Koersval van de Pound

Met een hele zooi Engelse kranten altijd aan boord zou dat idd wel eens één van de oorzaken kunnen zijn. (Nu even verdrongen door id theft nieuws) Lees niet anders dan over NR en de housing market en credit crunches.

Ben geen econoom maar optimistisch zijn de kranten zeker niet.


(Maar alles beter dan een salaris in dollars. Momenteel is de Ghanese cedi nog stabieler....)
 
Het heeft allemaal te maken met de rente stand in de Amerikaanse hyptotheken business.

Een tijdje geleden hebben de Amerikanen de rente drastisch verlaagd, hierdoor hebben veel mensen de kans gekregen om te lenen en te investeren in huizen (en hiermee de oorlogsmachine indirect te financiëren) etc.
Door de aantrekkelijke rentestand is de vraag zo groot geworden dat banken ook hebben besloten om hypotheken te verstrekken aan de zogenaamde risico groepen.
De Amerikaanse banken hebben vervolgens hypotheek paketten verkocht aan buitenlandse partners (Northern Rock maar ook ING).
Nu de rente weer is verhoogd en de banken achter hun geld aan zitten is het erg moeilijk voor de risicogroepen om aan hun financiële verplichtingen te voldoen.
De banken die deze paketten hebben gekocht lopen nu dus een groot risico dat ze hun geld niet meer krijgen. Dus nu zijn er een hoop mensen bang dat hun spaargeld weg is omdat de bank niet voldoende reserves heeft.
Tevens is het bovenstaande niet zo lekker gevallen bij investeerders e.d.
 
Misschien kun je op je vrije dagen wat tomaten gaan plukken en de harde euro uitbetaald krijgen. Kun je dat extra aflossen aan je schuld........

Maar even zonder gekheid, het scheelt behoorlijk in aflossing. Ik maak altijd een vast bedrag over naar nl en dat scheelt nu al 60 ullo met 6 maanden gelden
 
You guys have nothing to complain about.

Sterling is a strong currency.

I'm getting paid in US$. :huilt::huilt:

Three years ago 1 Euro = 1.2$
Today 1 Euro = 1.48$ :passed:

Looks like we're going to have a Global economic meltdown next year.

Buy Gold!
 
Jammer dat brood niet lang te bewaren is. Ik las laatst een artikel dat brood eigenlijk al honderden jaren dezelfde waarde heeft (met inflatiecorrectie natuurlijk). Dus als 't goud niet beschikbaar is: koop brood! En dan in de vriezer stoppen, verkoop je het volgend jaar als nieuw ;).
 
Vandaag weer een grote US bank die een verlies aankondigde van +/- 1,7 miljard.

Die amerikanen blijven maar geld maken dus dan wordt het ook steeds minder waard.
Het enige wat de amerikaanse economie nu nog overeind houdt is het feit dat olie in dollars verhandelt wordt. Als dat ooit veranderd klapt de hele amerikaanse economie uit elkaar.

Er zijn al plannen voor een andere munt in Amerika. We zullen zien.
Groeten,
Eelco
 
De koersval schijnt begonnen te zijn met de komst van Bush...

Z'n opvolger doet het wellicht beter.
 
Het enige wat de amerikaanse economie nu nog overeind houdt is het feit dat olie in dollars verhandelt wordt. Als dat ooit veranderd klapt de hele amerikaanse economie uit elkaar.


Precies, en tegelijk de huizenmarkt en wat nog meer in Europa aangezien heel veel is onderfinanciert daar aan de andere kant van de plas.

Hopelijk snappen de econ boys dat Keynes/Prof.Dr.Heertje modellen geen exacte wetenschap is :1855:

Mzzl
 
tja nu is dat spaanse contract bij easy ineens zo slecht nog niet...als ik ooit nog eens een contract te zien krijg en het es kan tekenen...cheers guys,,,,
 
Heb een beetje onderzoek gedaan paar jaar geleden omdat ik dit soort dingen al aan zag komen....

Hoogste koers idd zoals Overload het zei was ongeveer 1.6-1.65 euro (omgerekend 2.2 van de toen nog gulden) - pound...

Laagste ongeveer 1.10-1.15 net na de 1e golf oorlog (weer dus gulden omgerekend naar de euro)..... dus het kan nog veeel slechter

Wisselkoersen zijn zo mogelijk nog moeilijker te voorspellen dan aandelen, maar als je o.a. kijkt naar ppp (purchasing power parity) zou de ideale wisselkoers rond de 1.45 moeten zijn... is het meer heb je geluk, is het minder dan pech..

We hebben net een hele periode (jaren) gehad waarbij het meer was en soms aanzienlijk, nu dus minder..
 
zou de ideale wisselkoers rond de 1.45 moeten zijn... is het meer heb je geluk, is het minder dan pech..

Voor mij is het andersom, door de daling van 1,48 naar 1,38 bespaar ik al een € of 6000 voor de opleiding... :rt:
 
Er zijn currency companies waar je je exchange rate vast kan zetten. Daaar zou je eens kunnen informeren wat ze kunnen aanbieden voor een jaar of langer.
 
Back
Top