KLS Selectie PO2

Status
Not open for further replies.
.. ligt eraan hoe je 'intelligentie' interpreteerd.. misschien vonden ze hem wel een volslagen idioot, maar dat zeggen ze natuurlijk niet!

Niet persoonlijk hoor Pirke, volgens mij ben je wel een slimme kerel!
Wie weet hebben ze hier wel gewoon elke dag meegelezen op het forum en zagen ze dat je 2 mnd geleden nog geen busschauffeur wilde worden..;)

anyway, succes met je KLS selectie!
 
Eén van die twee gepensioneerde piloten die je beoordelen (de Nederlandse) had ervaring met mensen die een technische studie gedaan hadden. Een deel van de mensen had problemen met de opleiding... misschien dat dat meegespeeld heeft in zijn overweging? Maar om dat dan maar vooraf als selectiemiddel te gaan gebruiken, beetje generaliserend in mijn ogen. Zeg dan meteen als ze m'n aanmeldingsformulier binnenkrijgen dat ik daarom niet door ben.

En twee maanden geleden had ik nog geen beeld wat het beroep inhield, neemt niet weg dat dat "buschauffeur" een hengeltje was waar flink naar gehapt werd :)
 
Wat vreemd dat ze dat argument gebruiken idd..

Ik heb voor de opleiding ook een technische opleiding afgerond en heb het als voordeel ervaren..

Hengeltje werkt goed!

gr
 
zo, eerst op het po1 gedeelte en nu hier :D volgende week donderdag (6-12) is D-day voor me!!!

En?? :p Kan je hier misschien posten of je door bent of niet en misschien nog een samenvatting van de dag? :grijns:

Trouwens: ik vind dit topic in tegenstelling tot het PO1 threadje maar klein (en bevat vaak off-topic gel"l)

Om het niveau maar weer op te krikken: graag tips, ervaringen etc etc :biertje:
 
Last edited:
In het PO1 topic staat toch al een hele boel wat voor PO2 te gebruiken is?
Anders graag een specifieke vraag stellen, daar kunnen we meer mee.
 
Om het niveau maar weer op te krikken: graag tips, ervaringen etc etc :biertje:

Er bestaat geen betere tip dan je persoonlijk voorbereiden. Je moet al deze ervaringen eigenlijk helemaal niet lezen. Het is belangrijk jezelf te zijn.

Het enige wat ik kan zeggen is dat gedurende de selectieprocedure het rapport omhoog blijft komen. Simulator en gesprek worden ook nav dit rapport bekeken. Mijn rapport had een goede score, dat is een groot pluspunt had ik het idee.

Maar nogmaals, lees dit allemaal liefst niet, je bent geschikt of je bent niet geschikt, dat gaat echt niet veranderen als je een paar ervaringen leest.

succes iedereen.

Hierbij moet ik wel een noot plaatsen... Ik heb het hier niet over de informatie in de kennisbank, die is wel degelijk belangrijk en daar staat ook alles in wat je moet weten voor een goede voorbereiding.
 
Last edited:
hmm een tip, zorg dat je je motivatie vwb piloot en schoolkeuze goed op een rijtje hebt, en dat je die zonder aarzeling kan vertellen.

en dan niet: "ja.... vliegen lijkt me gaaf en umm verder lijkt het me zowiezo gewoon leuk om piloot te zijn" maar maak een lijst met punten waarom JIJ (en niet wat je denkt dat ze willen horen) piloot wilt worden, wat je leuk lijkt aan het beroep en alles wat er bij komt kijken. Waarom kies je voor de KLS en niet bijv. voor EPST of Martinair Vliegschool?

die vragen krijg je geheid, en je maakt zeker geen slechte indruk als je laat merken dat je hier over na hebt gedacht.

Succes,
 
Mensen!

Na het behalen van PO1, op naar het PO2 topic!
Alleen, het is hier al een tijdje stil? Niemand naar PO2 geweest verder?
 
Ik heb bijna PO2:biertje:

Wanneer heb jij? Ik heb pas over een maandje ofzo :( Trouwens, nog even checklist wat je dient MEE TE NEMEN (dus niet ter voorbereiding):

- levensbeschrijving netjes in een mapje
- overgangsrapport met cijfers van 5 naar 6VWO (de tentamens op onze school zijn namelijk nog niet nagekeken!!) Want hoe zit dat met die cijferlijst? Moet ik gewoon mijn cijfers van het internet gaan lopen uitprinten???
- Passport en die dingen, die gewoon op die brief stonden lijkt me....
 
meenemen:
-Levensbeschrijving
-Pasfoto
-Kopieen van diploma's en cijferlijsten( hoeft niet gewaarmerkt, want gewaarmerkte heb je al meegestuurd volges mij.

Dat is het volgens mij? paspoort ook? (moet je zoiezo bij hebben aangezien de identificatieplicht;))

oh, en nog even iets heel anders moet er een titel boven de levenbeschrijving met je naam of iets met voettekst of koptekst of iets? Met je naam erin?
 
Ik had gewoon in de eerste alinea "mezelf voorgesteld" met naam en woonplaats en alles, en afgesloten door mijn naam er nogmaals onder te zetten. Was in orde...

Ga hem echter nog wel even aanpassen voor de GVSS want volgens mij moet je er dan iets andere dingen in vermelden...

Succes vast
 
Je hoeft niet perse een kop- voetstuk te gebruiken.
Als je het doet zoals Flantua moet het ook goed zijn !

@ Flantua

Ik denk ook dat er in het COVA gesprek inderdaad een ander levensbeschrijving wordt verwacht. COVA wil het meer over je motivatie hebben en bepaalde andere zaken met betrekking tot waarom jij bij de KLS wil komen.

Bij po2 kijkt men meer naar het verleden en het behorende persoonlijkheid.
 
Ik heb zelf bij de COVA dezelfde levensbeschrijving gebruikt, aangevult met wat extra info (2 alinea's) over mijn motivatie.
 
Je hoeft niet perse een kop- voetstuk te gebruiken.

Ik denk ook dat er in het COVA gesprek inderdaad een ander levensbeschrijving wordt verwacht. COVA wil het meer over je motivatie hebben en bepaalde andere zaken met betrekking tot waarom jij bij de KLS wil komen.

Das niet helemaal waar. Je moet ook je levensbescrhijving bij PO2 dusdanig maken dat ook daarin je motivatie goed staat. Als het goed is ist dan niet nodig om dingen toe te voegen voor de COVA. Het is wel handig om het wat uit te breiden met wat extra werkervaring, waarom je juist naar de KLS wilt, etc.
 
Ik heb werkelijk precies dezelfde gebruikt. Het enige wat ik het veranderd waren woorden als 'vorige week' in 'vorige maand' enzovoort.
 
Juist dat heb ik ook gedaan. Ik heb voor de COVA misschien maar 2 regeltjes toegevoegd. Als je een goede levensbeschrijving schrijft bij po2 dan kan je deze zeker bij de COVA gebruiken.
 
Beste mensen, ik heb gister een training gevolgd bij Schellinger training, de assessment was helder echter als ze je met een camera filmen is dat wel erg confronterend en daar kan je gigantisch veel van leren! absolute aanader voor PO I en POII vd KLS. Daarnaast kijken ze ook graag je levensbeschrijving na en krijg je zeer bruikbare tips!

morgen PO II dus zal morgen beamen of de training daadwerkelijk geholpen heeft!

gr Flying
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top