Koersval van de Pound

Gister is gebleken dat de economische groei hoger is uitgevallen dan vooraf verwacht, terwijl mensen juist anticipeerden op een lager resultaat dan verwacht. Met andere woorden, men zal nu weer ponden gaan kopen, dus stijging van koers.

Ik ben nog even aan het afwachten.
 
Of..... Het positieve nieuws heeft de pond eventjes omhoog gedrukt, waardoor iedereen nu gaat verkopen! En de boel weer inzakt.

Om het maar even makkelijker te maken ;).
 
Laten we het hopen, it ain't over till....

Zwakke Euro
Uitgegeven: 29 oktober 2010 09:04
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2010 09:04
Groot was de verrassing toen deze week het nieuws van het Duits/Franse akkoord gemeld werd uit het Franse Deauville.
© HEK

Door Fred Huibers | Het Haags Effektenkantoor

Op dat moment werd er nog druk onderhandeld over een verscherping van de regels van het stabiliteitspact van de EU. Veel landen drongen aan op automatische sancties als een lidstaat de begrotingsregels zou overtreden.

Etc.
 
Last edited by a moderator:
Wasdanu..auteursrechten.....Was n artikel op NU.nl, kerel is blij dat ie gelezen wordt. Anyway, had het dan helemaal weggehaald, dit ziet er ook niet uit. Overigens denk ik dat we flink besodemieterd zijn. De BOE heeft een geruchtje verspreidt om de koers te laten kelderen. Nu blijkt het toevallig ineens allemaal heel erg mee te vallen en klimt de Pond weer omhoog. Als dat geruchtje nu niet verspreidt was geweest had ie nu waarschijnlijk boven 1.30 gestaan. Ik geloof niet zo in conspiracy theories maar zo zout heb ik het nog nie gevretuh.
 
Last edited:
en we zitten weer op het eind van de maand en de pond wordt er wederom niet vrolijker op....:huilt:

Afgelopen maand nog voor 1,18 kunnen overschrijven, mag blij zijn als we nu 1,15 krijgen. Ik wacht nog tot maandag, kan toch niet veel slechter worden dan nu...
 
Ja, Pound gaat weer tanken. ECB wil rente verhogen en BOA niet. Vertrouwen in UK is verdampt. UK staat op het punt om zijn Triple A status kwijt te raken, hou dan je hart maar vast. Verwachting is weer richting 1.10 (of daaronder). Ben bang dat het niet meer goedkomt en 1.20 was 'as good as is gets'. Pluspunt, minder belasting betalen in NL. T verlies komt allemaal uit de 52% schaal.
 
...britse PMI gedaald
...britse huizenprijzen gedaald
...potentiele rate rise in Europa op handen

Pond @ 1.10 and dropping


nice.


:wegkwijt:
 
Mooi! Dat betekent dat ik dus een huurverlaging kan verwachten!
(Wordt betaald in Euro's en betaal huur in Ponden.)
 
In de skynews app quote:

Cable Warns Of More Economic 'Pain' Ahead

En:

And also a 20% devaluation of sterling against other major currencies.

Nou ja..... :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Eerste positieve tekenen voor ons UK salaris! ;)

Zwitserse Nationale Bank heeft voor het eerst sinds jaren weer Ponden ingekocht, hierdoor vanmorgen de koers op 1.2305 (hoogste in 22 maanden!)

Kreeg gisteren al 1.21 als conversie van mijn broker!

Press
=====
Sterling rose to its highest value in trade-weighted terms for two and a half years, as the Swiss National Bank said it had doubled its holdings of sterling assets in the first quarter of the year. Although the Swiss data were distorted by short-term swap arrangements, analysts said they were symptomatic of safe-haven flows out of the euro and into sterling. (Times)
 
Het werd weer eens tijd. Afgezien van het feit dat het voor de UK economie niet helemaal gunstig is. Is het voor degene die Euro's moet overschrijven wel lekker.

1.2320 and rising!
 
Die Hollande moet nog veel meer linkse geld verslindende theorieën uit kast halen en die Grieken moeten nog veel meer gaan dwars liggen. Dit is op de financiële markten goed voor nog meer onzekerheid over de Euro. In no time staat de pond dan weer op €1,50 en daar hebben we bijna 5 jaar op zitten wachten. Dwarsliggers, altijd een goede constructie voor het spoor dat leid naar de €1,50+
 
eindelijk: interbank 1.2650 en stijgende (1.26 bij mijn broker currenciesdirect) hoe veel verder zal de pond sterling nog stijgen dit jaar of ...?
 
1.2860 peak vandaag! Gaan we de 1.30 passeren volgende week? Het is mooi om te zien dat we eindelijk weer eens wat Euro's voor onze Ponden krijgen!
 
Back
Top