KLS Selectie PO2

Status
Not open for further replies.
nou de overstap naar 2 is het punt, dat je dan ook wel de 2e redelijk vol moet
hebben, anders is het geen gezicht !

Verder nog een vraag. Ik moet dus diploma en pasfoto + levenbeschrijving meenemen. ZOrg ik dat ik dat netjes voor elkaar heb...
nu alleen nog de vraag, hoevaak moet ik het meenemen ?
want ik neem aan dat er meereder psychologen zitten ?

ik maak een mapje voor mijzelf in ieder geval.
maar zal ik dan ook 2 mapjes maken voor de psychologen ?
of is gewoon 1tje genoeg, en doen ze maar samen ? (als het er meerdere zijn dan ;) )
 
Er zijn inderdaad meerdere psychologen, maar je wordt maar 'behandeld' door eentje. Ik had het ook dubbel mee genomen voor de zekerheid, maar dat was niet nodig. :)
 
En heeft het geholpen? Heb binnenkort namelijk ook de PO2 en misschien is zo`n training ook wat voor mij :p

Hoe stond het trouwens met je groepje qua percentage?? Afgevallen/door etc, en welk cijfer heb je gekregen en waarom? :kiss:

Jaa de training heeft wel geholpen. Met name het deel waar ze een camera op je gezicht zetten en de psycholoog spelen. Schrok wel van mezelf. Misschien handig als je met iemand oefent en een camera.

Tsja van PO 2 was ik de enige van de 4 die door is gegaan.. maar of dat echt door schellinger komt? Het kan iig geen kwaad! Mijn cijfer was een 7 "ruim voldoende" omdat ik volgens de psychologe aan alle critearia voldoe waaraan een gezagvoerder van de KLM moet voldoen. Ze wilden eigenlijk een "Goed" geven maar gezien PO1 enigzins tegenviel hebben ze dat niet gedaan.


gr flying
 
Heeren,

Ik zie een paar keer het woord CV voorbijkomen, die kan je rustig thuislaten. Alleen een levensbeschrijving, kopien diplomas(geen gewaarmerkte) en pasfoto. Als je een levensbeschrijving inlevert doe dan 1 of 2 blz. MAX. Alleen een tweede als je hem dan ook daadwerkelijk vol krijgt.

Maar neem geen dingen mee die niet gevraagd worden, anders wek je de indruk dat je recalcitrant bent en het dus toch doet of dat je "begrijpend lezen"moeilijk vind:p

voor vragen over PO2 oid, mail me even! gr flying
 
Last edited:
Ach, ik heb mijn cv meegenomen en dit vonden ze opzich wel handig, zo had ik het idee. Ik had verder nog een extra document bij me, hetgeen ze ook interessant vonden. Het hoeft dus niet per definitie als negatief te worden gezien als je het een en ander extra meeneemt. Dit zou naar mijn mening ook, in het geval van een cv, overdreven zijn.
 
eeh ik ben nieuw op dit forum, zit al wel een tijd mee te lezen. Ik heb 3 maart mijn fase 1 bij de kls:grijns: (nog meer mensen die dit toevallig dan hebben) Ik heb vandaag gesolliciteerd naar een baan bij eindhoven airport, wel in een restaurant van belvedair maar t is een begin:airforce: Ik heb vandaag vast een cv gemaakt van 1 kantje, t kan tog nooit kwaad om wat extra info over jezelf mee te nemen??

groeten inuniform
 
eeh ik ben nieuw op dit forum, zit al wel een tijd mee te lezen. Ik heb 3 maart mijn fase 1 bij de kls:grijns: (nog meer mensen die dit toevallig dan hebben) Ik heb vandaag gesolliciteerd naar een baan bij eindhoven airport, wel in een restaurant van belvedair maar t is een begin:airforce: Ik heb vandaag vast een cv gemaakt van 1 kantje, t kan tog nooit kwaad om wat extra info over jezelf mee te nemen??

groeten inuniform

Vanzelfsprekend: beter te veel dan te weinig.
 
even vervolg op mijn vragen betreft PO2 die ik woensdag zal hebben.
dingen waar ik nog nieuwsgierig naar ben...

- tijdens het interview zit je dus met 1 psycholoog ? en zit je dan in een kale ruimte aan een tafel met ze tweeen of hoe moet ik me dat voorstellen ? (ik moet trouwens naar houten).

- CV heb ik wel, maar ik twijfel nog steeds of ik hem mee zou nemen voor goede indruk. Misschien idee om hem voorafgaand aan het gesprek aan te bieden aan de psycholoog of hij daar behoefte aan heeft ?

- tot slot nog tips voor het uitvoeren van het project ?

Gr kamphuis
 
Je zit inderdaad alleen samen met de psycholoog in een relatief kale ruimte. Je zit tegenover elkaar aan een tafel. Verder gewoon een kamertje met nog een bureau en een pc voor zover ik me kan herinneren.
Waarom zou je je CV niet meenemen? Gewoon vanaf het begin meteen geven, samen met je levensbeschrijving. Zorg er wel voor dat je dan ook voorbereid bent op eventuele vragen over je CV. Hoe meer jij over jezelf laat weten, hoe beter het proces van selectie zijn werk kan doen, ongeacht of de uitkomst hiervan gewenst of ongewenst is.
Laatste tips? Heel cliche, blijf jezelf, kom relaxt over, wees op tijd, wees uitgeslapen en zie het als iets waarin je jezelf moet verkopen, blijf vooral niet te bescheiden maar vertel gewoon rond uit over je goede kanten en de dingen die jij bereikt hebt in je leven.
Tot slot; veel succes/plezier.
 
even vervolg op mijn vragen betreft PO2 die ik woensdag zal hebben.
dingen waar ik nog nieuwsgierig naar ben...

- tijdens het interview zit je dus met 1 psycholoog ? en zit je dan in een kale ruimte aan een tafel met ze tweeen of hoe moet ik me dat voorstellen ? (ik moet trouwens naar houten).

- CV heb ik wel, maar ik twijfel nog steeds of ik hem mee zou nemen voor goede indruk. Misschien idee om hem voorafgaand aan het gesprek aan te bieden aan de psycholoog of hij daar behoefte aan heeft ?

- tot slot nog tips voor het uitvoeren van het project ?

Gr kamphuis

Hey kamphuis, op verzoek mijn antwoord:p

NOgmaals, je CV wordt niet gevraagd en daar hebben ze ook niets aan. Jouw levensbesschrijving kan je zien als proza, CV in verhalende vormlijn. Aangezien ze benadrukken dat je géén CV moet inleveren moet je dat dus ook NIET doen!
Als het goed is staan de belangrijkste dingen die ook in je cv staan, netjes in normaal (dus niet juridisch of zakelijk Nederlands) Nederlands in je levensbeschrijving. Je levensbeschrijving is dus een gemotiveerde en uitgewerkte CV.

De groepsopdracht is redelijk listig. Ieder krijgt een opdracht, en ieder wil een perfecte lokatie of perfecte uiteenzetting van zijn opdracht. Gezien het budget is dit niet mogelijk. Iemand of meerderen moeten dus wat gaan inleveren. belangrijk dat je weloverwogen een besluit neemt en je niet 1,2,3 van je stuk laat brengen. houd in je achterhoofd dat het niet terzake doet wat de uitslag is maar hoe de uitslag tot stand is gekomen. Betrek iedereen bij de besluitvorming en toon iniatief. Meer kan ik er niet over zeggen. Kamphuis succes morgen! hoor van je hoe t gegaan is! gr Flying
 
Bij de groepsopdracht is het zaak een middenweg te zoeken tussen knopen doorhakken en harmonie.

Wat ik heb gedaan is goed luisteren, op een gegeven moment ook andermans lokaties beargumenteren (zo steun je een teamgenoot, minder kans dat anderen tegen zijn, hup weer een knoop doorgehakt! En daarbij heb jij eigenlijk besloten)

Doordat ik goed heb geluisterd kon ik uiteindelijk het hele plan beargumenteren, voor elke locatie. Iedereen stemde er in mee.
Uiteindelijk heb ik ook de presentatie gedaan, wat me goed af ging.

Veel succes met je PO2
Bij vragen, PM'tje sturen :)
 
PO2 lex woensdag.

4 mannen en 2 vrouwen....
en voor de heren: Ja waren leuke vrouwen haha

iedereen strak in pak. geheel volgens in de informatie die ik had
verkregen ! Uiteindelijk is een ding duidelijk, je kan alleen jezelf zijn !
valt niks aan te sjoemelen naar mijn idee... psychologen vragen erg diep
door op dingen !

Maar gelukkig ik ben door ! mijn uitkomst was wel minder, dus het was wel een beetje zwak rapport, maar dat boeit niet naar mijn idee ?
Ben erg blij mee ! nu afwachten voor de GVSS ! heb er zin in !

overigens de helft is afgevallen !
Roel (post hierboven) helaas ook... (had ik niet verwacht)....
erg jammer !!

Nu op naar de simulator !


en flying 83 mail je me anders nog even hoe je cova is gegaan !
ben erg benieuwd !
 
Allereerst; gefeliciteerd Kamphuis. Maar...
''Dus het was wel een beetje zwak rapport, maar dat boeit niet naar mijn idee?''
Wat denk je? PO2 gehaald, nu zit ik gebakken? Sorry, maar think again. Als je PO rapport niet bepaald positief is, kan je hier zeker vragen over verwachten tijdens je COVA. Ook wordt op grond van je GVSS rapport, in combinatie met je PO rapport een beslissing gemaakt of je door mag naar de COVA of niet. Matig PO rapport betekent dus keihard presteren tijdens je GVSS. Heel veel succes in ieder geval en vooral heel veel plezier.
P.S. Waren de dames door...?:grijns:
 
haha 1 dame was door !

Maar in ieder geval.. Het was een beetje een post in mijn haast !
en ja ik ben hier zelf ook niet echt tevreden over... alles was heel prima, alleen de
uitkomst van de test was heel tegenstrijdig. sociaal slecht gescoord.. (persoonlijkheidsvragentest)... Rare is, dat is nou juist waar ik totaal geen problemen verwacht had !

Maar dus tijdens mijn GVSS zullen ze ook op mij als persoon letten ?
en niet alleen op mijn prestaties !

en ja dat er uiteindelijk rapport doorslag geeft voor naar de COVA wist ik...
gelukkig was PO1 wel redelijk goed !

Cova zal er misschien vragen over stellen.. maar bedoel je hiermee te zeggen dat ik dan mindere kans heb gekregen, door een minder goede beoordeling ?
 
haha 1 dame was door !

Maar in ieder geval.. Het was een beetje een post in mijn haast !
en ja ik ben hier zelf ook niet echt tevreden over... alles was heel prima, alleen de
uitkomst van de test was heel tegenstrijdig. sociaal slecht gescoord.. (persoonlijkheidsvragentest)... Rare is, dat is nou juist waar ik totaal geen problemen verwacht had !

Maar dus tijdens mijn GVSS zullen ze ook op mij als persoon letten ?
en niet alleen op mijn prestaties !

en ja dat er uiteindelijk rapport doorslag geeft voor naar de COVA wist ik...
gelukkig was PO1 wel redelijk goed !

Cova zal er misschien vragen over stellen.. maar bedoel je hiermee te zeggen dat ik dan mindere kans heb gekregen, door een minder goede beoordeling ?

Wat voor cijfer heb je gekregen dan op `t rapport?? Een 5 of misschien wel een 6??
 
Cova zal er misschien vragen over stellen.. maar bedoel je hiermee te zeggen dat ik dan mindere kans heb gekregen, door een minder goede beoordeling ?

Stel je nou eens voor dat ze nog één kandidaat nodig hebben. Daar ligt jouw rapport (een 5?) en het rapport van een andere kandidaat (die heeft toevallig een 6 voor zijn PO's). Verder is alles hetzelfde. Wie denk je dat ze kiezen?
Sorry voor mijn eventuele harde eerlijkheid, maar zo is het wel. Ik wil je niet ontmoedigen, maar je vorige post leek een beetje alsof je een instelling had dat je er nu wel was. Ik wens je in ieder geval heel veel succes en plezier met de GVSS.
P.S. Mocht je het echt niet eens zijn met één van de items die genoemd worden in het PO rapport, vrees dan ook niet om daar tijdens je COVA iets van te zeggen. Bedenk wel dat dit een redelijk gewaagde actie is, dus zorg dat je met concrete voorbeelden aan kan tonen waarom jij denkt dat het PO rapport het op dat gebied fout heeft. Ga echter nooit het hele rapport afkraken maar erken ook je zwakke kanten. Afraken getuigd van frustratie, zwakke kanten erkennen getuigd
van zelfkennis
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top