Inmiddels in het circuitjes-vliegen stadium, en dan krijg je dus dit soort tracks.
En nee, ik ben niet in het gras geëindigd; de ontvangst van deze ADS-B site is gewoon niet zo goed onder de 300 voet.
Praktijk gaat echt vlot. Zevenmijlslaarzen. Theorie daarentegen... dat is flink aanpoten. Meer dan 2x per week vliegen had gewoon geen zin gehad, dat had ik met theorie, RT, en wat dies meer zij, simpelweg niet bij kunnen benen.
Maargoed, het blijft leuk en wordt alleen maar leuker. De instructeur probeert het circuit-vliegen zo veel mogelijk af te wisselen met iets anders, omdat het niet zo motiverend zou zijn, maar voorlopig is het een van de leukste oefeningen... Er
gebeurt tenminste wat.
Morgen noodlandingen, als weer en verkeer het toelaten. Stalls had ik al gehad, en tijdens de laatste circuit-sessie hoefde de instructeur niet meer aan stick of roer te trekken. Volgende week met een beetje geluk een keertje op een andere baan dan de enorme asfaltvlakte EHLE landen, en ondertussen begint deze geit maandag aan een stoomcursus ouwehoeren: RT.
Zo werken we langzaam naar de eerste solo toe... terwijl de eerste pagina van het logboek nog niet eens vol is. Dat had ik dus echt andersom gedacht: theorie makkelijker, en praktijk veel moeilijker.