Koersval van de Pound

Ooooh nee hé.!!!!

"the man in the corner" kan rustig achterover zitten en hoeft helemaal niets te doen om mij over de rooie te helpen, want dat doet deze koers wel.

Ik vermoed hier een "conspiracy"......:mad:
 
Conspiracy, hmmm, ze zijn er vrij open over eigenlijk....Wij zijn weer het kind van de f*cking rekening. Schijt Britten, wordt knetterbek van ze..


Pound falls on governor’s comments

By Peter Garnham

Published: September 24 2009 11:02 | Last updated: September 24 2009 22:17

Sterling dropped to a fresh five-month low against the euro on Thursday after traders took comments from Mervyn King, governor of the Bank of England, to mean the central bank was comfortable with a weaker pound.

Mr King said sterling’s fall was helpful in rebalancing the UK economy to be more focused on exports.
EDITOR’S CHOICE
Q&A: Emerging markets must take up the slack - Sep-23
Short View: Currency jitters - Sep-24
View of the day: Weaker sterling is essential - Sep-23

“The fall in the exchange rate that we have seen will be helpful, but there’s no doubt that we need to see a shift of resources into net exports that compete with imports and help to reduce the trade deficit,” Mr King said.

“Mervyn King’s comments reinforced to the market that the Bank of England is actually in favour of a weak pound,” said Mark O’Sullivan at Currencies Direct.

“If we continue to see the pound being talked down from the top then the downward spiral towards parity with the euro will continue apace.”
 
Ik las op Bloomberg site een vergelijkbaar stukje proza met de stelling dat "parity" met de euro in het voorjaar van 2010 een feit zal zijn. Kijkende naar de koers van vandaag, vrees ik dat we niet zolang daarop hoeven te wachten. € 1,085
 
t is weer raak op t Apeneiland hoor.

Zet je schrap voor weer een lange tijd ellende!

1.108 and dropping

Wat een kansloos eiland is t toch... :stapelge:
 
Apeneiland, kansloos eiland,.......

Ga dan lekker in NL werken!!!!!!! Oh nee, daar is geen werk.
Misschien kan je met je bus rating in Turkije aan de slag voor 2000 euro p/m. Verdien je wel lekker euro's.
Gezeik.

(neemt niet weg dat de koers idd weer de verkeerde kant op gaat)
 
Ja, denk je dat de euro gaat wegzakken ivm griekenland, maar nee.. UK heeft ook een begrotingstekort van 13%.. Pigs states ok.. Maar UK maakt deel uit van de STUPID states.. toepasselijke naam trouwens :)
 
Nou ja, dat je niet zo hoeft te schelden op de UK denk ik? Het land dat je biedt wat Nederland jou op dit moment niet te bieden heeft?

En zie, die pond krabbelt alweer wat omhoog! :)
 
Wat is je punt nu eigenlijk Kermit?

Nou, dat je inderdaad niet zo hoeft af te geven op de UK. Tenslotte heb je daar wel je emplooi gevonden. Als het daar allemaal zo verschrikkelijk is dat het moet afgedaan worden als 'apeneiland' en 'kansloos' pak dan toch gewoon je biezen.

Wees nou maar blij dat de luchtvaartmaatschappijen in de uk niet aan opleidingsdiscriminatie doen bij aanname anders was de berg werkeloze piloten in NL alleen maar nog groter geweest.

Als hopelijk binnen niet al te lange tijd de pond weer op een redelijke koers staat dan lopen we met z'n allen weer te blaten hoeveel euro's we omgerekend wel niet verdienen daar op dat 'apeneiland'.

Dat is dus m'n punt.

Volgens Kees de Kort is Engeland (GB) een derde wereldland!

Ongeveer op de helft dit audioclipje van vandaag.

Dat de Britse economie niet 'je van het' is op het moment staat idd buiten kijf.
 
Volgens Kees de Kort is Engeland (GB) een derde wereldland! :biertje:

Ongeveer op de helft dit audioclipje van vandaag. :yeehaa:

Een bananen republiek Oleeee!!!!
maar er is een weg terug zegt ie maar: oh jee ik zit nu in Griekenland voor een Engels bedrijf
'how the fek does that work?'

lang leve de crash van depond eventjes nu ik in Euries mijn tax-free Flight duty pay krijg!!!

maar die euro loan is nog steeds erg aanwezig...

jammass uit Athens
 
Last edited:
dat je inderdaad niet zo hoeft af te geven op de UK..
Er is denk ik een verschil tussen afgeven op m'n werkgever (ik knijp nog steeds in mn handjes) en afgeven op t land waar ik in werk? Hopelijk zijn we het eens dat Labour er een absolute teringbende van heeft gemaakt!

Wees nou maar blij dat de luchtvaartmaatschappijen in de uk niet aan opleidingsdiscriminatie doen bij aanname anders was de berg werkeloze piloten in NL alleen maar nog groter geweest.
Wordt dit opgelegd door de UK regering? Ik snap niet waar dit punt betrekking op heeft.

Als hopelijk binnen niet al te lange tijd de pond weer op een redelijke koers staat dan lopen we met z'n allen weer te blaten hoeveel euro's we omgerekend wel niet verdienen daar op dat 'apeneiland'.
Dat kon nog eens vies tegenvallen Kermit. Als ik sites als topforexnews mag geloven, dan dendert de UK keihard door de volgende recessie in. En dit alles terwijl de Euro niet bepaald gouden tijden doormaakt.
 
Kweenie of iemand van jullie HiFX gebruikt voor het overschepen van je Britse Roebels, maar daar krijg je tegenwoordig een sh*t rate. Bij de Britse banken krijg je een betere koers. Effe tussedoor.

Alles flex Kermit? Lijkt wel een gevalletje Stockholm Syndroom. Ben er +/- 1700 Euries pm op achteruit gegaan sinds 2008, dus ik vind wel dat we wat bitching rights hebben. Afrika met meer regen.
 
Kweenie of iemand van jullie HiFX gebruikt voor het overschepen van je Britse Roebels, maar daar krijg je tegenwoordig een sh*t rate. Bij de Britse banken krijg je een betere koers. Effe tussedoor.

Alles flex Kermit? Lijkt wel een gevalletje Stockholm Syndroom. Ben er +/- 1700 Euries pm op achteruit gegaan sinds 2008, dus ik vind wel dat we wat bitching rights hebben. Afrika met meer regen.

Oh nee, wees niet bang hoor. De koers van de pond is natuurlijk uitermate r*k! Daar zal je me niet over horen. Ben er in euri's ook bijna 20K op jaarbasis op achteruit gegaan en herstel zit er voorlopig ook al niet in.

Vind alleen dat domme geblaat over 'Apeneiland' en 'kansloos' etc. niet zo sjiek op het moment dat ze je op dat 'apeneiland' de mogelijkheid (over kansen gesproken) geven om met vliegen lekker je centjes te verdienen. Iets wat je in het Walhalla dat Nederland heet wel kan vergeten.
 
Vind alleen dat domme geblaat over 'Apeneiland' en 'kansloos' etc. niet zo sjiek op het moment dat ze je op dat 'apeneiland' de mogelijkheid (over kansen gesproken) geven om met vliegen lekker je centjes te verdienen. Iets wat je in het Walhalla dat Nederland heet wel kan vergeten.

Kermit FTW!
Amen.
 
Het gaat weer beter met de pond in verhouding met de Euro, of de Euro gaat slechter. Neem aan het laatste, maar in ieder geval vanmiddag stond de koers op 1,20 Euro voor elke pond!

Helaas wordt onze stijging in vermogen in Euro's weer gecompenseerd door de HMRC die de sector pay/ duty pay vanaf April taxed. Afgelopen payslip was dat flink te merken:huilt:
 
Veel Engelsen beginnen zich plots af te vragen of die overhaaste transfer naar CDG wel zo'n slim idee is!
 
Als het zo doorgaat dan is dat geld niets meer waard. Dan moeten we met zijn allen bij zo'n transfer gaan afwegen of we liever betaald worden in curry's of croissants!

Maar je hebt wel gelijk; ik vloog toevallig met iemand uit LGW die op het punt stond om naar CDG te gaan. Nu wil hij niet meer hahahaha (weet niet of dat door mij kwam of door de koers bedenk ik me nu ineens).
 
Maar je hebt wel gelijk; ik vloog toevallig met iemand uit LGW die op het punt stond om naar CDG te gaan. Nu wil hij niet meer hahahaha (weet niet of dat door mij kwam of door de koers bedenk ik me nu ineens).
Veel Engelsen beginnen zich plots af te vragen of die overhaaste transfer naar CDG wel zo'n slim idee is!
Okay, maar Britten (en Yanks) zijn dan ook echte kampioenen in het korte termijndenken. "Always trying to make a quick buck," gaan ze een beetje als een gastarbeider/pikey achter het vlugge geld aanrennen door een base x-fer naar CDG aan te vragen puur en alleen omdat net op dat moment de wisselkoers gunstig is. De Euro keldert en ze trekken hun base change request weer in. :passed:

Als ze echt in CDG/Parijs qua lifestyle geinteresseerd zijn, dan maakt het met een Euro contract en uitgaven in Euro's toch geen reet uit wat de wisselkoers van de Pond is?
 
Back
Top