af of je dat ook wilt doen, want het gaat je waarschijnlijk meer kosten dan tandenknarsend wat geld aftikken bij een ILENT-approved language assessor en zo een LPE6 op je brevet krijgen.

Daarnaast is er qua regelgeving ook het nodige veranderd met de komst van EASA-FCL, wat een bezwaar bemoeilijkt. Onder de JAR was er nog vrij veel ruimte voor discretionaire bevoegdheid in het erkennen van buitenlandse brevetten en aantekeningen, nu is die ruimte verder beperkt zoals Radix hierboven aangeeft. Ook al zou ILENT het willen, ze kunnen geen 'blanket' approval geven voor alle examinatoren uit een bepaalde EASA-lidstaat. Examinatoren moeten namelijk op individuele basis worden approved VOORDAT het examen wordt afgenomen, en daarvoor moeten ze hun geschiktheid demonstreren (voor de UK CAA moeten buitenlandse EASA-examiners bijvoorbeeld een online seminar volgen).

De bureaucratie waartegen je moet vechten is weer een niveautje in omvang toegenomen. De EASA-regelgeving is geen richtlijn die in nationale wetgeving moet worden geweven met ruimte voor nationale bepalingen en vrijheden. Hij wordt gewoon geïmplementeerd en moet worden nageleefd, wijzigingen kunnen alleen op EU-niveau worden doorgevoerd.
 
Koning Lucht:

De rechtsgang van MG destijds kun je hier nalezen:

http://zoeken.rechtspraak.nl/result...rue&searchtype=ljn&ljn=BQ7432&vrije_tekst=LPE

Hij heeft zijn zaak de gehele beschikbare rechtsgang laten doorlopen en is (helaas) op alle punten in het ongelijk gesteld.

Vraag jezelf af of je dat ook wilt doen, want het gaat je waarschijnlijk meer kosten dan tandenknarsend wat geld aftikken bij een ILENT-approved language assessor en zo een LPE6 op je brevet krijgen.

Daarnaast is er qua regelgeving ook het nodige veranderd met de komst van EASA-FCL, wat een bezwaar bemoeilijkt. Onder de JAR was er nog vrij veel ruimte voor discretionaire bevoegdheid in het erkennen van buitenlandse brevetten en aantekeningen, nu is die ruimte verder beperkt zoals Radix hierboven aangeeft. Ook al zou ILENT het willen, ze kunnen geen 'blanket' approval geven voor alle examinatoren uit een bepaalde EASA-lidstaat. Examinatoren moeten namelijk op individuele basis worden approved VOORDAT het examen wordt afgenomen, en daarvoor moeten ze hun geschiktheid demonstreren (voor de UK CAA moeten buitenlandse EASA-examiners bijvoorbeeld een online seminar volgen).

De bureaucratie waartegen je moet vechten is weer een niveautje in omvang toegenomen. De EASA-regelgeving is geen richtlijn die in nationale wetgeving moet worden geweven met ruimte voor nationale bepalingen en vrijheden. Hij wordt gewoon geïmplementeerd en moet worden nageleefd, wijzigingen kunnen alleen op EU-niveau worden doorgevoerd.

Klinkt toppie!
En het was al zo een feest onder JAR-FCL.
 
Ik heb misschien het begin van de discussie gemist maar..

Wordt jouw UK brevet niet zowieso omgezet naar een volwaardig EASA brevet? En als dat zo is ... kan je dan niet beter een maand wachten? Immers na 8 april 2013 is het easa brevet overal verplicht. Ik kan mij niet voorstellen dat je dan niet je lpe kan meenemen?

Is het niet zo dat je straks ook een (gekwalificeerde) examiner uit willekeurig welk easa land kan gebruiken?
 
Back
Top