Koersval van de Pound

Jep ik ook te lang gewacht. Dacht echt dat de 1,30 de ondergrens zou gaan worden.

Blijkbaar nogal wat slecht macro-economische cijfers in de UK. Rente misschien naar 0%. Zou me ook niet verbazen als de BOE ingrijpt in de wisselkoers en de pond drukt ivm concurrentie. Zie soms toch wel erg grote bewegingen die alleen maar verklaard kunnen worden door grote transacties.
 
Was een tijd dat ik me er druk om kon maken maar "life's to short" en de Britten, ach.....

"It's only money"

Die uitspraak kon namelijk zo van directeur van een vliegschool zijn waar net iemand door de schijn selectie is gekomen en op het punt staat zijn handtekening onder het opleiding contract te zetten :biertje::)
 
Toch maar die lening eerder aflossen, ipv de extensie aan het huis. Maar de rente is nu ook zo lekker laag, dilemma's dilemma's.

Ik ben benieuwd wat de consequenties van een eventuele exit van de UK uit de EU zal hebben, mocht het er ooit van komen. Pond omhoog of omlaag..... en wat dit voor ons non native UK mensen zou betekenen? Misschien toch maar een Brits paspoort aanvragen..;)
 
Ik ben benieuwd wat de consequenties van een eventuele exit van de UK uit de EU zal hebben, mocht het er ooit van komen. Pond omhoog of omlaag..... en wat dit voor ons non native UK mensen zou betekenen? Misschien toch maar een Brits paspoort aanvragen..;)

Ik heb geen glazen bol natuurlijk. Een echte UK exit zie ik voorlopig nog niet gebeuren. Maar mocht dat gebeuren, dan zal dat betekenen dat de pond minder strak aan de euro wordt gekoppeld. Dus die zal volatieler worden. Alleen al het vooruitzicht dat de pond volatieler wordt, zal de koers doen dalen.

De vraag is of dat perse een probleem zal zijn. Het is wel vervelend als je je geld verdient in ponden, maar uitgeeft in euro's.
 
@Sheik: Ik snap de insteek die dit topic heeft. Mijn insteek is inderdaad meer een insteek die gebaseerd op macro economische afwegingen.
 
Back
Top